Visa fullständig version : Lägger du köpinnen efter dina varor på bandet?
Dumleman
2006-05-05, 13:37
För den totala kartläggningen av kolozzeumanvändarnas affärshyvs kommer här en poll om köpinnar. Lägger du köpinnen efter dina varor på bandet förutsatt att det står någon efter dig i kön?
Nitrometan
2006-05-05, 13:39
Jajamensanalainen!
Om det är någon bakom så alltid.
Om det är någon bakom så alltid.
Japp. blir bara strul annars
Alltid om någon är bakom!
Fultjack
2006-05-05, 13:52
varje gång :thumbup:
Japp. blir bara strul annars
kan väl vara kul att bygga berg iofs :)
Niclaaas
2006-05-05, 13:57
när jag kommer ihåg, valde "ibland". tycker inte att det känns som en jätteviktig grej.
grisbil3n
2006-05-05, 13:57
aye
Ja Alltid om det kommer någon efter mig.
mangemani
2006-05-05, 13:58
beror helt på hur mycket hyffs den som står bakom mej har.
om jag har lastat upp alla mina varor och den bakom sen börjar att lasta upp sina varor nästan direkt så att dom nästan blandar sej med mina egna,då lägger jag köpinnen där.
alltid, jag är ett kontrollfreak och vill inte att någon annan ska kunna bestämma var pinnen ska ligga för då lägger dom den så nära och pressar ihop mina varor.
Ibland tar ngn idiot pinnen och skjuter fram den och trycker ihop varorna. Det retar mig. Nästa gång ska jag säga "om jag ville ha pressade varor skulle jag göra det själv".
Då skall du ta pinnen och slå personen bakom över fingrarna med den tycker jag.
Daniel_S
2006-05-05, 14:17
alltid, jag är ett kontrollfreak och vill inte att någon annan ska kunna bestämma var pinnen ska ligga för då lägger dom den så nära och pressar ihop mina varor.
Ibland tar ngn idiot pinnen och skjuter fram den och trycker ihop varorna. Det retar mig. Nästa gång ska jag säga "om jag ville ha pressade varor skulle jag göra det själv".
Planera ordningen bättre! Mjuka saker som grösaker och bröd först, konserver sist. Då får de skjuta på bäst de vill:)
grisbil3n
2006-05-05, 14:23
Usch, nu när vi är inne på matbutiksgrejer. Va inge roligt idag när jag skulle handla, jättelång kö och FOLK ÄR JU SÅ IN I HELVETE LÅNGSAMMA med att langa upp sin skit på bandet. Och sen var det en sån där jävla nybliven morsa som drar med sig ungjävel o barnvagn in och kör på folk, o mig. Kände att jag behövde ventilera lite.
Angående köpinnen så är det oroväckande få som lägger den efter sina varor, kanske inte här men ute i världen.
jag låter den som är bakom mig i kön lägga pinnen när han lastar upp varor
Lägger alltid ut den om det är folk efter. Blir så bökigt om personen bakom ska börja sträcka sig efter den.
Jag stör mig på att folk inte lägger pinnen efter sina grejer, och jag hatar att behöva sträcka mig över deras varor bara för att få tag i köpinnen. Därför finns det ett sätt att få lite småsint storköps-justice:
När köpinnen inte visar vart puckots varor slutar lägger man sina varor precis bredvid och när personen börjar gnälla om att det minsann inte är deras varor som den trötta expediten tutar in tar du demonstrativt en ny köpinne och smäller ner bakom dina varor med ett ljudligt BANG! Sen vänder du dig om och säger högt och leende "varsågod!" till personen bakom dig.
Njut av tacksamheten och känn hur hela kön kommer att rätta sig efter ditt fina exempel.
När köpinnen når mig brukar jag slänga den över varorna så att den lägger sig där den ska, innan kunden efter hinner ta en ny köpinne. Service! :D
bear.flowertwig
2006-05-05, 15:18
Planera ordningen bättre! Mjuka saker som grösaker och bröd först, konserver sist. Då får de skjuta på bäst de vill:)
Nej nej, tvärtom så att de mjuka sakerna inte blir mosade av de tunga i slutet av bandet. Dessutom ska ju självklart de tunga först ner i kassen och det går smidigast om de ligger närmast. Är något av en matkassepackningsfetischist. Mår dåligt om jag är med nån som inte packat kassen optimalt, dvs tungt i botten och ett effektivt utnyttjande av kassen. *grr27*
Ofta. Alltid när jag kommer ihåg att göra det, i alla fall.
Dumleman
2006-05-05, 15:33
Jag kom på att vid vissa kassor så ligger det bara en köpinne när det ska vara tre. Hur kan de slarva bort köpinnar? Är det nån anställd eller kund som snor dem och sitter och smeker dem om kvällarna eller?
Kebab-Arne
2006-05-05, 15:44
Ja, om det är nån bakom. Såg inte att det förutsatte att någon var bakom så därför röstade jag ofta.
Nästan alltid, ibland glömmer jag det.
hahavaffan
2006-05-05, 17:37
Nej, det är den bakom migs problem.
Oftast, lägger den inte efter mig om det inte står någon i kön bakom mig. Lägger ni verkligen pinnen då!?
Edit: oj det var visst alltid egentligen då någon står bakom mig, såg inte det i första posten.
Alltid, förutsatt att det finns skäl till det.
Jag lägger även den framför mina varor om kunden framför inte gör det.
Ja alltid om det är kö bakom och det finns en köpinne...vill inte betala för andras grejer ju :MrT:
När köpinnen inte visar vart puckots varor slutar lägger man sina varor precis bredvid och när personen börjar gnälla om att det minsann inte är deras varor som den trötta expediten tutar in tar du demonstrativt en ny köpinne och smäller ner bakom dina varor med ett ljudligt BANG! Sen vänder du dig om och säger högt och leende "varsågod!" till personen bakom dig.
Njut av tacksamheten och känn hur hela kön kommer att rätta sig efter ditt fina exempel.
:thumbup:
Det där ska jag börja med!
OT: Jag lägger alltid en pinne bakom mina varor
Om den framför inte lagt ut köpinnen trycker jag in mina varor bland hans. Sedan när han påpekar för kassörskan att det inte är hans varor så lägger jag på en förvånad min utbrister "-Ja, inte fan är det mina iallafall!! Betala du din egen skit!!". Då får idioten köpa skiten för annars blir situationen för pinsam för han.
Brukar alltid plocka på mig lite mosiga tomater och mambakondomer när jag praktiserar detta.
Om den framför inte lagt ut köpinnen trycker jag in mina varor bland hans. Sedan när han påpekar för kassörskan att det inte är hans varor så lägger jag på en förvånad min utbrister "-Ja, inte fan är det mina iallafall!! Betala du din egen skit!!". Då får idioten köpa skiten för annars blir situationen för pinsam för han.
Brukar alltid plocka på mig lite mosiga tomater och mambakondomer när jag praktiserar detta.
haha, fyfa tord. din vänlighet sträcker sig långt utanför en normal människas barriärer.
superhuman kanske vissa skulle kalla dig
kanske skulle lägga en vara, en pinne, en vara, en pinne osv.
superhuman kanske vissa skulle kalla dig
XELSIOR!!
XELSIOR!!
HAHAHAHA,, im serial
Ryska_raketen
2006-05-05, 20:27
Nej, ja anser att det är den som kommer efter mig som ska lägga den där.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.