handdator

Visa fullständig version : Nu är Girot igång!

MasterChief
2006-05-06, 17:04
Äntligen har säsongen med de stora etapploppen börjat. Girot först ut med några etapper i Belgien. Savoldelli såg grym ut och utklassade motståndarna på första etappen. :bow:

Han blir giftig i år igen...Men egentligen tror jag ju att det här är Bassos år. *popcorn*

Inzza
2006-05-06, 17:06
Äntligen har säsongen med de stora etapploppen börjat. Girot först ut med några etapper i Belgien. Savoldelli såg grym ut och utklassade motståndarna på första etappen. :bow:

Han blir giftig i år igen...Men egentligen tror jag ju att det här är Bassos år. *popcorn*

Äntligen flera sköna eftermiddagar med cykel på TV. skall dra ut TVn på baksidan under Touren ;) sitta o solen o se på cykel är så jevla skönt o avslappnande.

MasterChief
2006-05-06, 17:08
Äntligen flera sköna eftermiddagar med cykel på TV. skall dra ut TVn på baksidan under Touren ;) sitta o solen o se på cykel är så jevla skönt o avslappnande.

Javisst...bara du inte glömmer att köra några mil själv. ;)

Inzza
2006-05-06, 17:14
Javisst...bara du inte glömmer att köra några mil själv. ;)

haha, att cykla själv är fan inte min grej alltså :D

Olsson
2006-05-06, 18:04
Ja 11 sek på prologen idag var verkligen utklassning.

Men jag tror oxå på basso, han verkar vara i fin form och det lät som han hade självförtroendet när Vacchi och Adamsson prata om honom före loppet.

Ska försöka se så många etapper som möjligt utan att mitt egna cyklade blir lidande. Man kanske skulle montera en mini-tv på styret :D

MasterChief
2006-05-06, 20:53
Ja 11 sek på prologen idag var verkligen utklassning.

Men jag tror oxå på basso, han verkar vara i fin form och det lät som han hade självförtroendet när Vacchi och Adamsson prata om honom före loppet.

Ska försöka se så många etapper som möjligt utan att mitt egna cyklade blir lidande. Man kanske skulle montera en mini-tv på styret :D

Mmmm...Landis kan dock bli farlig på Touren. Läste någon före detta tourcyklist säga detta (typ): Basso och killarna vill vinna Touren. Men Landis är som Armstrong...Han måste vinna Touren.

Mini-TV på styret vore ju nåt. Sen har man digitalboxen och batterierna i ryggsäcken!

MasterChief
2006-05-07, 08:05
Ja, här vimlar det av cykelfantaster ser jag. *grr27*

grisbil3n
2006-05-07, 08:06
Bankgirot, postgirot? :confused:

skaparn
2006-05-07, 08:30
Jag hade samlat några entusiaster igår för att se första etappen, vilket det var och inte en prolog, det tyckte jag var ett bra grepp. Däremot är 11 sekunder helt overkligt, och måste tillskrivas den korta sträckningen samt att det lutade lite. Jag trodde nämligen exempelvis Basso m.fl. var vassare än att låta sig förnedras så. Sedan såg jag inte av Jan Ulrich under hela sändningen, såg senare att han åkte in på plats 80 hela 49 sekunder efter Salvodelli. Inte för att jag tror Ulrich tävlar om segern men han är alltid kul att se formen på, speciellt om han tänker satsa på Touren i år igen. Man kan inte annat än sympatisera lite med JU, lite som med Thomas Johansson som toppade formen lagom till Karelins storhetstid.

Slutsegern i girot verkar bli mellan Basso och Salvodelli. Deras respektive lag är så bisarrt bra i år.

skaparn
2006-05-07, 16:33
Jag har tjatat om honom förr men det tål att göras igen. Robbie McEwen är hur skön som helst. Trots att Petacchi kommer upp me fyra hjälpryttare ligger Robbie bara och lurar för att sedan krossa allt motstånd och vinna med en meters lucka till tvåan.

En lustig detalj var att han Specialized-s:et på insidan av handskarna. Säger kanske lite grann om hur de förväntar sig att han ska prestera så att han får hålla händera högt med handflatorna utät.

