Logga in

Visa fullständig version : Poker. Om 18 årsgräns osv

keffat_liv
2006-05-11, 19:12
Jag lirar på titanpoker, där jag spelar på min pappas personuppgifter. Man har inte behövt fylla i kortnummer eller något än, inte förrän man vill sätta in eller ta ut pengar. Nu när jag fyller 18 i juni, kan jag ta över detta accountet på något sätt?

De har t.ex. en 100million $ freeroll nu maj som jag gärna hade velat försöka kvala mig in på, men de som blir bland de 10 första i den 100million $ freerollen får resa till en okänd plats och fortsätta spela där. Där hade jag blivit diskad direkt, eftersom jag inte är 18. Om jag nu hade varit 18, tror ni det hade gått då? Och säga att jag är hans son och jag spelar för honom?

Jag skulle kunna göra ett nytt account när jag blir 18 och föra över pengarna jag har tjänat här till det, men då förlorar jag alla titanpoäng jag har fått ihop och det skulle suga riktigt hårt. Man kan inte ändra sina uppgifter heller. Jag skulle iofs kunna maila dem, spela min pappa då, och fråga om min son, när han blir 18, skulle kunna ta över accountet utan problem? eller vad tror ni?

kneger
2006-05-11, 19:20
hm.. tror du du kommer bland de 10 bästa då? isf. :bow:

en polare till mig hade ett konto som de tog bort pga att han itne var 18, de kom på honom kan man säga.. alla hans pengar där försvann bara.. så va försiktig.

oyeah
2006-05-11, 19:22
Dina såkallade titanpoäng är inte värda ett skit, såna poäng ger ju bara lite gratisprylar som är värda långtifrån det du har rejkat till sidan.

Skaffa rakeback istället och få tillbaka PENGAR.

www.parttimepoker.com erbjuder just nu 60% rakeback på primanätverket (gaming room, betholdem, royal card club, nordic bet osv)

Förresten gäller rakebacken turneringsavgifter också så det spelar ingen roll om du nu skulle vara en turneringsspelare (usch och fy =))

keffat_liv
2006-05-11, 19:23
Dina såkallade titanpoäng är inte värda ett skit, såna poäng ger ju bara lite gratisprylar som är värda långtifrån det du har rejkat till sidan.

Skaffa rakeback istället och få tillbaka PENGAR.

www.parttimepoker.com erbjuder just nu 60% rakeback på primanätverket (gaming room, betholdem, royal card club, nordic bet osv)

Förresten gäller rakebacken turneringsavgifter också så det spelar ingen roll om du nu skulle vara en turneringsspelare (usch och fy =))

de gör fan så man kan uppgradera till olika vip, och därmed få nice freerolls, som inte många är med i. Jag tycker titanpoker är en grym sida, med grymt välbetalda turneringar osv om man nu känner för att lira turneringar.

keffat_liv
2006-05-11, 19:25
hm.. tror du du kommer bland de 10 bästa då? isf. :bow:

en polare till mig hade ett konto som de tog bort pga att han itne var 18, de kom på honom kan man säga.. alla hans pengar där försvann bara.. så va försiktig.

Jag hade ju isåfall inte tänkt kvala in mig till den utan mål att komma etta. hmm ok. Får skriva ett trovärdigt mail till dom då. Får posta det här sen o får feedback på det. Inte min grej.

keffat_liv
2006-05-11, 19:26
Vad heter personuppgifter på engelska? Personal information?

oyeah
2006-05-11, 19:27
Jag är pokerproffs (inte bara det att jag bara spelar poker för jag inte orkar jobba eller går i skolan, jag tar in pengar ;)), lita på mina ord =)

En freeroll med $5k i prispott med 250 deltagare något i den stilen? Det är $20 värde. Jag tar hellre $80-140 i rakeback VARJE dag. Iofs spelar jag 2/4$ NL så det kommer ju landa lite lägre för dig, om du nu inte spelar högre, fast det tvivlar jag på.

keffat_liv
2006-05-11, 19:33
Jag är pokerproffs (inte bara det att jag bara spelar poker för jag inte orkar jobba eller går i skolan, jag tar in pengar ;)), lita på mina ord =)

