Visa fullständig version : Vad gör en träningsjournal attraktiv?
Jag funderade på detta häromdagen och kom inte fram till något bra. Vad gör att vissa journaler är relativt folktomma och andra sönderspammade? En grov fyisk? Roligt skrivet? Bra uppdateringar?
Hit me! *popcorn*
Det är alltid kul att läsa om folk som lyfter respektabla vikter.
Det är inte så inspirerande att läsa om folk med en kroppsvikt på 65 kilo som bänkar 40 kilo och dessutom ska deffa ner sig ännu magrare så fort det börjar bli varmt ute. :thumbup:
Antagligen att man har gjort sig ett namn här på kolo. De gånger Herkulez har fört dagbok har det varit en hel del inlägg, t.ex.
Sen tycker iaf jag det är mycket roligare, och mer lärorikt, att läsa journaler vars ägare heter t.ex; Fetknoppen eller Lillgrabben m.fl de vet vad de gör och varför de gör det. De är dessutom SLare vilket intresserar mig.
Jag tror alltså att Kändisfaktor, Styrka/Massa, Kunskap, Roliga inlägg är viktiga egenskaper.
mangemani
2006-05-06, 20:12
överdrivna styrke resultat..vara tjej...någolunda populär på forumet...det är nog det magiska receptet skulle jag tro:thumbup:
överdrivna styrke resultat
Just ja. Dessa journaler blir sällan långlivade dock. Efter sisådär 1-200 inlägg, när filmbevis utlovats, försvinner alltid trådskaparen.
petersson
2006-05-06, 20:15
bilder är trevligt
delta_mats
2006-05-06, 20:17
Stora vikter/muskler, kändis på kolo, bilder, en bra logg.
Vesseldahl
2006-05-06, 20:20
Nakenbilder?
Jag läser dom som tränar någorlunda lika som jag och som jag kan få ut ngt av att jämföra mig med eller som har tankar som jag tycker är bra och kanske kan använda i min egen träning.
Det är ju avgörande att journalen innehåller något man är nyfiken på.
Vad har dåren skrivit nu? Vad har den jäveln lyft nu? Nya bilder? :naughty:
Vesseldahl
2006-05-06, 20:25
Jag läser dom som tränar någorlunda lika som jag och som jag kan få ut ngt av att jämföra mig med eller som har tankar som jag tycker är bra och kanske kan använda i min egen träning.
+1
Finns en hel del inspirerande journaler, tyvärr blir somliga sönderpratade
shadowfire
2006-05-06, 20:29
Kriterie 1) Favoritjournaler är de som verkar vara i min ålder eller äldre (skriver och beter sig på ett lite mer moget sätt, både här och på gymet). Bara det kan få mig o fastna för en härlig journal.
Kriterie 2) De som befinner sig i samma vikt- och styrkeklass som mig själv, eller där omkring. Blir väldigt inspirerande o se hur man själv utvecklas i förhållande till dem (dock måste kriterie nr1 vara uppfylld)
Att det sedan råkar bli en del av motsatt kön är mest för att jag befinner mig i kvinnornas vikt o styrkesats här, eller rentav långt under om man jämför mot t.ex. Stumpis... men jag har närmare till hennes vikter o styrka än till de coola SL-biffarna på 250kg bänk...
shadowfire, betyder det att du överger oss när du börjar bli krallig?
shadowfire
2006-05-06, 20:41
shadowfire, betyder det att du överger oss när du börjar bli krallig?
Som ni köttar på så är det ingen risk att det inträffar, jag har lång väg kvar att vandra! .. men ja, det är möjligt att jag om två år intar de sälla jaktmarkerna och startar en ny journal som heter "Inte längre minst på forumet".
Kriterie 1) Favoritjournaler är de som verkar vara i min ålder eller äldre (skriver och beter sig på ett lite mer moget sätt, både här och på gymet).
Sitter du här och säger att jag är omogen, karl?
På andra punkten är jag dock med dig, läser också mest jorunaler av folk som man kan mäta sig lite med (läs andra tjejer), jag menar även om alla de andra är starkare än jag så känns det ändå som en nivå jag själv kommer uppnå inom en hyffsad snar framtid (utom styrkemutanter som tex stumpis).
Sen ska de gärna vara trevligt skrivna, lätta att läsa, frekvent uppdaterade och såklart mycket bilder.