MasterChief
2006-05-07, 19:26
McEwen är verkligen vass! Petacchi gjorde ju alla fel han kunde. I övrigt en rätt "menlös" etapp dock var den rätt tuff med smala partier på slutet. Nu längtar man till bergsetapperna och mest då 17:e...

Ulrich kommer nog vara ganska osynlig utan ser nog det här mest som träning (på rätt hög nivå :D ). Visst tycker man ju lite synd om grabben men hade han ansträngt sig mer och inte slappat så förbannat så hade han förmodligen kunnat plocka någon mer seger på Touren. Basso tycker jag verkar vara en genomhygglig kille och hela CSC-stallet är ju lite av personliga favoriter nu när Armstrong lagt av. Han blir farlig och Savoldelli är ingen superstark klättare och det behövs i det här Girot.

skaparn
2006-05-07, 19:53
McEwen är verkligen vass! Petacchi gjorde ju alla fel han kunde. I övrigt en rätt "menlös" etapp dock var den rätt tuff med smala partier på slutet. Nu längtar man till bergsetapperna och mest då 17:e...

Ulrich kommer nog vara ganska osynlig utan ser nog det här mest som träning (på rätt hög nivå :D ). Visst tycker man ju lite synd om grabben men hade han ansträngt sig mer och inte slappat så förbannat så hade han förmodligen kunnat plocka någon mer seger på Touren. Basso tycker jag verkar vara en genomhygglig kille och hela CSC-stallet är ju lite av personliga favoriter nu när Armstrong lagt av. Han blir farlig och Savoldelli är ingen superstark klättare och det behövs i det här Girot.

Angående detta års sträckning, ja, den är tuff. Det kommer som du skriver behövas klättrarskills. Däremot var det nästan lite väl faligt draget mot slutet, det var inte bara en gång man satt med hjärtat i halsgropen i kurvorna. Även om jag gillar en juste rysarupplevelse är det inte så roligt om segern går till den som hade mest tur och inte föll, alternativt var galnast (vilket iofs brukar vara McEwen).

MasterChief
2006-05-07, 20:04
Angående detta års sträckning, ja, den är tuff. Det kommer som du skriver behövas klättrarskills. Däremot var det nästan lite väl faligt draget mot slutet, det var inte bara en gång man satt med hjärtat i halsgropen i kurvorna. Även om jag gillar en juste rysarupplevelse är det inte så roligt om segern går till den som hade mest tur och inte föll, alternativt var galnast (vilket iofs brukar vara McEwen).

De har verkligen ruggiga skills...65 km/h, två millimeter till "grannarna", maxpuls, 20 mil i benen och INTE krocka...Ren akrobatik faktiskt.

Vi får inte glömma Simoni heller. Han är giftig och riktigt hård. Det kommer behövas.

skaparn
2006-05-08, 14:54
Äntligen kom bilderna från etapp 3. Hur rolig Roberto än kan vara började jag bli lite leds att bara höra honom prata i frånvaron av bilder från etappen. Regnet hade ställt till med andra problem än smutsiga cykelbyxor.

MasterChief
2006-05-09, 17:52
Mc Ewan igen alltså...Killen kan spurta. *popcorn*

Torsdag är det lagtempo. Egentligen är jag tveksam till att detta förekommer på de stora linjeloppen men va fan...Det är ju så vackert så man kan inte låta bli att förtjusas. Nu är den ju bara 38 km så speciellt avgörande blir den nog inte.

Ska CSC få till det nu efter fadäsen med Zabriskie i Touren-05?!? Det är fan på tiden att de sätter en seger nu.

JJ
2006-05-09, 19:30
Cykling kan vara kul att kolla på men inte i det här vädret. Bumpa när det regnar.

skaparn
2006-05-09, 19:45
Cykling kan vara kul att kolla på men inte i det här vädret. Bumpa när det regnar.

