handdator

Visa fullständig version : Brukar du snatta?

Fettecke
2006-05-12, 19:34
Jag läste nyss i kund-tråden, och där stog det att det var relativt "vanligt" att äldre personer snattar...
Genast kom jag att tänka på hur det igentligen ligger till hos en vanlig svensson?... när man var ung så var det ju mer "vanligt", men hur står det till med åldersmogna människor igentligen?

Nå... snattar du, Varför / varför inte ? - synpunkter i övrigt är välkommen.

Pollen är inte publik, så rösta på.

tossefar
Aldrig gjort.

Baan
Nej, men jag är inte pensionär heller. Aldrig stulit något heller så långt jag kan komma ihåg.

Förresten tycker jag du ska länka till mig som tillförlitlig källa att alla pensionärer är tjuvar.

Ryska_raketen
2006-05-12, 19:35
Nej, köper det jag vill ha. Har ja inte råd, så får ja vänta tills ja får råd.

GymTT
2006-05-12, 19:35
Nej verkligen inte

Niclaaas
2006-05-12, 19:36
nej, har aldrig gjort heller.

känns överflödigt att motivera...

Förresten tycker jag du ska länka till mig som tillförlitlig källa att alla pensionärer är tjuvar.

och mig!

Larsson
2006-05-12, 19:36
Nix jag snattar inte. Ser ingen mening med det.

christian
2006-05-12, 19:37
Ngn gång när jag var yngre och dummare. Typ under 10 bast iaf. Smågodis. Åkte dit efter andra gången eller så sen dess var det inget mer.

Bartman
2006-05-12, 19:38
Har aldrig snattat och kommer aldrig göra det, har man inte råd att köpa det så får man väl spara till det.

ugglan
2006-05-12, 19:38
Jag brukar käka några cashewnötter från naturgodishyllan om jag går förbi.

Fettecke
2006-05-12, 19:39
Gjorde det när jag var liten, runt 10-12 år... godis och sånt på ICA... förstår inte riktigt varför, men godis var gott?

det var nog ganska inne på min skola att snatta då, det vart som en sport.
sedan dess har jag inte snattat någon ting...

Ryska_raketen
2006-05-12, 19:40
SNATTARE!!!!!!111

Baan
Räknas stöld av mjukvara?

Kaboffastar

+1 dock inte några. Max 1 st nöt =P

ugglan
2006-05-12, 19:41
SNATTARE!!!!!!111

Jag föddes i en fattig familj, det är samhällets fel.

Fettecke
2006-05-12, 19:42
Det är samma princip som att snatta från butiken, just det där med "smakprov" har jag aldrig riktigt förståt mig på, om man har ätit en sak tidigare så vet man ju hur det smakar.... men att ha "smakprov" varje gång man köper tex. godis osv, är fel... det är Många som gör så... Blää!

zirak
Snattat frukt i affär och pallat frukt av granna som barn. En bondgård i närheten odlade stora fällt med blomkål det var bara jag av alla ungar som pallade där. *screwy*

Destra
Snattade en gång när jag var 4 eller 5 år.
2 st jenka tuggumin av ett totalt värde på 1 kr.
Hade sjukt dåligt samvete när jag åt dom.

Sedan dess har jag aldrig snattat.

/Richard

Sheogorath
Som man känner sig själv känner man andra. Jag snattade ett tuggummi när jag var fem år gammal och fick en sån utskällning av min far att öronen håll på att ryka av. Och jag fick gå och lämna tillbaka det och be kassörskan om ursäkt. Jag skämdes som en hund. Sedan dess har jag aldrig snattat. God uppfostran. Jojomensan.

Diggler
2006-05-12, 19:43
Jag har aldrig snattat.

pilt77
2006-05-12, 19:43
Jag var storsnattare i min barndom men la av när jag åkte fast. Oftast så stoppade man hela fickorna fulla men den dagen jag åkte fast hade jag bara en tablettask för 3spänn på mig så det blev aldrig polissak av det:bow: Men jag fick ändå skjuts hem av polisen, och farsan blev INTe glad...

