Visa fullständig version : Stockholmsträff i juli?
För att folk ska kunna planera semestrar och annat vill jag härmed vara ute i tid. Rösta på det alternativ som passar dig bäst.
Det är en flervalspoll och offentlig.
allan
Kaboffastar
2006-05-03, 20:53
Högst troligt jag kan hela juli :)
Senare delen av Juli, efter tennisveckan *popcorn*
Krokodil
2006-05-03, 20:59
Jag kommer vara pappaledig hela sommaren så datum är egalt. Däremot kan jag inte lova att jag kommer med tanke på möjlig kolik, mjölkstockningar, kräksjukor etc... :D
Men det skulle vara kul med en träff.
Fan att det ska vara så långt till sthlm :)
Helena B
2006-05-03, 21:07
Fan att det ska vara så långt till sthlm :)
Tar bara 3 h med tåg. Lovar att det kommer att vara värt resan, tänk på alla som du kommer att få träffa.
Jag kan nog alla datum vad jag vet nu iaf.
Tar bara 3 h med tåg. Lovar att det kommer att vara värt resan, tänk på alla som du kommer att få träffa.
Dig sköna helena? :D haha
Nej men med tanke på att jag inte är nån kändis eller speciellt grov så kanske det inte är så kul..
blir det agusti så är jag på :hbang:
En massdate?
medtag eget glid
medtag eget glid
För de som är för tuffa att komma så är det nu läge att skoja om kärlek mellan män, datanördar/tangentbordsbyggare etc. :)
För de som tycker att det vore en kul grej att träffa ett trevligt gäng härifrån för lite umgänge, en bit mat och lite dryck samt andra trevligheter så säger jag - häng på, än så länge har vi inte lyckats ha nåt annat än kul på våra kolloträffar!
Klart man kommer, och jag medtar eget glid som sagt.
Om några i västeråstrakten skulle kunna tänkas samåka så är jag på.
Jag har inte semester, så vilket datum som helst funkar.
Tidigare vore mer optimalt. Orka vänta till juli förresten...
Som det ser ut nu ska jag vara hemma större delen av sommaren, så datum kvittar!
Eftersom jag inte har något liv och koloträffen är sommarens höjdpunkt,så kan jag alla datumen :D
För de som är för tuffa att komma så är det nu läge att skoja om kärlek mellan män, datanördar/tangentbordsbyggare etc. :)
sen har vi oss fegisar, va ska vi skoja om?
Som det ser ut nu ska jag vara hemma större delen av sommaren, så datum kvittar!
+1
Eftersom jag inte har något liv och koloträffen är sommarens höjdpunkt,så kan jag alla datumen :D
+1
helst 12 :e aug för min del.... även 29:e juli funkar
Yeay!
ja du minns vårt avtal.
Inte den 29. Då skall jag på en kompis bröllop. Annars spelar det ingen roll.
Herkulez
2006-05-04, 21:10
Inte den 29. Då skall jag på en kompis bröllop. Annars spelar det ingen roll.
prioteringar jörgen, prioriteringar...
Du kommer Heleni?
Helena B
2006-05-04, 21:13
Du kommer Heleni?
Om jag vågar så kommer jag.
Du kommer Heleni?
Frågan är väl snarare, kommer DU?
Om träffen är öppen även för klena amatörer så röstar jag isf. för 22:e juli sedan jag jobbar i Gbg vecka 31 och 32..
Om träffen är öppen även för klena amatörer så röstar jag isf. för 22:e juli sedan jag jobbar i Gbg vecka 31 och 32..
Självklart!
Alla datumen infaller ju på helger så det är inget som är bättre eller sämre för min del. Någon som vill ha sällskap från Linköping? :D
Oh, spännande, undras om man ska våga sig med..
Själv har man precis sagt upp sig och ska börja på nytt jobb, så det där med semestrar spelar ju nada roll.. skulle vara kul å ha nåt skoj å se framemot i sommar ;)
Scratch89
2006-05-05, 07:55
Ska ni nånstans där det är åldersgräns?
Allan ... för i helvete, om du tänker planera semestern efter koloträffen så behöver du ett par nya hobbies och en och annan sund ovana!!!
prioteringar jörgen, prioriteringar...
Var har du varit dom andra åren? Va, va VA VA ? :D
Jag är grym på att prioritera.
Ryska_raketen
2006-05-05, 19:26
Nejmen va trevligt. Är man välkommen om man kommer ifrån götet? ;)
Herkulez
2006-05-05, 19:27
Var har du varit dom andra åren? Va, va VA VA ? :D
Jag är grym på att prioritera.
hähä :em:
Jag kan sannolikt alla de föreslagna datumen, men säkrast i augusti!
För övrigt tycker jag att vi gärna kan träffas någon gång innan dess också, typ i början av juni eller så...
Eva
För mig passar det bäst i juli. Skulle vara kul att komma, bara inte pengarna tar slut före...
Ryska_raketen
2006-05-06, 08:58
I juli, ftw!
Är jag fri från jobb så kommer nog jag också :thumbup:
TheGovernator
2006-05-06, 21:23
Får vem som helst komma?
Får vem som helst komma?
Ja. Tom du.
TheGovernator
2006-05-07, 09:37
:D jag kommer
Kan alla datum
Får Krampus verkligen komma efter skandalen sist ?
Får Krampus verkligen komma efter skandalen sist ?
Nja, om han har med sig sin vårdare denna gången så är det ok.
Helena B
2006-05-09, 00:18
Hur länge kommer man att få rösta?
Jag tänker göra dig del av kommande träffs skandal...
Jag funderar på att komma, men jag kommer nog inte våga. Jag känner mig så otuff.
Är det äta mat som gäller? Vi ska inte träna och sånt skit va?
Ska man leka lekar? <--------------- hatar
Får man ta med sin kille eller?
Krokodil
2006-05-09, 08:34
Jag funderar på att komma, men jag kommer nog inte våga. Jag känner mig så otuff.
Är det äta mat som gäller? Vi ska inte träna och sånt skit va?
Får man ta med sin kille eller?