Det har regnat ganska friskt, i Belgien(!) där de körde i början. Räcker inte det? Det var jättekul att komma hem från en lång tur i det vackra vädret och mjuta av att det för en gång skull var jag som gick segrande ur väderstriden med sydeuropa.

skaparn
2006-05-09, 19:52
Mc Ewan igen alltså...Killen kan spurta. *popcorn*

Torsdag är det lagtempo. Egentligen är jag tveksam till att detta förekommer på de stora linjeloppen men va fan...Det är ju så vackert så man kan inte låta bli att förtjusas. Nu är den ju bara 38 km så speciellt avgörande blir den nog inte.

Ska CSC få till det nu efter fadäsen med Zabriskie i Touren-05?!? Det är fan på tiden att de sätter en seger nu.

Missade dagens etapp, men läste just att Petacchi bryter på grund av en fraktur i knät. Riktigt trist då han är en av de som "sätter färg på"(tm)(vilket slitet uttryck det är) ett etapplopp.

Om du tror på CSC, tror jag Discovery tar hem det, så kan en av oss kanske på Torsdag få glänsa med våra insiktsfulla analys. Med Salvodelli på en andraplats kommer Discovery slita stenhårt för att ge honom en bra position inför de etapper där Basso är bättre, som exempelvis det individuella tempot.

MasterChief
2006-05-09, 20:23
Missade dagens etapp, men läste just att Petacchi bryter på grund av en fraktur i knät. Riktigt trist då han är en av de som "sätter färg på"(tm)(vilket slitet uttryck det är) ett etapplopp.

Om du tror på CSC, tror jag Discovery tar hem det, så kan en av oss kanske på Torsdag få glänsa med våra insiktsfulla analys. Med Salvodelli på en andraplats kommer Discovery slita stenhårt för att ge honom en bra position inför de etapper där Basso är bättre, som exempelvis det individuella tempot.

HAhaaha...Jorå, du kommer få käka upp din sadelväska på torsdag. CSC kommer rocka hårdast.

MasterChief
2006-05-11, 17:41
Om du tror på CSC, tror jag Discovery tar hem det, så kan en av oss kanske på Torsdag få glänsa med våra insiktsfulla analys.

Du hade fel. http://www.smilies-world.de/smilies/smilies_Picture/boese_smilies/3.gif

CSC vann överlägset...

med en sekund. :D

Moonbeam
2006-05-11, 18:18
Fasen va spännande det skall bli när de kommer till bergen, kan knappt vänta. Minns förra året när de cyklade upp för en grusväg på slutet, det skall tydligen vara nåt liknande iår med. Skoj!

MasterChief
2006-05-11, 18:20
Fasen va spännande det skall bli när de kommer till bergen, kan knappt vänta. Minns förra året när de cyklade upp för en grusväg på slutet, det skall tydligen vara nåt liknande iår med. Skoj!

Japp, det är etapp 17 alla pratar om. Så brant att man nästan måste ziggzagga (stavning?) uppför och har det otur så är det snö kvar.

skaparn
2006-05-11, 18:50
Du hade fel. http://www.smilies-world.de/smilies/smilies_Picture/boese_smilies/3.gif

CSC vann överlägset...

med en sekund. :D

Ja, över T-Mobile som jag hade glömt att ta med i beräkningarna, men att de skulle slå Discovery med 39 sekunder fattar jag inte. Det ser bra ut för Basso i fortsättningen.

skaparn
2006-05-12, 14:31
Nu känner jag att jag blir lite arg. När jag för en gång skull är hemma och ska se dagens etapp så drar tennisen över tiden och det verkar nu dessutom bli ett tredje set! Nån måtta får det väl vara, det blir ett brev till Eurosport om dom inte styr upp lite cykling snart.

MasterChief
2006-05-12, 14:46
Nu känner jag att jag blir lite arg. När jag för en gång skull är hemma och ska se dagens etapp så drar tennisen över tiden och det verkar nu dessutom bli ett tredje set! Nån måtta får det väl vara, det blir ett brev till Eurosport om dom inte styr upp lite cykling snart.

