Logga in

Visa fullständig version : Nattliga äventyr

Fed up
2006-05-03, 07:34
Jo, på senaste tiden har jag ett flertal gånger vaknat med ett ryck mitt i natten, mycket målmedvetet farit upp ur sängen och känt mig stressad över något.

Tex häromnatten gick jag upp och skyndade ut till byrån och hämtade två par trosor, efter nån minut hann förnuftet ifatt mig och jag undrar vafan jag ska med dem till och gick sen helt enkelt gått och lagt mig igen. En annan natt vaknade jag och satte snabbt som blixten på mig träningsoverallbyxor och tshirt och skyndade sen ut i hallen, återigen kommer förnuftet och jag vet inte vad jag ska göra riktigt, så jag går på toa och går sen och lägger mig igen.

Vissa nätter är jag mindre aktiv, nån natt rusade jag bara ut i köket för att hämta nåt, men väl där kom jag inte ihåg vad, inatt vaknade jag bara med ett ryck och satte mig rakt upp i sängen och var förvirrad.

Jag minns vad jag har gjort, men första delen är ofta lite suddig. Jag vet inte om jag drömt nåt som jag måste fullfölja sen typ? Det är iallafall lite jobbigt när det sker natt efter natt.

Liknande har tidigare hänt när jag började sommarjobba för första gången, då vaknade jag mitt i natten och var jättestressad och säker på att jag försovit mig och cirklade runt i rummet. Det gav med sig efter nån vecka, men jag kan göra så ibland nu om jag ska upp tidigt och är lite stressad över det. Men nu är jag inte ens stressad och många av gångerna har varit helgnätter då jag kan sova hur gott som helst.

Nån som upplevt nåt liknande? :confused:

Metal_boy_
2006-05-03, 07:35
Många bollar i luften? Nervös över något som skall komma? Dåligt med mat?

Cilia
2006-05-03, 07:36
typ fast jag gör det i sömnen och kan hålla på ganska länge innan jag vaknar. Men har inte gjort det i vaket tillstånd iaf inte på länge. Tidigare när jag bodde hemma gick jag upp 4 en gång och duschade tills jag kom på att klockan inte var 7 och var tvungen att gå och lägga mig igen.

Fed up
2006-05-03, 07:39
Många bollar i luften? Nervös över något som skall komma? Dåligt med mat?

Kan iof vara nåt med att vi håller på att sälja två lägenheter och har köpt en ny, visningar, städningar, kylskåp ska fixas, personer ska ringas etc...+ praktik, men detta har främst börjat nu när allt börjat lugna sig och jag tagit tagi och rett ut de flesta bollarna liksom.

Gjorde inte såhär när jag gick på diet, vilket jag inte gör nu, så det borde inte bero på hunger eller så...

Fed up
2006-05-03, 07:40
typ fast jag gör det i sömnen och kan hålla på ganska länge innan jag vaknar. Men har inte gjort det i vaket tillstånd iaf inte på länge. Tidigare när jag bodde hemma gick jag upp 4 en gång och duschade tills jag kom på att klockan inte var 7 och var tvungen att gå och lägga mig igen.

Ja, jag är osäker på om jag är vaken elelr sover just när jag går upp ur sängen. Det är som att jag mer och mer kommer ur dimman liksom, men jag minns det mesta jag gjort och så, men inte själva uppstigandet.

Cilia
2006-05-03, 08:54
Ja, jag är osäker på om jag är vaken elelr sover just när jag går upp ur sängen. Det är som att jag mer och mer kommer ur dimman liksom, men jag minns det mesta jag gjort och så, men inte själva uppstigandet.
för mig är det som om jag är vaken men jag drömmer. Varför jag måste drömma är för att jag upplever saker som när jag vet att jag defakto är vaken förstår inte kan vara verkliga såsom 1 m stora kackerlackor eller spindlar. Och vart tog alla besökare som är hemma hos mig på nätterna vägen när jag väl är vaken? Eller hur kom mannen in bakom bokhyllan som jag inte ens kan röra? Det måste helt enkelt vara drömmar men innan känns det precis som vaket tillstånd. Jag kallar det för mina vakendrömmar

Fed up
2006-05-03, 09:09
för mig är det som om jag är vaken men jag drömmer. Varför jag måste drömma är för att jag upplever saker som när jag vet att jag defakto är vaken förstår inte kan vara verkliga såsom 1 m stora kackerlackor eller spindlar. Och vart tog alla besökare som är hemma hos mig på nätterna vägen när jag väl är vaken? Eller hur kom mannen in bakom bokhyllan som jag inte ens kan röra? Det måste helt enkelt vara drömmar men innan känns det precis som vaket tillstånd. Jag kallar det för mina vakendrömmar

Galet! Är du uppe och kliver också? ja där bräckte du mig rejält...

Solros
2006-05-04, 00:56
Skulle tippa på att du är jävligt stressad, även om du inte känner dig det. Det undermedvetna kan jävlas utav helvete.

Cilia
2006-05-04, 07:24
Galet! Är du uppe och kliver också? ja där bräckte du mig rejält...
japp, crazy som få! *L*