Visa fullständig version : Sunny Beach
Några som ska dit?
Några roliga berättelser därifrån o dela med er av, eller lite "nyttig info" kanske??
Wennerberg
2006-05-01, 19:08
använd kondom
Jag och några polare ska dit till den 18e juli. När ska ni dit?
christian
2006-05-01, 19:12
Inte mycket till kultur samt maffia-relaterade tiggare i vart och vartannat gathörn med tillhörande svarta mercor som åker omkring och samlar in pengar då och då.
Men oj vad party det är (synd att man inte var singel..). Billig sprit. Billig mat, men ingen höjdare. Chicken kebab var nog det jag åt mest av.
Lite kultur finns det i "old nessebar town" strax bredvid, men vänta dig en turistfälla á la Gamla Stan samt priser därefter.
Åk för fan inte dit under låg/sen säsong bara , bara brats och äldre folk. Typ 20 killar på en tjej typ.
Nu under sommarn äre säkert kul :)
formula4shape
2006-05-01, 19:31
Lazur = bästa utestället. Är ni några stycken bör ni gå dit på happyhour och slänga fram en 500:ing så får ni cirka 250 flaskor öl.
Ta med ett extra bagage om du vill köpa piratkläder, finns en hel del för en ytterst liten slant. Skor, jackor, t-shirts, tröjjor..ja allt. Är du snål bör du titta i fler än 1 "klädesdepå" priset kan variera ganska mkt på exakt samma produkter, och glöm inte att pruta :D
Leta efter en restaurang på stranden som serverar grillspett med 800g kött, kostar en 50lapp och du får mer mat än på julbordet. annars funkar mcdonalds..kyckling "kebap" är livsfarligt!
1 liter inhemsk bulgarisk vodka kan fås för runt 20kr på det billigaste stället..priset varierar mkt. Det är starkt, men du blir inte bakis iof smakar det skit.
Ta taxi...de finns överallt. kom överens om ett pris före avfärd och pruta så kan det bli riktigt billigt. Påpeka alltid att du tar en annan taxi om du inte får ditt pris.
Glöm inte kondomerna hemma!
Jag fick salmonella från chicken kebaben sommaren 2004, och det va från det fräschaste chickenkebab stället precis brevid mcdonalds, som tur va det sista dan nåra timmar innan flyget, spenderade mesta av resan på flygtoan.
när jag var där så invaderades hela stället av äckliga skalbaggar, kommer inte ihåg under vilken månad det var
åker ner som grupp, har dock med mig flickvänn så inga kondomer :D
sticker ner den 19 juli!!!
ja jag ska dit med klassen 24:e maj :D
grisbil3n
2006-05-01, 20:51
Haha fyfan...
Men ha så kul!
Åker ner i början av augusti :hbang:
Kanske kul att festa där, jag gjorde det iaf inte. Var i Golden Sands och var riktigt trött på stället efter en vecka. Tur man åkte hem då. :)
Inte mycket till kultur samt maffia-relaterade tiggare i vart och vartannat gathörn med tillhörande svarta mercor som åker omkring och samlar in pengar då och då.
Men oj vad party det är (synd att man inte var singel..). Billig sprit. Billig mat, men ingen höjdare. Chicken kebab var nog det jag åt mest av.
Lite kultur finns det i "old nessebar town" strax bredvid, men vänta dig en turistfälla á la Gamla Stan samt priser därefter.
Skitsnack, de enda tiggarna som syntes där var de sk. romerna(finns ett annat ord också) men de var förpassade till bakgatorna där de satt med sina halvdöda hundvalpar och tiggde.
Maten är också ett gissel. Trots att jag åt bra mat mestadels, vällagad på bra ställen så blev jag dålig i magen periodvis under 14 dagar. Men det drabbar tydligen alla som åker dit, mer eller mindre.
Vill ni handla riktigt billigt så åk till Burgas, helt sjuka priser, ex en fika kostade 2:- på ett schyyst cafe.. Akta dig dock för svartväxlare samt återigen romerna som stryker omkring, om de tar på dig (vilket händer ibland) så smäll till dem.
Metal_boy_
2006-05-02, 08:33
åker ner som grupp, har dock med mig flickvänn så inga kondomer :D
sticker ner den 19 juli!!!
Tror du inte att du kan bli smittad bara för att tjejen ska med?
under bältet! :D
Speciellt när hon idkar sexuellt umgänge med invånarna bakom ryggen på sin intet ont vetande pojkvän. :devil:
Metal_boy_
2006-05-02, 08:58
Speciellt när hon idkar sexuellt umgänge med invånarna bakom ryggen på sin intet ont vetande pojkvän. :devil:
:D
Kommer vara så jävla nersmittade att dom kommer få sitta i karantän på vägen hem.
Krille 87
2006-05-02, 18:21
Va där mellan 2-9 augusti förra året, grymt mycket folk där då.. Å väldigt mycket svenskar.. Ölen kostar typ 5 svenska kronor för en halvliter i äffärerna å maten är som på alla andra charterställen typ, ingen höjdare. Tequilan på klubbarna är ibland utblandad med vattan å då har det i en stor dunke.. Så tänk på de :).. Svenskställerna är Las Palmas, La peila, Fenix (dansa på borden :thumbup:) Om man gillar att festa gärnet så har man kommit rätt å som sagt väldigt mycket svenskar å damer är det inga problem att hitta :thumbup:!.. Ha de så grymt kul nu :)!!
christian
2006-05-02, 19:06
Skitsnack, de enda tiggarna som syntes där var de sk. romerna(finns ett annat ord också) men de var förpassade till bakgatorna där de satt med sina halvdöda hundvalpar och tiggde.