Vilken tur att man har programmerat dvd:n då....*grr27*

Nåja...Hinner väl hem innan det är slut.

racePete
2006-05-12, 15:03

Men vafan! Den där förb*****e cyklingen ligger ju som en dimridå över både Eurosport 1 & 2. :furious: *grr27*
Likadant varje år när man ska kolla Superbike (mc-racing), nog fan är sändningen inställd pga nån regnig etapp. Hur många etapper körs det egentligen? Tycker det visas cykel varje dag, hela dagarna. När det gäller Superbike, har man tur så sänds tidsträningen Superpole, annars får man nöja sig med två race. Då är ett alltid eftersänt och racen går max varannan helg!
Nä cykelnissarna får trampa fortare så dom går i mål nån gång :D

Är dock mycket imponerad av cyklisternas kondition och uthållighet :thumbup:

Kagen
2006-05-12, 15:32
Men vafan! Den där förb*****e cyklingen ligger ju som en dimridå över både Eurosport 1 & 2. :furious: *grr27*

Du har både fel och dålig smak! Cykel är den ultimata TV-sporten, särskilt när den kryddas av sportkommentatorernas bästa dynamiska duo: Aders Adamsson och Roberto Vaccio.

Att följa Giro di Italia, Touren eller för all del Vueltan kräver dock en del kunskaper. Förstår man sporten är det lätt att bli fängslad av spänningen och rävspelet i den.

MasterChief
2006-05-12, 18:02
http://i.eurosport.com/2006/05/09/276636-1062933-458-238.jpg

:bow: :bow: :bow:

Kagen
2006-05-12, 18:07
Han är kanske inte allra snabbast men killen vet hur man letar sig fram till rätt position i en spurtklunga och det räcker onekligen långt - till seger idag.

Olsson
2006-05-12, 18:35
Synd att Boonen inte är med och krossar allt motstånd i spurterna. Mc Ewan verkar ju nästan ha de för lätt :D

Imorron kommer det äntligen lite stigning och man får se vilka som har formen inne. Kanske Ulrich bara bluffat? :D Rasmussen eller någon annan bergsget kanske gör något försök på denna etappen, men det är nog inte tillräckligt med berg för att de ska slösa på krafterna.

Själv har jag jobbat natt & varit förkyld både igår och idag så man har ju inte haft mycket annat för sig än att titta på girot.

Banprofil för imorron.
http://www.cyclingnews.com/road/2006/giro06/graphics/profile7.gif

Lyset
2006-05-12, 19:08
Likadant varje år när man ska kolla Superbike (mc-racing), nog fan är sändningen inställd pga nån regnig etapp. Hur många etapper körs det egentligen? Tycker det visas cykel varje dag, hela dagarna. När det gäller Superbike, har man tur så sänds tidsträningen Superpole, annars får man nöja sig med två race. Då är ett alltid eftersänt och racen går max varannan helg!
Nä cykelnissarna får trampa fortare så dom går i mål nån gång

Är dock mycket imponerad av cyklisternas kondition och uthållighet

Men vad dillar du om? :) Är det något som går före allt annat på Eurosport så är det Road Racing (Moto GP). Har i alla år undrat vem fan som sitter och kollar på träningen inför loppen. Kvalificeringen som avgör startordningen kan jag förstå, men övrig träning. *screwy*

OnT: På pappret är ju Basso skyhög favorit, ingen annan har visat samma kapacitet som etapploppscyklist tidigare. (Innan någon hetsar upp sig vill jag förtydliga mig och säga att två podiumplatser i Touren i mina ögon smäller högre än segrar i Girot eller Vueltan, skillnaden i konkurrens är så stor). Men det är klart att det inte är lätt att vinna på beställning och han har ju faktiskt inte vunnit något treveckors etapplopp förut.

Angående Savoldellis segermarginal på första etappen så var den förstås imponerande, men jag undrar om inte en del av den tiden berodde på hans överlägsna hantering av cykeln. Titta bara på sista svängen innan upploppet, han tog den otroligt mycket snabbare än någon annan och det skulle inte förvåna mig om det gick två tre sekunder bara där.

