handdator

Visa fullständig version : Ont i ena axeln efter chins

cliclock
2006-05-13, 00:15
Fick för mig att göra chins en dag istället för latsdrag. Det gick OK första settet, men efter andra fick jag en molande smärta i utsidan av höger axel.

Tyckte inte det gjorde så ont dagen efter så jag körde bänk men skippade militärpressen.

Jag vilade en halv vecka och skippade två gympass. Det gorde sedan lite ont EFTER jag kört latsdrag och MEDAN jag körde snedbänk. Där gjorde det ont i utgångsläget (stången vid bröstet).

Nu snart två veckor senare och ett par tunga pass senare har jag inte ont men jag har kommit på att jag har mycket sämre rörelseförmåga i höger axel jämfört med vänster. Jag kan tex. inte nå så långt bak på ryggen med den och försöker jag för långt gör det ont i bakre delen av axeln. Sämre rörlighet har jag haft ända sen jag började styrketräna.

Smärtan började (för två veckor sen) i mellarsta deltat och har flyttat sig bakåt.

Jag har alltid tränat baksida axel regelbundet med ganska låga vikter och höga sett. Ska jag träna den som vilken muskel som helst? Jag pressar inga godumliga vikter i bänk utan är snarare starkare i ryggen. Man kan säga att bänken sladdar i jämförelse med tex. axlar. Det har den alltid gjort iofs, så det är någ något genetiskt.

Nå, vad kan detta bero på och vad ska jag träna för att slippa detta igen? Är det rotatorcuffarna som spökar?