Visa fullständig version : Att vänta på bussen i Malmö nattetid
Jag och ett femtontal kollegor festade lite igår och när det var dags för mig att bege mig hemåt vid 12-snåret stod jag och väntade på bussen med min mp3-spelare på. Det var kanske jag och tre andra som stod och väntade. Jag hörde efter en stund någon med aggressiv röst som skrämde bort två yngre damer lite längre bort. Denna personen som sedan kom mot mitt håll var en herr i ålder 50-55 med slitna jeans och jeansjacka och en ful keps. han var skäggig och såg almmänt sliten ut. Ögonen var knallröda och pupillerna vidgade. han kom fram till mig och frågade om jag hade cigaretter. nej tyvärr inte, svarade jag och då kom han fram riktigt nära till mig och sade hotsamt. Då tycker jag du skall sticka och handla det till mig då. Jag sade återigen nej, det tänker jag inte göra. Sedan mumlade han något ohörbart och sade sedan
" vet du vad, man kan se glad ut men den minen kan jag lätt slå sönder!"
Sedan viftade han på som fan och stod ca 50 cm från mig. jag behåll lugnet även om situationen var otäck och jag kände mig hotad. han fortsatte att prata/skälla en jäkla massa och jag stod stilla och höll med honom och försökte vara förstående. Rätt som det var fick han värsta psykbrytet och skulle slå mig igen. han lugnade dock ned sig och sade sedan att jag i lala fall var modig som stod kvar för oftast sprang folk ifrån honom.
han mumlade på i säkert 10 minuter och snackade massa skit om socialen, hans dotter och annat bråte och pausade då och då upp och bara stirrade mig i ögonen aggressivt. Han avslutade med att fråga mig om jag tycker det är så saker skall gå till? va,va va! han sade även att vissa tyckte han var nojjig, men se det är jag inte, jag är helt klar!:MrT:
Han tog mig på axeln typ som att han tackade för att jag lyssnade och gick vidare till nästa offer. Bussen kom dock någon minut senare och allt löste sig på ett bra sätt.
Tråkig avslutning på en annars lyckad kväll.
Slutsatsen är att det finns en jävla massa nötter där ute (speciellt i Malmö) men om man försöker hålla sig lugn och fin så löser sig saker oftast utan handgemäng.
droger gör en mycket wierd ....*screwy*
EDIT:
har själv stött på en massa skumt folk då jag jobbade i stockholms tunnelbanor, some crazy shit
Fast får en pundare snetändning gör man nog klokt i att inte stå kvar, utan att gå därifrån. Då de kan få för sig att göra vadsomhelst.
Jense som ville bli bjuden på cigg bara, kunde du väl ställt upp med?
Jense som ville bli bjuden på cigg bara, kunde du väl ställt upp med?
50-55 år sade jag, annars stämmer beskrivningen ganska bra. ;)
Droger sliter sjukt på utseendet.
Vad misstänker du att han var påverkad av då?
Kaboffastar
2006-05-04, 13:34
Men.. än en gång, nästa gång... slå honom på käften.. SEN skriver du ner hela kalaset på kolo så att det blir en liten extra krydda på de hela.
( :D )
*innocent*
Vad misstänker du att han var påverkad av då?
Vårluften?:confused:
Jag vet inte faktiskt då jag har dålig koll på droger men han var definitivt under the influence of uppåttjack + allmänt dåligt mentalt tillstånd.
Vårluften?:confused:
Jag vet inte faktiskt då jag har dålig koll på droger men han var definitivt under the influence of uppåttjack + allmänt dåligt mentalt tillstånd.
Haha vårluften:)
Okej, det är bara bra att du inte vet.. Droger gör hemska saker mot folk..
Sån äcklig känsla i hela kroppen att känna sig hotad av en skum typ på kvällskvisten :(
50-55 år sade jag, annars stämmer beskrivningen ganska bra. ;)
stfu!
stfu!
Jag tycker om dig med!
starkt att stå kvar, visade sig vara det bästa. han behövde bara någon att whina till uppenbarligen. vette fan vad jag själv hade gjort ifall han började vifta med händerna och ha sig, lugnt stå kvar är frågan.
delta_mats
2006-05-04, 20:24
Bra att du behöll lugnet, i slutändan gjorde du rätt. Jag hade nog blivit nojig när han började vifta med nävarna och slagit ner honom, mindre bra alltså.