Målgång uppför på söndag. :thumbup:

Olsson
2006-05-13, 15:22
Basso ser ju oförskämmt oberörd och fräsh ut i den branta stigningen nu. :thumbup:

Yankeee
2006-05-13, 15:32
Äsch, nu sitter jag också och kollar. Ni fick mig intresserade :)

MasterChief
2006-05-14, 17:14
Japp då var det klart. Basso vinner i år. :bow:

Kagen
2006-05-14, 17:27
Hela Girot är ju bara en uppvärming inför Touren. För 15 år sedan var det kanske lika stor prestige eller t.o.m större att vinna Girot men idag är ju Touren överlägsen - fatta att det är världens största årligen återkommande idrottstävling!

Basso imponerar nu, men säg att det är fler än jag som hoppar till lite extra när Jan Ulrich visar att han visst vill vara med och slåss i Touren i år igen genom att faktiskt vara lite sådär i halvhyfsad form trots allt under sin uppvärmning i Girot.

skaparn
2006-05-14, 18:39
Japp då var det klart. Basso vinner i år. :bow:

Typ! Jisses vad stark han såg ut att vara idag.

Kanske han klarar av att vinna både Girot och Touren?

MasterChief
2006-05-14, 18:42
Typ! Jisses vad stark han såg ut att vara idag.

Kanske han klarar av att vinna både Girot och Touren?

Jepp, det gör han. Inget snack om saken. Vilket bett...

MasterChief
2006-05-14, 18:44
Hela Girot är ju bara en uppvärming inför Touren. För 15 år sedan var det kanske lika stor prestige eller t.o.m större att vinna Girot men idag är ju Touren överlägsen - fatta att det är världens största årligen återkommande idrottstävling!

Basso imponerar nu, men säg att det är fler än jag som hoppar till lite extra när Jan Ulrich visar att han visst vill vara med och slåss i Touren i år igen genom att faktiskt vara lite sådär i halvhyfsad form trots allt under sin uppvärmning i Girot.

Jovisst är Touren etapploppet med stort "E" men Girot är snäppet tuffare cykelmässigt. Dock är Touren roligare eftersom alla kanoner satsar allt.

Ulrich...Tycker lite synd om honom på något sätt men jag kan inte riktigt se hur han ska kunna hänga med Basso.

skaparn
2006-05-14, 19:19
Ulrich...Tycker lite synd om honom på något sätt men jag kan inte riktigt se hur han ska kunna hänga med Basso.

Jag känner detsamma. Visserligen har han vunnit ett år, men det går inte komma från känslan att han är den eviga tvåan. Det här är hur jag vant mig se Ulrich:

http://www.hairweb.de/images-stars/jan-ulrich-duell.jpg

backen
2006-05-14, 19:30
Jag känner detsamma. Visserligen har han vunnit ett år, men det går inte komma från känslan att han är den eviga tvåan. Det här är hur jag vant mig se Ulrich:

http://www.hairweb.de/images-stars/jan-ulrich-duell.jpg
Ja men nu är armstrong borta, så vi tar nya tag igen.:thumbup:
Alltid gillat ullrich.

Sultanen
2006-05-14, 19:43
vilka etapper blir intressanta i år jobbar ju så missar allt men man kanske kan ta en comp dag på nån spännande!?

backen
2006-05-14, 19:45
http://www.tribuneindia.com/2003/20030720/sp.jpg

Hoppas det blir så man minns cykelåret 2006 :)

backen
2006-05-14, 19:49
vilka etapper blir intressanta i år jobbar ju så missar allt men man kanske kan ta en comp dag på nån spännande!?
Kan nog rekomendera etapp 20 som körs 27/5.
Kanske inte avgörande, Men garanterat mäktig cykelåkning.

