handdator

Visa fullständig version : kaputt fotled?

Challenge
2006-05-11, 10:50
Efter en löpartur i söndags har jag fått en mycket konstig smärta (sprang inte speciellt långt eller intensivt och inte på något sätt nån maxprestation, och jag stukade mig inte eller något liknande som kan ha orsakat smärtan)

Dagen efter kände jag mig lite öm ungefär en decimeter ifrån fotknölen på insidan av smalbenet. Det känns som smärtan sitter i själva benet. Och inte i muskler eller liknande runt om kring och den är centrerad till just en punkt och cirka 1 cm runt om den. Men jag tänkte inte så mycket på det utan antog att det bara var lite sviter ifrån löparturen. Någon dag efter började det kännas konstigt i ena storttån. Om man står helt upp och ner känns det som om något står på den, dvs som ett litet tryck på den. Något som jag aldrig har kännt förut.

Idag Torsdag var jag ute med jobbet och spelade lite fotboll (eller mer latjade lite kan nog inte anses som fotboll på någon högre nivå) Fick då genast rejält ont vid smalbenet (mest i vänsterbenet men också lite i höger) spelade ungefär en kvart innan jag tillslut fick halta av planen. Efteråt har jag en pulserande värk i benet och svårt att gå normalt. Vad kan detta bero på? Och har det något samband med det konstiga fenomenet i stortån?

Har aldrig haft problem tidigare eller varit skadad så funderar nu på att konsultera läkare om inte värken lägger sig inom några dagar.

/Challenge

timoat
2006-05-11, 12:02
Benhinneinflamation?

http://www.anatomic.nu/

Challenge
2006-05-13, 12:47
Ja misstänker också det. Bara vila som gäller då? Har smörjt med lite zon hoppas det ska lägga sig. Men vad kan det vara för vajsing med tån?

/challenge