Visa fullständig version : En totalbedig kostym!?!!
Krille 87
2006-05-08, 16:28
Heeej, Ska ta stundeten nu om några veckor och behöver en riktigt schysst kostym tills dess !! Alla förslag välkomnas :thumbup: !! Tack på förhand
Mvh
Johan1986
2006-05-08, 16:39
Mitt förslag är att kolla på dressman. Dom har rätt många modeller och bra priser. Jag hade inte lagt alltför mycket pengar på en studentkostym. Man vet aldrig vart eller hur studentnatten slutar :D Och köp för guds skull inte en vit.
Dressman är nog vettigast ja, de har sånna "studentkostymerbjudanden" nu med.
Krille 87
2006-05-08, 16:41
Mitt förslag är att kolla på dressman. Dom har rätt många modeller och bra priser. Jag hade inte lagt alltför mycket pengar på en studentkostym. Man vet aldrig vart eller hur studentnatten slutar :D Och köp för guds skull inte en vit.
Nja, en totalbedig va de ju ;)
Slartibartfast
2006-05-08, 16:41
Ett tips bara: bulka inte upp dig så du får köpa en ny kostym helt i jävla onödan och sen komma till insikt om att du inte är grov utan bara fet och deffa ner dig igen och sen har du en 3000 spänns kostym i storlex XXL hängande i garderoben helt i jävla onödan. *grr*
Dressman gör hyffsade baskostymer. Det är det enda dom kan. Hatar den affären annars.
Kebab-Arne
2006-05-08, 16:43
Annars kan du ju köpa en dyrare kostym då studentkostymen har potential att hänga med ett tag. Därmed inte sagt att en dyrare måste vara bättre men ja, är ändå dumt att snåla. Och studenterbjudanden brukar de flesta affärerna ha. Kan man "spara" en del pengar på.
Annars kan du ju köpa en dyrare kostym då studentkostymen har potential att hänga med ett tag. Därmed inte sagt att en dyrare måste vara bättre men ja, är ändå dumt att snåla. Och studenterbjudanden brukar de flesta affärerna ha. Kan man "spara" en del pengar på.
men om man är byggare kanske kostymen inte passar så länge? :D
edit: vad fasiken är bedig?
Kebab-Arne
2006-05-08, 16:47
men om man är byggare kanske kostymen inte passar så länge? :D
I för sig, kanske finns folk som inte är lika misslyckade som jag vad gäller byggningen? :D
+1 på bedig...
Nåväl, min poäng var att man inte ska vara dumsnål.
+3
+1 till.. WTF, swedish ffs ftw :D
antagligen snygg/stilig/fräsig
Krille 87
2006-05-08, 17:17
antagligen snygg/stilig/fräsig
Ungefär ja :D.. Motsatsen e obedig :thumbup:
Köp en klassisk svart kostym från exempelvis dressman. Du behöver ingen dyrare märkeskostym till studenten. Dessutom växer du säkert ur din studentkostym tills du har behov av den igen. (Om du är optimal...) Dessutom kommer Sven-Ingvar att spy i din famn om du inte hunnit göra det själv före..
Kostymer köper man nya, man växer ur dem och de slits om man använder dem mycket.
Satsa istället på att köpa en snygg slips. Låt den kosta lite mera. Kanske satsa på något designermärke. Om du känner på dig att du kommer att springa i kostym ofta.
Krille 87
2006-05-08, 17:18
Bilder kräves !!! Å inga på dressman heller, de e ju stundeten!! Gärna en lite ballare me, inte bara hel gråa ;)
golds/powerhouse gym tank, cargopants och en slips så är du good to go.
helt ärligt, att man kanske inte skall köpa en topline-kostym till studenten som man garanterat kommer bruka 1 gång och kanske vid ett par extra fina tillställningar innan man växt ur den. Men att springa till lowbudget-take3for1-dressman är ju att sjunka till en lägre en lägsta nivå. Har ni handlat där tidigare ö h t? kläderna sitter ju som om ens eget husdjur sytt dem.. *screwy*
en 3-4.000:- för en helt okej kostym är billigt..
Krille 87
2006-05-08, 17:35
helt ärligt, att man kanske inte skall köpa en topline-kostym till studenten som man garanterat kommer bruka 1 gång och kanske vid ett par extra fina tillställningar innan man växt ur den. Men att springa till lowbudget-take3for1-dressman är ju att sjunka till en lägre en lägsta nivå. Har ni handlat där tidigare ö h t? kläderna sitter ju som om ens eget husdjur sytt dem.. *screwy*
en 3-4.000:- för en helt okej kostym är billigt..
Håller helt å hållet med!! Några balla förslag??
hahavaffan
2006-05-08, 17:50
kläderna sitter ju som om ens eget husdjur sytt dem.. *screwy* Hahaha :D
delta_mats
2006-05-08, 17:58
Säger som alla andra. Köp inget dyrt du kommer växa ur på kort tid. Köpte min studentkostym hyffsat billigt och tur var väl det då den var skitliten ett år senare, haha!
Men visst, har du pengar så spelar det ju ingen roll. Är väl bara att gå på några affärer och prova.
