Visa fullständig version : Absolut BÄSTA tillskottet vid hård träning?
Undrar om ni vet vad som skulle vara det bästa tillskottet när man tränar.
Bra proteintilskott+Bra kreatin+omega 3 ?
Någon som kan rekomendera när man ska ta vad, om man äter olika samtidigt för bästa effekt.??
altså, vilka olika tillskott är bra att köra och är det bättre att köra olika samtidigt, tex, kreatin och protein?
Absolut bäst är mat. Det kommer på första, andra och tredje plats.
Protein, kreatin är annars saker som är bra. Slå en kik på http://www.kolozzeum.com/ så hittar du bra kosttillskott.
Lasse Kongo
2006-05-13, 11:59
Absolut bäst är mat. Det kommer på första, andra och tredje plats.
Protein, kreatin är annars saker som är bra. Slå en kik på http://www.kolozzeum.com/ så hittar du bra kosttillskott.
Mat är ju iosfig inget tillskott, om man nu skall vara petig, eftersom han frågar efter det.
Bra tillskott: en bra multivitamin/mineral, vassle, gainer, det räcker väldigt långt.
Vill man kan man ju sedan toppa och kura med kreatin i perioder, dock finns det idag mycket effektivare produkter än enbart rent kreatin som innehåller kreatin + en jäkla massa andra saker som V E R K L I G E N ger en boost till träningen, sök runt på webben och du skall finna det du söker.
EiseltUK
2006-05-13, 14:20
Man kan ju att tillverka mat i kapselform. Frågan är vad man skulle sätta i snabbmakaroner och falukorv kanske....? :D
Vitargo=energi, glykogenladdning, återhämtning
Kre-Alkalyn=styrka
Essentiella aminosyror=anabolt, antikatabolt
multivitamin/mineral=försäkran om att man inte missar något
c-vitamin=antioxidant, skydd
vassle=del av dagligkosten för att höja proteinandelen
koffein=träningsturbo
omega 3=superbra fett
En gainer och någon form av kreatin är en bra början.
tack, någon som kombinerar olika?vilka funkar bäst ihop?
har även hört omega 3 är bra ?
tack, någon som kombinerar olika?vilka funkar bäst ihop?
har även hört omega 3 är bra ?
Omega-3 är bra för dig som inte är ex fet fisk så ofta.
Vet inte riktigt om det är bevisat att Omega-3-tillskott är någon nytta i praktiken? Däremot så i teorin är det väl bra tror jag, speciellt om man äter lite fet fisk. Samma med vitaminer och mineraler, äter du varierat och mycket så tror jag inte det behövs. Men vet du att du ligger lågt på t.ex. grönsaker är det nog inte fel.
Annars handlar det väl om att ligga på relativt högt proteinintag och klarar man inte det med kosten så bör ju proteintillskott vara det som verkligen ger mest.
Snabba kolhydrater är väl lätt antar jag men igen, jag vet inte vad det finns för studier som stöder det över ett mål mat i praktiken? Det snabba insulinsvaret är ju både en fördel och nackdel.
Kreatin har väl däremot bevisat effekt för en del så det borde ju vara värt det. Samma med koffein.
Omega-3 är bra för dig som inte är ex fet fisk så ofta.
får verkligen hoppas han inte är fet fisk så ofta..;)
ne dets kulle kunna ha dramatiska konsekvänser
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.