handdator

Visa fullständig version : Ta med sig en påse vassle till Ungern?

Slartibartfast
2006-05-09, 10:50
Drar till Buda om en dryg vecka och jag undrar om jag vågar ta med mig en påse vassle dit. Har ingen lust att bli haffad av tullen.

Vad tror ni?

OggeP
2006-05-09, 10:55
Tar du med en oöppnad förpackning lär det väl knappast vara någon risk.

Stab
2006-05-09, 10:57

Precis det jag holl pa att skriva.

Slartibartfast
2006-05-09, 10:58

Men du menar således att jag borde dumpa resten och inte ta med mig en halvfull påse tillbaka?

OggeP
2006-05-09, 11:00
Men du menar således att jag borde dumpa resten och inte ta med mig en halvfull påse tillbaka?

Ja, eller varför inte ringa till tullverket i Finland, de borde väl veta.

Slartibartfast
2006-05-09, 11:04
Ja, eller varför inte ringa till tullverket i Finland, de borde väl veta.

Jag delar broderligt med mina reskamrater så får vi uppsnaskat hela påsen på fyra dagar. :thumbup:

Pepparkakssmurfen
2006-05-09, 11:07
Låt nån kompis bära pulvret :em:

Tolkia
2006-05-09, 11:48
Det finns proteinpulver (believe it or not) även i Ungern, så det lär inte vara några problem om inte tulltjänstemännen får för sig att det skulle vara kul att trakassera en stirrig resenär.

Piranha
2006-05-09, 11:50
Och varför en släpa med sig.

Om så du tycker du behöver är de väl bara å köpa nåt på plats som är färdigblandat och bara att dricka.

Ungern är mig veterligen inget u-land så man måste släpa med sig allt.

skaparn
2006-05-09, 12:00
Ungern är ju ett EU-land, så jag tror inte de kommer att gå igenom din packning så noga. Det skulle vara ett eventuellt stickprov du skulle fastna i och då behöva förklara vad det är i din påse, men det är väl inte så jobbigt.

En början till parlör för den resande bodybuildern:

"It's whey in the bag. You know, I'm a bodybuilder, and I it's optimal to drink a fast protein right before exercise. The white stuff we call malto."

The_RobRoy
2006-05-09, 12:10
Hehehe, jag har också tänkt igenom scenariot skaparn, ska till turkiet i sommar.

Slartibartfast
2006-05-09, 12:18
Och varför en släpa med sig.

Om så du tycker du behöver är de väl bara å köpa nåt på plats som är färdigblandat och bara att dricka.

Ungern är mig veterligen inget u-land så man måste släpa med sig allt.

För att jag absolut inte får vassle lika billigt där som här hemma, och för att jag inte ska måsta söka reda på en affär som säljer tillskott och lägga en massa tid på det.

Piranha
2006-05-09, 12:29
För att jag absolut inte får vassle lika billigt där som här hemma, och för att jag inte ska måsta söka reda på en affär som säljer tillskott och lägga en massa tid på det.

Men hur länge skall du vara där ?

jesse
2006-05-09, 12:35
Men hur länge skall du vara där ?

4 dagar?

AngelLove
2006-05-09, 12:37
Det är inga som helst problem.
Jag har under mina senaste utlandsresor (till bl a London, Bulgarien och Canada) haft handbagaget fullpackat med egenblandad musli och protein. Dessutom i portionspåsar hahaha.

När de kör det på scannern så ser de rätt snabbt att det inte är narkotika om det är det du är rädd för.

MacLeod
2006-05-09, 13:24
Det är inga som helst problem.
Jag har under mina senaste utlandsresor (till bl a London, Bulgarien och Canada) haft handbagaget fullpackat med egenblandad musli och protein. Dessutom i portionspåsar hahaha.

När de kör det på scannern så ser de rätt snabbt att det inte är narkotika om det är det du är rädd för.

Tror du en röntgenmaskin ser skillnad på droger i pulverform eller protein?
Och bara för att man har en ny sluten påse så skiter dom ju inte i att kolla.
Då skulle det plötsligt bli väldigt enkelt att smuggla vad man vill, så länge man kunde förpacka det snyggt.

Dom kollar dig om du verkar misstänkt helt enkelt, eller om du råkar ut för ett stickprov. När det gäller England som exempel så är dom mycket hårdare på flygplatser med bagar och påsar än andra pga sina ständiga hot.

AngelLove
2006-05-09, 13:56
MacLeod:
Utan att ha kommit i kontakt med narkotika/droger så skulle ju iaf jag kunna tänka mig att pulvret i sig ser olika ut. Detta ser de och därför gör de inget. Förstår du hur jag menar ?

Det var ingen ny försluten påse utan påsar som jag själv knutit.. Mao väldigt enkelt gjort.

Normalt sett åker jag på stickkontroll 8 gånger av 10 på vägen hem från utlandet så den tesen stämmer inte heller, då borde de tagit mig på vägen ut med när jag har "misstänkt pulver i bagaget". Nu gör jag ju inget för att dölja det i väskan iofs.