Bilder kräves !!! Å inga på dressman heller, de e ju stundeten!! Gärna en lite ballare me, inte bara hel gråa ;)
jag hittade ingen kostym i nååågon jävla affär, och jag tänkte oxå så, ingen jevla dressman.. men ända som passade fanns just på dressman.. så det skadar inte att titta.
Krille 87
2006-05-08, 18:10
Bilderna lyser med sin frånvaro :D !!
Ett så provinsiellt ord att det inte är spårbart på nätet....Meddela SAOB
allan
Krokodil
2006-05-08, 18:26
Köp det billigaste du kan hitta, du kommer ändå spy ner den innan kvällen är över...:D
Krille 87
2006-05-08, 18:29
Ett så provinsiellt ord att det inte är spårbart på nätet....Meddela SAOB
allan
Bedigt menar du? Men de e riktigt skönt å användbart :thumbup:
Krille 87
2006-05-08, 18:31
Köp det billigaste du kan hitta, du kommer ändå spy ner den innan kvällen är över...:D
Hehe, på kvällen, innan vi fått betygen e mitt mål ;)
Bedigt menar du? Men de e riktigt skönt å användbart :thumbup:
Var nånstans?
allan
Arnesson
2006-05-08, 18:46
kolla på www.manligt.net istället, så lär du finna lite trevliga kostymer.
victor_n
2006-05-08, 19:21
kolla på www.manligt.net istället, så lär du finna lite trevliga kostymer.
fan du han före, bra forum med massor av trådar om just student kostymer:)
läst i ngn såndär citytidning att det senaste är lite för korta kostymbyxor och midjekort kavaj. Haven´t we seen it before? *L*
Jag skulle gå på ngn bra second hand affär och få tag på en riktigt tuff kostym av bra märke.
Jag skulle gå på ngn bra second hand affär och få tag på en riktigt tuff kostym av bra märke.
Det funkar med dåliga secondhandaffärer också. :D
Jag sprang på en kavaj som satt hyggligt i både ärmar och axlar förra sommaren och om jag får tummen ur och ändrar den så att midjan passar bättre så är den nog perfekt. Ändringen skulle jag ha fått göra oavsett vilken kavaj jag köpte så det hade jag räknat med men 2,50 för kavajen var ett bra pris.
Krokodil
2006-05-08, 20:05
läst i ngn såndär citytidning att det senaste är lite för korta kostymbyxor och midjekort kavaj. Haven´t we seen it before? *L*
Å ljuva 80-tal! :D
http://www.wallpaperbase.com/wallpapers/movie/miamivice/miami_vice_2.jpg
Ungefär ja :D.. Motsatsen e obedig :thumbup:
töntigt :D är det ett inhemskt uttryck tro? :)
Krille 87
2006-05-10, 17:47
töntigt :D är det ett inhemskt uttryck tro? :)
Jag e ju ballast i världen när jag använder de ordet :D.. Lokalt ja, strax norr om göteborgiska :thumbup:
Markus H
2006-05-10, 17:54
jag köpte en Sir Kostym inför en begravning som jag hadde just den gången, 10 månader senare när jag skulle prova den inför Jul så var den så himla liten att det inte ens var värt att tänka tanken. skjortan kunde jag knapt stänga över bröstet, kostym jackan satt tajt över armarna, byxorna hadde också "krympt" så att arslet var helt "vakumförpackat".
och det var en kostym för iaf 4-5000:- som jag troligen aldrig mer kommer att ha, så jag har bestämt mig för att hyra i framtiden. har man som jag en kostym MAX en gång/år så är det faan värt att hyra.
Markus H
2006-05-10, 17:56
Det funkar med dåliga secondhandaffärer också. :D
Jag sprang på en kavaj som satt hyggligt i både ärmar och axlar förra sommaren och om jag får tummen ur och ändrar den så att midjan passar bättre så är den nog perfekt. Ändringen skulle jag ha fått göra oavsett vilken kavaj jag köpte så det hade jag räknat med men 2,50 för kavajen var ett bra pris.
2,50:- var ett riktigt bra pris. :hbang:
2,50:- var ett riktigt bra pris. :hbang:
Med tanke på att du gav 4-5000 kr för en hel kostym av samma märke så är jag ganska nöjd. :D
Markus H
2006-05-10, 18:10
Med tanke på att du gav 4-5000 kr för en hel kostym av samma märke så är jag ganska nöjd. :D
jo. det är ju inte utan att man känner sig lite dum.
men som sagt, jag ska då hyra i fortsättningen.
jo. det är ju inte utan att man känner sig lite dum.
men som sagt, jag ska då hyra i fortsättningen.
Normalpris brukar ligga runt 100- 300 kr på secondhand, i alla fall där jag går och kikar. Sen måste man ju ha tur så man hittar rättt storlek (mitt problem) och är man ute efter kostym är det ännu svårare men jag gillar inte kostymer av en mängd olika skäl så det är inte så aktuellt om jag inte snubblar över en som passar.
Jag e ju ballast i världen när jag använder de ordet :D.. Lokalt ja, strax norr om göteborgiska :thumbup:
gött! :hbang:
Ströms är en bra butik. Köpte min för nians avslutning där. Trevligt folk där med. Fast som sagt tänk på storleken. När jag köpte min var jag påväg ner i vikt men nu 110kg och 14 kilos viktökning så passar inte byxorna så bra :P
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.