Sultanen
2006-05-14, 19:50
Kan nog rekomendera etapp 20 som körs 27/5.
Kanske inte avgörande, Men garanterat mäktig cykelåkning.

k, sweet bara d blir Cunegos etapp den killen har talang utöver d vanliga..

backen
2006-05-14, 19:55
http://vnexpress.net/Vietnam/The-thao/2006/01/3B9E5A1A/Jan-Ulrick.jpg
He he... Det här måste han nog träna på också, om det blir ett
framgångsrikt år.

backen
2006-05-14, 19:57
k, sweet bara d blir Cunegos etapp den killen har talang utöver d vanliga..
Ja helt klart. Tyvärr verkar han vara rätt långt ifrån 2004 års form.
Hittils i alla fall, men nu kan det bara bli bättre :)

Sultanen
2006-05-14, 20:21
Ja helt klart. Tyvärr verkar han vara rätt långt ifrån 2004 års form.
Hittils i alla fall, men nu kan det bara bli bättre :)

mm men den formen han hade 2004 va fan helt sjukt såg ju ut som han bara åkt halv fart efter som man satsade på Simoni helt sjukt, han ba lekta upp för backarna och nerför hängde han på alla dom bästa i 100 knyck utan problem,

Wikner
2006-05-15, 14:12
Vad håller eurosport på med....sändningarna börjar ju aldrig på utsatt tid. Sedan denna jäkla tennis, fan planerar de som.
Även om de inte blir tie-break så går de typ 1 timme över girots sändningstid. *grr27*

skaparn
2006-05-16, 15:49
Inte utan att man hade unnat Merckx segern idag. Jag gillar utbrytningar, men nu blev det Pelizotti med hyfsad marginal.

Gammal bild:
http://www.francopellizotti.it/data/vittorie/imgfoto3_25.jpg

Olsson
2006-05-16, 19:41
Visst var det synd om honom när han blev omkörd med 150 meter kvar till mållinjen. Jag satt och hejade på Axel.

Imorgon är det vilodag, sen blir det en riktigt platt 50km lagtempoetapp på torsdag.

Lyset
2006-05-16, 20:01
Visst var det synd om honom när han blev omkörd med 150 meter kvar till mållinjen. Jag satt och hejade på Axel.

Imorgon är det vilodag, sen blir det en riktigt platt 50km lagtempoetapp på torsdag.

Det blir ett individuellt tempo, inget lagtempo.

Det skall bli intressant att se om Ullrich tänker testa sin form ordentligt nu.

MasterChief
2006-05-16, 20:38
Synd om Merckx. :(

Tempot blir mycket spännande. Basso blir farlig och Ulrich borde rimligtvis anstränga sig lite nu.

Olsson
2006-05-17, 01:12
Det blir ett individuellt tempo, inget lagtempo.

Japp, fel av mig. Jag läste TTT när det stog ITT.

Gör Savoldelli ett lika bra tempo som det korta inledande så har han ju chans att plocka in lite på de 2:35 han ligger efter.

Lyset
2006-05-18, 16:06
Ha ha, Ullrich rules. :thumbup:

skaparn
2006-05-18, 16:10

Ja, det här var en brutal uppvisning. Kul att han sprattlar fortfarande, om inte annat så för TdF's skull.

Olsson
2006-05-18, 16:54
Innan girot starade var det inte många som hade räknat med den segern.

Starkt av Gustav Larsson idag oxå som kom på 8onde plats!

Kagen
2006-05-18, 17:10
Ja, det här var en brutal uppvisning. Kul att han sprattlar fortfarande, om inte annat så för TdF's skull.

Håller med! Ska bli jätteskoj att se vad tysken kan mäkta med under Touren. Han har ju ett hyfsat facit där..

backen
2006-05-18, 17:40

JAAAA! Ett stort grattis till dieselmotorn från Rostock.:hbang:

MasterChief
2006-05-18, 18:02
Bra jobbat av Ulrich men det är hans backkörning som måste funka om han ska kunna vinna TdF. Ska bli kul att se om han satsar något på någon backetapp.

En eloge till Larsson! :bow:

Lyset
2006-05-23, 17:52
Bara att ta av sig hatten för Basso. Vilken jävla utklassning.

skaparn
2006-05-24, 15:26
http://www.eurosport.com/cycling/sport_sto890934.shtml

The sporting director of the Liberty Seguros team has been detained by Spanish police for questioning as part of a doping investigation according to reports on Tuesday. Sources in the Spanish police have confirmed that both Siaz and doctor Eufemiano Fuentes are being questioned.