Kolla in de senaste träffarna, ganska slappt.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=51616
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=27519
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=12669
Fatalist
2006-05-09, 08:47
T o m jag skulle kunna komma, har lägenhet i sthlm och ska ändå vara där på konsert, dock är ni 14 dagar sena :(
JagÄr det äta mat som gäller? Vi ska inte träna och sånt skit va?
jag gillar inte heller lekar det är därför jag vill ha brännboll för det är på blodigt allvar.
Efter ett par års fixande av sånt här så kan jag berätta att..
..de som säger att dom ska komma nu knappast dyker upp sen. :D
Helena B
2006-05-09, 20:54
Jag tänker göra dig del av kommande träffs skandal...
Bring it on...
Efter ett par års fixande av sånt här så kan jag berätta att..
..de som säger att dom ska komma nu knappast dyker upp sen. :D
Jag kommer.
Really.
Jag lovar.
Jag kommer.
Lovar.
Jag håller för en gångs skull med Cilia
BRÄNNBOLL
:D
Herkulez
2006-05-09, 20:59
lyckas jag få¨upp mina armar till över 50cm i omkrets kommer jag :thumbup:
Jag kommer så länge man slipper leka lekar eller sparka/kasta/slå bollar (och slipper bli mobbad för att man inte leker lekar eller sparkar/kastar/slår bollar). Kan jag simulera fotskada redan nu så jag har det gjort?
lyckas jag få¨upp mina armar till över 50cm i omkrets kommer jag :thumbup:
Äh, synd. Det hade ju varit kul att ses. *kissass*
Herkulez
2006-05-09, 21:01
Äh, synd. Det hade ju varit kul att ses. *kissass*
hähä ja måste ju säkra så jag inte kan komma :D
Helena B
2006-05-09, 21:10
Ja brännboll är kul, se bara till att det inte finns några dasslock :D
Jag håller för en gångs skull med Cilia
BRÄNNBOLL
:D
Ja brännboll är kul, se bara till att det inte finns några dasslock :D
Sorry.. endast medlemmar som faktiskt kommer på träffen får bestämma vad vi ska göra och inte göra.
;)
Jag kommer så länge man slipper leka lekar eller sparka/kasta/slå bollar (och slipper bli mobbad för att man inte leker lekar eller sparkar/kastar/slår bollar). Kan jag simulera fotskada redan nu så jag har det gjort?
Vilket sammanträffande, jag fick också hastigt och lustigt väldigt ont i min ena fot.
Bring it on...
Kan du dansa.....:
BODENDANSEN!!!?:MrT:
Helena B
2006-05-09, 21:25
Sorry.. endast medlemmar som faktiskt kommer på träffen får bestämma vad vi ska göra och inte göra.
;)
Men jag har varken sagt bu eller bä.
Ironbabe
2006-05-09, 21:27
Barnvakt anybody?? :confused:
Helena B
2006-05-09, 21:28
Kan du dansa.....:
BODENDANSEN!!!?:MrT:
Står det dans på schemat också, lovar att göra en segerdans när jag spöar dig i brännboll (och när jag tar lyra på varje slag du gör).
Japp.
(Då slipper jag spela brännboll. Ha Mini jag hann före!!!)
Men jag har varken sagt bu eller bä.
Sen var ju syftet med mitt inlägg att driva med hur folk agerar/reagerar på en sån här tråd..
Nu:
"Fyfan va kul! Ill be there fo shorzzorzz!"
Två timmar efter att träffen börjat:
"Ähm, jag hittade en död fågel på vägen till träffen som jag fick lov att begrava och nu vill jag inte utsätta alla andra för risken att smittas av fågelinfluensa."
Tre timmar, sexton minuter efter att träffen börjat:
"BILDER JAG VILL SE BILDERRRR!!!! VEM HAR BILDER!?"
Sex timmar efter att träffen börjat, fem minuter efter att första bilderna postats:
"Ah.. alla var typ annorlunda än man trodde. BeefCAKE! Nästa år.. nästa år DÅ ÄR JAG DÄR!"
Sen var ju syftet med mitt inlägg att driva med hur folk agerar/reagerar på en sån här tråd..
Nu:
"Fyfan va kul! Ill be there fo shorzzorzz!"
Två timmar efter att träffen börjat:
"Ähm, jag hittade en död fågel på vägen till träffen som jag fick lov att begrava och nu vill jag inte utsätta alla andra för risken att smittas av fågelinfluensa."
Tre timmar, sexton minuter efter att träffen börjat:
"BILDER JAG VILL SE BILDERRRR!!!! VEM HAR BILDER!?"
Sex timmar efter att träffen börjat, fem minuter efter att första bilderna postats:
"Ah.. alla var typ annorlunda än man trodde. BeefCAKE! Nästa år.. nästa år DÅ ÄR JAG DÄR!"
Klarsynt observation, men kan DU dansa Bodendansen?
Helena B
2006-05-09, 21:32
Bra då har du iaf en uppgift på träffen.
Säkerligen. Jag har varit väldigt full ett par gånger.
Ok Pez. Jag kan inte säga helt klart att jag kommer, det har du rätt i men jag kan säga att jag har som målsättning att komma! :D
1. Anskaffa en liten sadel.
2. Spänn fast nämnda sadel på Atlas.
Voila! Ponnyridning för barnen. :thumbup:
Ok Pez. Jag kan inte säga helt klart att jag kommer, det har du rätt i men jag kan säga att jag har som målsättning att komma! :D
Vad jag ville säga var.. ja, alltså jag ville driva med sakens natur och använde er som en öppning. Men om man ska vara lite allvarlig så är det ju faktiskt så att det är svårt att planera 2 månader framåt, speciellt på sommaren.
Det här lät skrämmande likt min vardag, vilken dag som helst så får man ett samtal som säger att "vi kan inte träffas på några månader då jag sitter i karantän men jag har i alla fall fått nacka 15000 höns den här veckan.."
:cryout:
Bra då har du iaf en uppgift på träffen.
Bla, bla, bla..
Jag betvilar å de yttersta att ni känner till Bodendansen. Denna årliga tradition som gav upphov till förra träffens stora skandal.
Helena B
2006-05-09, 21:43
Vad jag ville säga var.. ja, alltså jag ville driva med sakens natur och använde er som en öppning. Men om man ska vara lite allvarlig så är det ju faktiskt så att det är svårt att planera 2 månader framåt, speciellt på sommaren.
