handdator

Visa fullständig version : En fråga om en speciell tatuering.

Daniiiel
2006-05-06, 15:18
Jag funderar på att göra en sånt där spindelnät som sitter vid armbågen. Men jag har sett väldigt många "nazister" som har det. Jag undrar om det har nån speciell innebörd eller att det bara är generellt att dessa killar tycker om den tatueringen.

Greg
2006-05-06, 15:19
Några av dessa du menar?

http://www.fib.se/symboler.html

mela
2006-05-06, 15:20
det är ingen nazistsymbol..

min kusin hade en sån innan han dog...han va ingen nazist

mathor
2006-05-06, 15:22
Några av dessa du menar?

http://www.fib.se/symboler.html

Är du läskunnig? Ser du något spindelnät på den där länken?

För övrigt är spindelnätet ofta en symbol för intagna på fängelser. Hade man en fluga i nätet brukade det betyda att man suttit inne för grov misshandel alternativt dråp eller mord. Symboliken är dock numera bortblåst då den blivit så vanlig.

Greg
2006-05-06, 15:23
Är du läskunnig? Ser du något spindelnät på den där länken?

*host* Visste inte om han menade ett spindelnät eller om det var en beskrivning.

shibi
2006-05-06, 15:25
Tatueringar har olika betydelser i delar av världen.
Ett spindelnät på halsen/armbågen betyder inom den kriminella kretsen: att man har mördat någon/Misshandlat någon grovt inom krimm

Läs mer på www.flashback.info under tatto delen.

Välj inte att tatuera såna tecken. Ser mest fjantigt ut.
Har sett bilder på spinkiga rikemansbarn med bratfrilla som har taggat en bild som betyder typ att han skulle ha dödat en annan person och grövt ut hjärtat whatever.

Daniiiel
2006-05-06, 15:32
Ett spindelnät på halsen/armbågen betyder inom den kriminella kretsen: att man har mördat någon/Misshandlat någon grovt inom krimm

Läs mer på www.flashback.info under tatto delen.

Välj inte att tatuera såna tecken. Ser mest fjantigt ut.
Har sett bilder på spinkiga rikemansbarn med bratfrilla som har taggat en bild som betyder typ att han skulle ha dödat en annan person och grövt ut hjärtat whatever.

jag vill inte ha den för att den betyder nått, vill ha den för att jag tycker det är jävligt snyggt.

vill helst inte ha nått som är relaterat till nazister eller liknande. om det är relaterat till kriminalitet bryr jag mig inte så mycket om. det är nog inte så många som vet det ändå.

Daniiiel
2006-05-06, 15:32
*host* Visste inte om han menade ett spindelnät eller om det var en beskrivning.

det var ett spindelnät jag menade. sitter och försöker hitta nån bild på det men hittar inte nått.

mathor
2006-05-06, 15:34

Han kunde inte ha varit tydligare.

Larsson
2006-05-06, 15:35
Sån här?
http://www.hardcoresuperstar.com/photos/live/photos/photo32.jpg

Daniiiel
2006-05-06, 15:35
Sån här?
http://www.hardcoresuperstar.com/photos/live/photos/photo32.jpg

ja den var ganska lik fast kanske inte så mycket ifylld som denna var. mer tunn bara trådarna typ.

Greg
2006-05-06, 15:38
Han kunde inte ha varit tydligare.

När han nämnde nazism tillsammans med ett spindelnät kom jag direkt att tänka på:

http://www.fib.se/symb_5.gif

Som jag tycker är likt ett spindelnät. Därav min koppling. Låt oss släppa det nu, för han har fått sitt svar.

mathor
2006-05-06, 15:38
ja den var ganska lik fast kanske inte så mycket ifylld som denna var. mer tunn bara trådarna typ.

Du har fått svaret på din fråga i tidigare inlägg. Det finns alltså ingen direkt koppling mellan nazism och spindelnät på armbågen.

Daniiiel
2006-05-06, 15:39
Du har fått svaret på din fråga i tidigare inlägg. Det finns alltså ingen direkt koppling mellan nazism och spindelnät på armbågen.

Jag vet att jag fått svaret jag bara svarade på bilden. Blir nog att man gör en sån till sommarn nu då. Nån som vet förresten hur länge man måste vänta med att sola och sånt efter man har gjort tatoon?

