handdator

Visa fullständig version : Kroppsuppfattning

sissa
2006-05-09, 07:45
Hur kände ni när ni började fota er själva? Menar hur kände ni inför resultatet? Kände ni igen er själva?

Jag har blivit mer eller mindre besatt av att fota mig själv nu. Igår tex så bröt jag ihop (igen) därför att jag inte alls gillade det jag såg. Såg för jävlig ut.

Nu undrar jag, eftersom jag idag inte riktigt kan se vad det var som var sååå himla hemskt med bilderna, om det är på samma sätt som när man hör sin röst inspelad. De allra flesta tycker väl att man låter för jävlig. Det innebär inte nödvändigtvis att rösten är förjävlig, man har bara inte hört sin röst förut.
(Sen kan väl både kameror och inspelningar ljuga förvisso, det är ju ingen objektiv sanning)

Nina L
2006-05-09, 07:55
Det beror helt på bilden. I schysst ljus, vinkel och smickrande pose så känner jag omgshitwhattababeIcantbelivethatsme och I kasst ljus, vinkel och osmickrande pose känner jag omgshitImsucharetardIcantbeliveitstrue.

Mental
2006-05-09, 07:56
Hur kände ni när ni började fota er själva? Menar hur kände ni inför resultatet? Kände ni igen er själva?

Jag har blivit mer eller mindre besatt av att fota mig själv nu. Igår tex så bröt jag ihop (igen) därför att jag inte alls gillade det jag såg. Såg för jävlig ut.

Nu undrar jag, eftersom jag idag inte riktigt kan se vad det var som var sååå himla hemskt med bilderna, om det är på samma sätt som när man hör sin röst inspelad. De allra flesta tycker väl att man låter för jävlig. Det innebär inte nödvändigtvis att rösten är förjävlig, man har bara inte hört sin röst förut.
(Sen kan väl både kameror och inspelningar ljuga förvisso, det är ju ingen objektiv sanning)

Äääh, jag är snygg, så jag njuter av bilder på mig själv.
Linslus kan man säga.

http://www.avskum.net/blog/wp-content/2006/04/mental.jpg

Fan vad snygg jag är! :naughty:
Jobba med självförtroendet framför spegeln, tala om för dig själv att du är snygg.

Fake it untill you make it är mitt motto, om man envisas kan man övertyga tillochmed sig själv

Zpliff
2006-05-09, 07:58
Är ingen expert men hoppas jag kommer ihåg rätt;

Du är van att se ditt ansikte spegelvänt, andra ser dig som du är på ett foto, d v s inte spegelvänt. I och med att ansiktshalvorna inte är helt symmetriska så ser det annorlunda ut. Man tycker helt enkelt om det som man är van vid, d v s spegelbilden.

Angående rösten; din röst resonerar genom ditt skallben du hör således din röst på ett annat sätt än vad andra gör.

Har för mig det var så iaf :P

sissa
2006-05-09, 08:04
Det beror helt på bilden. I schysst ljus, vinkel och smickrande pose så känner jag omgshitwhattababeIcantbelivethatsme och I kasst ljus, vinkel och osmickrande pose känner jag omgshitImsucharetardIcantbeliveitstrue.

Jag vill vara odiskutabelt,otvivelaktigt snygg jämt. Jämt,jämt,jämt.

Mental
2006-05-09, 08:05
Jag vill vara odiskutabelt,otvivelaktigt snygg jämt. Jämt,jämt,jämt.

Så länge du tror på det själv så. :D

Nina L
2006-05-09, 08:09
Jag vill vara odiskutabelt,otvivelaktigt snygg jämt. Jämt,jämt,jämt.Jag också. Det är hopplöst eftersom det är helt omöjligt att leva upp till. Men tänk så här: Det är fan jobbigt med folk som är snygga precis hela j-a tiden. Vem vill ha med dem att göra? :D

sissa
2006-05-09, 08:14
Så länge du tror på det själv så. :D

Förresten så vill jag nog mer än att vara snygg jämt,jämt,jämt vara tillfreds med mig själv och tycka att jag är helt okej.

Det är nog en ny fas det här. Jag hoppas den slutar med nån slags fred med mig själv.