Det är klart att folk kommer. Annars är det bara att hota med de stora pojkarna på brädan, vem vågar säga nej då... Jag tycker det är bra att ni är ute i god tid så att man kan planera.
Helena B
2006-05-09, 21:46
Bla, bla, bla..
Jag betvilar å de yttersta att ni känner till Bodendansen. Denna årliga tradition som gav upphov till förra träffens stora skandal.
Eftersom jag inte har varit medlem så pass länge att jag har kunnat vara med på någon sommarträff, så har du så rätt. Men jag ser fram emot en demonstration av Bodendansen. Tror dock inte att den kan skilja så mycket från Gävledansen.
Herkulez
2006-05-09, 21:48
Säkerligen. Jag har varit väldigt full ett par gånger.
haha ja bara en flarra brännvin så är man fit for fight för bodendansen
Det är klart att folk kommer. Annars är det bara att hota med de stora pojkarna på brädan, vem vågar säga nej då... Jag tycker det är bra att ni är ute i god tid så att man kan planera.
Nej, ingen kommer.
Förra året var det bara jag och en till.
Nej för fan! Nu tänkte jag på Jenseträffarna igen. Ma bad. :D
1. Anskaffa en liten sadel.
2. Spänn fast nämnda sadel på Atlas.
Voila! Ponnyridning för barnen. :thumbup:
barnen.. piranha och krampus!
Nej, ingen kommer.
Förra året var det bara jag och en till.
Nej för fan! Nu tänkte jag på Jenseträffarna igen. Ma bad. :D
Fuck you! folk här nere är så jävla lama. förutom andyh, brenzijev, hnke, arne persson, jet, martin, leon och angel love.
Fuck you! folk här nere är så jävla lama. förutom andyh, brenzijev, hnke, arne persson, jet, martin, leon och angel love.
Är det egentligen en "kolloträff" om man bara är två?
Är det inte mer av en.. "kollodate" då? ;)
Är det egentligen en "kolloträff" om man bara är två?
Är det inte mer av en.. "kollodate" då? ;)
2 från forumet va den minsta. men där va fler personer inblandade så det gälls inte. glömde vist JORGEN på min lista.
å andra sidan är det alltid samma folk som kommer på dina träffar, folk du känner och tränar med. så vad vill du pez, vad vill du? vill du att jag kommer?
2 från forumet va den minsta. men där va fler personer inblandade så det gälls inte. glömde vist JORGEN på min lista.
å andra sidan är det alltid samma folk som kommer på dina träffar, folk du känner och tränar med. så vad vill du pez, vad vill du? vill du att jag kommer?
Stop och belägg!!!
Nu vill jag fråga dig, här, inför alla...
Kan du dansa Bodendansen?
Stop och belägg!!!
Nu vill jag fråga dig, här, inför alla...
Kan du dansa Bodendansen?
Jag tänkte lära mig denna förnäma konstform till sommaren när herkulez och jag kommer till stockholmträffen.
Jag har inga träffar, jag vore ett kass affischnamn. :D
Jörgen är kollos lilla slampa, han käkar buffe med vem som helst.
Du är varmt välkommen till Tokholm min potatisgurglande vän, ladda mp3n med Timbuktu, snör på dig myggjagarna, sug i dig en sort guld och sätt dig på tåget bara. :thumbup:
Jense: Bra.
Så, nu tycker jag att alla i denna tråden tar sina mediciner och slutar tramsa!
Im out, men jag kommer nog på träffen om jag inte jobbar.. UHHÄÄÄ!!!*screwy*
Jense: Bra.
Så, nu tycker jag att alla i denna tråden tar sina mediciner och slutar tramsa!
Im out, men jag kommer nog på träffen om jag inte jobbar.. UHHÄÄÄ!!!*screwy*
Du säger det som att du skulle ha kvar ditt jobb då.. that's funny. You're funny.
Jag har inga träffar, jag vore ett kass affischnamn. :D
Du är varmt välkommen till Tokholm min potatisgurglande vän, ladda mp3n med Timbuktu, snör på dig myggjagarna, sug i dig en sort guld och sätt dig på tåget bara. :thumbup:
ja då kommer jag.
Du säger det som att du skulle ha kvar ditt jobb då.. that's funny. You're funny.
Sa jag att du skulle använda den här tråden för internkomunikation och någonsorts chatt!?
VA!?
Nej just det och nu skriver du inte mer förän du har något vettigt att skriva och uppför dig som en moderator bör.
Be Kollo om ursäkt nu.
Sa jag att du skulle använda den här tråden för internkomunikation och någonsorts chatt!?
VA!?
Nej just det och nu skriver du inte mer förän du har något vettigt att skriva och uppför dig som en moderator bör.
Be Kollo om ursäkt nu.
F'låt.
Om tio minuter bannar jag Krampus. Biljetter 10:-/st.
Har jag missat nåt? Har ni spikat datumet?
Har jag missat nåt? Har ni spikat datumet?
Nej. Det kommer komma en diskussion lite närmre inpå ett ev. datum.
Allan jumped the gun lite tycker jag.. i klassisk kolloträff-anda. :D
VA!?
Be Kollo om ursäkt nu.
Sheeeeeeeesus var Kinderägget tom i morse eller råkade du skvätta på golvet ?
Muckar du med Pez så muckar du med mig.
Sheeeeeeeesus var Kinderägget tom i morse eller råkade du skvätta på golvet ?
Muckar du med Pez så muckar du med mig.
http://www.grapheine.com/bombaytv/playuk.php?id=533197
Här är den iaf, Bodendansen. :)
;)
med den jargongen så kan man kanske förstå varför inte alla vågar dyka upp på träffarna!
Klart som fan. Det finns ju mat där. :eating: :eating: :eating:
Scratch89
2006-05-10, 16:40
Jag frågade förut, men jag tror inte jag fick något svar:
Ska ni någonstans där det fordras åldersgräns?
Jag tror att det är max 8år i bollhavet på Mc Donalds, så det kan gå!
