handdator

Visa fullständig version : Skriv under och rationalisera EU

skaparn
2006-05-06, 15:12
Idag flyttas parlamentet mellan Strasbourg och Bryssel på grund av vad som mest verkar vara tjurskallighet och fransk stolthet. De vill kanske känna att de har lite makt. Den svenska EU-parlamentarikern Cecilia Malmström har startat en namninsamling mot detta och jag vädjar till er att skriva under. Det är sånt här onödigt byråkratiskt slöseri som många EU-kritiker riktar in sig på och drar ett löjets skimmer över ett europeiskt samarbete jag annars tycker är en god sak.

http://www.oneseat.eu/

Pudzianovski
2006-05-06, 15:19
*screwy*

egge
2006-05-06, 15:22
Rune Roev drar sitt strå till stacken ser jag.

Daniel_S
2006-05-06, 16:26
-200 M€ årligen för flytten
-upp till 2,7 M€ årligen i hyresfusk av staden Strasbourg
-alla 25 EU-medlemmar måste godkänna en nedläggning av Strasbourg
=HEJA FRANKRIKE!

Baha
2006-05-06, 16:28
Är ju sånt här som Eu handlar om, röstade man ja till EU röstade man även ja till sånt här.

Tycker det är bra jag, fortsätt med dårskapen tills samarbetet går över styr och kollapsar:)

Allan
2006-05-06, 17:02
Jag skriver under naturligtvis, men kan inte låta bli att tycka att det där med Internetprotester verkar ohyggligt uddlöst. Vem som helst som kan manipulera en dator kan lägga till eller dra ifrån hur mycket som helst. Ut på gator och tog istället!!

allan

Dumleman
2006-05-06, 17:02
Är ju sånt här som Eu handlar om, röstade man ja till EU röstade man även ja till sånt här.
Å nej EU handlar om så mycket mer än så! Det handlar dels om att alla får likadana pengar för det är ju så extremt svårt att räkna om mellan olika valutor och dels om att ange regler för hur krokiga gurkor får vara.

Daniel_S
2006-05-06, 17:51
Å nej EU handlar om så mycket mer än så! Det handlar dels om att alla får likadana pengar för det är ju så extremt svårt att räkna om mellan olika valutor och dels om att ange regler för hur krokiga gurkor får vara.

Euron är det bästa med hela unionen, så tyst med dig*grr27*

Nitrometan
2006-05-06, 17:52
Jag skriver under naturligtvis, men kan inte låta bli att tycka att det där med Internetprotester verkar ohyggligt uddlöst. Vem som helst som kan manipulera en dator kan lägga till eller dra ifrån hur mycket som helst. Ut på gator och tog istället!!

allan
Japp. Lär av de franska bönderna. Tippa 200 ton potatis på en motorväg!

Nitrometan
2006-05-06, 17:53
Euron är det bästa med hela unionen, så tyst med dig*grr27*
Ja, precis. Grönsaker har blivit dubbelt så dyrt i Grekland och Italien sen de införde €. Mycket annat har blivit dyrare också.

Perfa.

Baha
2006-05-06, 17:54
Valutaunionen är ett skämt, tycker man ngt annat måste man vara sinnessjuk.

Yes
2006-05-06, 17:56
Japp. Lär av de franska bönderna. Tippa 200 ton potatis på en motorväg!
Eller 200 ton nygrillade kycklingfiléer så blir det självsanerande så fort nyheten spritt sig till Kolozzeum.

Kebab-Arne
2006-05-06, 18:14

allan

Kan bara instämma.

Inte för jag kan ta något exempel men EU verkar vara rädda att få fransmännen och i synnerhet deras bönder upprörda. Är bl a sånt som får mig att vilja lägga ner EU. Det enda jag kan komma på EU bör syssla med är miljöfrågor.

skaparn
2006-05-06, 23:19

Tycker det är bra jag, fortsätt med dårskapen tills samarbetet går över styr och kollapsar:)

Nej, det är inte sånt här EU handlar om, men projektet visar tyvärr upp många galna sidor som vi med exempelvis en sån här aktion kan få bort. Du skulle bara vara positiv till ett samarbete om det vore helt perfekt från början eller?

skaparn
2006-05-06, 23:22

allan

Jag undrar också hur man garanterar att underskrifterna alla är äkta, men det kanske kommer i den "europeiska lag" som nämns i slutet av punkt 4.

Artikel 47 om deltagandedemokrati i den föreslagna konstitutionen för Europa, som EU-kommissionen ställt sig bakom, bygger på att man vill få medborgarna i den Europeiska Unionen mer aktiva och delta i debatten om de europeiska frågorna.

4. Ett antal unionsmedborgare, som uppgår till minst en miljon personer och som kommer från ett betydande antal medlemsstater, får ta initiativ till att uppmana kommissionen att, inom ramen för sina befogenheter, lägga fram ett lämpligt förslag i frågor där dessa medborgare anser att det krävs en unionsrättsakt för att tillämpa konstitutionen. Bestämmelser om de förfaranden och villkor som krävs för att lägga fram ett sådant medborgarinitiativ, däribland det minsta antal medlemsstater som de medborgare som lägger fram förslaget måste komma ifrån, skall meddelas i en europeisk lag.

Daniel_S
2006-05-07, 00:38
Ja, precis. Grönsaker har blivit dubbelt så dyrt i Grekland och Italien sen de införde €. Mycket annat har blivit dyrare också.

Perfa.
Men jag köper inte grönsaker i Grekland. Jag köper sprit i Tyskland:thumbup:

skaparn
2006-05-08, 19:57
Bump