En freeroll med $5k i prispott med 250 deltagare något i den stilen? Det är $20 värde. Jag tar hellre $80-140 i rakeback VARJE dag. Iofs spelar jag 2/4$ NL så det kommer ju landa lite lägre för dig, om du nu inte spelar högre, fast det tvivlar jag på.

mjo. Eftersom inte jag är 18 än så har jag fått spela upp pengar med hjälp av freerolls. Detta har jag gjort på expekt och titanpoker med framgång. På expekt känner jag att jag inte klarar av mer än 0,25 0,50 gamesen. Kanske skulle jag kunna gå upp till 0,5 1 med framgång, kanske. På titanpoker däremot har jag bara spelat cashgames i början för att få upp pengarna lite. Sen nu lirar jag jackpot sit n go. 6$ buy in och det går ju framåt. Det man hoppas på är ju att lyckas vinna 5 i rad och dra hem 130.000kr. Har bara lyckats med 3 än så länge.

Men iaf, så vet jag inte om jag har skill nog att sitta och spela cashgames så att jag tjänar in något rejält på rakeback? Finns där freerolls på www.parttimepoker.com ? måste ha det för att skaffa ett startkapital först och främst. Det låter ju helt klart bra med 80-140 dollar rakeback varje dag. Men hur mycket spelar du då? Timmar, händer?

oyeah
2006-05-11, 19:39
Jag har spelat 1000 händer/dag i snitt sen hösten. Inte särskilt mkt men det är för att jag har breakat ibland plus att jag bara spelar när jag känner för det och då spelar jag rätt mycket.

Du kan räkna ut ungefär hur mkt du skulle tjäna på www.rakerebate.net på deras rakebackräknare.

www.parttimepoker.com är inte en pokersite utan man spelar som props för dem och därför får man så hög rakeback. Fast på prima är propsliret utan restrictions , alltså lira vilka jävla games på vilken jävla nivå du vill och när fan du vill lira =)

Bara du drar in typ 100raked hands/månad så sänker de inte din rakeback.

keffat_liv
2006-05-11, 19:44
Jag har spelat 1000 händer/dag i snitt sen hösten. Inte särskilt mkt men det är för att jag har breakat ibland plus att jag bara spelar när jag känner för det och då spelar jag rätt mycket.

Du kan räkna ut ungefär hur mkt du skulle tjäna på www.rakerebate.net på deras rakebackräknare.

www.parttimepoker.com är inte en pokersite utan man spelar som props för dem och därför får man så hög rakeback. Fast på prima är propsliret utan restrictions , alltså lira vilka jävla games på vilken jävla nivå du vill och när fan du vill lira =)

Bara du drar in typ 100raked hands/månad så sänker de inte din rakeback.

vilken sida spelar man på då? eller är det vilken som helst som gäller? Förstår inte riktigt. Jag skulle väl tippa på om jag skulle köra cash games only, att jag ligger på 200 händer per dag. Kanske mer på helger. Skolan tar mycket tid, jag ville också blir proffs. Hatar skolan och vill aldrig jobba, haha.

Förklara för mig! :D

oyeah
2006-05-11, 19:45
Förresten sng-jackpotten är ett skämt, sannolikheten att du ska vinna så många irad är minimal även om man räknar med att är dubbelt så bra som medelspelaren. Så spela inte ENBART för den.

Om du nu skulle lyckas kommer de garanterat tjafsa om collusion osv ;)

Förresten, läs pokerteori (böcker, forum typ twoplustwo pokerforum.nu) ha en bra money management (spela med en liten del av din bankrulle så du inte torskar allt på ett par händer) så kommer det gå vägen ;)

oyeah
2006-05-11, 19:49
Hehe man spelar på www.betholdem.com som är en klient på primanätverket

Period Din rakeback
Daily: $9.24
Weekly: $64.68
Monthly: $277.2
Yearly: $3372.6

Om man räknar med 200/dag (som är väldigt lite) på 0,25/0,5 NL 6handed (6 spelare eller färre)

Snart kommer du nog börja spel en hel del bord samtidigt och då blir 5-600 händer/dag helt plötsligt inte så mkt tid så du kan väl räkna med $30/dag i rakeback. Låter inte så mkt, men kolla yearly på bara $9/dag. Det är mkt deg man missar.

keffat_liv
2006-05-11, 19:49
Förresten sng-jackpotten är ett skämt, sannolikheten att du ska vinna så många irad är minimal även om man räknar med att är dubbelt så bra som medelspelaren. Så spela inte ENBART för den.