Känns som det är nåt som bestäms just den dagen. Vi träffas, leker lite om vädret tillåter - sen äter vi tillsammans. Vill några gå ut så gör de det. Men det blir inget organiserat.
allan
Scratch89
2006-05-10, 17:13
Jag tror att det är max 8år i bollhavet på Mc Donalds, så det kan gå!
Jag får sträcka på mig och stå på tå, så jag inte blir islängd av misstag.
Scratch89
2006-05-10, 17:13
Känns som det är nåt som bestäms just den dagen. Vi träffas, leker lite om vädret tillåter - sen äter vi tillsammans. Vill några gå ut så gör de det. Men det blir inget organiserat.
allan
Okay. Var det inte så för något träff sedan att det var bestämt att ni gick på krogen efteråt? Vore surt ifall alla kom in och inte jag. Kul för mig i Sthlm. ;)
victor_n
2006-05-10, 17:21
jag är på:) vilken dag som helst men 22 juli vet jag är bäst då det inte krockar med något större bil event:)
om man är välkomen att mingla med vältränad killar/tjejer?!;P
Okay. Var det inte så för något träff sedan att det var bestämt att ni gick på krogen efteråt? Vore surt ifall alla kom in och inte jag. Kul för mig i Sthlm. ;)
Såhär är det - alla är välkomna, på dagen så ordnar vi nåt som alla kan vara med på, oavsett ålder. Om vädret tillåter så är vi i nån park/grönområde och grillar, tjabbar och umgås, om det regnar så blir det troligtvis buffé.. men det är bara att hålla tummarna för fint väder. På kvällen så brukar det bli nån typ av socialt umgänge som inte är samordnat på mer vis än att nån (troligtvis Krampus) säger "Jag vill bli full ikväll, vem hänger på?" eller liknande under ovan nämnda event.
med den jargongen så kan man kanske förstå varför inte alla vågar dyka upp på träffarna!
Pah! Jag får faktiskt vara nåt annat än plyschmysig ibland. :D
Nåja.. för att klargöra hur det fungerar..
Alla medlemmar är välkomna på Kolloträffarna och man får självklart även ta med kompisar, respektive etc som inte är aktiva inom varken träning eller på Kolozzeum. Kolloträffarna ordnas då och då (sommarträffen i sthlm är ett årligt återkommande event) av den enkla anledningen att det är kul att träffa folk från brädan för lite avslappnat umgänge och gemyt.
Kort sagt - häng på om ni känner för det. Ni är varmt välkomna! :thumbup:
Till och med Sillen...
;)
Helena B
2006-05-11, 21:10
Bumpelibumb!
Bumpelibumb!
Jag vet inte.. det här är Allans tråd. Men gissningsvis så är detta enbart vägledande.
Jag vet inte.. det här är Allans tråd. Men gissningsvis så är detta enbart vägledande.
eller en total luring så eg planeras en helt annan dag .....
Det vore ju kul att träffa lite Kolo-folk, men jag skulle nog inte våga komma. :em:
Det vore ju kul att träffa lite Kolo-folk, men jag skulle nog inte våga komma. :em:
Varför inte?
Varför inte?
Hon har hört talas om clash.
rememberence
2006-05-16, 15:27
lite mer exakt vart är träffen planerad att vara?
Hon har hört talas om clash.
Det är ju en anledning till att närvara. Inte tvärtom. *screwy*
lite mer exakt vart är träffen planerad att vara?
Det finns inte ens ett datum. Alltså inte en exakt plats heller.
Det är ju en anledning till att närvara. Inte tvärtom. *screwy*
Hon är tjej. Hon är 19. Vill du förstöra flickebarnet för resten av livet? :D
Hon är tjej. Hon är 19. Vill du förstöra flickebarnet för resten av livet? :D
Pfff, Clash är en upplevelse.
Varför inte?
Någon hungrig medlem kanske äter upp mig. http://bestsmileys.com/scared/7.gif Annars så känner jag ju inte särskilt många här heller.
olle lindblad
2006-05-16, 15:39
Lite tveksam. Känner ju inte någon alls i gänget.
Och hur lär man känna folk om man inte träffar dom?
Jag kan garantera att alla som kommer är hur snälla som helst.
Det har du rätt i, jag ska fundera på saken. :)
Kaboffastar
2006-05-16, 18:33
Spin that shit!
Lite tveksam. Känner ju inte någon alls i gänget.
Någon hungrig medlem kanske äter upp mig. http://bestsmileys.com/scared/7.gif Annars så känner jag ju inte särskilt många här heller.
Ta med en kompis då om det känns bättre. :)
Jag kan troligtvis dom flesta av dom där datumen iom att man är arbetslös.
Så vill nån samåka från västeråstrakten så ska det nog gå bra.
NiXPhoenix
2006-05-20, 17:07
Om något år eller två när jag är lite större... Då skulle jag våga komma. :)
Med 90 posts så är man ju inte speciellt aktiv heller. :D
Om något år eller två när jag är lite större... Då skulle jag våga komma. :)
Med 90 posts så är man ju inte speciellt aktiv heller. :D
Välkommen till en inte så exklusiv klubb - "Vi som tror att vi behöver bli större för att visa oss bland andra tränande människor"-klubben alltså. :D
Det är inte farligt. Ingen kommer tycka att du/ni är "för små" eller ge uttryck för nån typ av översitteri.
Det är inte ju inte heller direkt några massamonster som brukar dyka upp på våra små get-togethers. Förutom Pirre då. Men han är som ett lamm.
Vanliga människor som, oftast, delar ett intresse för träning bara. :thumbup:
Det enda resultat du får av att vänta pga en så dålig anledning är att du missar en del skoj.
Välkommen till en inte så exklusiv klubb - "Vi som tror att vi behöver bli större för att visa oss bland andra tränande människor"-klubben alltså. :D
Det är inte farligt. Ingen kommer tycka att du/ni är "för små" eller ge uttryck för nån typ av översitteri.
Det är inte ju inte heller direkt några massamonster som brukar dyka upp på våra små get-togethers. Förutom Pirre då. Men han är som ett lamm.