Bra att du behöll lugnet, i slutändan gjorde du rätt. Jag hade nog blivit nojig när han började vifta med nävarna och slagit ner honom, mindre bra alltså.
om du inte är van vid att slå folk på käften så är risken ganska stor att man antigen blir handlingsförlamad, går därifrån alt. springer därifrån..
delta_mats
2006-05-04, 20:27
om du inte är van vid att slå folk på käften så är risken ganska stor att man antigen blir handlingsförlamad, går därifrån alt. springer därifrån..
Precis, därför skrev jag hur jag skulle reagera då jag är van vid att slå folk på käften, fast i en ring. Tycker också att det var bra av Mangs att inte ta till nävarna om han inte är van vid sånt. Det var bra i vilket fall som helt.
Bra att du behöll lugnet, i slutändan gjorde du rätt. Jag hade nog blivit nojig när han började vifta med nävarna och slagit ner honom, mindre bra alltså.Ta sönder hans hud mot din, då blir ni blodkompisar och så får du hiv på köpet.
Du har väl lärt dig att man ska sparka ner pundare och bögar, inte slå dem med nävarna.
delta_mats
2006-05-04, 20:33
Ta sönder hans hud mot din, då blir ni blodkompisar och så får du hiv på köpet.
Du har väl lärt dig att man ska sparka ner pundare och bögar, inte slå dem med nävarna.
Hade jag nog inte tänkt på faktiskt. Men kan ju vara värt att ha i bakhuvudet. Inte för att man slår ner pundare och alkisar var och varannan dag då.
Ta sönder hans hud mot din, då blir ni blodkompisar och så får du hiv på köpet.
lyssnat mycket på hmf?
Wennerberg
2006-05-04, 21:07
faktiskt coolt att du bara stod kvar. Inte många som gjort det. Men galna uteliggare är inte helt ovanligt här i Malmö haha, en jävel gav mig en lusing när jag var liten, och skrek att det var han som höll igång festen :confused:
faktiskt coolt att du bara stod kvar. Inte många som gjort det. Men galna uteliggare är inte helt ovanligt här i Malmö haha, en jävel gav mig en lusing när jag var liten, och skrek att det var han som höll igång festen :confused:
inte ovanliga någonstanns, har stött på pundare i skitorter som lidköping också :D
gäller bara vara ute sent..
just den incidenten i lidköping var lite kul, det var under perioden som jag rakade skallen, så han uppfattade mig som nynazist eller något.. iaf skrek han skinhead, vi vill inte ha er här osv.
Wennerberg
2006-05-04, 21:11
inte ovanliga någonstanns, har stött på pundare i skitorter som lidköping också :D
gäller bara vara ute sent..
just den incidenten i lidköping var lite kul, det var under perioden som jag rakade skallen, så han uppfattade mig som nynazist eller något.. iaf skrek han skinhead, vi vill inte ha er här osv.
Haha, sant. "They mostly come at night. Mostly"
Bor du i sthlm malmö eller GBG ska du köpa en kevlarväst.
Sen kan det hypotetiskt vara bra med knogjärn eller taser, men jag uppmanar inte till något brottsligt.
För mkt jidder, pundare och kickersgäng när man rör sig nattetid.
För mkt jidder, pundare och kickersgäng när man rör sig nattetid.
Kickers försvann väl någon gång i början av 90-talet? Jag har iallafall inte sett någon sen dess.
En vanlig fyllegubbe, dem finns överallt.
grisbil3n
2006-05-05, 04:43
lyssnat mycket på hmf?
Dom borde representera Skåne i melodifestivalen.
Dom borde representera Skåne i melodifestivalen.
bättre än carola!
Baal_Sebul
2006-05-05, 07:45
Han avslutade med att fråga mig om jag tycker det är så saker skall gå till? va,va va!
PLUS-Sverker som undersökte lokaltrafiken i Malmö?
kanske var hans kusin PROMILE-Sverker?
justdread
2006-05-05, 10:26
En vanlig fyllegubbe, dem finns överallt.
