Logga in

Visa fullständig version : Vegetarisk kannibal-låten

Basloppan
2006-05-03, 22:44
Hej folket!

Jag fick en låt på hjärnan som jag inte har hört på typ 13 år (jag är 18 nu). Helt galet känns det. Är det någon som känner igen texten "Banzoolo, en vegetarisk kannibal. Banzoolo..." och så något som rimmar där efter som jag inte kommer ihåg - och senare i låten "...sitt bara still, vi åker till hans land." Det är alltså det enda jag kommer ihåg från den låten plus melodin, då. Om det är någon som känner igen det och kan mer av texten (eller kanske till och med har låten), så säg till! Förresten så är jag inte helt säker på att det var Banzoolo han hette heller, men något i den stilen tror jag att det var.

Tackar.

Achryl
2006-05-03, 23:10
Hej folket!

Jag fick en låt på hjärnan som jag inte har hört på typ 13 år (jag är 18 nu). Helt galet känns det. Är det någon som känner igen texten "Banzoolo, en vegetarisk kannibal. Banzoolo..." och så något som rimmar där efter som jag inte kommer ihåg - och senare i låten "...sitt bara still, vi åker till hans land." Det är alltså det enda jag kommer ihåg från den låten plus melodin, då. Om det är någon som känner igen det och kan mer av texten (eller kanske till och med har låten), så säg till! Förresten så är jag inte helt säker på att det var Banzoolo han hette heller, men något i den stilen tror jag att det var.

Tackar.
*screwy*

PowPow
2007-03-07, 00:31
haha.
världens sämsta bump. jag letade efter recept och sökte på "vegetarisk".

Låten kan jag lite av i alla fall

Bangzulu, vegetarisk kannibal.
Bangzulu, kung i djungelns gröna sal.
Bangzulu, kan trolla vad du vill.
Håll hårt i hatten sitt bara still vi åker till hans land.
BANG ZU LU!

Tror den gick så hela tiden. En klassiker :D
Hittar inte låten dock /=

Kwon
2007-03-07, 08:51
Bangzulu, vegetarisk kannibal!

Saxat från malmo.com

1991 startades gruppen Bangzulu ("Ove", "Sure Kåre", "Prinsessan", "Österrikaren" och givetvis den vegetariske kannibalhövdingen Bangzulu) som snabbt blev en stor succé bland förskolebarnen i Malmö. I raketfart spred sig ryktet och det talades om Bangzulufeber i staden, barnfamiljerna hade tagit en ny grupp till sitt hjärta.Gruppen släppte 5 CD-skivor, gjorde ca. 800 konserter land o rike runt, samt införde bejublade julshower för barn varav den siste sålde ut Baltiska hallen vid 2 tillfälle samma dag. 1999 gjorde Bangzulu sin sista konsert på Malmö Konserthus. Gruppen avslutades då Bangzulus grundare Mats Bengtsson gick bort samma år.

Bangzulu Sången:
Bangzulu, Kan trolla vad du vill.
Bang-Zu-Lu

Bangzulu är en Vegetarisk Kannibalhövding som bor ute i någon djungel. Bangzulu har även magiska stenar som han kan trolla med.
Men nere i Skåne bor Ove, Sure-Kåre, Österikaren och Pigan och hos dem brukar alltid någonting hända.
Oftast är det Sure-Kåre som klantar till det. Och när det händer så kallar Ove på Bangzulu i en så kallad ''Lyssnarsten'' så trollar bangzulu bort problemet.

http://malmo.stadsbibliotek.org:2082/search*swe/dDidion,+Joan,+1934-/ddidion+joan+1934/-3,-1,0,B/frameset&FF=ddjungel&1,1,

Scratch89
2007-03-07, 09:18
Men gud.

PowPow
2007-03-07, 15:44
Haha. Jag flyger ner till Malmö i helgen, och lätt att jag ska låna den skivan och rippa låten och spela dygnet runt i flera år!

Basloppan
2007-03-27, 11:31
Tack. :D