Det enda resultat du får av att vänta pga en så dålig anledning är att du missar en del skoj.
ska bli skitkul att träffa er alla, verkligen
Helena B
2006-05-21, 19:40
En obligatorisk närvaro för ALLA moderatorer borde införas :D
Har aldrig inträffat att alla moderatorer varit på samma ställe samtidigt:D
Helena B
2006-05-21, 19:54
Har aldrig inträffat att alla moderatorer varit på samma ställe samtidigt:D
Nä men då ska det bli ändring på det. Seså gör inte Sverker besviken nu :thumbup:
Hähä jag e fan sugen på att komma jag!:)
Kanske kan jag släpa med mej GRUBBEN med?!
*Anmälda till kolloträffen ökade precis med 700 %:D*
va kul! jag är ledig i stort sett hela juli!!
ska bara ragga upp ett gott gäng (full bil?) från helsingborg sen är saken biff *flex*
Om Pez vågar komma så vågar du komma .. Pez är bara en disco kung ;)
Precis. :thumbup:
Och om Janna kommer så behöver ingen vara orolig för att dom ska vara kortast heller. :D
PS. du inser att du just erkände att du anser mig vara "kunglig"* va?
*rätt till fri associering åberopas.
Och om Janna kommer så behöver ingen vara orolig för att dom ska vara kortast heller. :D
PS. du inser att du just erkände att du anser mig vara "kunglig"* va?
*rätt till fri associering åberopas.
alla vet väl att du har blått blod i ådrorna ... syns ju på hållningen, ädelt!
jag kommer!
Bra då åker du upp med mig om du vill så kan vi bara försöka få med Angellove också.:cool:
olle lindblad
2006-05-28, 08:32
Va? Kortare än Mini?
Bra då åker du upp med mig om du vill så kan vi bara försöka få med Angellove också.:cool:
Har du samma utstyrsel som på din avatar så lär vi fan kunna sälja biljetter till denna koloträff!:D
ni är så modiga, jag är helt imponerad
[QUOTE=HenrY]Har du samma utstyrsel som på din avatar så lär vi fan kunna sälja biljetter till denna koloträff!:D[/QUOTE Vännen det är en maskerad dräkt som jag har på min avatar, Senaste buttricks kostymen:laugh: Vi får väl se om jag kan hitta nått annat kul till träffen!
va kul! jag är ledig i stort sett hela juli!!
ska bara ragga upp ett gott gäng (full bil?) från helsingborg sen är saken biff *flex*
Har datum besämts? (palla läsa hela tråden nogrant...)
Jag kanske ev kan tjinga en plats om du ska köra bil, jag ska upp till min syster nån gång i sommar och det vore ju kul att inspektera kolo-medlemmar när man ändå är i farten. Dock jobbar jag typ hela Juli så det blir kanske segt (vill vara borta längre än en helg).
Har datum besämts? (palla läsa hela tråden nogrant...)
Jag kanske ev kan tjinga en plats om du ska köra bil, jag ska upp till min syster nån gång i sommar och det vore ju kul att inspektera kolo-medlemmar när man ändå är i farten. Dock jobbar jag typ hela Juli så det blir kanske segt (vill vara borta längre än en helg).
Inget datum spikat än.
Det är bara dumt att spika ett datum 2 månader i förväg imo.
Vi ska börja med att försöka rodda ihop det hela till ett riktigt evenemang för första gången, tidigare år har det ju varit lite mer touch and go.
Förslag på ev. aktiviteter samt andra ideer runt det hela mottages tacksamt. :thumbup:
Förslag på ev. aktiviteter samt andra ideer runt det hela mottages tacksamt. :thumbup:
pssttt brännboll
Helena B
2006-05-28, 20:54
Lustigt, för några sidor sen fick man inte komma med förslag.
Lustigt, för några sidor sen fick man inte komma med förslag.
Lustigt.. du borde varit här länge nog för att se ett skämt som var ungefär lika uppenbart som en smäll i ansiktet. :D
JAG SKOJADE! I KID I KID! Oki? Yes, good.
VA? Är du en såndär skojare. Fan Pez, det trodde jag inte om dig.
Helena B
2006-05-28, 21:03
Lustigt.. du borde varit här länge nog för att se ett skämt som var ungefär lika uppenbart som en smäll i ansiktet. :D
JAG SKOJADE! I KID I KID! Oki? Yes, good.
Du borde veta vid det här laget att jag inte förstår det uppenbara :D Håller med Cilias förslag då!
VA? Är du en såndär skojare. Fan Pez, det trodde jag inte om dig.
Jag vet, eftersom jag aldrig skojat om nåt förr så var det nog svårt att se det där komma. F'låt.
Du borde veta vid det här laget att jag inte förstår det uppenbara :D Håller med Cilias förslag då!
Tänker du dyka upp då?
pssttt brännboll
Eller nationalsporten KUBB!!
Kaboffastar
2006-05-28, 21:05
JAG tänker dyka upp.. å JAG har rejält grova armar.
Vore det inte trevligt om vi var på nån trevlig beach, badade å gjorde bakåtvolter från hopptorn.
;D;D;D
EDIT : då kan alla slå poser helt fritt hela tiden. side chests å.. ja.. side chests
Helena B
2006-05-28, 21:06
Tänker du dyka upp då?
Inte om du ska hålla på och vara rolig. Ja jag har faktiskt planer på att komma, har hört att det tänker dyka upp en hel del trevligt folk.
Helena B
2006-05-28, 21:08
Eller nationalsporten KUBB!!
Kubb är livsfarligt, helst om man spelar mot dåliga förlorare.
Kubb är livsfarligt, helst om man spelar mot dåliga förlorare.
Hmmm...trodde inte dåliga förlorare hade tillstånd att spela kubb ;)
JAG tänker dyka upp.. å JAG har rejält grova armar.
Vore det inte trevligt om vi var på nån trevlig beach, badade å gjorde bakåtvolter från hopptorn.
;D;D;D
EDIT : då kan alla slå poser helt fritt hela tiden. side chests å.. ja.. side chests
:laugh:
Bra idé!
Helena B
2006-05-28, 21:11
Hmmm...trodde inte dåliga förlorare hade tillstånd att spela kubb ;)
Tydligen görs det undantag ibland.
har hört att det tänker dyka upp en hel del trevligt folk.
Ja, jag kommer ju.
Inte om du ska hålla på och vara rolig. Ja jag har faktiskt planer på att komma, har hört att det tänker dyka upp en hel del trevligt folk.