Metal_boy_
2006-05-12, 19:44
Nej och personligen har jag aldrig snattat vad jag kommer ihåg.

Baha
2006-05-12, 19:45
Undrar om kassörskan i kassan ens skulle våga stoppa mig, ifall hon såg en när man snattar, argsint brutal kroppsbyggare som man är.

Pellefant
2006-05-12, 19:45
Handlade en gång på Konsum med en utbytesstudent från Kanada, han smakade glatt på vindruvorna och något annat, när jag sa till honom att man kan åka fast för snatteri blev han mycket förvånad. Verkade helt okej i Kanada enligt honom som smakprov.

Fettecke
2006-05-12, 19:46
Undrar om kassörskan i kassan ens skulle våga stoppa mig, ifall hon såg en när man snattar, argsint brutal kroppsbyggare som man är.
Lär ju ringa polisen som står med pike pussen utanför lokala ICA affären när du kommer ut :D

Baan
när vi ändå är inne på snattning, någon som har någon kul berättelse, typ att man blivit tagen när man försökt sno 20 kg hundmat eller liknande?

vet en kille som snodde en melon eller liknande, varför vet jag inte. tror det var någon gång på högstadiet, iaf kom läraren på honom. självklart fick han fet utskällnign och sen skulle han gå tillbaka med melonen och be om ursäkt. vet inte vad som hände i affären, men kan tänka mig affärpersonalens min när melontjuven kommer tillbaks med melonen :D

sgtbarnes
har aldrig provat

personer som snattar är nog i huvudsak inte ute efter att spara på egna pengar, utan det är en viss personlighet som söker spänning eller uppmärksamhet, iaf under uppväxten. vill tro att det är nästan helt 100% föräldrarnas fel om barnet snattar.

Sultanen
när man va liten o dum snatta man fan hela tiden, men inte nu längre =)

edgen_ÖSD
2006-05-12, 19:47
Räknas stöld av mjukvara?

Då är det stöld.

Big_Vik
2006-05-12, 19:47
Har aldrig snattat.

Baan
2006-05-12, 19:49
Då är det stöld.

snatteri är inte stöld? :confused:

snatta hårdvara är långsökt men wtf ;)

Bolio
2006-05-12, 19:49
Jag snattar inte, men jag tycker att det är en bra sak att göra.

King Grub
2006-05-12, 19:50
Jag har snattat i butik en gång. En serietidning när jag var... vad? 10?

And pirates don't steal. They share. http://bestsmileys.com/pirate/3.gif

Fettecke
2006-05-12, 19:51

vad jag lärt mig så blir det stöld när man övergår XXX kr i stulet material (kommer inte ihåg summan)

samma princip som grov stöld osv, beroende på värde....

Cilia
2006-05-12, 19:51
jag har också snattat när jag var mycket yngre.
har däremot så dåliga nerver så det blev aldrig någon vana.
jag hade fått problem med psyket då (mer problem)

Metal_boy_
2006-05-12, 19:52

Nä vafan, är det inte nån gräns vid hundralappen om det ska räknas som stöld? :)

Tenzu
en gång när jag var kanske 4, en sån där godissockerbit(eller visste ju int att man gjorde fel då). Sen ett paket wrigleys yellow när jag var typ 12, bara för att testa tror jag.

Big_Vik
Jag har snattat i butik en gång. En serietidning när jag var... vad? 10?