Om du nu skulle lyckas kommer de garanterat tjafsa om collusion osv ;)

Förresten, läs pokerteori (böcker, forum typ twoplustwo pokerforum.nu) ha en bra money management (spela med en liten del av din bankrulle så du inte torskar allt på ett par händer) så kommer det gå vägen ;)

Jo, vi satt och diskuterade under ett game med i chatten om hur rigged den jackpotten kan vara.

Selar aldrig med hela bankrullen, brukar inte ens gå för den delen. Har hänt att jag har losat allt åp en hand (50$), men jag är en envis jävel som inte går och lägger mig förrän jag har vunnit tillbaka minsta lilla.

Men förklara mer om http://www.parttimepoker.com/. Ska läsa lite på sidan nu, men är ju en fördel om man får det lite förklarat på svenska.

oyeah
2006-05-11, 19:53
Rake = avgift huset tar i varje pott
Rakeback = att du får tillbaka en viss % av det

That's it. Det är det de erbjuder dig =)

Skicka ett mail till heidi@parttimepoker.com där det står följande "Hi, I am interested in site 3"

Så kommer det ett dokument där allt står hur du ska göra in i minsta detalj.

Detta kanske kommer lite senare i din "karriär". Spela på där nu och försök få upp en hyfsad bankrulle först =)

keffat_liv
2006-05-11, 19:53
Hehe man spelar på www.betholdem.com som är en klient på primanätverket

Period Din rakeback
Daily: $9.24
Weekly: $64.68
Monthly: $277.2
Yearly: $3372.6

Om man räknar med 200/dag (som är väldigt lite) på 0,25/0,5 NL 6handed (6 spelare eller färre)

Snart kommer du nog börja spel en hel del bord samtidigt och då blir 5-600 händer/dag helt plötsligt inte så mkt tid så du kan väl räkna med $30/dag i rakeback. Låter inte så mkt, men kolla yearly på bara $9/dag. Det är mkt deg man missar.

jag skulle tippa på 200/dag itne alls säker. Men soms agt det är inte många timmar om dan som kan gå till det p.g.a skolan. Skulle jag om kanske ett år eller nåt lyckas bli så bra så jag tjänar som en hyfsad månadslön, säg 20k i månaden, så skulle jag förmodligen skita helt i skolan.. Dock bara spekulationer det här.

2000 i månaden är ju inte fyskam att bara få på rake. Och som du säger får det nog en att plötsligt börja spela betydligt mer.

keffat_liv
2006-05-11, 19:58
Najs de har freerolls och allt! Synd att de är dessa jobbigajäkla freerolls med 10k pers i. Vinner jag 4$ på en freeroll så ska jag börja spela cashgames och give it a try.

Du har föresten inte testat sit 'n' go rounders? Ser att de har det här. Och vad tycker du isåfall om det?

oyeah
2006-05-11, 20:51
Hmm... Att försöka skrapa ihop ett startkapital med cash games är rätt dumt =)

Kom in på #poker på quakenet så kan jag snacka med dig "live" istället.

Jag fixade en del free$ i början av min karriär när jag var en fattig ungjävel dvs :P

Finns en del ställen som erbjuder $50 free utan deposit så satsa på dem o försök bygga en hyfsad rulle med hjälp av dem. Jag vet att $50 är JÄVLIGT LITE att börja med men det kan gå om man har lite flyt i början.

keffat_liv
2006-05-11, 21:11

Jag fixade en del free$ i början av min karriär när jag var en fattig ungjävel dvs :P

Finns en del ställen som erbjuder $50 free utan deposit så satsa på dem o försök bygga en hyfsad rulle med hjälp av dem. Jag vet att $50 är JÄVLIGT LITE att börja med men det kan gå om man har lite flyt i början.

