Visa fullständig version : _Absolut_ billigaste proteinpulvret man kan köpa?
Jag vill inte ha några jävla märkesprodukter som är onödigt dyra.
Kan jag få lite tips på riktigt billigt proteinpulver, möjligtvis Whey?
Och vart på nätet jag kan beställa det.
Tack på förhand
Fel avdelning av forumet iofs.
Men exell just nu 150kr/kg...köpes här.
Joachim B
2002-11-27, 22:32
Exell - bästa kvalitet till lägst pris. Bara att beställa här på Kolozzeum!
Bra reklam, jag är väldigt intresserad utav Exell's protein MEN kolozzeum har så dyr frakt, tyvärr... Och jag har ingen möjlighet att åka till ert lager och köpa därifrån heller, så :cryout:
goa_killen
2002-11-27, 22:36
väntar på att skicka in min bestälning så ja kanske kan dela frakten me nån..
den e rätt hög .. 125kr!!!!:booty:
Slopar inte Kolozzeum frakten vid ngn gräns?
Brukar alltid hämta mina hinkar så vet inte....
Svårt att hitta ngn som tar mycket mindre än 120kr för små volymer.
Joachim B
2002-11-27, 22:39
Jepp, dessutom har posten höjt PF avgiften kraftigt.
Mm låter inte helt fel.
Någon som ska beställa från Stockholm?? Så man möjligtvis kan dela på frakten..?
goa_killen
2002-11-27, 22:46
eller göteborg ;)
Bartoll: Kollade just varukorgen, jag låtsas-beställde 3 burkar 1 kilo-protein för att kolla vad frakten skulle gå på, det står 125 kronor hur många burkar jag än tillägger! ?
Det kan väl inte stämma, ni kan knappast skicka låt säga 5 kilo protein för endast 125 kronor eller?
goa_killen
2002-11-27, 22:52
Saxat från bodystore.nu
""Postens paketpriser har höjts fr. o m 1 januari 2002 därav följande fraktprisjustering:
Mindre försändelser upp till 2kg = 39kr. Vid inköp över 500kr = fraktfritt.
Postpaket mellan 2kg - 5kg = 59kr. Postpaket mellan 5kg - 20kg = 89kr. Postpaket mellan 2kg - 20kg vid inköp över 1500kr = fraktfritt. Postförskottsavgift 38 kr tillkommer om du handlar mot postförskott. Vid alla andra betalningssätt utgår ingen postförskottsavgift
Vi har sänkt många av våra försäljningspriser för att kompensera frakthöjningen. Tillägg för skrymmande paket över 2kg kan ibland förekomma och meddelas kunden via separat e-mail. ""
VArför har kolozzeum så höra fraktkostnader?:(
Joachim B
2002-11-27, 22:54
Funkar utmärkt för mig. När du väljer "skicka beställning" se då till att välja leveransmetod (ekonomi det enda som finns). Är det över 1 400 i korgen så dras frakten av automatiskt.
Bor du i Stockholm? Ta pendeln till Barkarby och sedan Buss 841 eller liknande till Veddesta Centrum.
Originally posted by Joachim B
Funkar utmärkt för mig. När du väljer "skicka beställning" se då till att välja leveransmetod (ekonomi det enda som finns). Är det över 1 400 i korgen så dras frakten av automatiskt.
Bor du i Stockholm? Ta pendeln till Barkarby och sedan Buss 841 eller liknande till Veddesta Centrum.
Jocke: är Exell-butiken i Veddesta Centrum eller? Hmm då kanske jag fan kan be farsan o köra dit mig o så köper jag direkt!
Originally posted by AnabolicProtein
Jocke: är Exell-butiken i Veddesta Centrum eller? Hmm då kanske jag fan kan be farsan o köra dit mig o så köper jag direkt!
Kan ju svara på det fast jag inte heter Jocke...
Japp.
"Betalning sker mot postförskott eller kontant vid hämtning av varor på vårt lager i Järfälla, Veddestavägen 13, Barkarby Centrum (vid Fairing Gym)."
/pez
Joachim B
2002-11-27, 23:04
goa_killen:
http://www.posten.se/content/img/1025007614932portoinrikes02.pdf
AnabolicProtein:
Lagerhanteringen sköts av Fairing, där kan du även hämta beställda varor!
Adress:
Veddestavägen 13, Barkarby Centrum (vid Fairing Gym).
(Adressen finns under Avtalsvillkor på Kolozzeum.)
EDIT: Jäkla Pez att vara snabb. :bow:
Jocke: tack för info't.
Men hämta "beställda" varor? Måste jag först beställa från hemsidan för att få hämta upp det från lagret eller?
Är det inte bara att sticka dit o köpa det som från en vanlig hälsokostbutik? :smokin:
goa_killen:
http://www.posten.se/content/img/1025007614932portoinrikes02.pdf
AnabolicProtein:
EDIT: Jäkla Pez att vara snabb. :bow:
Har ju inget bättre för mig vet du... :D
/pez
Joachim B
2002-11-27, 23:08
AnabolicProtein:
Det är ett lager, ingen butik. Lägg en beställning och skriv i meddelandet att du hämtar varorna. En beställning underlättar bokföringen. Förvisso kan du köpa det mesta via Fairing Gym, men då är det deras priser som gäller.
Hmm ok tack!
En sista fråga Jocke: är det lätt att hitta lagret? Jag ska ge adressen till farsan, hoppas det är lätt o hitta stället då
Joachim B
2002-11-27, 23:10
När du kör in på parkeringen och har Veddesta Centrum framför dig så är det på vänster sida av byggnaden. Där finns en litet mindre parkering och en stor skylt ovanför en trappa med FAIRING. :thumbup:
Tack då! :bpump:
Fan det här blev nästan som en chat ju.. fick typ 20 svar på knappt en kvart hehe nice!
Ja men då blir det inhandling av protein i helgen då :)
Veddesta, här kommer jag för fan!! :cheers:
Joachim B
2002-11-27, 23:14
Så lite så! Men nu börjar det bli dags att logga av... sitter ju med *host* ett modem för tillfället... :em:
G'night :loveyou: :bpump:
muskelbyggarn
2002-11-27, 23:19
Fraktpriser är ett gissel. Posten tar bra betalt och strular allt för ofta för det priset...
Tilläggas skall är att om ni tittar på länken som jocke bifogade så går paketen oftast som skrymmande = dyrare taxa... Nu är Exell om jag förstått det hela rätt endast refill och bör bli billigare att skicka tack vare att det inte lika lätt blir skrymmande paket.
Vänl,,,
Tobbe
EiseltUK
2002-11-28, 00:00
När vi sålde på postorder så var ca 15 % av fraktkostnaderna volymavgifter. Det åt upp den mesta av den rabatt som Posten erbjöd. Om man går och betalar kontant i kassan när man skickar så tror jag inte att de tar extra för volymen? Man skulle ha åkt dit med fem burar fulla med paket bara för att jävlas. :D
Det är jävligt smart med påsar eftersom det sparar in pengar åt företaget, vilket istället kan läggas på annat viktigare. Påsar är dock nog inte så bra för att säljas ute butikerna (även om det säkert skulle funka hos fitnessbutikerna).
Vi håller fortfarande på att jobba med våra egna förpackningar. Protec och de andra pulvrena kommer att paketeras i påsar, ungefär samma typ som Exell har, fast med en kartong runt + den nya designen som vi nu lanserar. Kommer att se snyggt ut och dessutom drar vi ned fraktkostanderna. Pengarna kan vi istället lägga på att ta fram nya produkter. Vi jobbar även med att använda kvävgas i påsarna för att eliminera merparten av allt syre.
Vi kommer också att ta fram flera nya pulver, och först göra om Hi-Whey. Det nya namnet blir FASTWAY (inte Fastwhey) och kommer vara en mer prisvärd produkt än Hi-Whey. Vi har bestämt oss för att använda WPC som vasslebas eftersom isolat är så grymt dyra i dagsläget, och en blandning av olika hydrolysat och glutamin (totalt ca 40 %).