Precis. Snacka inte skit om fosterstaden. *flex*
Mangs, blev inte gubben avskräckt av dina muskler då?
Eller var det en stoor gubbe (arne p)? :D
Haha!
"Ska det vara så?, VA!? VA!? VA!!!11!!??!"
Droger sliter sjukt på utseendet.
Beror ju på vad det är för droger. Alkohol sliter som satan på kroppen, heroin påverkar den knappt alls om vi endast ser till utseendet och kroppens funktioner. Stänger du in två tvillingar i varsitt rum och förser dem med mat och dryck och sedan låter den ene supa dagarna i ända och den andra ta heroin hela dagarna, kommer alkisen att vara sjukt sliten när denne kommer ut, medan heroinisten kommer att se helt normal ut. Den senare kommer dock att ha ett mycket gravt fysiskt beroende till sin drog, men i övrigt se frisk och kry ut. Det som sliter på knarkarna är mer avsaknaden av mat och den i övrigt tuffa livssittuationen.
Tycker att detta är lite intressant, så jag ville bara skriva det. :)
Beror ju på vad det är för droger. Alkohol sliter som satan på kroppen, heroin påverkar den knappt alls om vi endast ser till utseendet och kroppens funktioner. Stänger du in två tvillingar i varsitt rum och förser dem med mat och dryck och sedan låter den ene supa dagarna i ända och den andra ta heroin hela dagarna, kommer alkisen att vara sjukt sliten när denne kommer ut, medan heroinisten kommer att se helt normal ut. Den senare kommer dock att ha ett mycket gravt fysiskt beroende till sin drog, men i övrigt se frisk och kry ut. Det som sliter på knarkarna är mer avsaknaden av mat och den i övrigt tuffa livssittuationen.
Tycker att detta är lite intressant, så jag ville bara skriva det. :)
Precis , under perfekta förhållanden så är heroin inte så farligt, men i praktiken så är det sällan fallet. Det är dock inte heroinet i sig utan avsaknaden av mat o den tuffa livsstilen i övrigt.
Kanske Paulun borde släppa en ny bok? Banta med heroin! Från tjockis till pinne på mindre än 6 månader!
Mangs, blev inte gubben avskräckt av dina muskler då?
Eller var det en stoor gubbe (arne p)? :D
Nej,jag ser ganska snäll ut. Han var väl kansk 180 och 100 kilo utspridda så han var väl ok stor
Daniiiel
2006-05-05, 15:38
jobbigt läge..hade han börjat vifta med händerna hade jag nog försökt sätta in en smäll på hakan och sen stuckit därifrån.
påminner mig en gång när jag skulle åka bussen hem efter ja varit ute och festat. så kom en kille in på bussen(20 år kanske) och satte sig bredvid mig fast på andra sidan så att säga. han började skaka och sen började han gråta sen kom en tjej fram och skulle trösta och då fräste han åt henne så det flög massa jävla vit fradga ur munnen eller nått. sen började han klösa upp sina underarmar tills det sprutade blod typ. jävligt scary måste jag säga. han verkade jävligt hotfull och skulle han haft en kniv och ville hugga nån så hade jag varit första valet så jag hoppade av ganska snabbt:P
Dumleman
2006-05-05, 15:47
Tråkigt att han ska behöva skrämma folk på det där viset, synd om gubben. Han är kanske hemlös/lever på socialen och har en skillsmässa i bagaget och en dotter han sällan/aldrig får se men som är hans allt. Klart att om han hade slagit så har du rätt att försvara dig men man kan ju försvara sig på andra vis än att slå tillbaka, jag skulle valt att brotta ner honom/knuffa undan istället för att slå.
Känner igen situationen.
Jag bor själv granne till en Kursgård där kommunen numera skickar alla drivande Narkomaner och alkoholister att bo. Att de fortsätter knarka där, förstår ni kanske.
På köpet har nu också "KRIS" (Kriminellas rätt i samhället) flyttat in där också.
Så jag har fått stå ut med en hel del från de.
Jag försöker hålla med dem, och behandla dem som en nykter människa, och låtsas inte märka att de just tagit en sil. På så sätt har jag alltid "Klarat" mig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.