Visa fullständig version : min boxning, löpning och gym journal!
tjena det här är fortsättningen på my road to beach 2006. Nu har jag börjat med boxning också. För att klara det så ska jag börja träna löpning också. har minskat lite på gymträningen till typ 1 gång per vecka. Kör dock kroppsviktsövningar lite varje dag.
träningsschema ungefärligt
måndag: boxningsträning 1½ timme
tisdag: fotbollsträning 1½ timme
onsdag: löpning 5 km-10 km försöker spöa tiden varje gång här hyfsat tempo.
torsdag: boxningsträning 1½ timme
fredag: fotbollsträning 1½ timme
lördag: träning på gymmet kör de övningar som kan vara bra för boxning. Kanske 2,5-5 km i löpning högt tempo på kvällen sedan.
söndag: vilodag eller nån sorts träning
kroppsviktsövningar som armhävningar 50 st, pullups 30 st och body squats 100 st körs varje dag. kommer öka och göra fler efter hand sedan.
Jag tycker att du borde köra mindre kondis och mer styrka. D.v.s. träning på gym.
Men lycka till i alla fall. Btw så tränar jag karate.
Absinteh
2006-05-13, 16:49
pallar du 30 st pullups?
Sedan så kan du lägga ner det, är precis som allt annat, VILA!
30 pullups är det inga större problem med. Vila kan man göra den tiden man inte tränar. Träningen är ganska varierad oxå så med rätt kost så bör det väl inte vara för mycket träning.
Ursäkta, men vad är pullups och body squats?:em:
pullups är när du häver upp din kropp i ett räcke till exempel, Med handflatorna mot dig. Body squats är knäböj utan vikt.
idag blev det ett löppass. puh vad jobbigt det var, sprang 5 km och det har jag inte gjort många gånger förut. tog inte tid men jag kommer nog att springa snabbare nästa gång jag springer. imorn kanske det blir.
gympass igår oxå
gymleco bänkpress 130 kg*6-7 reps 110 kg* 10 reps
sittande rodd typ 70 3*10 väldigt lätt
chins 20 stycken ;) illa det kan bättras på rejält.
pullover i maskin (för rygg) 60*3*8
sidolyft med hantlar armarna rakt ut 11 kg hantlarna 4*10 reps
maskincrunches frivikt 45 kg*12
chrunches 100 stycken :cool:
rygglyft 22 lätta
twists i cable-crossen :cool: typ 5 set
kommentar: träningen går ganska bra nu. Dock så har jag varit sjuk några dagar vilket lett till ingen träning men är frisk nu så nu kör jag hårt. satsar på att klara 5 km på nånstans mellan 18-21 om ett tag får se hur det går.
tränade idag
blev först lite boxning på säcken några ronder sen lite hopprep några ronder.
sen körde jag lite frivändningar körde bara så explosivt jag kunde inte så mycket vikt
sen körde jag explosiva knäböj så jag nästan hoppade upp en bit efter varje rep. 50*få reps i 4 set
sedan körde jag lite ryck med 50 kg i några set, det gick bra körde riktigt explosivt.
crunches 100 stycken
armhävningar 50 stycken
kommentar: måste träna mycket mer uthållighets träning för att kunna orka med boxningen bra.
var och körde på roddmaskin på gymmet idag. Har aldrig kört rodd seriöst förut och man måste ju börja nånstans.
5000 meter 23:31
500 meter 1:55
ska förbättras ordentligt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.