Vi kommer även att ta fram ett rent WPC för att ha ett billigare protein att erbjuda. De flesta "lågprismärken" använder ju WPC och det är svårt för oss att konkurrera i pris om inte vi också använder billigare råvaror. Dock frångår vi inte vår leverantör - NZMP. Jag tror att priset kommer ligga på ca 200 kr per kg ute i butik (blir alltid lite dyrare att sälja via återförsäljare).
Vi strävar även att lansera Protec i en ekologisk variant, vilket är ett strå vassare än vad vi har nu. Vi vill inte gärna stödja företag i länder som inte behandlar sina djur väl (Nya Zeeland är bra). Jag hoppas verkligen att vi ska komma någon vart med det projektet.
/ Henrik
muskelbyggarn
2002-11-28, 00:26
Ibland är posten snälla och struntar i skrymmande, men det är inte alltid. Volymvikten är inte roligt för oss i denna branch där produkterna har en stor volym och "låg" vikt...
Intressant med påse+kartong, för som jag ser det idag så är detta med påse något farligt när Posten skall skicka paket. Både du och jag Henrik vet hur paketen ser ut när posten skickat, gärna om de går på retur till avs. dessutom...
Har tänkt på detta när jag skickar produkt X som i största utförande är en återslutbar "säck". Räcker med att posten klantar till det så är det läck på produkten...
Protec med "säck" och kartonghölje måste därför vara fina fisken :D
Protec i ekologisk variant, intressant. Vem vet, byggarna kanske vill dra sitt strå till stacken :hbang:
Vänl,,,
Tobbe
Många vill vara miljövänliga om det inte kostar dem ngt. :)
Själv har jag precis gått ifrån minimjölk till lättmjölk pga att de gjort minimjölken ekologisk.
Ekologisk i all ära men inte fan är det värt 6 spänn om dagen (2liter mjölk).
Kjellstroem
2002-11-28, 09:19
Så lite så! Men nu börjar det bli dags att logga av... sitter ju med *host* ett modem för tillfället... :em:
Det gör jag fortfarande och har gjort det de senaste 8 åren.
Jag fick Internet nästan först av alla i min generation men sitter fortfarande på modem pga av att jag bor på fel ställe. Nu har varenda liten barnunge bredband.
Irriterande :insane:
muskelbyggarn
2002-11-28, 09:21
Jo tyvärr är det väl som så att om det kostar pengar så vill man inte vara ekologisk, själv så försöker jag köpa om det finns. Tyvärr så finns inte ekologisk mjölk i vår affär, fast jag sagt till :mad: annars så köper jag gladeligen den.
Känns bättre att stödja ett (förhoppningsvis) mer ekologiskt jordbruk och mer ansvarsfull djurskötsel!
Vänl,,,
Tobbe
Påstår faktiskt att svenskt jordbruk oavsett det är ekologiskt eller inte är rätt så "snällt".
Men jag kan väl erkänna att jag inte är överdrivet insatt i vad ekologiska produkter innebär, upplys mig!
Vad jag stör mig mest på är att de bytte ut all minimjölk mot ekologisk utan att ge konsumenten någon möjlighet att välja, tycker inte om när någon "tvingar" på mig saker.
Apan Koko
2002-11-28, 10:41
Här i kvartersbutiken kör dom så mycket som möjligt ekologiskt. T ex all mjölk är ekologisk. Kostar iof typ 1 spänn mer än "vanlig" mjölk men det överlever man.
Sverige och Nya Zeeland har ganska lik jordbrukspolitik och unfefär samma lagar när det gäller kohantering. Fördelen med NZ-kossorna är att de går ute året runt. Glada kor ger mer och bättre mjölk! Att inte köpa ekologisk mjölk om det finns kan jag inte förstå. Det kostar typ en krona mer. Jag fattar inte att butikerna slutar med den vanliga.
Jag tror att ett eko-protein skulle sälja bra så länge inte priset går upp överdrivet mycket.
Mvh
Henrik
Nötkött som kommer från kor som naturligt betar gräs hela året innehåller ju CLA..undrar om mjölken gör det med?
Har iofs för mig att ekologiskt inte alltid är detsamma som miljövänligare.
