handdator

Visa fullständig version : ingen k1 för lidberg

orbis
2006-05-13, 17:13
Hej Mina vänner,

Jag måste börja med att berätta det tråkiga som hände mig på träningen på Pancrase gym i torsdags. Vi hade tränat klart nästan hela passet när jag avslutningsvis skulle köra några snabba indyk för att vessa formen lite extra inför mötet med Gary. Efter att ha kört ett par indyk så halkade jag på den svettiga mattan samtidigt som jag kastade min träningskompis. Det knakade till i knäet och jag förstod med en gång att det var något som brast i mitt knä.

När jag sen på morgonen dagen därpå besökte OS läkare dr Klas Östberg, så kunde han precis som jag befarade konstatera att insidan av mitt högra knäs ledband delvis var av och uttänjt, en skada som tar mellan 4-6 veckor att läka. Dr Klas Östberg konstaterade att det är en omöjlighet för mig att ställa upp på K1 galan nästa vecka. Eftersom mitt knä nu inte har någon stabilitet så räcker det med en spark på mitt knä så kan hela min framtids karriär vara över. För tillfället har jag så pass ont att jag knappt kan gå men jag hoppas att det ändå ska läka snabbt så jag snart kan vara igång med träningen igen.

Jag känner mig väldigt nerstämd och det känns oerhört tungt att jag fått beskedet att det är kört för mig att ställa upp på galan. Det positiva med denna skada var ändå att mitt korsband var helt, så jag slapp operation och månader av läkning. Så nu är jag ändå snart på benen igen. Med tanke på att jag kände mig i väldigt god form och har tränat väldigt hårt så känns det otroligt jobbigt att inte kunna ställa upp på K1 galan i globen. Jag hade verkligen sett fram emot att få visa upp mina nya kunskaper i globen, även rent ekonomiskt så är det också ett stort bakslag för mig.

Det känns också hårt med tanke på alla de människor som kommit och köpt biljetter både från Sverige och utifrån för att se min match. Jag har efter lång fundering ändå bestämt mig för att komma och titta på alla bra matcher som kommer att gå på galan, dessutom kanske jag även kommer att gå upp och säga några väl valda ord i ringen. Jag hoppas att ni precis som mig ändå går och tittar på galan eftersom det som sagt kommer att bli många väldigt bra matcher, och arrangörerna har gjort ett fantastiskt bra och hårt arbete för att g"enomföra detta stora och unika arrangemang och er närvaro behövs verkligen för att de ska lyckas genomföra galan även nästa år.

Annars så har Japanerna visat stort intresse för att få mig till Japan för en match där, så tydligen måste jag ha imponerat stort på dem på try out i Las Vegas. Så känns allt bra och villkoren är de rätta så blir det kanske en match i Japan för mig inom snar framtid. Så förhoppningsvis får ni se mig i ringen då istället. Jag har också lagt ut en del nya bilder från Las Vegas resan.

Jag hoppas kunna komma med mer positiva nyheter nästa gång.

Må väl och ta hand om er mina vänner!

källa
http://www.lidbergunited.se/svenska/frames.htm

Allan
2006-05-13, 17:14
Vad trist! Jag beklagar verkligen

allan

Larsson
2006-05-13, 17:15
Tråkigt att höra, hoppas du blir bra snart.

Bite
2006-05-13, 17:15
Det var tråkigt att höra, hade sett fram emot detta.

Sultanen
2006-05-13, 17:17
trist som fan, va så jävla sugen att gå på k1'n o se dig efter att min kompis (Matti) vann sin match på EVT galan förra helgen i Solnahallen, han tävlar ju för Pancrase som du går o tränar på så hade vart kul o se dig...men men

Kagen
2006-05-13, 17:23
Öh, är Orbis = Lidberg..? Varför då uppge källa samt klistra hela texten från Lidbergska hemsidan.

Några av er skriver ju i du och ni form i era repliker.

orbis
2006-05-13, 17:27
Öh, är Orbis = Lidberg..? Varför då uppge källa samt klistra hela texten från Lidbergska hemsidan.

Några av er skriver ju i du och ni form i era repliker.

Nej, Orbis är inte = Lidberg. Jag (Orbis) klistrade in inlägget från Lidbergs hemsida. Trodde att rubriken "Ingen K1 för Lidberg" skulle förklara att jag saxat urklippet.

work_hunter
2006-05-13, 17:42
Nej, Orbis är inte = Lidberg. Jag (Orbis) klistrade in inlägget från Lidbergs hemsida. Trodde att rubriken "Ingen K1 för Lidberg" skulle förklara att jag saxat urklippet.

*slap*

tossefar
2006-05-13, 17:50

Det var verkligen inte tydligt, äger du inga citationstecken? :P

dared
2006-05-13, 18:15
Fan vad trist, har biljetter o kommer bli en bra gala iaf, men hade sett fram emot Lidberg vs Turner-matchen....

Mago
2006-05-13, 18:16
Taskigt att luras ända fram till sista raden är du var Lidberg. :)

Ännu mer taskigt att han inte ska fightas.

Kwon
2006-05-13, 20:04
Fasiken vad trist :(

Beecher
2006-05-13, 20:33
trist som fan... gått och väntat ju :(

betyder inte quote citat, eller något i den stilen? *popcorn*

tano
2006-05-13, 21:01
Var helt tydligt att Orbis inte var Lidberg.

Synd, Lidberg skulle säkert gjort bra ifrån sig.

Jorgen
2006-05-13, 21:08
betyder inte quote citat, eller något i den stilen? *popcorn*
"Någon" snäll moderator har varit inne och ändrat lite.

Beecher
2006-05-13, 21:09
"Någon" snäll moderator har varit inne och ändrat lite.

Bra gjort, bra gjort :bow:

Osten80
2006-05-13, 22:33
Tråkigt. Har biljett till galan och Lidberg var defintivt en av höjdpunkterna.

pabb
2006-05-14, 10:27
Undrar vilka japaner det var som var intresserade. Snart kanske vi får se Lidberg i Pride :)