Visa fullständig version : Göran Persson eller Fredrik Reinfeldt?
Ja, vem vill du se som statensmeister?
Pez med tillhörande skogaholmslimpor.
Hmm bra fråga sitter och funderar på det, har ju några månader på mig.
Men det lutar åt Göran som vanligt, men finns en chans att det blir mäster reinfeldt
Dissector
2006-05-11, 22:18
Fidde it is!
Sultanen
2006-05-11, 22:21
självklart Göran...
Helena B
2006-05-11, 22:23
Ingen av dom.
WheyProtein
2006-05-11, 22:27
Jimmie Åkesson... kanske.
Löjtnant Blank
2006-05-11, 22:31
Jag tyckte att Persson var oförskämd i partiledardebatten. Det får vara hur det vill med det - jag skulle ändå aldrig komma på tanken att rösta blått.
grisbil3n
2006-05-11, 22:32
Fredrik verkar mysig.
Metal_boy_
2006-05-11, 22:35
Vet fan inte längre. Göran är rätt så gosig ändå.
Frippe om jag bara får välja mellan dem
Vet fan inte längre. Göran är rätt så gosig ändå. Så det innebär att du äntgligen släppt ut honom ur containern där han käkade semlor med Bert Karlsson? :D
hangatyr
2006-05-12, 06:39
jag vägrar!
userfriendly
2006-05-12, 07:03
ingen av de där.
Så sjukt att dessa två *piiiiiiiip* får ha så mkt makt
Ja, vem vill du se som statensmeister?
Bubbe for prez :hbang:
ingen av de där.
Så sjukt att dessa två *piiiiiiiip* får ha så mkt makt
Det är sjukt med demokrati?
Det är sjukt med demokrati?
Rösta på bubbe så ser jag till att avskaffa demokratin och inför obligatorisk träning i frivändningar från 10 års ålder.
Göran Persson såklart. Moderaterna har ingenting i en modern värld att göra. Fast å andra sidan så skulle jag rösta (fp) om jag kunde det. Men mellan (s) och (m) blir det givna svaret alla gånger (s)! Tjockisgubben for teh win! Free the children of Israel!
Göran Persson såklart. Moderaterna har ingenting i en modern värld att göra. Fast å andra sidan så skulle jag rösta (fp) om jag kunde det. Men mellan (s) och (m) blir det givna svaret alla gånger (s)! Tjockisgubben for teh win! Free the children of Israel!
Jag trodde att du var för större frihet för individen :)
Jag trodde att du var för större frihet för individen :)
Det är jag ju. Jag ser bara inte arbetstvång som den största av friheter...
Det är jag ju. Jag ser bara inte arbetstvång som den största av friheter...
Tror du på tvång? Hur kan man vara tvingad att arbeta i sverige?
Vad är alternativet? Svälta, suga missionskyrkans välgörenhetskuk och dö? Leva på bär och bark?
han menar väl att m tycker man ska jobba och är rädd för att dom ska dra ner på det sociala skyddsnätet kring arbetslöshet och då "tvingas" man ut i arbetslivet.
Nitrometan
2006-05-12, 07:17
Jag saknar alternativen Pirre och jwzrd.
Jag vill rösta på jwzrd!!
Vad är alternativet? Svälta, suga missionskyrkans välgörenhetskuk och dö? Leva på bär och bark?
Man har ju alltid ett val, tvång är det hur som helst inte.
han menar väl att m tycker man ska jobba och är rädd för att dom ska dra ner på det sociala skyddsnätet kring arbetslöshet och då "tvingas" man ut i arbetslivet.
Jag vet vad han menar, jag tycker inte att det handlar om tvång bara.
Nitrometan
2006-05-12, 07:19
Göran Persson såklart. Free the children of Israel!
Du tycker att (s) har en bra hållning i Israel-frågan?
Det var OK att delta i en övning med Israel förr året men inte nu?
Det var OK att bjuda hit en minister från ett terroristparti?
Det var OK att stoppa biståndet till nämnda terroristregering?
Man har ju alltid ett val, tvång är det hur som helst inte.
Det har man alltid Yankee. Om jag håller en pistol mot ditt huvud och säger att du ska suga av jwzrd (för att ta något extremt exempel på äckligheter) så har du ju fortfarande alltid ett val. Det är inte tvång. Vi kanske borde revidera tvångsbegreppet lite? Laissez-faire är liksom inte ett absolut mått för frihet...
