Visa fullständig version : Liten bakfylleteori?
Challenge
2006-05-04, 16:04
Satt på en regnigvalborgsmässoafton och funderade lite. Bör väl tillägga att denna teorin framkom efter ett par öl *screwy* Kanske är helt fel, men en fundering som sagt...
Den kanske största anledningen till att man blir bakis är på grund utav att vätskebalansen blir rubbad (ADH och hela den svängen) så vitt jag vet i alla fall. Alltså man har för lite vatten i kroppen. Har i och för sig inte forskat så djupt på ämnet...
Men om man under kvällen intar lite salt, borde man inte då binda kvar vätskan i kroppen? Dvs så att man inte pissar ut så mycket vatten? Skulle detta vara till någon fördel eller blir det en liknande effekt när vätskan binds i kroppen? Om vi nu bortser från saltets övriga effekter/negativa egenskaper.
Vad tror ni? Helt teoretiskt bara, skulle det kunna fungera? Eller snackar jag i nattmössan? *whatever*
/challenge
Jag tror (obs. tror) att det är effektivare om du kommer ihåg att dricka vanligt vatten och inte bara sprattelvatten under kvällen, samt innan du går och lägger dig.
Det har du väl rätt i antar jag, när jag är bakis dricker jag iaf extremt mycket vatten.. :screwy:
Det har väl till viss del med förgiftningen att göra?
Jag slutar alltid att dricka vid en viss tid å hinkar vatten, blir inte bakis
Challenge
2006-05-04, 16:17
Det har väl till viss del med förgiftningen att göra?
Jag slutar alltid att dricka vid en viss tid å hinkar vatten, blir inte bakis
Jo jag brukar göra samma sak, varannan vatten, den beryktade festmetoden. Men om man är påverkad av alkohol, rinner det inte bara rakt igenom då?
/challenge
jag blir bakis i tre dagar efter en fylla om jag inte sväljer två treo och nån liter vatten innan jag lägger mig, då är jag bakis i en dag bara.. fylla är ett jävla skit
Jo jag brukar göra samma sak, varannan vatten, den beryktade festmetoden. Men om man är påverkad av alkohol, rinner det inte bara rakt igenom då?
/challenge
Nej, bara fortare igenom.
/challenge
Det e ju mest jobbigt. Sluta dricka alkohol en 2-3h innan hemgång och klunka massvis innan sänggående så klarar du dig.. typ
gå in på www.festmetoden.se och för att lära dig mer om hur du optimerar din fylla.
Hade varit jävligt bra om någon kom på en mirakel dryck eller en optimal någonting som man käkar dricker å slipper vara bakis.. Grub kan troligtvis inte svara på denna optimala sak då alkoholm inte är optimalt?:)
Drick inte så förbannat mycket, se till att äta under kvällen och drick mer vatten än du brukar kontinuerligt. Ät och drick direkt dagen efter också, in med kaffe/te. Men framförallt: kanske inte ta dom sista 10 ölen?
Men framförallt: kanske inte ta dom sista 10 ölen?
Bara dom 10 första?
Nej men hur många dricker du själv?
Bara dom 10 första?
Nej men hur många dricker du själv?
Jag super aldrig, jag suger på en 5-6cl whiskey varje helg typ. På sommaren blir det kanske 1-3 öl någon dag i veckan ute och/eller något glas vin vid grillen.
Challenge
2006-05-04, 16:46
Jag blir heller inte så värst bakfull. Inte därför jag startade denna tråden ;)
grisbil3n
2006-05-04, 16:47
Jag blir sängliggande i 12-14 timmar hur jag än väljer att gå tillväga, det är skitkul.
Jag super aldrig, jag suger på en 5-6cl whiskey varje helg typ. På sommaren blir det kanske 1-3 öl någon dag i veckan ute och/eller något glas vin vid grillen.
Det var det jag misstänkte :) Men det är bra! :thumbup:
Sänk en lite vatten innan du går och lägger dig, förhoppningsvis pissar du ner dig under natten då.
Annars brukar det hjälpa att käka salt mat under kvällens gång.
Challenge
2006-05-04, 17:46
Vad har salt för negativa aspekter egentligen? Dåligt för hjärtat om jag inte minns mig fel?
/challenge
tycker ingenting funkar direkt.. brukar hälla i mig 1-1,5l vatten på kvällen och äta nå mat.. funkar ändå inge vidare nog är man döende dagen efter ändå..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.