handdator

Visa fullständig version : biafra-mage

Stromstrom
2006-05-10, 12:49
Hej,

Har på senare tid fått ett lite konstigt problem med min mage. Har alltid varit vältränad och och lite underhudsfett (not. inte biffig utan mer muskulös) med synliga magrutor.
Under våren har jag pga en axelskada inte kunnat träna ordentligt vilket har gjort att jag har lagt på mig ca 5 kg vilket gjorde att jag fick lite fett runt magen. Nu har jag tränat i en månad och gått ner till 80 kg igen (är 190cm) och rutorna syns igen.
Nu till mitt problem: när jag "slappnar av" i magen så är det som om jag ser fet ut, får en kula längs ner. ser ut som ett biafra-barn nästan, sjukt obehagligt eftersom jag ser väldigt vältränad ut normalt.

Är det någon som vet vad detta kan vara? är det fett, vilket verkar konstigt eftersom det inte syns något fett på magen eller känns för den delen?

eller kan det vara gaser eller något inne i magen?

Hoppas någon förstår mitt lite röriga inlägg

Robert.E
2006-05-10, 14:17
Du kanske har tappat i muskel vikt och lagt på dig fett runt organen. "öl mage"
Därför upplever du nu att du har en kula om du slappnar av.

Zera
2006-05-10, 14:21
Har också en sån kula som du pratar om. Vad den beror på vill jag med veta ;)

Nina L
2006-05-10, 14:31
Om det är samma som jag har så tror jag att det beror på kassa magmuskler. Jag har inte speciellt mycket fett på magen, men slappnar jag av ser det ut som f*n. (Jag spänner alltid magen.)

Fed up
2006-05-10, 15:07
Ja jag har också lite så, magen liksom putar. Sen jag blivit av med en hel del fett på den ahr jag också märkt vilken skillnad det gör när den är full av gaser, när den putar som sjutton måste man gå på toa, sen kommer man ut rätt slimmad igen. Men lite putar det allt.
Men det är bara att träna på alltså?

timoat
2006-05-10, 15:16
Här funkar ju CORE träning och vakum träning bra kan jag gissa mig till, för att stärka den inre magmuskulaturen?

Zera
2006-05-10, 17:37
Här funkar ju CORE träning och vakum träning bra kan jag gissa mig till, för att stärka den inre magmuskulaturen?

Brukade köra vakum träning varje morgon förut. Vet inte varför jag slutade med det för jag tror det hjälpte, iaf för stunden :) Blir till o börja med det igen.

Fed up
2006-05-10, 17:49
Brukade köra vakum träning varje morgon förut. Vet inte varför jag slutade med det för jag tror det hjälpte, iaf för stunden :) Blir till o börja med det igen.

Vad innebär vakumträning?

Zera
2006-05-10, 17:50
Vad innebär vakumträning?

Ta ett djupt andetag och så blåser du ut all luft från lungorna... sen pressar du in magen så långt du bara kan. Ungefär så :)