Jag lovar att inte vara rolig. Men jag kommer säkert försöka.
Ja, jag kommer ju.
Danskjeeeeevlar!!!!
*hohoho*
Det kommer bli ett kul gäng, det är jag övertygad om. Än så länge har vi inte haft en tråkig Kollo-träff. :)
Vi hoppas verkligen att alla ska känna sig mer än välkomna att hänga på - vare sig du varit med förr eller är Kolloträff-newbie. :thumbup:
There can be only ONE! KRABBAN!! *flex*
spankeee har inspirerat dig för mycket
det är inte många av oss som tycker baklängesgång är kul
The best pose ever. :D
The best pose ever. :D
Funkar det med räkan för oss som är lite mindre?
tror det här är modsens hemliga plan för att minska antalet deltagande på träffen. Den verkar bli lite för populär så nu ska dom hitta på upptåg som får oss andra att tveka deltagande.
tror det här är modsens hemliga plan för att minska antalet deltagande på träffen. Den verkar bli lite för populär så nu ska dom hitta på upptåg som får oss andra att tveka deltagande.
Det behöver vi ingen plan för.
Räkor är vi. Krabbor gör vi.
Räkor är vi. Krabbor gör vi.
Snälla gör några sådana för mig, såna har jag ALDRIG sett!:D
userfriendly
2006-05-29, 19:38
mig gör datumet det samma, så fort som möjligt *flex*
Snälla gör några sådana för mig, såna har jag ALDRIG sett!:D
Haha. Never. I don´t pose. *flex*
Det behöver vi ingen plan för.
och du menar?
/dum brud kräver tydligare förklaring
och du menar?
/dum brud kräver tydligare förklaring
Det vanliga internetfenomenet "Öööh, klart som f*n att jag kommer, tar med mig kamera" bytas snabbt mot "Asså, min mosters sysslings katt har precis fått ungar va, så jag skall dit och kolla på dom så jag kan inte komma, men ta med kamera" dagen innan träffen.
Mycket snack och lite hockey mao.
Det vanliga internetfenomenet "Öööh, klart som f*n att jag kommer, tar med mig kamera" bytas snabbt mot "Asså, min mosters sysslings katt har precis fått ungar va, så jag skall dit och kolla på dom så jag kan inte komma, men ta med kamera" dagen innan träffen.
Mycket snack och lite hockey mao.
AAaaaaa
känner mig nästan träffad förutom att jag inte lovat dyka upp någon gång.
Men att jag är en fegis håller jag med om.
fast jag är lite sur på att du tog min bortförklaring där, nu kan jag ju inte använda den
Ryska_raketen
2006-05-29, 19:58
Ja kommer cilia. Så nu blir det stock. Det lär du behöva!
Eftersom Jense ALLTID bangar skojiga grejer, så har jag plats i min lilla bil. Men bara tre platser.
victor_n
2006-05-29, 20:03
Som jag skrev tidigare nån gång i tråden så bangar jag inte:) så länge det inte krockar med 1juli då det är en dag på strippen på Tullinge:)
Eftersom Jense ALLTID bangar skojiga grejer, så har jag plats i min lilla bil. Men bara tre platser.
(Jense är en pussy) Har du kvar din jeep? :hbang:
(Jense är en pussy) Har du kvar din jeep? :hbang:
Nope,blir faktiskt ny bil i morgon!
Om jag hade haft jeepen så hade jag nog fått med de flesta kollo medlemmar här nere ifrån:laugh: Några bra tips var man kan ta in,tänkte vara där några dagar.
Kan nagon svara arligt:
Enligt min erfarenhet nar svenskar ska traffas "en masse" vare sig det ar privat fest eller foreningsaktivitet etc sa later det kul pa pappret att traffa nya manniskor osv men i realiteten sa blandar man sig INTE med folk man inte kande innan traffen utan man snackar bara med sina polare man kanner sedan tidigare. Om nagon okand kommer fram och presenterar sig uppfattas denne som "konstig" och som en "loser" som inte haller sig till sitt kompisgang. Mojligtvis efter en 10-15 ol borjar svenskarna oppna upp lite och tala med andra an sina tidigare kompisar.
En sadan har kolotraff med folk fran hela landet (dar jag antar att alla inte kanner alla sedan tidigare IRL) funkar det verkligen sa att det ar som en enda stor familj dar man generost delar med sig och dar alla kanner sig valkomna och dar alla ar intresserade av att tala med alla eller blir det den sedvanliga svenska tillstallningen dar man bara haller sig till sin lilla klick?
Ja, faktiskt gör det det. Jag kände inte många irl när jag var på min första koloträff förra året och jag tyckte inte att det var några problem. Vi har ju alla gemensamma intressen om man säger så.
Eller så var det för att jag är skåning, det var ingen som förstod vad jag sa så alla bara nickade och spelade med. :D
Leter ju toppen i sa fall (och ganska ovanligt) :)
Leter ju toppen i sa fall (och ganska ovanligt) :)
håller med, du har faktiskt en poäng i ditt första inlägg.
men tror du inte det till stor del har att göra med att vi är blyga och socialt inkompetenta?
annars brukar ju lite sprit ändra på det iaf i mitt fall. Snacka om glappkäft när jag har fått i mig lite eller mycket....
Jag tror att det mer ar en konstig kulturell foreteelse snarare an att ett helt folk pa 9 miljoner skulle vara sa blyga, aven det kanske spelar en liten roll det med.
Naval, det later enomt kul i alla fall om det ar annorlunda pa kolotraffar.
Helena B
2006-06-04, 19:14
Jag har inte träffat någon irl så jag kan återkomma efter Koloträffen och berätta hur det var.
Jag har inte träffat någon irl så jag kan återkomma efter Koloträffen och berätta hur det var.
Jag har träffat några fast jag vet inte om dom ska med på träffen..
Sen är det ju häftigt att vara främling ibland, då är man liksom tvungen att ta kontakt med folk för att slippa sitta ensam. Känner man redan några kan man lätt gömma sig bakom dom :em:
JSen är det ju häftigt att vara främling ibland, då är man liksom tvungen att ta kontakt med folk för att slippa sitta ensam. :em:
Absolut! Det borde fler gora, fast tyvarr ar det manga som anser att man ar konstig da typ "Har du inga kompisar?"...