Greg
2006-05-06, 15:41
Jag vet att jag fått svaret jag bara svarade på bilden. Blir nog att man gör en sån till sommarn nu då. Nån som vet förresten hur länge man måste vänta med att sola och sånt efter man har gjort tatoon?

Beror på storleken. Skulle nog kunna tro att du får gå runt med ett bandage ett par veckor. Min mamma gjorde en liten tatuering på ryggen och hon hade bandage i cirka en vecka.

Daniiiel
2006-05-06, 15:44
Beror på storleken. Skulle nog kunna tro att du får gå runt med ett bandage ett par veckor. Min mamma gjorde en liten tatuering på ryggen och hon hade bandage i cirka en vecka.

Ok..är det lugnt att gå med den fritt i solen och så direkt efter den läkt eller?

Greg
2006-05-06, 15:46
Ok..är det lugnt att gå med den fritt i solen och så direkt efter den läkt eller?

Man bör helst inte irritera den för mycket, men har den läkt så har den läkt. Jag skulle nog, om jag skulle varit du, ringt till den tatueringssalongen du har tänkt att gå till och rådgör med dem.

Mago
2006-05-06, 15:51
Armbågen brukar väl inte vara så fruktansvärt utsatt av solen.
Smörja bara så lär det vara lugnt.

Egentligen kan jag ingenting om tatueringar, men jag kännde att jag är grym på sånt här ändå.

Fed up
2006-05-06, 16:14
Ang. spindelnät runt armbågen så behöver du inte bekymra dig för att folk kommer tro du är nazi om du inte även har typ ett hakkors i pannan eller nåt. Vet många som har spindelnät. Gå till en bra tatuerare så fixar de det åt dig i ett nafs, de har gjort många såna förr...

Jag har tatueringar runt armbågarna och det gör rätt ont, men tja, det kan man ju ta. När jag tatuerat mig har jag haft plastfolie och vaselin på dem över natten, sen har jag tagit av dem på morgonen. Tvättat dem med anitseptisk tvål flera gånger om dan första dagarna, sen bara typ morgon kväll+smörjt med helosan (vi har en skitbra salva som heter protat som är mycket bättre som jag använt på de senaste). Sen bara vanlig fuktkräm nån gång om dan ett tag. Armbågarna blir ju lätt fnasiga så där är extra bra att smörja om man har tattoos där.

Jag gjorde en stor på armen för två år sen ganska exakt, gjorde andra sittningen i början av juni och hann ändå bada den sommaren, men du bör absolut inte bada ens badkar innan de är läkta, absolut inte i havet/ute. men det är ju bara några veckor...Sen bör du försöka undvika att sola den främst det första året typ men även sen. Jag brukar smörja dem med typ 25 solfaktor regelbundet och när jag solar brukar jag bara lägga en tunn tshirt eller nåt över armen, så blir det ändå inte märken liksom. Men det är ju igen dödspanik om det kommer ett stänk sol nån gång, men som sagt, smörj in ch försök undvika sol på just den ytan, så håller färgen mkt längre.

Jag tycker också spindelväv är snyggt, men håller med om att det var lite väl mycket skugga på den där. Ska se om jag hittar några snygga bilder åt dig.

lycka till!:thumbup:

Fed up
2006-05-06, 16:24
http://rascal.lotophagous.com/002.jpg

Enda jag hittade på rak arm.

Sebbe_H
2006-05-06, 16:29
Enda jag hittade på rak arm.

Armen är enligt mig böjd?

Fed up
2006-05-06, 16:29
värst vad det var svårt att hitta då, hittar bara såna här med massa jox i:

http://www.east-street.com/tattoo/photos/photos/maxklar4.jpg

paddanboy
2006-05-06, 16:51
ADL, som själva inte har perfekt bakgrund förklarar spindelnätet:
http://www.adl.org/hate_symbols/tattoo_spider.asp

Det handlar hur det ser ut helt enkelt, ruskigt fult i alla fall...

Daniiiel
2006-05-06, 17:01
Ang. spindelnät runt armbågen så behöver du inte bekymra dig för att folk kommer tro du är nazi om du inte även har typ ett hakkors i pannan eller nåt. Vet många som har spindelnät. Gå till en bra tatuerare så fixar de det åt dig i ett nafs, de har gjort många såna förr...