Det betyder att snatteri måste vara OPTIMALT! :D

Baan
2006-05-12, 19:53
vad jag lärt mig så blir det stöld när man övergår XXX kr i stulet material (kommer inte ihåg summan)

visst, men det känns ju lite värre om man stjäl men inte snattar ;) snattari borde vara en delmängd av stöld men inte tvärtom osv

andeN.
2006-05-12, 19:54
Aldrig!

edgen_ÖSD
2006-05-12, 19:54
[QUOTE=Baan]snatteri är inte stöld? :confused: [QUOTE]

Nej det är inte samma sak, stöld är när värdet på beloppet övergör en viss gräns. Tro mig jag var van storsnattare som yngre så this shit I know;)

Baan
2006-05-12, 19:55
[QUOTE=Baan]snatteri är inte stöld? :confused: [QUOTE]

Nej det är inte samma sak, stöld är när värdet på beloppet övergör en viss gräns. Tro mig jag var van storsnattare som yngre så this shit I know;)

Nä visst du har helt rätt, men att säga ne jag snattar inte jag stjäl, är knappast bättre :D

Zakath
2006-05-12, 19:55
Jag snattade i en period på några veckor när jag var runt 8-9år gammal, eller egentligen snattade jag knappt utan jag "täckte" min kompis medan han snattade godis. Jag var för feg, sen fick jag så dåligt samvete att jag slutade.

Jag ångrar det, men det är inte så mycket att göra åt idag :(

edgen_ÖSD
2006-05-12, 19:56
[QUOTE=edgen_ÖSD][QUOTE=Baan]snatteri är inte stöld? :confused:

Nä visst du har helt rätt, men att säga ne jag snattar inte jag stjäl, är knappast bättre :D

Jodå, det är tufft att stjäla:)

King Grub
2006-05-12, 19:57
Jag ångrar det, men det är inte så mycket att göra åt idag :(

Make a list.

http://www.xblln.com/images/temp/list.jpg

Fettecke
2006-05-12, 20:00
Make a list.

http://www.xblln.com/images/temp/list.jpg
är de från My name is Earl?

Iaf... det vore intressant att veta om någon känner någon som snattar, som är över 18-20 år....

William
2006-05-12, 20:00
Snattade en del när jag var 10-12 men slutade när min kusin åkte fast när han snattade torkade ärtor som vi skulle till våra brutala ärtkrig.

Niclaaas
2006-05-12, 20:01
när vi ändå är inne på snattning, någon som har någon kul berättelse, typ att man blivit tagen när man försökt sno 20 kg hundmat eller liknande?

vet en kille som snodde en melon eller liknande, varför vet jag inte. tror det var någon gång på högstadiet, iaf kom läraren på honom. självklart fick han fet utskällnign och sen skulle han gå tillbaka med melonen och be om ursäkt. vet inte vad som hände i affären, men kan tänka mig affärpersonalens min när melontjuven kommer tillbaks med melonen :D

när jag bodde i leksand var det en gubbe som hade försökt sno en fryst kyckling eller kalkon eller vad det var. han stoppade den iaf under hatten men hann inte riktigt utanför dörren innan det blev för kallt och han svimmade. helt OK stöldförsök.

tror att det är snatteri om värdet understiger 800kr

Zakath
2006-05-12, 20:01
har aldrig provat

personer som snattar är nog i huvudsak inte ute efter att spara på egna pengar, utan det är en viss personlighet som söker spänning eller uppmärksamhet, iaf under uppväxten. vill tro att det är nästan helt 100% föräldrarnas fel om barnet snattar.

Jag tror inte jag håller med, den korta tid jag snattade var iaf på grund av min kompis, kombinerat med att jag gillade godis väldigt mycket :( Men det kan iof också ha berott på att jag bara fick äta godis på lördagar. Fast sen slutade jag ju också ganska snabbt eftersom jag mådde dåligt av att snatta, så jag hade nog inte rätt personlighet - vilket jag är glad över.

Dissector
2006-05-12, 20:02
Ska jag vara ärlig tror jag aldrig att jag har snattat något ur en butik eller affär. Inte så mycket som ett tuggumi ens. Däremot har man väl säkert plockat någon småsak från olika ställen, som små metallbitar eller skojiga "avspärrat-plastband" när jag var yngre. Men ur affärer eller butiker, nopes. Först och främst ohederligt, för det andra otroligt meningslöst om man åker dit för det. Har vänner som fått betala hundratals kronor, ibland upp till tusen för saker som kostade mindre än hundringen. Dessutom är det inte speciellt kul att råka ihop med polisen för skitsaker som man kunde skrapat ihop till genom att lipa för en kompis i 30 sekunder.