Maten är också ett gissel. Trots att jag åt bra mat mestadels, vällagad på bra ställen så blev jag dålig i magen periodvis under 14 dagar. Men det drabbar tydligen alla som åker dit, mer eller mindre.
Vill ni handla riktigt billigt så åk till Burgas, helt sjuka priser, ex en fika kostade 2:- på ett schyyst cafe.. Akta dig dock för svartväxlare samt återigen romerna som stryker omkring, om de tar på dig (vilket händer ibland) så smäll till dem.
Vaddå skitsnack? Jag skiter väl i vad du "vet"! När jag var där, 2003, så satt det kanske inte tiggare i varje gathörn men du såg lätt 15-20 st om du t ex åkte in till Nessebar (någon halvmil?).
Trasiga gummor med lika trasiga ungar som knappt kunde röra på sig när de visste att folk såg på men som lekte runt när de trodde ingen såg. Pojkar i övre tonåren som fejkade amputerade ben och fötter, blev faktiskt förvånad och äcklad när jag såg en fusk-amputerad första gången. Dessa gick också omkring på stranden mitt på dagen. Enligt charterbolagets guide på plats så var det iaf, av maffian, inhyrda "tiggare" som bara fick behålla någon promille av intäkterna.
Men du vet väl bättre... *rolleyes*
Vaddå skitsnack? Jag skiter väl i vad du "vet"! När jag var där, 2003, så satt det kanske inte tiggare i varje gathörn men du såg lätt 15-20 st om du t ex åkte in till Nessebar (någon halvmil?).
Jag såg inte heller mycket tiggare, eller tänkte iaf inte på det. Skit i och handla kläder där, kvaliten på kläderna är såpass dåliga att det inte är värt det.
Tyckte dock det var så billigt som alla säger, men det kan väl ha berott på att jag inte orkade springa runt och leta det billigaste ställena för mat, kläder osv.
Jag var där i början av augusti förra året och Lazur var ingen höjdare då. Fullt av massa äckliga bulgarer som hängde i klungor runt tjejerna. Öronproppar är ett måste om du ska ut på dansgolvet där, hög musik uta helvete.
Drinkarna på Las Palmas är inget och rekommendera om du ska bli full, de smakade bara saft. La Perla var bättre. Hur som hellst var båda ställena grymt roliga. Hade så grymt roligt, att jag ska ner dit igen nu i juni!
christian
2006-05-02, 20:43
Jag såg inte heller mycket tiggare, eller tänkte iaf inte på det. Skit i och handla kläder där, kvaliten på kläderna är såpass dåliga att det inte är värt det.
Tyckte dock det var så billigt som alla säger, men det kan väl ha berott på att jag inte orkade springa runt och leta det billigaste ställena för mat, kläder osv.
Jag var där i början av augusti förra året och Lazur var ingen höjdare då. Fullt av massa äckliga bulgarer som hängde i klungor runt tjejerna. Öronproppar är ett måste om du ska ut på dansgolvet där, hög musik uta helvete.
Drinkarna på Las Palmas är inget och rekommendera om du ska bli full, de smakade bara saft. La Perla var bättre. Hur som hellst var båda ställena grymt roliga. Hade så grymt roligt, att jag ska ner dit igen nu i juni!
Jag kanske var där när det var högsäsong för tiggare, ungefär som med skalbaggarna, eller något sånt :D . Skönt att veta att det isf inte finns kvar för det var rätt påträngande.
Akta er för äckligt fula och gamla prostituerade som går på gatan. Dom är fan som galna, iaf när jag och en polare var där. Vi sa att vi var homosexuella och inte gillade kvinnor, men fan vad de var på. Varje kväll vi gick hem, två st mycket alkoholpåverkade och oskyddade ungdomar, så var dom efter oss. Vi fick fan springa ifrån dom jävlarna. En gång så hann en av dom ikapp mig och smiskade mig med sitt skärp, haha. Jag fick inte bara men för livet, utan också ett rött märke på skinkan.
Sen finns det några, jag vet inte riktigt vad dom är. Dom attackerar iaf i flock, ungefär 10 st åt gången. Någon slags tiggarbarn, blåslagna och ser mycket ledsa ut (ofta bara fejk, deras morsa sitter och skrattar i någon gränd). Sen när man inte ger dom pengar blir dom fan också galna. En kväll när vi just hade sprungit iväg från några prostituerade stötte vi på en grupp sådana här också. Slutade med att jag blev biten i handen, blev fan lite nojjig att jag skulle få alla slags sjukdomar som finns. Men jag överlevde. Och ge dom fan inte pengar, ger du en ska alla ha.
:D
grisbil3n
2006-05-03, 01:01
Låter ju som paradiset på jorden, ska börja spara veckopengen tror ja...
Bud på att dra ner och leka med tiggarna. Slänga ut mynt å låta dem slåss för dem... som den där klassiska gamla tavlan där 4-6 unga "grindvakter" slåss om ett mynt.
Nee.. nu var jag elak :D
grisbil3n
2006-05-03, 01:35
Bud på att dra ner och leka med tiggarna. Slänga ut mynt å låta dem slåss för dem... som den där klassiska gamla tavlan där 4-6 unga "grindvakter" slåss om ett mynt.
Haha skitbra idé i min mening. Bumfights i Bulgarien.
Metal_boy_
2006-05-03, 04:48
Haha ja den tavlan! "Grindslanten" tror jag att den heter faktiskt :)
jag föredrar lommabeach...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.