Jag har tatueringar runt armbågarna och det gör rätt ont, men tja, det kan man ju ta. När jag tatuerat mig har jag haft plastfolie och vaselin på dem över natten, sen har jag tagit av dem på morgonen. Tvättat dem med anitseptisk tvål flera gånger om dan första dagarna, sen bara typ morgon kväll+smörjt med helosan (vi har en skitbra salva som heter protat som är mycket bättre som jag använt på de senaste). Sen bara vanlig fuktkräm nån gång om dan ett tag. Armbågarna blir ju lätt fnasiga så där är extra bra att smörja om man har tattoos där.

Jag gjorde en stor på armen för två år sen ganska exakt, gjorde andra sittningen i början av juni och hann ändå bada den sommaren, men du bör absolut inte bada ens badkar innan de är läkta, absolut inte i havet/ute. men det är ju bara några veckor...Sen bör du försöka undvika att sola den främst det första året typ men även sen. Jag brukar smörja dem med typ 25 solfaktor regelbundet och när jag solar brukar jag bara lägga en tunn tshirt eller nåt över armen, så blir det ändå inte märken liksom. Men det är ju igen dödspanik om det kommer ett stänk sol nån gång, men som sagt, smörj in ch försök undvika sol på just den ytan, så håller färgen mkt längre.

Jag tycker också spindelväv är snyggt, men håller med om att det var lite väl mycket skugga på den där. Ska se om jag hittar några snygga bilder åt dig.

lycka till!:thumbup:

oj ett år lät mycket:D detta ska bli min första tatoo isåfall..ja tycker spindelväv där e jävligt snyggt..och bilder e nästan helt omöjligt och hitta har knappt hittat nått men du hittade ju några..fast man ska ju ha utan någon spindel som sitter där.

shibi
2006-05-06, 20:54
Armen är enligt mig böjd?
:laugh:

Diggler
2006-05-06, 21:00
Tatuera dig inte öht. Man ser ut som ett jäkla drägg när man är tatuerad.

Tiefensee
2006-05-06, 21:38
oj ett år lät mycket:D detta ska bli min första tatoo isåfall..ja tycker spindelväv där e jävligt snyggt..och bilder e nästan helt omöjligt och hitta har knappt hittat nått men du hittade ju några..fast man ska ju ha utan någon spindel som sitter där.

Hehe, schysst o köra första gadden över "änkestöten" :cool:

blasr
2006-05-06, 21:46
:laugh:

+12 :laugh:

Fed up
2006-05-06, 22:02
Jag tror det är svårt att hitta bild därför att man hittar främst tatueringsbilder på tatuerares hemsidor och de lägger mest upp saker de är stolta över och som är lite speciella, alltså inte enkla saker som en stjärna, en taggtråd runt en arm eller lite spindelväv runt en armbåge. Det är mest om de slinker med när nåt mer avancerat som ligger intill ska fotas eller om nån satt nåt i spindelväven tex en spindel som de får vara med...men du får tänka bort spindlarna helt enkelt.

Tiefensee
2006-05-06, 22:12
På http://www.darkimages.com finns en hel del "elaka" men otroligt välgjorda gaddar.

kneger
2006-05-06, 23:10
snabb fråga, vad händer om man solar med tatueringen utan att smörja in den och sånt?

jag brukar glömma (är för lat) att smörja in min, men den ser bra ut ändå..

Tiefensee
2006-05-06, 23:17
snabb fråga, vad händer om man solar med tatueringen utan att smörja in den och sånt?

jag brukar glömma (är för lat) att smörja in min, men den ser bra ut ändå..

Tatuerare brukar rekommendera att man inte utsätter tatueringen för sol på en månad. Tatueringen kan skadas och risken för infektion ökar.

Det viktigaste är ändå att INTE pilla på skorpan och för att förhindra allt för mycket skorpbildning är det viktigt att smörja flera gånger varje dag.

kneger
2006-05-06, 23:21
Tatuerare brukar rekommendera att man inte utsätter tatueringen för sol på en månad. Tatueringen kan skadas och risken för infektion ökar.

Det viktigaste är ändå att INTE pilla på skorpan och för att förhindra allt för mycket skorpbildning är det viktigt att smörja flera gånger varje dag.
mjo men man ska inte ha den i solan fast den läkt har jag hört.. varför? bleks den eller?

jag fick smörja in min med någon speciell grej i 2 veckor sen sa tatueraren att att det gick bra med babyolja i nån vecka..

