Visa fullständig version : Min Ipod har slutat funka!
sibbemannen
2006-05-03, 08:01
Tja! När jag försökte sätta på min ipod i morse så funkade den helt enkelt inte. Gick inte igång överhuvudtaget.. Helt död med andra ord, tänkte först att den var urladdar men hände ingenting när man kopplade ihop den med datorn? har inte tappat den eller nått.. Bara att lämna tillbaka till affären eller?
Tja! När jag försökte sätta på min ipod i morse så funkade den helt enkelt inte. Gick inte igång överhuvudtaget.. Helt död med andra ord, tänkte först att den var urladdar men hände ingenting när man kopplade ihop den med datorn? har inte tappat den eller nått.. Bara att lämna tillbaka till affären eller?
Här skulle man kunna vara fyndig och säga, köp en Iriver istället men då jag äger både en Ipod och en Iriver så skall jag inte racka ner för mycket på Ipoden. De har dock vissa problem med kyla har jag hört, Har du haft den kallt? Är det inom garanti-tiden kan du ju kolla med affären där du köpte den.
sibbemannen
2006-05-03, 08:16
mja kallt och kallt men visst har ju använt den ute, har garanti på den så får väl lämna tillbaka den istället... har köpt den på onoff, tror du det kan bli problem med garantin på nått sätt eller får man en ny direkt?
hmmm melancoolio hade samma problem och en kompis till mig. Melancoolio fick tips på ipods forum hur man kan fixa det själv så gå in där och fråga eller läs. Jag tipsade min kompis och han fick igång sin med efter att besökt forumet.
Pröva sätta på och stänga av hold, sen håller du select och menyknappen intryckt tills apple loggan kommer fram. Det brukar lösa många problem.
sibbemannen
2006-05-03, 08:25
ok ska testa det, återkommer med svar!tack
grisbil3n
2006-05-03, 08:25
mja kallt och kallt men visst har ju använt den ute, har garanti på den så får väl lämna tillbaka den istället... har köpt den på onoff, tror du det kan bli problem med garantin på nått sätt eller får man en ny direkt?
Om det är fuktskador som har ställt till det så tippar jag att det är kört. Det är i varje fall vad jag läst på jens of nazitysklands forum, men detta är ju visserligen en annan tillverkare.
Pröva sätta på och stänga av hold, sen håller du select och menyknappen intryckt tills apple loggan kommer fram. Det brukar lösa många problem.
Och funkar inte det så kan den re-bootas genom att lämna in den där du köpt den. Eller så kan du prova att installera programvaran igen.
Jag har haft samma problem och det löstes hos Apple till slut.
Lizard
Jag hade samma problem med min sony walkman men jag tog ut batteriet ur min mp3 och laddade skiten så fungerade den prima! Försökt det?
sibbemannen
2006-05-03, 08:41
Tja! har fått igång den nu, höll in resetade den! tack för hjälpen!
Tricklev
2006-05-03, 08:58
Jag hade samma problem med min sony walkman men jag tog ut batteriet ur min mp3 och laddade skiten så fungerade den prima! Försökt det?
:D
Ju mer du skriver undrar jag om din signatur faktiskt inte är ett skämt *rolleyes*
Du har ju annars ett års garanti på den vilket innebär att dom om det nu hade varit fel på den hämtar den med UPS vart du än befinner dig i världen (där UPS kan leverera).
Dom kommer med en tom låda där du lägger den, sen efter en vecka kommer dom tillbaka med en ny eller reparerad. Fattar inte varför det inte är nån som känner till det.
Du har ju annars ett års garanti på den vilket innebär att dom om det nu hade varit fel på den hämtar den med UPS vart du än befinner dig i världen (där UPS kan leverera).
Dom kommer med en tom låda där du lägger den, sen efter en vecka kommer dom tillbaka med en ny eller reparerad. Fattar inte varför det inte är nån som känner till det.
!
NU gör jag det.
Det är inte alltid jag orkar skriva ut en garantilapp när jag säljer en. :booty:
Det är inte alltid jag orkar skriva ut en garantilapp när jag säljer en. :booty:
Man behöver ingen garantilapp iof.
Du registrerar ju podden antingen när du lägger in Itunes eller när du väl ringer och anmäler den trasig. Siffrorna på baksidan you know.
Man behöver ingen garantilapp iof.
Du registrerar ju podden antingen när du lägger in Itunes eller när du väl ringer och anmäler den trasig. Siffrorna på baksidan you know.
Jag vet det, men inte kunden som köper den av mig. :laugh: :laugh: :laugh:
Jag vet det, men inte kunden som köper den av mig. :laugh: :laugh: :laugh:
Och du jobbade vart sa du så man inte handlar av dig i fortsättningen...:D
mja kallt och kallt men visst har ju använt den ute, har garanti på den så får väl lämna tillbaka den istället... har köpt den på onoff, tror du det kan bli problem med garantin på nått sätt eller får man en ny direkt?Roligaste vore ju om du säger "och jag som hade 5000st låtar som jag hade köpt på itunes?", extra roligt om disken hade varit trasigt, skulle vilja veta hur de reagerar.
Är det inom ett halvår kan du begära att få en ny eller att få pengarna tillbaka, är det inte det är väl chansen stor att den skickas in på lagning, vet inte om du kan få en ny direkt eller inte, upp till butiken.
fast problemet var ju löst ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.