Det land som varit mest hårt hitintills generellt är USA vid gränsen till Canada. Men där hade jag inget protte med mig så jag vet inte hur de reagerat. Annars så har ingen sagt något övht, varken frågat ellet kommenterat.

Piranha
2006-05-09, 14:26
Jag kan ifs tänka mig att Slarti oavsett blir insugen i tullen och får den svarta handsken långt ut i mumindalen, de är bara å läsa inläggen så är han det perfekta offret för att sexuellt ofreda för en Öststatsman.

Pepparkakssmurfen
2006-05-09, 15:29
Slarti:

Kondomer+proteinpulver--> svälj
Bajsa ut i Ungern-->blanda drinken

Noodles
2006-05-09, 15:32
Slarti:

Iofs svårt att vara optimal och pricka in proteinet vid rätt tidpunkt om magen är lite trög.

MacLeod
2006-05-09, 15:49
MacLeod:
Utan att ha kommit i kontakt med narkotika/droger så skulle ju iaf jag kunna tänka mig att pulvret i sig ser olika ut. Detta ser de och därför gör de inget. Förstår du hur jag menar ?

Det var ingen ny försluten påse utan påsar som jag själv knutit.. Mao väldigt enkelt gjort.

Normalt sett åker jag på stickkontroll 8 gånger av 10 på vägen hem från utlandet så den tesen stämmer inte heller, då borde de tagit mig på vägen ut med när jag har "misstänkt pulver i bagaget". Nu gör jag ju inget för att dölja det i väskan iofs.

Det land som varit mest hårt hitintills generellt är USA vid gränsen till Canada. Men där hade jag inget protte med mig så jag vet inte hur de reagerat. Annars så har ingen sagt något övht, varken frågat ellet kommenterat.

Dom kan inte skilja pulver från pulver med röntgen som sagt.

grisbil3n
2006-05-09, 15:55
Slarti:

:laugh:

Så jävla hardcore!

Slartibartfast
2006-05-09, 15:59
Slarti:

:laugh: :laugh:

Problem löst!

Markus H
2006-05-09, 15:59
:laugh:

Så jävla hardcore!

även jävligt misstänksamt...

Absinteh
2006-05-09, 16:06
Jag hade med mig proteinpulver till Frankrike en gång. Fattar inte att de stoppade mig på något sätt.
Jag menar, det kunde ju varit knark likagärna?

Baha
2006-05-09, 18:04
Hoppas du inte är känslig för rektal eximination*spy*

Baan
2006-05-09, 18:07
Dom kan inte skilja pulver från pulver med röntgen som sagt.

Hundar då?

edit: ta med dig vassle om du vill. klart som fan du ska kunna ha med dig lagliga pulver, att det råkar vara vitt (alt gult om du fått kass batch) är inte ditt problem.

Ninjasmurf
2006-05-09, 18:13
Skriv "Kokain" på påsen med röd tuschpenna på så tror dom att du är lite bakom flötet och släpper igenom dig...

Slartibartfast
2006-05-09, 19:20
Hundar då?

edit: ta med dig vassle om du vill. klart som fan du ska kunna ha med dig lagliga pulver, att det råkar vara vitt (alt gult om du fått kass batch) är inte ditt problem.

Grejen är att påsarna SER väldigt knarkiga ut. :D

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/checking_the_merchandise.jpg

adis
2006-05-09, 19:23
Det Slatri egentligen menar är om han kan få med sig droger till Ungern.. i fall det finns sätt att slippa bagage igenomsökningen eller nått...

Nu va jag inte ens rolig :/

skaparn
2006-05-09, 19:28
Skriv "Kokain" på påsen med röd tuschpenna på så tror dom att du är lite bakom flötet och släpper igenom dig...

Eller så inser en korrupt tulltjänsteman vad en påse med ett kilo pulver är värd ifall det vore kokain och idkar utpressning mot slarti för att få en del av knarket.

OggeP
2006-05-09, 19:40
Efter att ha läst igenom tråden drar jag slutsatsen att hur mycket vi än vrider och vänder så kommer den här resan att innefatta en ungersk näve i Slartis rektum.

Piranha
2006-05-09, 19:50
Efter att ha läst igenom tråden drar jag slutsatsen att hur mycket vi än vrider och vänder så kommer den här resan att innefatta en ungersk näve i Slartis rektum.

Ja vi vill gärna hoppas på det.

Jay-Z
2006-05-09, 19:53
De har nog bra vasslesorter *host* tren*host* i Ungern de med. Köper du med lite om man gör en beställning?

Piranha
2006-05-09, 19:59
De har nog bra vasslesorter *host* tren*host* i Ungern de med. Köper du med lite om man gör en beställning?

Klarar du av bismaken av finskt rektum ?

Sebbe_H
2006-05-09, 20:15
Klarar du av bismaken av finskt rektum ?

:laugh: *yourock*