Tiefensee
2006-05-07, 02:44
mjo men man ska inte ha den i solan fast den läkt har jag hört.. varför? bleks den eller?

jag fick smörja in min med någon speciell grej i 2 veckor sen sa tatueraren att att det gick bra med babyolja i nån vecka..

Jag vet faktiskt inte vad som händer med tatueringen, bara hört att den kan skadas, har aldrig testat själv :)
Jag har alltid kört med helosansalva, trots att vissa tatuerare föredrar någon annan salva... har naturligtvis glömt bort vilken...

Daniiiel
2006-05-07, 10:18

tack för åsikten lol..nej nu ska jag fan inte tatuera mig för att du tycker att man sre ut som ett drägg!

tack..du räddade mitt liv.

Diggler
2006-05-07, 16:23
tack för åsikten lol..nej nu ska jag fan inte tatuera mig för att du tycker att man sre ut som ett drägg!

tack..du räddade mitt liv.

bra. Då har jag just besparat dig en kropp fylld av grådassiga fläckar som bara såg bra ut det första halvåret. Jag har kanske även ordnat så att du får ett Ja istället för ett Nej på en framtida anställningsintervju. Jag har även ordnat så att äldre människor inte behandlar dig som en tredje klassens medborgare.

J.Saarela
2006-05-07, 16:27

Sant,bara korkat att kladda ner sig med färg.

bear.flowertwig
2006-05-07, 17:36
bra. Då har jag just besparat dig en kropp fylld av grådassiga fläckar som bara såg bra ut det första halvåret. Jag har kanske även ordnat så att du får ett Ja istället för ett Nej på en framtida anställningsintervju. Jag har även ordnat så att äldre människor inte behandlar dig som en tredje klassens medborgare.

Ska man gå runt hela livet och rätta sig efter vad andra tycker? Spara alla saker man egentligen ville tills livet som pensionär, när ljuset går upp för en att man bara får en chans...

Grådassiga fläckar efter ett halvår gäller möjligen taskiga sjömanstatueringar från 60-talet eller om man går till nån oseriös klåpare. Inte annars.

Annars håller jag absolut med om att man ska tänka efter. 2ggr. 3ggr. Kanske tom några till...

Daniiiel
2006-05-07, 18:13

jag är blatte så jag får redan nej i framtida anställningsinterjuver och blir redan behandlad som en tredje klassens medborgare av äldre

i guess i have nothing to lose lol

Dissector
2006-05-07, 18:36

Inte helt omöjligt. Så här såg Jon Nödtveidt ut på armen när han kom ut ur finkan

http://www.sheol-magazine.com/image/IMG_WADissec03.jpg

Snyggt är det dock!

Åse Columbus
2006-05-07, 18:37
en av de bästa sidorna som finns för tattos

http://www.bmezine.com

Daniiiel
2006-05-07, 18:51
Inte helt omöjligt. Så här såg Jon Nödtveidt ut på armen när han kom ut ur finkan

http://www.sheol-magazine.com/image/IMG_WADissec03.jpg

Snyggt är det dock!

precis en sån jag vill ha..jävligt grymma

Tiefensee
2006-05-07, 21:09
Två schyssta "grådassiga fläckar" som är äldre än två år:
http://www.darkimages.com/show-full-images.asp?type=tat&AID=3&TID=435#

http://www.darkimages.com/show-full-images.asp?type=tat&AID=3&TID=346#

Förr var det endast sjömän och kåkfarare som hade tatueringar, oftast var dessa gjorda med bläck (typ pelikanbläck) och en vanlig nål och dessutom dåligt utförda. Därför ser dessa tatueringar ut som de gör.
Idag är det nästan vanligare att en ungdom är tatuerad än otatuerad och dagens tatuerare är oftast skickliga "hantverkare" och stolta över sina konstverk.
Men som tidigare nämnts, tänk efter flera gånger innan. Om du ångrar dig finns laserborttagning men det lämnar oftast ärr och tar lång tid.

bear.flowertwig
2006-05-08, 00:20
svenskt forum

http://www.tattoo.se/

bear.flowertwig
2006-05-08, 00:23
Om du ångrar dig finns laserborttagning men det lämnar oftast ärr och tar lång tid.

Samt kostar ca 5-10 ggr mer än tatueringen och gör bra mkt ondare än att få dit den.