Du tycker att (s) har en bra hållning i Israel-frågan?
Det var OK att delta i en övning med Israel förr året men inte nu?
Det var OK att bjuda hit en minister från ett terroristparti?
Det var OK att stoppa biståndet till nämnda terroristregering?
Nej, självklart inte. Det var ju på skoj. Jag har däremot tyckt att Göran Persson själv har agerat väl i Israel-frågan tidigare. Att man bjuder hit en minister från ett terroristparti är för mig helt obegripligt. Jag som kurd hade blivit skitbesviken på regeringen om de hade bjudit hit en högt uppsatt inom PKK också.
Däremot har som sagt Göran Persson inte alltid haft denna negativa Israel-hållning tidigare.
Det har man alltid Yankee. Om jag håller en pistol mot ditt huvud och säger att du ska suga av jwzrd (för att ta något extremt exempel på äckligheter) så har du ju fortfarande alltid ett val. Det är inte tvång. Vi kanske borde revidera tvångsbegreppet lite? Laissez-faire är liksom inte ett absolut mått för frihet...
Självklart har jag ett val även då. Och det är helt upp till mig om jag vill smaska på jwzrd's drulle eller dö, precis som att jag har ett val när det gäller att arbeta eller inte (det valet har man ju dock inte om man inte ens kan få ett arbete).
Självklart har jag ett val även då. Och det är helt upp till mig om jag vill smaska på jwzrd's drulle eller dö, precis som att jag har ett val när det gäller att arbeta eller inte (det valet har man ju dock inte om man inte ens kan få ett arbete).
Så vad är tvång för dig?
När är man tvingad till något då? Vilken slags tvång är det som moderaterna befriar en ifrån genom att införa mer frihet till individen?
Så vad är tvång för dig?
När man hamnar i en situation där man inte har något val.
När är man tvingad till något då? Vilken slags tvång är det som moderaterna befriar en ifrån genom att införa mer frihet till individen?
Jag sa inte att moderaterna skulle befria någon från något tvång, utan att vi förhoppningsvis får fler valmöjligheter.
Jag sa inte att moderaterna skulle befria någon från något tvång, utan att vi förhoppningsvis får fler valmöjligheter.
Till vadå? Att arbeta?
När man hamnar i en situation där man inte har något val.
När gör man det? Kan du ge något exempel?
Till vadå? Att arbeta?
Om man vill arbeta så ska man kunna det.
När gör man det? Kan du ge något exempel?
Varför inte kvinnorna som sitter fastkedjade i någon lägenhet och tvingas (sitter man fast har man oftast inte mycket val, visst kan man säkert ta självmord på något sätt, men vi kan hålla det alternativet utanför) sälja sex.
Nitrometan
2006-05-12, 07:44
Rösta på bubbe så ser jag till att avskaffa demokratin och inför obligatorisk träning i frivändningar från 10 års ålder.
:thumbup:
Jag instämmer bubbe for prez!
Varför inte kvinnorna som sitter fastkedjade i någon lägenhet och tvingas (sitter man fast har man oftast inte mycket val, visst kan man säkert ta självmord på något sätt, men vi kan hålla det alternativet utanför) sälja sex.
Vad skiljer det från exemplet med en viss herres drule?
Nitrometan
2006-05-12, 07:46
Kedjorna. Yankeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee gillar inte kedjor.
Om man vill arbeta så ska man kunna det.
Och om man inte vill arbeta?
Då utgick vi (jag) ifrån att man antingen sög eller blev skjuten. Sitter du fast så är det ingen "död eller inte död"-situation, helt enkelt för att det inte behövs för att du ska göra som "de" vill.
Att det i Yankees fall med de prostituerade kvinnorna handlar om att inte tillåta något fysiskt. Det är också min definition av sann tvång. Jag håller faktiskt med honom där.
Då gör man inte det.
Då gör man inte det.
Men vad hindrar en från att arbeta i ett socialdemokratiskt samhälle då?
Daniel_S
2006-05-12, 07:49
Ja men då ska man naturligtvis inte behöva arbeta.
*screwy*
Men vad hindrar en från att arbeta i ett socialdemokratiskt samhälle då?
Det finns inte jobb till alla. Nu säger jag inte att det kommer finnas jobb till alla med moderaterna, men förhoppningsvis till betydligt fler.
Då utgick vi (jag) ifrån att man antingen sög eller blev skjuten. Sitter du fast så är det ingen "död eller inte död"-situation, helt enkelt för att det inte behövs för att du ska göra som "de" vill.
Att tvinga någon till att göra ett aktivt val mellan 2 dåliga saker är alltså inte tvång. Du låter som en sousse.
Att tvinga någon till att göra ett aktivt val mellan 2 dåliga saker är alltså inte tvång. Du låter som en sousse.
"Dåliga saker" i detta fallet är subjektivt.
Det finns inte jobb till alla. Nu säger jag inte att det kommer finnas jobb till alla med moderaterna, men förhoppningsvis till betydligt fler.
Ja, men då kan ju jag vända på resonemanget och säga att med samma argument som du vill ha fler valmöjligheter (att kunna arbeta) så vill jag ha fler valmöjligheter till att inte arbeta. Det finns inte tillräckligt med bidrag till alla i dagens läge, vilket jag hoppas att (s) kan råda bot på under nästa mandatperiod, så att vi får större frihet till att göra det vi vill när vi inte längre är lika bundna till att enbart lönearbeta. Och vi har varit precis lika frihetssträvande i vårt sätt att argumentera.
Ja, men då kan ju jag vända på resonemanget och säga att med samma argument som du vill ha fler valmöjligheter (att kunna arbeta) så vill jag ha fler valmöjligheter till att inte arbeta. Det finns inte tillräckligt med bidrag till alla i dagens läge, vilket jag hoppas att (s) kan råda bot på under nästa mandatperiod, så att vi får större frihet till att göra det vi vill när vi inte längre är lika bundna till att enbart lönearbeta. Och vi har varit precis lika frihetssträvande i vårt sätt att argumentera.
Så kan man också se det. Frågan är väl hurvida det är hållbart eller inte :)
Nitrometan
2006-05-12, 07:58
Hahaha. Yankeeeeeeeeeeeeeeee är sousse!
Nitrometan
2006-05-12, 07:59
Men nån måste ju betala. Ska Sverige belåna skogen?
Eller hur har du tänkt dig det?
petersson
2006-05-12, 08:03
Persson såklart *kissass*
Om alla fick chans att rösta i riksdagsfrågor skulle det vara lättare att välja. Som det är nu väljer jag nog hellre att rösta blankt.
Så kan man också se det. Frågan är väl hurvida det är hållbart eller inte :)
Det är ju hållbart. Hela grejen handlar om vilken utgångspunkt man har, dvs. huruvida man gillar att arbeta eller inte. Det jag menar är bara att det är så himla fel av högern i allmänhet att hävda att de har nästintill patent och ensamrätt på IndividensFrihet(tm) (för att tala jwzrdianska) när det i själva verket förhåller sig som så att man erbjuder individer några friheter i motsats till vänstern som erbjuder individen andra friheter.
Fast å andra sidan så vill jag ju se en libertariansk utveckling i Sverige. :)
D Andersson
2006-05-12, 08:13
Du vill införa någon slags medborgarlön eller liknande då så man kan göra vad man vill om dagarna?
Du låter alltså någon annan arbeta åt dig, gratis. Det lite roliga är att det var ungefär så det en gång började i socialdemokratins historia. Arbetarna tyckte de hade för låga löner, för höga skatter(!), för lite att säga til om, de kände sig som slavar under fabrikörerna, kapitalägarna. Om du får som du vill är arbetarna verkligen tillbaka där de en gång började, de är slavar återigen men under de parasiter som inte vill arbeta utan helt enkelt anser sig har rätt till frukterna av andras arbete istället.
Men det är fullt riktigt att sossarna och Göran Persson är rätt parti för dig om det är så du vill ha det.
Men nån måste ju betala. Ska Sverige belåna skogen?
Eller hur har du tänkt dig det?
De rika kan få betala. Borgarsvin!11111111111111111ONE.
Jag får så mycket ångest av den här frågan att jag vägrar svara! Ännu mer ångest får jag när jag kommer på att det itne bara är en hittepåfråga typ "om du var tvungen att äta bajs eller krök, vilket skulle du ta då?" utan att det med allra största sannorlikhet kommer stå mellan detta: behålla mr eller ge makten till herr ulv-i-fårakläder (aka devil in disguise)...
Jag kör strutstekniken. Blundar och hoppas på det bästa.
[...] de är slavar återigen men under de parasiter som inte vill arbeta utan helt enkelt anser sig har rätt till frukterna av andras arbete istället.
