handdator

Visa fullständig version : intrusion.win.mailenable.exploit

Spiffy
2006-05-05, 15:49
Problemer!!!
Mitt Kaspersky antivirus slutade helt plötsligt att fungera för kanske en månad sedan.
Nu har jag äntligen tagit tag i saken och installerat om programmet.
Men av någon anledning kan jag inte köra en full virus kontroll, och det ploppar även upp en liten ruta med en nätverksattack mot min dator, från en viss ip adress stup i kvarten. Den säger intrusion.win.mailenable.exploit och så ip adressen.
Är det detta som gör att jag inte kan köra min viruskontroll? och hur blir man av med det?
hittar nada när jag söker på "intrusion.win.mailenable.exploit"
:furious:

jwzrd
2006-05-05, 15:53
Ryck ur nätverkskabeln, kör igen.

King Grub
2006-05-05, 15:57
Du skall stänga av Protection against network attacks så slipper du se det meddelandet i alla fall. Har du patchat Windows ordentligt och har någon form av brandvägg så skall Protection against network attack i Kaspersky vara AVSTÄNGD.

Har du kört utan antivirus och/eller brandvägg så lång tid som du beskriver är nog det bästa du kan göra att köra en formattering och ominstallation från grunden, oavsett vilket antivirus du använder.

Spiffy
2006-05-05, 16:10
Får testa att köra utan nätkabeln i.

Du skall stänga av Protection against network attacks så slipper du se det meddelandet i alla fall. Har du patchat Windows ordentligt och har någon form av brandvägg så skall Protection against network attack i Kaspersky vara AVSTÄNGD.

Har du kört utan antivirus och/eller brandvägg så lång tid som du beskriver är nog det bästa du kan göra att köra en formattering och ominstallation från grunden, oavsett vilket antivirus du använder.

Jag bockade i kryssrutan att jag inte vill se meddelandet.
Jag har haft brandväggen igång hela tiden.
Är det "Enable real time protection against network attacks" du menar?
Varför inte ha den igång? den blockerar ju tydligen någon form av attacker från samma jäkla ip adress hela tiden.

King Grub
2006-05-05, 16:20
Är det "Enable real time protection against network attacks" du menar? Varför inte ha den igång? den blockerar ju tydligen någon form av attacker från samma jäkla ip adress hela tiden.

Ja, det är den jag menar, och den skall INTE vara igång. Det är en slags minibrandvägg för personer som inte har någon slags skydd överhuvudtaget. Har du en brandvägg och har patchat med Microsofts uppdateringsar blockeras intrången, och har du real time protection på kan det bli konflikter. Det är Kasperskys officiella rekommendation att man stänger AV den funktionen om man har en brandvägg.

Spiffy
2006-05-05, 16:22
Ja, det är den jag menar, och den skall INTE vara igång. Det är en slags minibrandvägg för personer som inte har någon slags skydd överhuvudtaget. Har du en brandvägg och har patchat med Microsofts uppdateringsar blockeras intrången, och har du real time protection på kan det bli konflikter. Det är Kasperskys officiella rekommendation att man stänger AV den funktionen om man har en brandvägg.

Ok, då stänger jag av den :thumbup: