Visa fullständig version : Angående kalorier och viktökning
Förstår mig inte riktigt på det här fortfarande! :insane:
Har räknat ut mitt grundläggande behov för kalorier varje dag, 2714kcal(1,3 * 24 * 87) Jag bränner ungefär 500-700 kalorier varje gympass och jag tränar 4 dagar i veckan. Jag går annars i skolan och studerar, inget riktigt tungt fysiskt arbete på fritid eller i skolan och bränner därmed inte alltför mycket ANTAR jag. Just nu ligger mitt dagliga intag på 3750kcal varje dag i veckan, ska jag öka det för att bli starkare och få mer massa(muskler men lite fett går väl an men bara lite) ? låt höra kaloriexperter :)
Men micke då: Här kommer min syn på det hela...:)
"Just nu ligger mitt dagliga intag på 3750kcal varje dag i veckan, ska jag öka det för att bli starkare och få mer massa"
Ät så i en eller två veckor. Anteckna viktuppgången/nergången. Har du gått ner vet du det, har du gått upp är det bara att fortsätta och har du stannat är det bara att öka kalorierna.
"Jag bränner ungefär 500-700 kalorier varje gympass och jag tränar 4 dagar i veckan."
Se hela veckan som en helhet och inte dela upp det för varje dag. Om du dock vill det ändån funkar det ju att äta som vanligt men att ta en extra gainer för dem kcal du har förbrukat under styrketräningen.
Lycka till...:thumbup:
EiseltUK
2002-11-26, 21:10
Såna där uträkningar stämer sällan exakt så du måste helt enkelt testa dig fram. Mitt råd är att du äter så pass mycket att du precis lägger på dig lite fett. Då vet du att du äter tillräckligt. Om du efter en tid har lagt på dig lite för mycket fett så drar du ned kaloriintaget med några hundra kalorier.
Mvh
Henrik
goa_killen
2002-11-26, 21:16
Tycker man får försöka hålla sig runt samma kalorier under typ 10-14 dagar och sen göra en utvärdering, har ja gått upp eller ner ingen skildnad??
Då e de ju bar att öka eller sänka kalorierna
Strunta i hur mycket du förbränner o sådant..
Om du har tränat, ta en exkta portion gainer såatt de jämnar ut sig..
hehe har idag käkat 3 portioner gainer utan att träna , måste låta som ljuv musik för eiseltUK's öron :D men faktum är att jag tvingades på grund av dålig kosthållning idag att jaga ner de sista kalorierna så jag får i mig tillräckligt för dagen!
Jag räknar sällan hur mkt kalorier jag får i mig..
Jag går på känsla!
Efter en veckas "kosthållning" vet jag om jag behöver öka intaget eller ej!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.