Fast då kan jag rösta på (m) också. Kapitalism handlar ju i grund och botten om att några få människor anser sig ha rätt till frukterna (mervärdet) av andras arbete.
Vet inte vad man tycker om sossarna heller, men känns som att rösta på moderaterna är samma sak som att skicka sverige raka vägen tillbaka till 1800-talet inom utvecklingen i vissa frågor.
D Andersson
2006-05-12, 08:31
Fast då kan jag rösta på (m) också. Kapitalism handlar ju i grund och botten om att några få människor anser sig ha rätt till frukterna (mervärdet) av andras arbete.
Nej, var får du det ifrån?
Det du pratar om nu är att man får betalt av någon för att utföra ett arbete, att någon betalar dig för att få ett arbete utfört - Ett ömsesidigt utbyte, båda vinner på det.
Det du är ute efter, bidrag, är att låta någon annan arbeta åt dig utan att betala honom för det.
Stenberg
2006-05-12, 08:33
Master Fred såklart.... MEn tror ändå att det inte är nån höjdare att ha en regering bestående av fyra partier. Blir för mycket jämkande och skillnaden skulle nog inte bli så stor mot idag. Jag vill se en ren högerregering, ett enda parti (M är ju störst så det är väl de som ligger närmast) för att se hur stor skillnad det blir...
Nej, var får du det ifrån?
Det du pratar om nu är att man får betalt av någon för att utföra ett arbete, att någon betalar dig för att få ett arbete utfört - Ett ömsesidigt utbyte, båda vinner på det.
Det du är ute efter, bidrag, är att låta någon annan arbeta åt dig utan att betala honom för det.
Jag är ute efter libertarianism, okaj? :)
Kapitalisten erhåller mervärdet av proletärens arbete. Är inte det att någon skördar frukten av någon annans arbete? Skolbänken, will you?
Om nu sverige blev en riktigt liberal stat så sänks/försvinner väl större delen av välfärden och skatterna, alltså om du inte arbetar ska du inte äta heller:D
Eller har du nån kommunist-liberal idé när du pratar om proletärer och mervärden?
Nitrometan
2006-05-12, 08:51
Vet inte vad man tycker om sossarna heller, men känns som att rösta på moderaterna är samma sak som att skicka sverige raka vägen tillbaka till 1800-talet inom utvecklingen i vissa frågor.
Vilka frågor tänker du på?
Nu blev jag nyfiken. Utveckla, är du snäll.
Om nu sverige blev en riktigt liberal stat så sänks/försvinner väl större delen av välfärden och skatterna, alltså om du inte arbetar ska du inte äta heller:D
Eller har du nån kommunist-liberal idé när du pratar om proletärer och mervärden?
Nä, libertarianism. Randism! Sossarna är bättre än moderaterna; de ger mig fler valmöjligheter. Men libertarianismen är bättre än sossarna. Rand tycker att jag ska få röka hasch och dopa mig bäst jag vill. Rand är porrig. :em:
Rand tyckte väl också att ingen ska tvingas försörja nån annan, men doping och hasch är aldrig fel*flex*
Moderaterna ger väl fler valmöjligheter när du får tillbaka mer än 30% av lönen?
Röstar M btw
Rand tyckte väl också att ingen ska tvingas försörja nån annan, men doping och hasch är aldrig fel*flex*
Moderaterna ger väl fler valmöjligheter när du får tillbaka mer än 30% av lönen?
Röstar M btw
Hur fixar moderaterna en honungsfläck på min vackra tygsoffa?
Hur fixar moderaterna en honungsfläck på min vackra tygsoffa?
Ingen aning, men soussarna skulle väl skicka dit 35pers och kalla det plusjobb:D
Nitrometan
2006-05-12, 09:04
Nä, libertarianism. Randism! Sossarna är bättre än moderaterna; de ger mig fler valmöjligheter. Men libertarianismen är bättre än sossarna. Rand tycker att jag ska få röka hasch och dopa mig bäst jag vill. Rand är porrig. :em:
Porrig? Hon?
http://godscopybook.blogs.com/gpb/images/ayn_rand.gif
Sen fattar jag inte hur du får ihop sossarnas idéer med Ayn Rands objektivism?
Om vi klipper lite från ARI - Ayn Rand Institute:
En snabb sammanfattning av objaktivismen i fyra punkter av Ayn Rand själv.