Nu kommer man få uthärda de kommentarerna som alltid kommer från de icke-intresserade varenda gång cykelsporten kommer på tal. Det här verkar också så stort att det kommer nystas en hel del de närmaste dagarna och fler huvuden kommer sannolikt att rulla.

Angående dagens etapp så var det lite synd att de bestämde sig för att skippa avslutningen på grusväg, det kunde ha varit kul att se. Vädret är dock tyvärr till och med sämre än i Umeå, så det är förståeligt.

Kagen
2006-05-24, 15:53
Trist men bra. Polisen och inte minst förbunden i cykelländerna jagar dopingen hårt och det är enda sättet.

MasterChief
2006-05-24, 21:32
Nä, idag var ingen bra dag. Dåliga nyheter, värdelöst väder och fortkortad och omlagd bana.

Nitrometan
2006-05-24, 21:42
Nu kommer man få uthärda de kommentarerna som alltid kommer från de icke-intresserade varenda gång cykelsporten kommer på tal. Det här verkar också så stort att det kommer nystas en hel del de närmaste dagarna och fler huvuden kommer sannolikt att rulla.
Det är väl inte helt oförskyllt?

Doping inom cykelsporten har ju förekommit lika länge som sporten har funnits.

På 1800-talet var det roliga blandningar av allehand droger och sprit som skulle pigga upp de stackars cyklisterna.

Det har förekommit dödsfall i cykel p.g.a. doping/droger.

En svensk läkare tog fram metoden att tappa blod från cyklister (och skidåkare) under höghöjdsträning. För att sedan stoppa tillbaka blodet (med massor av röda blodkroppar) på tävling.

Ingen var väl gladare än cyklisterna när de uppfann EPO.

Olsson
2006-05-25, 16:01
Jäklar vilken härlig o spännande avslutning det blev idag. Hela tiden attacker på på attacker på slutet.

skaparn
2006-05-25, 16:19
Jäklar vilken härlig o spännande avslutning det blev idag. Hela tiden attacker på på attacker på slutet.

Verkligen. Kan inte annat än instämma i Vacchis kommentar. Det här är cykelsport, inte dopingskandaler.

Förresten, ser inte Schumacher lite fet ut? Det putar en liten mage, men det kan vara att han har en något mer hukande sittställning än vanligt.

Zakath
2006-05-25, 16:22
Förresten, ser inte Schumacher lite fet ut? Det putar en liten mage, men det kan vara att han har en något mer hukande sittställning än vanligt.

Fylld magsäck kanske? Magen brukar ju inte puta för att man är lite småfet.

skaparn
2006-05-26, 17:14
Lagom tuff etapp idag med över sju timmar av jobbiga berg och nästan lika jobbiga fans som är lite väl närgångna.

Voight var även sporstlig när han helt riktigt gav segern till Garate som slitit stenhårt uppför. Fin gest tycker jag, man blir lite rörd.

Nitrometan
2006-05-27, 19:09
Vad tror ni då? Klarar Basso att vinna både girot och Touren?

Sultanen
2006-05-27, 19:20

inte omöjligt men hoppas på Ullrich iaf =)

Olsson
2006-05-27, 20:46

Det finns ju en del som talar för det. Jag tror han kniper touren oxå, men mkt kan hända på en månad till start, eller 2 som det är tills touren är slut. Jag hoppas ulrich kommer grym form och är med i fighten. Landis kan oxå bli att räkna med. Det är inget kul när den gula tröjan är överlägsen ;)

MasterChief
2006-05-28, 16:49
Basso!!!

http://www.gazzetta.it/Foto%20Hermes/2005/05/19/0IGQW8UR--310x210.jpg

Ingen tar han i touren. :bow: :bow:

Kagen
2006-05-28, 16:55
Jan Ulrich!
http://basefree.cementhorizon.com/archives/jan_ulrich.jpg
Räkna aldrig bort tysken!!!

Sultanen
2006-05-28, 16:58
el en hårt satsande Paco Mancebo =) nee el om Cunego kan lära sig köra tempo nee inte på den korta tiden iaf, kommer stå imellan Ullrich o Basso