Sinew
2006-05-12, 20:09
när jag bodde i leksand var det en gubbe som hade försökt sno en fryst kyckling eller kalkon eller vad det var. han stoppade den iaf under hatten men hann inte riktigt utanför dörren innan det blev för kallt och han svimmade. helt OK stöldförsök.

Haha, klassisk klintbergare.

Cinna
2006-05-12, 20:13
Tror jag tog en tablettask när jag var yngre.

Idag - skulle aldrig ens få tanken!

hum
2006-05-12, 20:16
Snattade rätt mycket i åldern typ 7-9 år. Åkte fast när jag var nio (eller hur gammal är man i tredje klass?) Har aldrig snattat sen dess.

Jag o polarna brukade sticka från skolan och snatta godis, inte var det mina föräldrars fel? *screwy*

Edit: Idag har jag pengar till allt jag behöver, eller iallafall allt som går att snatta..

kneger
2006-05-12, 20:35
snattade en påse salpeter en gång.. det va kul att elda upp.. brann som fan gjorde det :D

brukar "provsmaka" på godis också, man måste juh veta om det är gott eller inte innan man köper det ;D

LEXZ
2006-05-12, 20:36
snattade nån gång då jag va 13-15 år, minns inte ..

Åkte iaf dit och det va nog inte förenns då jag förstog hur fel det var..

Det va inte för jag hade lite pengar eller så för det va bara småsaker, utan fel kompiskrets.

Man skulle kunna tro att man skulle bli ledsen då vi åkte fast men jag va hyffsat glad :) Visste det skulle betyda att det inte skulle vara så "macho" längre.

Grymt dumt iaf.

sissa
2006-05-12, 20:39
Jag snattade trådrullar när jag var liten, Fråga inte varför. De hade så många fina färger.*screwy*

Sen snodde jag nån chipspåse när jag var med en supertuff tjej i klassen som snattade och då ville jag också vara lika tuff.

Zakath
2006-05-12, 20:48
brukar "provsmaka" på godis också, man måste juh veta om det är gott eller inte innan man köper det ;D

Och där har vi anledningen till att lösgodis är en av de största orskaerna till att t.ex. vinterkräksjukan sprids *spy* Inte fräscht.

grisbil3n
2006-05-12, 20:52
En bekant la en calippo i kalsingarna inne på Pressbyrån för inte allt för många år sedan. Jag har inte snattat sen jag va knatte.

Bönne
2006-05-12, 20:57
Hade en polare som "fixad" en massor av pengar hemifrån istället, så han köpte godis åt oss när vi var små =)

scythe
2006-05-12, 20:59
Har aldrig snattat.

aliquis
2006-05-12, 21:02
Räknas stöld av mjukvara?Beror ju på vad du egentligen menar, piratkopiering är ju inte stöld. Om du snor en kartong i affären? Ja.

Bönne
2006-05-12, 21:05
Beror ju på vad du egentligen menar, piratkopiering är ju inte stöld. Om du snor en kartong i affären? Ja.Du har inte ingått i ett avtal med personen, du lurar alltså inte skaparen, utan du tar det från honom. Det är stöld, inget annat.

christian
2006-05-12, 21:08
Du har inte ingått i ett avtal med personen, du lurar alltså inte skaparen, utan du tar det från honom. Det är stöld, inget annat.

Brott mot upphovsrätten heter det. Läs boken.

devi
2006-05-12, 21:10
Aldrig. Om jag mot all förmodan skulle få för mig att stjäla skulle jag sikta lite högre än ett par kalsonger...