Grahn: Kor som betar ute året om har oftast mer av det mesta som är nyttigt och bra.
Du har även helt rätt när du säger att ekologiskt och miljövänligt ibland inte är samma sak.
EiseltUK
2002-11-28, 20:23
CLA-mängden i ekologisk mjölk är säkerligen högre, men kanske inte så pass hög att det gör någon nytta.
/ Henrik
Jag är inte heller särskilt insatt i jordbruk och djurhållning, men jag har hört att om all mat skulle produceras ekologiskt skulle inte den odlingsbara arean i sverige räcka till att mätta den svenska befolkningen eftersom det går åt mycket mer plats per produkt, och vi är ju inte direkt trångbodda i sverige.
EiseltUK
2002-11-28, 20:49
För att återkomma till tråden så skulle vi ju kunna odla ärtor över hela Sverige för att få fram ett billigt protein (om nu någon vill ha ärtprotein).
Föresten får det mig att tänka på ett protein som vi funderade på ett tag bestående av potatisprotein + rent ägguleprotein (kolesterolfritt) och dessutom hydrolysrat. Det har det högsta uppmätta biologiska värdet men smakar grymt vidrigt. Priset var på ungefär samma nivå som vassleproteinisolat. Smakar som vasslehydrolysat mixat med 50 % rent HMB.
/ Henrik
Eiselt: Äggguleprotein, inte det ganska dyrt ?
Var det potatisen som var den billiga delen ?
EiseltUK
2002-11-28, 21:08
Originally posted by z_bumbi
Eiselt: Äggguleprotein, inte det ganska dyrt ?
Var det potatisen som var den billiga delen ?
Potatisprotein är inte speciellt dyrt, men proteinet från äggula måste isoleras och sedan ska allt hydrolyseras till ett extremt illasmakande pulver. Det går nog bara att ha i tablettform. Inte en chans att man kan få pulvret att smaka gott. Jag tror de håller på att försöka utveckla smaker för det i Japan, men jag tror inte de lyckas. tydligen var det så att plommon och äpple tillsammans kunde neutralisera smaken lite. Vi testade med grapefrukt, nyponsoppa och allt möjligt. Kanske skulle man änvända Syltol som funkar tillsammans med andra hydrolysat.
/ Henrik
Har nu beställt 1 kg av varje smak, hoppas att det inte smakar rävgift, isåfall skulle jag bli mycket besviken på Jocke B och company. E det ok så var det otroligt billigt!:thumbup:
EiseltUK
2002-11-30, 20:26
Originally posted by Linnet
Har nu beställt 1 kg av varje smak, hoppas att det inte smakar rävgift, isåfall skulle jag bli mycket besviken på Jocke B och company. E det ok så var det otroligt billigt!:thumbup:
Du får spöa upp Jocke när det är mässa nästa gång! :smash:
ja att jocke är inom räckhåll ser jag som kvalitéts garantin! :)
Bra poäng där Grahn!:thumbup:
Tycker det borde finnas ett rabbat system för personer med över 1000 posts...:notme:
Spinkoo.... Exell måste väl tilltala dig som är snålast:)
Personligen tyckte jag smaken var lite för söt men dom flesta är helnöjda och mer prisvärt protein kan man nog inte hitta.
/Lasse
EiseltUK
2002-12-04, 18:41
Originally posted by Fairing
Spinkoo.... Exell måste väl tilltala dig som är snålast:)
Personligen tyckte jag smaken var lite för söt men dom flesta är helnöjda och mer prisvärt protein kan man nog inte hitta.
/Lasse
Sötare kanelbullarna du bjöd på sist??? :) Trodde du var van med sötsaker till eftermiddagsfikat?
/ Henrik
Jag tänkte köpa det nya proteinet från Excell, men med en frakt på 125 kr så kostar 1kg 275 kr.
Kan ni inte ta bort fraktavgiften på 125 kr eller i alla fall sänka den till hälften.
Jag såg att Gym Grossisten hade tagit bort fraktavgifterna.
Bra! Mer sånt som gynnar oss konsumenter.
