Visa fullständig version : Nya kravaller - allsvenskan är igång!
Kan ingen bara skicka ut de där i en Ålandsbåt, och sedan sänka den? Oavsett klubbtillhörighet?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=542973&previousRenderType=14
allan
Verkligen tråkigt att de håller på och bråkar. De förstör för så oerhört många.
Metal_boy_
2006-05-07, 20:09
Huliganer! Åh, det är en strålande årstid på insprång!:love:
Sluta Allan. Det är samma sak som att säga att invandrarna ska padla hem i banankartonger så fort det är nått.
Tigerkotten
2006-05-07, 20:14
Nu låter det iofs värre den det är, wow 100gripna.
"Djurgårdens officiella supporterförening Järnkaminerna menar att det inte förekom några sammanstötningar och att polisen i Göteborg gick för långt. På måndag tänker man på egen hand utreda vad som har hänt och överväger att anmäla polisen i Göteborg för tjänstefel.
- Det här har polisen blåst upp. De valde att trycka in varenda djurgårdare runt Lilla London i restaurangen och grep dem, säger Järnkaminernas Martin Lundgren till DN.se."
Det var några från krogen där DIF hade samlats, som kastade saker på förbi gående gaisar. Pga detta blev alla på pubben gripna och borttagna. Så uppfattar jag det iaf.
Själv varit med om att polisen går alldeles till överstyr och massgriper folk.
Detta är ju knappast första kravallerna dock för allsvenskan iår. Så varför du tog denna länk och inte när gnaget och bajen stötte ihop undrar jag.
Men hur som helst är huliganer pinsamma, dom slåss för sitt "lag". Men riktiga supporter och klubbledningen gillar dom inte så speciellt. Men däremot vad jag läst också så verkar det som gnagets "firman boys" gjort så dom som valt att gå ifrån AIK inte gått som bosman utan att gnaget har fått betalt för dessa spelare.
Men inte så helt insatt i det helt..
finns ju lite information på www.sverigescenen.com / www.sthlm-sodra.com annars.
Röda_Lacket
2006-05-07, 20:14
Jag var på matchen men märkte inte av något bråk vid arenan iaf sedan är ju dubliners känt för dom få gais wannabe hulliganer som ofta samlas där.
grisbil3n
2006-05-08, 10:47
Fan Allan det märks att du inte är itk för fem öre, försök vara lite mer på tårna! :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.