My philosophy, Objectivism, holds that:
1. Reality exists as an objective absolute—facts are facts, independent of man's feelings, wishes, hopes or fears.
2. Reason (the faculty which identifies and integrates the material provided by man's senses) is man's only means of perceiving reality, his only source of knowledge, his only guide to action, and his basic means of survival.
3. Man—every man—is an end in himself, not the means to the ends of others. He must exist for his own sake, neither sacrificing himself to others nor sacrificing others to himself. The pursuit of his own rational self-interest and of his own happiness is the highest moral purpose of his life.
4. The ideal political-economic system is laissez-faire capitalism. It is a system where men deal with one another, not as victims and executioners, nor as masters and slaves, but as traders, by free, voluntary exchange to mutual benefit. It is a system where no man may obtain any values from others by resorting to physical force, and no man may initiate the use of physical force against others. The government acts only as a policeman that protects man's rights; it uses physical force only in retaliation and only against those who initiate its use, such as criminals or foreign invaders. In a system of full capitalism, there should be (but, historically, has not yet been) a complete separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church.
Jag ser inte alls hur det skulle kunna hänga ihop med Göran Perssons sätt att styra Sverige?
Jag vet vad han menar, jag tycker inte att det handlar om tvång bara.
inte jag heller och jag utgår ifrån att han försökte provocera
Scratch89
2006-05-12, 09:08
Reinfeldt.
Ingen aning, men soussarna skulle väl skicka dit 35pers och kalla det plusjobb:D
HAHA!
Nitrometan: Lämna mig ifred. Läs en eller femton böcker, kamma dig och när du har gjort det kan du återkomma. Just nu är du bara jobbig.
Nitrometan
2006-05-12, 09:13
Nitrometan: Lämna mig ifred. Läs en eller femton böcker, kamma dig och när du har gjort det kan du återkomma. Just nu är du bara jobbig.
Kan du inte bara svara på frågan? Hur är s-politik objektivism?
Att det i Yankees fall med de prostituerade kvinnorna handlar om att inte tillåta något fysiskt. Det är också min definition av sann tvång. Jag håller faktiskt med honom där.
Att hindra någon från att leva är väl fysiskt om något (inte för att jag köper att det finns något som heter "sann tvång"). Kvinnorna i kedjor har ett oändlig antal val de också, men jag tror de känner sig rätt tvingade ändå.
Att hindra någon från att leva är väl fysiskt om något (inte för att jag köper att det finns något som heter "sann tvång"). Kvinnorna i kedjor har ett oändlig antal val de också, men jag tror de känner sig rätt tvingade ändå.
Vilka (realistiska) val har man som fastkedjad?
Vilka (realistiska) val har man som fastkedjad?
Vilka realistiska val har man under pistolhot?
Vilka realistiska val har man under pistolhot?
Gör x eller dö (eller vad nu syftet med pistolhotet är).
Gör x eller dö (eller vad nu syftet med pistolhotet är).
Och detta är inte tvång enligt dig? Du tycker inte att personen med pistol har påtvingat dig någonting? Vad kallar du det? Reducering av valmöjligheter?
Du får väl ha den definitionen om du vill, själv föredrar jag en annan.
Kvinnan som är fastkedad kan naturligtvis också välja att dö, göra motstånd etc.
Och detta är inte tvång enligt dig? Du tycker inte att personen med pistol har påtvingat dig någonting? Vad kallar du det? Reducering av valmöjligheter?
Du får väl ha den definitionen om du vill, själv föredrar jag en annan.
Kvinnan som är fastkedad kan naturligtvis också välja att dö, göra motstånd etc.
Jag har redan skrivit min definition.
Att "välja att dö" som fastkedjad är väl inte direkt lätt, beror iof på hur man sitter fast. Göra motstånd är visserligen en valmöjlighet, men det är ett värdelöst val då man omöjligt kan tjäna något på det, och det kommer inte att förändra ens situation öht.
Kan du inte bara svara på frågan? Hur är s-politik objektivism?
Vet inte. Vad spelar det för roll?
´Göran alla dagar i veckan...
Du vill införa någon slags medborgarlön eller liknande då så man kan göra vad man vill om dagarna?
Du låter alltså någon annan arbeta åt dig, gratis. Det lite roliga är att det var ungefär så det en gång började i socialdemokratins historia. Arbetarna tyckte de hade för låga löner, för höga skatter(!), för lite att säga til om, de kände sig som slavar under fabrikörerna, kapitalägarna. Om du får som du vill är arbetarna verkligen tillbaka där de en gång började, de är slavar återigen men under de parasiter som inte vill arbeta utan helt enkelt anser sig har rätt till frukterna av andras arbete istället.