Krokodil
2006-05-12, 21:26
Jag har aldrig snattat i hela mitt liv. Inte ens som tonåring! :hbang:

(jag har gjort en massa annat hyss men det är en annan tråd)

Jesper
2006-05-12, 21:49
jag var en mästersnattare när jag var yngre. utan att direkt fatta det själv.
om t.ex jag var på stan med min mor och jag var i en leksaksbutik och hon någon annanstans, så tog jag leksaken.. gick till samma affär som min mor och frågade om jag kunde få köpa den, fick jag inte det gick jag tillbaka med den. fick jag så gick jag tillbaks och betalade. Det här gjorde jag jämt , som om det vore det naturligaste i världen.
Men en dag när jag skulle krypa under entre grindarna på varuhuset och springa till ett annat så blev jag tagen. Men jag fattade inte så mkt trodde dom skojja när dom sa att jag inte fick sticka med leksaken utan att betala. Sen dess gjorde jag det inte mer...

dynamo
2006-05-12, 22:19
Testat och torskat som yngling. Pinsamt som fan.

Gimp
2006-05-12, 22:25
Så var det en sådan annonym poll igen! :(
Vilka är de där fyra som svarat att de snattar, nå?

Tigerkotten
2006-05-12, 22:28
Har aldrig snattat och kommer aldrig göra det, har man inte råd att köpa det så får man väl spara till det.

Var ju inte därför man snatta som liten, jag har tagit 2 saker, 1 godisbit i en affär när man var gick på låg-mellanstadiet. I högstadiet tog jag en klubba, dom var nere vid fötterna i burkar så jag tog en o stoppade den vid strumpan! Var plats runt klubban såklart :>

Nordenator
2006-05-12, 22:57
Ingenting whatsoever.
Insåg rätt fort som unge att plocka saker värda zilch är idiotiskt.
Tanken att det är fel finns ju också, men den stora faktorn är nog inte moralen utan logiken.

Fartman
2006-05-13, 00:58
Hade en period på mellanstadiet då vi snattade rätt mycket, och bara på ett visst ställe också (Gotthuset). Det var hyfsat mycket sport över det, men det var bara populärt ett tag sen slutade vi.
Mina polare brukade snatta folkbärs i högstadiet, men inte jag. Däremot brukade jag "häla" folkbärs.. hade för dåliga nerver för att sno den själv.

Numera är jag vuxen och laglydig.

foxx
2006-05-13, 02:20
En gång för massa år sedan, var väl 5-6 år gammal, så snattade jag en chokladkaka på Godislagret som gick på 5-10kr, men jag kunde inte äta upp den för jag hade så mycket skuldkänslor, så jag berättade det för min farsa och han körde mig ner så jag fick be ägaren om ursäkt.

Piranha
2006-05-13, 10:13
Självklart snattar jag inte, det är ju rent pinsammt att göra något såndant.

Jag har full förståelse om någon äldre med dålig pension gör det, villket är ändå mer pinsamt att de inte får pengar nog att klara av vardagen.

( tänker inte göra en politisk diskussion av det hela ).

Cilia
2006-05-13, 10:16
Självklart snattar jag inte, det är ju rent pinsammt att göra något såndant.

Jag har full förståelse om någon äldre med dålig pension gör det, villket är ändå mer pinsamt att de inte får pengar nog att klara av vardagen.

( tänker inte göra en politisk diskussion av det hela ).
fast att man snattar som pensionär har sällat att göra med att man har dålig ekonomi. Det är inte helt ovanligt att äldre drabbas av kleptomani, varför vet jag inte. Men många gånger gör affärerna upp med de anhöriga att dom ringer dom och sen gör dom upp i efterhand och låter den äldre ta det den tar. Ofta blir det ju inga enorma summor.

Piranha
2006-05-13, 10:17
fast att man snattar som pensionär har sällat att göra med att man har dålig ekonomi. Det är inte helt ovanligt att äldre drabbas av kleptomani, varför vet jag inte. Men många gånger gör affärerna upp med de anhöriga att dom ringer dom och sen gör dom upp i efterhand och låter den äldre ta det den tar. Ofta blir det ju inga enorma summor.

Åfan, det hadde jag inte en susning om.