tja, både på titanpoker och expekt har jag lyckats spela upp mig från 4 dollar:) Och samtidigt som pengarna har ökat har blindsen ökat. Jag är ju som sagt inte 18 än och kan därför inte sätta in pengar heller. Får tanka ner mIRC igen och bege mig in där:)

Catstyle
2006-05-11, 21:30

Nu har jag fått en tämligen otrevlig bild av dig som kommer bli svår att få bort.

rQx
2006-05-11, 21:31
Tror på din idee om att ändra uppgifter från din pappas till ditt konto. jag gjorde något liknande när jag ändrade användaruppgifter på ett konto på nb eller vad det nu var :P

_luleå_
2006-05-11, 21:48

Alltså, kan inget om poker, men äre så att om du laddar ner klienten så får du 50 dollar? vad heter sidorna isf?

Niclaaas
2006-05-11, 22:14
Nu har jag fått en tämligen otrevlig bild av dig som kommer bli svår att få bort.

väntade på nåt sånt :D

Löjtnant Blank
2006-05-11, 22:37
Du och jag, min vän.

Löjtnant Blank
2006-05-11, 22:41
forum typ twoplustwo
Vad heter du på 2+2? Pm:a gärna - så kan vi snacka lite! Jag och -AG- hänger mycket där. -AG- är för övrigt världens bästa FLSH-spelare.

negative
2006-05-11, 22:45
jag skulle tippa på 200/dag itne alls säker. Men soms agt det är inte många timmar om dan som kan gå till det p.g.a skolan. Skulle jag om kanske ett år eller nåt lyckas bli så bra så jag tjänar som en hyfsad månadslön, säg 20k i månaden, så skulle jag förmodligen skita helt i skolan.. Dock bara spekulationer det här.

2000 i månaden är ju inte fyskam att bara få på rake. Och som du säger får det nog en att plötsligt börja spela betydligt mer.

Chansen är ruskigt liten att du kommer att tjäna pengar under längre tid på nätpoker. Mycket liten. Jag lovar att du inte precis är ensam om att vilja bli proffs.

Löjtnant Blank
2006-05-11, 22:58
Chansen är ruskigt liten att du kommer att tjäna pengar under längre tid på nätpoker. Mycket liten. Jag lovar att du inte precis är ensam om att vilja bli proffs.
Jag stämmer in. Det krävs så oerhört mycket av dig som person. Det räcker inte med att kunna spela solid poker. Du kan läsa händer som en ninja och ändå förlora mer än du tjänar i långa, långa perioder. Poker är ett obarmhärtigt spel. Jag gissar att det tog mig ett års flitigt studerande och spelande innan jag ansåg mig vara en vinnande spelare. Och steget från vinnande spelare till proffs... jag vill inte ens tänka på det. Jag skulle aldrig fixa att spela för brödfödan.

Löjtnant Blank
2006-05-11, 23:26
Så här ser min pokerhylla ut. Ett par böcker är inte hemma, en bok om Omaha 8 är på väg från USA. De flesta böckerna har jag läst två gånger. Jag lägger inte upp den här bilden för att visa hur jävla bra jag är - tvärtom. Jag kommer dagligen på hur mycket jag har kvar att lära mig, och hur många koncept som jag inte förstår fullt ut. Det finns tonvis med koncept och strategier i de här böckerna som inte kommer att klarna än på många år. När jag lägger upp händer för kritik på pokerforum påpekar folk alltid saker jag kunde ha gjort bättre, och det är upp till mig att ta till mig den informationen. Det krävs tid - mer tid än du kan ana - för att bli en vinnande spelare på lång sikt. Vem som helst kan vinna en turnering och tjäna snabba pengar, men att spela 1 000 händer om dagen med en stadig winrate är svårt. Det jag vill ha sagt är att du måste studera poker om du ska spela poker. Det går inte att bara gå på känsla (om du inte heter Phil Ivey eller Chip Reese). Det är därför vi tvivlar på dig, oyeah. Det kommer en ny snubbe en gång i månaden hit till Kolo och påstår sig tjäna fett med deg och leva på sitt spelande. Vi är ganska trötta på alla så kallade pokerproffs.