Men det är fullt riktigt att sossarna och Göran Persson är rätt parti för dig om det är så du vill ha det.
Hur menar du att man blir slav om man ovillkorligt får en summa pengar som man kan leva på?
D Andersson
2006-05-12, 14:29
Hur menar du att man blir slav om man ovillkorligt får en summa pengar som man kan leva på?
Menar givetvis att de som arbetar blir slavar åt de som inte arbetar.
Nej, inte enligt ordboksdefinitionen av slav i alla fall. Proletär är inte detsamma som slav.
Ingen av dem.
(Hellre göran såklart.)
Göran ägde ju Fredrik ordentligt igår. Göran FTW alltså!1
Medborgarlön gör att de som arbetar blir slavar åt de som inte arbetar?
Är alla skattebetalare slavar åt dom som inte arbetar idag? Varför inte?
Dumleman
2006-05-12, 14:51
http://svt.se/content/1/c6/46/31/88/goran_persson_chtv_340.jpg
Är alla skattebetalare slavar åt dom som inte arbetar idag?
Vi som jobbar är.
D Andersson
2006-05-12, 15:17
Medborgarlön gör att de som arbetar blir slavar åt de som inte arbetar?
Är alla skattebetalare slavar åt dom som inte arbetar idag? Varför inte?
Det är en form av slaveri att över 40% av alla skatteintäkter i det här landet går till bidrag av olika slag. 60-65% av en låg- och medelinkomsttagares inkomst försvinner i skatt. Du arbetar alltså i första hand åt staten, åt alla andra, och i andra hand åt dig själv. Vad skulle du kalla det?
Jag skulle vilja påstå att det är tur för alla parasiter att bara 1 av 4 vet hur mycket av lönen som försvinner i skatt. Om fler visste hur lite det lönar sig att arbeta och vem man egentligen arbetar för så skulle det inte finnas förutsättnignar för några bidrag öht. Det är lite konstigt egentligen att det är lagligt att strejka för att man är missnöjd med hur mycket man tjänar men olagligt att vägra gå med på att staten tar 2/3 av lönen och fördelar godtyckligt.
delta_mats
2006-05-12, 15:27
Det är en form av slaveri att över 40% av alla skatteintäkter i det här landet går till bidrag av olika slag. 60-65% av en låg- och medelinkomsttagares inkomst försvinner i skatt. Du arbetar alltså i första hand åt staten, åt alla andra, och i andra hand åt dig själv. Vad skulle du kalla det?
Jag skulle vilja påstå att det är tur för alla parasiter att bara 1 av 4 vet hur mycket av lönen som försvinner i skatt. Om fler visste hur lite det lönar sig att arbeta och vem man egentligen arbetar för så skulle det inte finnas förutsättnignar för några bidrag öht. Det är lite konstigt egentligen att det är lagligt att strejka för att man är missnöjd med hur mycket man tjänar men olagligt att vägra gå med på att staten tar 2/3 av lönen och fördelar godtyckligt.
Vad är öht förtkortning av?
Vad är öht förtkortning av?
Över huvud taget.
delta_mats
2006-05-12, 15:33
Över huvud taget.
Oj det visste jag ju nu när du skriver det, fick hjärnsläpp:em:
shadowfire
2006-05-12, 16:30
Bort med tjockisgöran, släng in vad skit som helst förutom han bara... leif "Loket" eller vem fan som... o peta den där fåntratten Lars Danielsson.
Metal_boy_
2006-05-12, 16:41
Frippe om jag bara får välja mellan dem
Så det innebär att du äntgligen släppt ut honom ur containern där han käkade semlor med Bert Karlsson? :D
Haha!. Näfan, så mysig är han inte :D
Det är en form av slaveri att över 40% av alla skatteintäkter i det här landet går till bidrag av olika slag. 60-65% av en låg- och medelinkomsttagares inkomst försvinner i skatt. Du arbetar alltså i första hand åt staten, åt alla andra, och i andra hand åt dig själv. Vad skulle du kalla det?Okey, men det är fortfarande inte slaveri. Det är att glömma bort värdet av äganderätten, inte slaveri.
Inkräktande på äganderätten skulle jag kalla skatt. Nödvändigt inkräktande. Men vi är nog överens om att 60% inte är nödvändigt. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.