Baan
2006-05-13, 10:20
Beror ju på vad du egentligen menar, piratkopiering är ju inte stöld. Om du snor en kartong i affären? Ja.

Brott mot upphovsrättlagen är ganska allvarligt så nästan bättre åka fast för att ha snott en spelkartong än bli tagen med piratkopierad mjukvara för ca 30 000.

jakke
2006-05-13, 10:42
Aldrig snattat.

Bronkitkorv
2006-05-13, 11:42
Jag snattade öl från mitt eget kylskåp en gång men det har jag slutatmed nu *screwy*

Spinkot
2006-05-13, 11:48
Åkte fast för det i lågstadiet (innan man började polisanmäla snatterier) och har inte gjort det sen dess

tinus
2006-05-13, 11:50
Har aldrig snattat..

Nejv
2006-05-13, 11:51
Godis någon gång när jag var 10 och dum i huvudet.

Fatalist
2006-05-13, 11:53
Nej! Jävla tattare som snattar!

Tomten
2006-05-13, 12:51
jag snattar från interwebben.

Jense
2006-05-13, 12:52
helt onödigt att snatta. snatta är välan en mildare version av stöld. för att räknas som snatteri ska det man tar va värt mindreän 800 kr, om jag inte minns fel

Cerberus
2006-05-13, 12:53
nej, gjorde det några ggr när jag gick i högstadiet. Inget ja har direkt dåligt samvete för :P lite godis och nån bok men jag snattar inget nu. Bortsett från alla torrents :D

Svedberg
2006-05-13, 13:16
aldrig gjort

Sebbe_H
2006-05-13, 13:18
Säkert lite smågodis eller nått i sjuan :D

grisbil3n
2006-05-13, 14:21
Just fan, snattade något djävulskt från min praoplats i 8:an. En OK mack, godis o folköl o hela fadderullan. Sen va de fest vill ja lova.

Pumpovicevic
2006-05-13, 14:40
Har aldrig snattat, men om det gick skulle jag snatta en skivstång på gymmet. ;)

Genesis
2006-05-13, 15:41
Har aldrig snattat själv. Däremot utnyttjade jag folk som snattade genom att säga saker som "jag är säker på att du inte kan fixa en påse vingummi åt mig". Det är vad jag kallar en winwin-situation. Jag fick mitt godis och den andre pojken bekräftelse på att han var en duktig snattare.

Lallle
2006-05-13, 20:03
Snattat två grejer som jag inte vågade köpa. Haha.

Köttbullen
2006-05-13, 20:17
räknas godis, dryck i affären? i så fall är väl jag oxo skyldig

Trance
2006-05-13, 20:19
Som fan, skäms väldigt mycket för det nu. Men det var så lätt, speciellt eftersom jag såg så snäll ut.

*Flash*
2006-05-13, 20:33
Aldrig snattat och kommer nog aldrig göra det heller.
Jag kan dock fundera över sånt ibland om jag är i en affär, om jag skulle kunna snatta nåt och komma undan med det.*screwy*

bluelight
2006-05-13, 20:35
När jag var mindre har jag gjort det, 30 såna där nyckelband tog jag, vet inte varför, åkte inte dit iallafall :D

Nu skulle jag aldrig göra det, väldigt skämmigt att åka dit för snatteri och det är helt fel.

RassK
2006-05-13, 21:03
Inte sen jag blev tagen :x

Three pigs
2006-05-13, 21:57
har snattat många gånger när jag gick i 3an. min kompis åkte fast men inte jag.
det var skitkul o spännande :D

Oskis
2006-05-13, 21:59
Ett 50 öres tuggummi när jag var 11.

Garnax
2006-05-13, 22:06
Nej, men jag är inte pensionär heller. Aldrig stulit något heller så långt jag kan komma ihåg.

Alla människor är iaf potentiella tjuvar och mördare...

Allt är bara en fråga om omständigheter

Sniggel
2006-05-13, 23:58
Snattat två grejer som jag inte vågade köpa. Haha.

kondomer och ... ?

