Visa fullständig version : Om man vill bygga under deff
keffat_liv
2006-05-09, 10:33
Kan det då vara en bra ide att ligga på ett kaloriöverskott (~500kcal?) dagar då man tränar? vilket för mig innebär 3 dagar i veckan.
King Grub
2006-05-09, 10:36
Det är ingen deff på energiöverskott. Vid ett energiöverskott är du i positiv fettbalans.
För att kunna förlora signifikant fettvikt över en veckas tidsrymd med ett överskott på 500 kcal tre av dessa dagar, krävs det ett rejält underskott övriga dagar, och det skulle inte förvåna mig, om det du "tjänar" på överskottet, äts upp av det dubbla underskottet övriga dagar.
keffat_liv
2006-05-09, 10:41
Det är ingen deff på energiöverskott. Vid ett energiöverskott är du i positiv fettbalans.
För att kunna förlora signifikant fettvikt över en veckas tidsrymd med ett överskott på 500 kcal tre av dessa dagar, krävs det ett rejält underskott övriga dagar, och det skulle inte förvåna mig, om det du "tjänar" på överskottet, äts upp av det dubbla underskottet övriga dagar.
Räknar man per dag blir det ju, men ska man titta långsiktigt så är de tju sant. I slutet av veckan kommer det bli kaloriminus.
Hm ok. Just nu kör jag 1000kcal underskott per dag. Hade jag legat 500kcal över 3 dagar hade det blivit en lite långsammare deff, men finns det inga fördelar med det så struntar jag väl i det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.