http://i2.tinypic.com/xq9ved.jpg

_luleå_
2006-05-12, 08:19
fan vill börja lira poker, så man slipper jobba ;P nääeh, men finns det sidor där man får 50 dollar? vill ju ha ett startkapital att börja med ist för frerolls :P

keffat_liv
2006-05-12, 08:22

jag tjänar redan, inte mer än 2-3 tusen dock:(

Rocco
2006-05-12, 08:30
Så här ser min pokerhylla ut

Hehe... SSHE ser lite nött ut i kanterna :D

keffat_liv
2006-05-12, 08:49
är bet holdem, och bet 365 samma sak? Alltså om jag ska kunna ta del av raken på http://www.parttimepoker.com/, funkar då bet 365 också? Läste att bet 365 också låg på primanätverket.

"Prima-nätverket
Bet365
Stans Poker
Purple Lounge
The Gaming Club
River Belle Poker Room
32Red
Nordicbet
Betway"

iofs står ju inte bet holdem med där?

Löjtnant Blank
2006-05-12, 09:09
Hehe... SSHE ser lite nött ut i kanterna :D
He, he. Det är nog den boken jag har läst flest gånger, den är ofattbart bra.

jesse
2006-05-12, 09:47
jag tjänar redan, inte mer än 2-3 tusen dock:(

Hur länge och hur mycket har du spelat da?

keffat_liv
2006-05-12, 10:12
Hur länge och hur mycket har du spelat da?

Sen början på februari kanske. Hur mycket är omöjligt att svara på, men det är skola varje dag och träning rätt ofta så inte alltför mycket. Sen när jag började så var det bara freerolls jag spelade, blev bättre och bättre på freerollsen och fick bättre och bättre placering. Vann lite pengar på freerollsen och körde turneringar på expekt. På turneringarna var det i stort sett endast förlust. Vann lite nya pengar på freerolls och testade på acsh games, som funkar mkt bättre.

jesse
2006-05-12, 10:40
Sen början på februari kanske. Hur mycket är omöjligt att svara på, men det är skola varje dag och träning rätt ofta så inte alltför mycket. Sen när jag började så var det bara freerolls jag spelade, blev bättre och bättre på freerollsen och fick bättre och bättre placering. Vann lite pengar på freerollsen och körde turneringar på expekt. På turneringarna var det i stort sett endast förlust. Vann lite nya pengar på freerolls och testade på acsh games, som funkar mkt bättre.

Eftersom poker är ett spel där slumpen är inblandad så ska man ha spelat duktigt många händer (och gått plus :D ) innnan man kan kalla sig en bra pokerspelare. För även om du är duktig o spelar på rätt sätt kan du ändå gå rätt mycket back under vissa perioder. På samma sätt kan du ha tur i början när du spelar vilket lätt leder till hybris.

keffat_liv
2006-05-12, 10:42
Eftersom poker är ett spel där slumpen är inblandad så ska man ha spelat duktigt många händer (och gått plus :D ) innnan man kan kalla sig en bra pokerspelare. För även om du är duktig o spelar på rätt sätt kan du ändå gå rätt mycket back under vissa perioder. På samma sätt kan du ha tur i början när du spelar vilket lätt leder till hybris.

Har väl aldrig sagt att jag är bra?

jesse
2006-05-12, 10:46
Har väl aldrig sagt att jag är bra?

Har väl aldrig sagt att DU har sagt att du är bra? ;)

bengt ben
2006-05-12, 17:07
Vad är en FLSH-spelare?

För övrigt instämmer jag att det är svårt att klara sig på poker.
Dock finns det ingen anledning att vara dryg. Kanske kan oyeah klara sig, kanske kan han inte klara sig. Tiden kommer att utvisa detta.
Dumt att förstöra en ung killes dröm med sånt snack imo.
Glöm inte bort att det finns ett antal killar i Sverige som försörjer sig alldeles
utmärkt. Jag råkar vara bekant med flera av dem.
Själv är jag ingen stjärna på poker men ändå relativt insatt i branschen.
Mina bästa tips är:

1) Spela aldrig för mer än vad som är komfortabelt.
2) Håll huvudet kallt. När du börjar bli irriterad, logga av.
3) Var neutral. Dvs, bedöm ditt spel och dina motståndares spel objektivt.
Detta hjälper dig att välja rätt motstånd.