Nu är det värsta bergochdalbanan. Ena dagen är allt fel och man fattar inte hur man ens ska kunna gå utanför dörren, andra dagen så är just det som var så hemskt inte alls hemskt utan tvärtom *screwy*

Dessutom tycker jag det känns pinsamt och "fel" att vara så ytlig. Man ...borde inte vara det.

sissa
2006-05-09, 08:22
Jag också. Det är hopplöst eftersom det är helt omöjligt att leva upp till. Men tänk så här: Det är fan jobbigt med folk som är snygga precis hela j-a tiden. Vem vill ha med dem att göra? :D

Man (jag) har så himla svårt också att tro att andra inte tycker att de är snygga jämt,jämt,jämt. Man förstår det intelektuellt, men inte annars. Jag menar de har ju inte MIN kropp, mina PROBLEM. Och eftersom det är det största problemet,förstås, så kan ingen annans problem vara större än mina. *rolleyes*

Bite
2006-05-09, 10:49
Vad lustigt, jag funderade på att starta en "är du fotogenisk?"-poll igår, men det blev inte av. Jag är mycket vacker :D men jag brukar sky kameror som pesten, ser alltid konstig ut på bild.

Yes
2006-05-09, 10:59
Förresten så vill jag nog mer än att vara snygg jämt,jämt,jämt vara tillfreds med mig själv och tycka att jag är helt okej.

Varför är du inte tillfreds med dig själv då? Vad är det som gör dig mindre än "helt okej"? Är det bara utséendet som spelar in?

sissa
2006-05-09, 12:06
Varför är du inte tillfreds med dig själv då? Vad är det som gör dig mindre än "helt okej"? Är det bara utséendet som spelar in?

Just nu är det mkt fokus på utseendet. En fas ser jag det som. Och jag tycker att jag är helt okej. Varannan dag :)

Jag letar inte efter den djupliggande orsaken just nu, det känns liksom inte viktigt i nuläget.

Det behöver inte vara någonting dåligt med att gå igenom fasen menar jag.

Metal_boy_
2006-05-09, 12:10
Tror att man letar fel och nästa gång man tittar så tar det ett tag att leta upp dom igen. Därför ser det inte så farlkigt ut andra gången, om man bara öppnar och tittar lite fort :)

Mr. Moose
2006-05-09, 12:23
Sissa

Varför inte slänga upp ett par bilder där du tycker du ser för jevvlig ut och ett par du är nöjd med och låt kollo folket säga vad dom tycker.

Claes

sissa
2006-05-09, 19:15
Sissa

Varför inte slänga upp ett par bilder där du tycker du ser för jevvlig ut och ett par du är nöjd med och låt kollo folket säga vad dom tycker.

Claes

Nej tack.

Idag är jag förövrigt snygg. Odiskutabelt och otvivelaktigt. *popcorn*

( Jag örkar inte tvivla idag)

Piranha
2006-05-09, 19:52
Alltid kul att ha bilder som du sen plockar fram som referens om 6 månaders ytterligare träning etc.

shadowfire
2006-05-09, 20:13
Gillade inte bilderna som jag tog på mig själv i februari, tyckte jag såg halvfet ut och otränad o äcklig typ. Sparade dock ner dem på disken. Bara 1½ månad senare tog jag nya bilder o visst såg jag en skillnad. Så nu fotar jag ca 1ggn/månaden bara för att sitta o jämföra, jag mår gott av skillnanden på korten, även om denna kropp behöver mkt smisk till...

Tenzu
2006-05-09, 20:23
Nej tack ser tillräckligt dum ut i spegeln, har dock börjat att mäta mig nyligen.

hum
2006-05-09, 20:52
I spegeln är jag skitsnygg, på kort kan jag ibland vara rent ful. Kameran ljuger..

När det gäller kroppen, som jag först fick för mig att tråden handlade om är det tvärtom! Jag har aldrig sett någon större skillnad oavsett träning osv, men har det senaste året fått en massa kommentarer typ "var har du gjort av musklerna då?" En kontrollmätning visade även att jag är smal som fan.. *cry*

High1ander
2006-05-10, 02:42
Jag fotar bara mig sjalv om jag kan satta upp bra ljus... Forst borjar man med "fuskbilder" dar man satter skuggor pa ratt stallen, sen tar man seriosa for att kolla/jamfora framsteg osv...

Yankeee
2006-05-10, 04:45
Det är ju också så att man fokuserar på alla "fel" när man kollar på bilder på sig själv istället för att uppskatta det som är bra.