Så angående det här evinnerliga gnället från killarna att tjejernas träningsjorunaler får mer uppmärksamhet och svar så tror jag snarare det beror på att vi tjejer här håller ihop lite och läser varandras journaler och peppar varandra, för i de flesta tjejernas journaler är det faktiskt mest tjejer (och shadowfire) som skriver.
Det är kanske för att det finns såpass få tjejjournaler här att man faktiskt kan läsa alla (iallafall emellanåt) utan att bli gravt överbelastad. Hade det funnit 500 journaler skrivna av tjejer hade man ju fått välja ut sina favoriter, precis som ni killar kanske gör mer nu...
Det är min teori iallafall...
Dissector
2006-05-06, 21:28
Olika. Som någon sa, det är kul att läsa om de stora killarna, med de tunga stängerna!
Annars gillar jag journaler med folk som har höga mål och kör stenhårt och ambitiöst, och där man kan se klara förändingar efter hand!
Tror som föregående talare att vem som har journalen till stor del spelar in hur populär den är. Samt att ska den uppdateras regelbundet. Att tjejernas journaler blir populära är inte så konstigt då det är i klar minoritet här.
En annan faktor förutom de ni redan räknat upp är om man känner personen i fråga eller i alla fall tränar på samma ställe. Sådana journaler är i alla fall jag intresserad av.
shadowfire
2006-05-06, 21:39
Sitter du här och säger att jag är omogen, karl?
Haha, nej, men din journal och din träning har ett moget sätt, därav är du "godkänd". Inte massa jämförelser med dina balla 16-åriga polare o tävlingar om vem som har stört biceps o grejs.
Så angående det här evinnerliga gnället från killarna att tjejernas träningsjorunaler får mer uppmärksamhet och svar så tror jag snarare det beror på att vi tjejer här håller ihop lite och läser varandras journaler och peppar varandra, för i de flesta tjejernas journaler är det faktiskt mest tjejer (och shadowfire) som skriver.
LOL, ja tack, där rök ju mitt självförtroende igen, haha...
Att det sedan råkar bli en del av motsatt kön är mest för att jag befinner mig i kvinnornas vikt o styrkesats härBullshit, du ränner runt och skvätter som en marskatt i tjejernas journaler. *grr27*
Jag funderade på detta häromdagen och kom inte fram till något bra. Vad gör att vissa journaler är relativt folktomma och andra sönderspammade? En grov fyisk? Roligt skrivet? Bra uppdateringar?
Hit me! *popcorn*Ett bra mått är att titta på kvoten Views/Replies. Är den låg är den 1) Inte läst av särskilt många. 2) En sönderchattad journal.
Ett stort antal inlägg, är inte ett mått på att journalen är bra. För en tid sedan var det en av de yngre tjejerna som hade en journal där det gick 20 sidor mellan träningspassen.
shadowfire
2006-05-06, 21:43
Bullshit, du ränner runt och skvätter som en marskatt i tjejernas journaler. *grr27*
Haha, såjasåja, jag har revirpinkat i din journal också Hasse och har även ett gäng grabbars journaler som jag har i subscribelistan. Dock uppdateras inte alla lika frekvent och din journal är jag ju orolig över vad som ska hända nu efter 100 dagar.
Haha, nej, men din journal och din träning har ett moget sätt, därav är du "godkänd". Inte massa jämförelser med dina balla 16-åriga polare o tävlingar om vem som har stört biceps o grejs.
Du, 16 är jag iallafall inte...*grr27*
shadowfire
2006-05-06, 22:04
Du, 16 är jag iallafall inte...*grr27*
haha, var inte så jag menade heller, men jag förstår nu att det framstog så... jag syftade dock på ett par andra exempel jag sprungit över här på forumet.
Fatalist
2006-05-06, 23:12
Intressanta journaler är de man ligger nära rent viktmässigt, så man har motivation och inspiration till att gå om journalinnehavarnas vikter.
Träningsbilder, lätt att se vad som kördes under passet, enbart inlägg när det har hänt något speciellt.
Metal_boy_
2006-05-07, 00:40
Korta och tydliga texter och bilder. Då är det inte för syfte att jag skulle ha läsproblem, utan för att det i många fall är mycket skräptext.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.