handdator

Visa fullständig version : Kycklingkanonen

Kagen
2006-05-10, 11:48
Köttindustrins senaste innovation - en kycklingkanon!

http://www.break.com/index/chickxpress.html

Ser kanske värre ut än vad det är men är det inte dags att hitta andra vägar snart i köttindustrin eller snarare vårt sätt att konsumera föda.

Yes
2006-05-10, 11:57
Mmmm, maaaat!

Nitrometan
2006-05-10, 11:59
Har du sett Mythbusters?

http://www.mythbustersfanclub.com/html/chicken_gun.html

Kagen
2006-05-10, 12:22
Nope hade inte sett den.

Men är det inte lite filosofiskt intressant ändå - hur vi reagerar så olika på olika saker. Kattungar är t.ex inte okej att föda upp industriellt och käka upp.

När 1 miljon afrikaner hotas av svält säger vi gäsp och byter kanal men när den utvecklingstörde noshörningsungen lider då bryr vi oss som tusan. Eller för att spetsa till det ordentligt - ta fallet Bobby. Hans biologiska föräldrar ville inte ha honom, inte heller hans nya. Lite som med kattungar - de säljs eller skänks bort och sedan hamnar många av dem i skogen. Några kattungar släpps vind för våg andra slås ihjäl bakom sommarstugan av pappan medan barnen sitter i bilen och väntar på att åka hem från semestern.

Yes
2006-05-10, 12:26
Jag kan inte påstå att jag bryr mig särskilt mycket om utvecklingsstörda noshörningsungar, om jag skall vara helt ärlig.

Ps. Fast det kanske går att göra mat av dem?

Nitrometan
2006-05-10, 20:16
Jag kan inte påstå att jag bryr mig särskilt mycket om utvecklingsstörda noshörningsungar, om jag skall vara helt ärlig.

Ps. Fast det kanske går att göra mat av dem?
Mmm. Håller med dig.

Jag tror att noshörning är gott. Mycket gott tillochmed. Varför skulle de annars vara bepansrade och beväpnade?

Sebbe_H
2006-05-10, 20:20
Fan va taskigt ändå.. Tänk er att slungas iväg sådär och landa på ett hårt golv.. haha

Sonny
2006-05-10, 20:53
När 1 miljon afrikaner hotas av svält säger vi gäsp och byter kanal men när den utvecklingstörde noshörningsungen lider då bryr vi oss som tusan.:laugh: :laugh:

Nordenator
2006-05-10, 21:13
Mmm. Håller med dig.

Jag tror att noshörning är gott. Mycket gott tillochmed. Varför skulle de annars vara bepansrade och beväpnade?

Precis, den fan måste ju gömma någonting bakom allt försvar.
Alla vet ju att om någonting är låst är innehållet saftigare, samma princip måste ju gälla för köttindustrin. :>