Helena B
2006-06-04, 19:49
Jag har träffat några fast jag vet inte om dom ska med på träffen..
Sen är det ju häftigt att vara främling ibland, då är man liksom tvungen att ta kontakt med folk för att slippa sitta ensam. Känner man redan några kan man lätt gömma sig bakom dom :em:
Gäller att man inte är bly då.
Gäller att man inte är bly då.
Just det...
Det kan kännas jobbig att vara ensam om att inte känna någon...alla andra har gängat ihop sig och babblar på om "good old days" och skrattar högt och har sig. Så står man där i någon hörna och funderar på om man ska åka hem istället...
Kan vi inte bestämma här och nu att vi SKA ta kontakt med varandra? :cool:
Just det...
...alla andra har gängat ihop sig och babblar på
Jaha, och nu borjar tjejerna ganga ihop sig... :D
Helena B
2006-06-04, 20:04
Just det...
Det kan kännas jobbig att vara ensam om att inte känna någon...alla andra har gängat ihop sig och babblar på om "good old days" och skrattar högt och har sig. Så står man där i någon hörna och funderar på om man ska åka hem istället...
Självklart. Du hittar mig mig alldeles ensam i ett hörn :D
Tror inte att det kommer att bli något problem. Tycker det verkar vara ett härligt gäng som kommer och jag är nästan säker på att dom flesta är trevligare irl. Med detta i åtanke kan det inte bli annat än en rolig träff.
Jag ska försöka dra mig upp till Stockholm när träffen är :)
Så står man där i någon hörna och funderar på om man ska åka hem istället...
Usch ja. Far jag inte hem då och det inte blir ändring blir det kamp med mig själv att försöka att inte dricka alltför mycket snabbare än övriga i sällskapet.
Har väl tänkt fara på träffen jag också, om det inte oväntat skulle dyka upp nå andra saker som bara måste göras.
Alla ensamma stackare eller menar du ni två? Låter oavsett som en bra idé tycker jag.
Usch ja. Far jag inte hem då och det inte blir ändring blir det kamp med mig själv att försöka att inte dricka alltför mycket snabbare än övriga i sällskapet.
Har väl tänkt fara på träffen jag också, om det inte oväntat skulle dyka upp nå andra saker som bara måste göras.
Alla ensamma stackare eller menar du ni två? Låter oavsett som en bra idé tycker jag.
Jag tänkte nog på alla ensamma stackare..
Börjar bli dags med en vadslagning tycker jag
Hur många gissar ni på dyker upp på träffen?
Om någon vet hur man ordnar en poll får ni gärna fixa en.
själv orkar jag inte lära mig så kapar den här tråden istället.
Den som kommer närmast får ett pris av mig.
Tydligen brukar en PEZ-figur vara standardpriset vid dom här sammankomsterna.
Börjar bli dags med en vadslagning tycker jag
Hur många gissar ni på dyker upp på träffen?
Om någon vet hur man ordnar en poll får ni gärna fixa en.
själv orkar jag inte lära mig så kapar den här tråden istället.
Den som kommer närmast får ett pris av mig.
Tydligen brukar en PEZ-figur vara standardpriset vid dom här sammankomsterna.
Jag kan fixa det...
Fast vad är realistiska alternativ?
ingen behöver va orolig för att ingen ska prata med dem om jag kommer, jag är jämt glad och sprallig och tycker om att prata med alla säg bara hej sen kommer jag pladdra igång, jag är egentligen ganska snäll dessutom även om jag kan verka lite kaxig ibland *innocent*
Jag kan fixa det...
Fast vad är realistiska alternativ?
kolla på bilden från förra året, tror dom var mas 10 då fast det kan nog bero på dåligt väder. Tror dom var något fler året innan men inte så fasligt många.
ingen behöver va orolig för att ingen ska prata med dem om jag kommer, jag är jämt glad och sprallig och tycker om att prata med alla säg bara hej sen kommer jag pladdra igång, jag är egentligen ganska snäll dessutom även om jag kan verka lite kaxig ibland *innocent*
Ok, dags att starta en tråd med kort på alla som ska på träffen så man känner igen varandra ;)
vi är mest orolig för att ingen annan ska få en syl i vädret om du är där *L*
fast håller med om att du är både snäll och trevlig och enormt mycket energi.
Saknar dig på fredagsträningarna.
Ok, dags att starta en tråd med kort på alla som ska på träffen så man känner igen varandra ;)
don´t even go there!! *L*
kolla på bilden från förra året, tror dom var mas 10 då fast det kan nog bero på dåligt väder. Tror dom var något fler året innan men inte så fasligt många.
Vi var 16st förra året har jag för mig.. nåt sånt +-1.
Generellt sett så är det ju alltid ett litet gäng som känner varandra som dyker upp, men vi har ju faktiskt träffats och lärt känna varann genom/på kollo. När det är folk som är helt nya med så brukar de komma in i stämningen/snacket/umgänget mer eller mindre omgående.. man har ju lite koll på en del av samtalsämnena iom forumet.
Jag vet flera som kommit helt allena till kolloträffar av olika slag som kan vittna om att det minst sagt är en gemytlig stämning där alla umgås och snackar lite goja, det är verkligen inte så att nån brukar känna sig ensam. :)
I år hoppas vi på att vädret ska gå vår väg och tillåta utomhus-aktiviteter så det går att organisera det hela lite bättre/roligare. :thumbup:
vi är mest orolig för att ingen annan ska få en syl i vädret om du är där *L*
fast håller med om att du är både snäll och trevlig och enormt mycket energi.
Saknar dig på fredagsträningarna.
don´t even go there!! *L*
Saknar dig med sötis!
Om Janna är kaxig så är det bara att sno hennes mat och hålla upp den ovanför huvudet..
Måste ju kontra med nåt när jag skriver såna där mysplyschiga inlägg..
Om Janna är kaxig så är det bara att sno hennes mat och hålla upp den ovanför huvudet..
Ah, där är han. Blev lite orolig där ett tag.
Bitter for the win!!
Bitter for the win!!