Originally posted by Aron-B
Jag tänkte köpa det nya proteinet från Excell, men med en frakt på 125 kr så kostar 1kg 275 kr.
Kan ni inte ta bort fraktavgiften på 125 kr eller i alla fall sänka den till hälften.
Jag såg att Gym Grossisten hade tagit bort fraktavgifterna.
Bra! Mer sånt som gynnar oss konsumenter.
Tjaa.. fraktavgifter har ju diskuterats tidigare... Och oftast så handlar man mer än bara 1kg, så små inköp är oftast alltid oekonomiska (om man jämför t.ex 1kgs förpackningar med 3-4kgs förpackningar i både butik och per postorder), beställ tillsammans med några kompisar så du kommer över gränsen för frakten är mitt tips.
Vill bara påpeka att det där med att ************* slopat fraktavgiften bara är en tidsbegränsad "drive" och inte något beständigt...
/pez
Om vi skulle bjuda på frakten när ni bara köper 1kg Exell så skulla vi gå i förlust. Trots väldigt bra avtal med Posten så täcker inte 125kr den faktiska kostnaden.
The Dwag
2002-12-05, 10:42
Om vi skulle bjuda på frakten när ni bara köper 1kg Exell så skulla vi gå i förlust. Trots väldigt bra avtal med Posten så täcker inte 125kr den faktiska kostnaden.
Och jag som trodde att varken Fairing eller Eiselt var inblandade i Exell :angel: för ni säljer ju inte lågt budget proteiner billigt eller hur ? ;)
Dwagen, vi sköter ju logisticen åt Kolozzeum.
Frågor ang. Exell besvaras av fd.chefredaktören ,PT, Gurun , allvetaren , Bodybuildern (nåja) , webdesignern och Exells marknadsansvarige (chef för Exell) mm JOACHIM BARTOLL.
Ursäkta om jag missade någon titel;)
muskelbyggarn
2002-12-05, 11:28
WOW, vilken titelflora :D
Jocke, när får vi se alla titlarna i signaturen :naughty:
Annars är det sant ang. frakterna att de är jävulskt dyra och att bjuda på fraktfritt vid 150:- så kan man lika gärna ansöka om KK direkt...
Fast dessa påsar måste väl bli billiga i frakt? De bör ju gå att skicka som skrymmande brev.
Vänl,,,
Tobbe
The Dwag
2002-12-05, 11:44
Dwagen, vi sköter ju logisticen åt Kolozzeum.
Frågor ang. Exell besvaras av fd.chefredaktören ,PT, Gurun , allvetaren , Bodybuildern (nåja) , webdesignern och Exells marknadsansvarige (chef för Exell) mm JOACHIM BARTOLL.
Ursäkta om jag missade någon titel;)
Gick en dokusåpa på Tv3 som hette Wannabe... för att helt avvika från ämnet :D :naughty:
Joachim B
2002-12-05, 12:02
Mjoo, ni glömde "flugfångaren", "sälimitatören" och "benbrytaren"... :D
muskelbyggarn
2002-12-05, 12:05
Låter coolare med bonecrusher :D
Nä nu är det mycket skitsnack i en tråd ang. kosttillskott...
Moderatorer gör ert jobb för helsike :naughty:
Vänl,,,
Tobbe
*bump på 7 år gammal tråd*:hbang:
Hur står det till på denna fronten? Vilket inköp ger den absolut mest fördelaktiga PPK-ratio (Protein Per Krona)?
Är det 20 kg vassleprotein för 1795:- som står i toppen med sitt kg-pris på
~89kr/kg eller finns det en konkurrent, som kanske till och med har lite smak på sitt pulver?
Någon moderator kanske kan informera hur reglerna gäller för reklam osv. med namngivande av butik/hemsida och pris etc. när man själv inte är länkad till företaget på något sätt, eller om det bara är i informativt syfte?
Då jag är osäker på detta, så om det är OK med mod så gäller namn på protein, butik/websida, pris och möjlighet till smak/frakt/annat som känns relevant!
vicarious
2010-01-04, 18:26
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=6018
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=91128
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=110071
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=19228
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.