handdator

Visa fullständig version : Ämnen/produkter som sätter fart på förbränningen/ämnesomsättning?

Xtreme
2006-05-11, 11:04
Vilka ämnen/produkter sätter fart på förbränningen/ämnesomsättning?
Har hört att fiber, vinäger och koffein (kaffe) är några? Några startar dagen med vinäger(?) blandat med något.

Menar inte att det finns något som får kroppen att förbränna utanvidare utan ämnen/produkter som ökar förbränningen vid ex fysisk aktivitet.

mangemani
2006-05-11, 11:21
grönt te

Gorgoroth
2006-05-11, 13:43
Vet inte om alla funkar, men har iaf hört dessa nämnas:

Rosépeppar
Chilipeppar
Senapsfrön
Grönt té
Koffein
Kanel
Cayennepeppar

Finns säkert fler...

Xtreme
2006-05-11, 14:06
Ni har inte något "recept"/hemmagjord drink som man kan ta på morgonen eller före ett fysikt pass?

Grönt té som man kryddar med: Rosépeppar, Chilipeppar, Senapsfrön, Koffein, Kanel och Cayennepeppar ;)

jwzrd
2006-05-11, 14:07
Det kommer inte att ge dig någon skillnad, det är inte värt pengarna och mödan.

jewzie
2006-05-11, 15:57
Det finns inga direkt genvägar till att få upp förbränningen, bästa är att bara träna mer och äta mindre. Har prövat massor utav preparat, Pyrovate, Ripped Fuel mfl. Inga har några märkbara effekter, mest på psyket om du frågar mig.

tinkerbell
2006-05-11, 16:01
Ni har inte något "recept"/hemmagjord drink som man kan ta på morgonen eller före ett fysikt pass?

Grönt té som man kryddar med: Rosépeppar, Chilipeppar, Senapsfrön, Koffein, Kanel och Cayennepeppar ;)

"Du är vad du äter" :P

Själv nöjjer jag mig med koffein/kaffe.

devi
2006-05-11, 20:08
Det finns inga direkt genvägar till att få upp förbränningen, bästa är att bara träna mer och äta mindre. Har prövat massor utav preparat, Pyrovate, Ripped Fuel mfl. Inga har några märkbara effekter, mest på psyket om du frågar mig.
Ripped Fuel innehöll väl Ephedra?

Cerberus
2006-05-11, 20:43
Ripped Fuel innehöll väl Ephedra?

den amerikanska versionen ja. Den svenska innehåller bara mes-koffein, guarana och nåt mer.

skyler
2006-05-12, 03:35
Jag rekomenderar helt klart gront te. Jag brukade dricka typ 1 liter om dagen nar jag gick pa diet och det bade okade mattnadskanslan samt att jag gick ner i vikt mer an vad jag vanligtvis brukar gora av samma diet utan gront te. Kanske placebo-effekt men vart ett forsok:-)