Som sagt.. du skulle se det jag skriver när jag lyckas avhålla mig från att klicka på "submit reply". :D
Som sagt.. du skulle se det jag skriver när jag lyckas avhålla mig från att klicka på "submit reply". :D
PM?
Töm din box btw.
PM?
Töm din box btw.
You are not the boss of me!
Gnnnnhhh.. gjort. Fan.
hörru .. jag e bra spänstig så det hjälper inte :hbang:
hörru .. jag e bra spänstig så det hjälper inte :hbang:
"En Janna är en leksak av helgjutet gummi som typiskt har en höjd på ca. en och en halv meter. Jannas elasticitet ger henne mycket goda studsegenskaper, och att hon är grovf gör Janna relativt tung."
Källa: Wikipedia (http://sv.wikipedia.org/wiki/Gummiboll)
Som en boll kommer jag tillbaks till dig.
Yehe he hey
Jag är en gummiboll och du bollar med mig som du vill
(Bomsi, Bomsi, Bomsi, Bomsi)
Blott en gummiboll raring det är vad du gjort mig till
Jag borde säga nej när jag vet du narrar mig.
Men som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig.
Jag har flytt från dig. Jag har till och med gjort slut.
Men så ber du mig och så är det som förut.
Att som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig.
Jag borde säga nej när jag vet du narrar mig.
Ya ha ha ha.
Bolla, bolla med min kärlek.
Bolla, bolla med min kärlek.
Åhhhhhhåhååå
Jag är en gummiboll, en liten leksak i din hand.
Blott en gummiboll som du leker med blott ibland.
Och när du sedan tar mig i din famn så viskar du en annan väns namn.
Som en boll kommer jag tillbaks till dig
bosse_brutal
2006-06-14, 21:18
yo niggaz blir de nått eller? får även en avdankad användare som ja komma och hälsa på?
yo niggaz blir de nått eller? får även en avdankad användare som ja komma och hälsa på?
Klart att det blir.
När håller Pez på att spå fram i kaffesump och cigarettfimpar as we speak (det är därför han sitter på kafé och röker så ofta).
Även avdankade användare är välkomna såklart. :)
userfriendly
2006-06-16, 16:49
jag orkar inte gå igenom alla sidor här, kan någon vänlig själ summera det som sagts o bestämts? :em:
Ryska_raketen
2006-06-16, 16:50
jag orkar inte gå igenom alla sidor här, kan någon vänlig själ summera det som sagts o bestämts? :em:
Kolla poll resultatet ?
Alla är välkomna.
Vi har inte bestämt något datum än.
Kaboffastar
2006-06-16, 17:37
Denna sida bör summera det mesta( förutom datum, det får pollen stå för ):
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=1579344&highlight=krabban#post1579344
Jag är helt klart intresserad av att åka upp.
Jag är helt klart intresserad av att åka upp.
Det kommer att finnas chins där. :cool:
Det kommer att finnas chins där. :cool:
Ska jag köra chins ska du köra dips. :D
Ska jag köra chins ska du köra dips. :D
Oooooo, tävling. Du kör chins och jag kör dips, flest vinner. *flex*
Japp, det där fick mig att bestämma mig iaf.
Hahahaha. Men då är det djupa dips och chins utan kick. :D
Hahahaha. Men då är det djupa dips och chins utan kick. :D
:thumbup: nu måste jag börja köra dips, skit också
Vi ses på Delta. *flex*
mystic[-_-]
2006-06-18, 10:30
:thumbup: nu måste jag börja köra dips, skit också
Vi ses på Delta. *flex*
ja det gör vi *flex*
om jag får reda på datum snart
22:a Juli är kört för mig... :eating: *yourock* *spy* *bs* (Obefogad Exhale-smileyparad).
Gott folk. Nu får vi snart bestämma datum för oss n00bs(läs: mela) som behöver boka tågbiljett och fixa boende och så:)
Ryska_raketen
2006-06-18, 17:53
Gott folk. Nu får vi snart bestämma datum för oss n00bs(läs: mela) som behöver boka tågbiljett och fixa boende och så:)
Tält ?
Kaboffastar
2006-06-18, 18:01
Tält ?
Tält ftw!
Hur är det med allemansrätten?
får man tälta en natt vart fan man vill eller hur är det? ;D
EDIT : GAH ! vilken snygg avatar jag har!
Tält ?
Jag tror att jag kunde sova hos Helena_B.
Menom du vill tälta så go for it ;)
Tält ftw!
Hur är det med allemansrätten?
får man tälta en natt vart fan man vill eller hur är det? ;D
inte innanför stadsgränsen
22:e Juli? Då kan inte jag komma, dragrace här. :(
Jag har kollat schemat nu. 22:e ftw! :thumbup:
22 juli är en bra datum,det kör vi på!!!:)
AFanatic
2006-06-19, 21:44
22 juli är en bra datum,det kör vi på!!!:)
Tycker jag med. :thumbup:
Lutar åt 22a. Faktiskt. Definitivt besked kommer.
bear.flowertwig
2006-06-20, 01:47
Jag tror att jag kunde sova hos Helena_B.
Gäller det bara dem som kommer utifrån sas?
Gäller det bara dem som kommer utifrån sas?
Det gäller bara mig *slap*
22 Juli it is.
Kollos stora årliga sommarträff går av stapeln den 22 juli i år.
Alla är välkomna.
Krokodil
2006-06-21, 19:52
22 Juli it is.
Alla är välkomna.
Vars?
Wunderbar. I'll be there.. om jag fixar sängplats :thumbup:
22 Juli it is.
Alla är välkomna.
Tack, tack...
skicka pm till vem av killarna som helst så har du det fixat, typ
Vi kan dela tält? ;)
Nejvars, jag bor mer än gärna på hotell och får käka frukostbuffé jag. Ser fram emot tillställningen. :thumbup:
Vi kan dela tält? ;)
Nejvars, jag bor mer än gärna på hotell och får käka frukostbuffé jag. Ser fram emot tillställningen. :thumbup:
Det gör jag med, men jag ska ha råd också.
Kul, jag kommer på träffen också!
Jag skulle kunna fixa 2-3 sovplatser men vet inte om jag törs då jag inte känner nån från brädan. o_O
Count me and Afanatic in. :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.