Caixa**
2006-05-14, 00:18
"Snattade" en ost när jag var typ två. Tog den i vagnen när ingen såg på. Mamma upptäkte först när vi kommit hem, och hon tykte det var så pinsamt att hon inte vågade återlämna den.:em:

Sen var jag den bästa (=värsta) äppelpallaren i kvarteret. Var mellan sju och tio år (kanske ännu äldre..men det skulle jag aldrig erkänna;)) Kunde varenda innergård utantill och visste precis var de godaste och svåraste frukterna växte. Blev jagad av hund några gånger och sura gubbar, men det var ju en del av spänningen. Tog stora risker för att imponera på kompisarna och jisses vad poppis man blev! :cool:

Yes
2006-05-14, 00:49
Fan, råkade trycka fel... Jag har åkt fast för det...

Jag var 5 år och togs på bar gärning vid godishyllan, med choklad runt hela munnen - och tydligen en väldigt skyldig min. :D

ceejay
2010-08-07, 13:32
kondomer och ... ?

vaselin

Bump

Tänkte att jag kunde fråga här

Hur är det med att provsmaka lösgodiset i butikerna? Någon som verkligen vet hur det ligger till?

hultman
2010-08-07, 13:35
Kan inte minnas att jag snattat något någonsin. Har heller aldrig tagit något av en privatperson, och skulle aldrig komma på tanken att ta något från vänner.

sandery3
2010-08-07, 13:37
En karamell på Tesco när jag var 5.

Crocker
2010-08-07, 13:41
Tagit en jäkla massa nyckelband, choklad. Ångrar det dock i efterhand. :(
Tryckte fel jag med.

Squidh
2010-08-07, 13:44

Hur är det med att provsmaka lösgodiset i butikerna? Någon som verkligen vet hur det ligger till?

Som jag har förstått det så är det faktiskt snatteri iom att du inte betalat för det. Men jag tror inte att någon butik skulle anmäla det för en provsmakning med risk för att förlora kunder över en sådan liten grej. Men sker det ofta och mycket så kan det nog hända. Det vanligaste är väl att de säger till för att de inte vill att folk ska talla i lådorna med bara fingrarna.

Kryss
2010-08-07, 13:44
vaselin

Bump

Hur skulle det vara annat än snatteri att äta upp varorna i butiken?

JoeyP
2010-08-07, 14:04
Jag baxxar som fan, skitnice.

LoTiX
2010-08-07, 14:27
Som 7-åring stal jag hockeybilder precis vid kassan när jag åkte och handlade med pappa. Gled fram precis bredvid kassörskan där de stod, tog ett paket, gick tillbaka till pappa och väntade på att vi handlat klart.

Totalt genialt...

tossefar
2010-08-07, 14:30
vaselin

Bump

Oavsett vad lagen säger så är det väl ganska sunkigt att stoppa ner sina händer i lösgodislådan...

Kek
2010-08-07, 14:39
Snattade som ett as när jag var runt 14 år eller något. Inte för att jag hade problem med pengar utan mer för kickens skull för att se om det gick. Åkte som tur var aldrig fast.

Banhall
2010-08-07, 14:40
Räknas det att medvetet få ut mer tuggummikulor ur en tuggummiautomat med ett speciellt ryck som jag och några kompisar kom på? :D

Stoltz
2010-08-07, 14:45

Det står inte i någon lag att lösgodis är undantaget.

Solros
2010-08-07, 15:56
Har aldrig snattat, inte ens som liten. Men det har att göra med att jag var så feg som ung, så nu försöker jag tuffa till mig, och få brudar, genom att klanka ner på pensionärer och fildela.

Osten80
2010-08-07, 16:55
Haha, nej jag snattar inte, men gjorde det mycket när jag var mindre. Åkte till och med fast på Ica Maxi när jag gick i femman. Jag har snattat väldigt mycket när jag tänker efter, men jag lade av något år in på högstadiet.