Visa fullständig version : Musik på gymmet
bluelight
2006-05-01, 15:24
Tjena!
Hör hela tiden att alla klagar på musiken, känns iallafall så. Det gör jag med iofs, vad vill ni lyssna på på gymmet?
Helst 80tals hårdrock (dvs inte black/deathmetal som blir rätt tjatigt i längden och stressigt)
Och hur mycket jag än hatar rap/hiphop i övrigt så funkar det faktiskt bra när man tränar, så det kan jag också tänka mig att gilla om det spelades på gymet.
Efter en närmare omtanke.. Allt förutom Radioseven funkar bra...
Tigerkotten
2006-05-01, 15:27
pröva lägg till lite flera alternativ i pollen?
Gillar lite lätt hårdrock grejs samt hiphop.
Fast det är kanske "rock och alla dess former"?
Hade iaf varit skoj med flera alternativ, så man ser helt o hållet vad folk lyssnar på.
riktigt hård hårdrock..
eller fjollig trance när man ska springa på löpbandet
bluelight
2006-05-01, 15:28
Tigerkotten: Kom på det i efterhand.
Skriv i tråden om det är något som inte finns med som ni "röstar" på!
Hårdrock typ rammstein :hbang:
Gillar att träna till Arch Enemy
Metal och synth typ...
Ingenting går upp mot indstrimetal/synth
riktigt hård hårdrock..
eller fjollig trance när man ska springa på löpbandet
Vad är hård hårdrock?
Ursäkta mig men vilka få och dåliga alternativ.
Dödsmetal ffs! (Men kör en skiva med 50/50 Black och Death nu iofs :) )
Vad är hård hårdrock?
Undrar åsse det.
Arch enemy är bra :)
Pudzianovski
2006-05-01, 15:57
Riktigt hård hårdrock är Avenged Sevenfold för Mela. Det är det hårdaste hon hört.
:thumbup:
Tjena!
Hör hela tiden att alla klagar på musiken, känns iallafall så. Det gör jag med iofs, vad vill ni lyssna på på gymmet?
Bryr mig inte om vad de spelar har min älskade mp3
Radioseven är det enda som spelas på "mitt" gym...
*spy* *grr27*
Riktigt hård hårdrock är Avenged Sevenfold för Mela. Det är det hårdaste hon hört.
:thumbup:
Tänker mer In Flames och liknande.
Mindre hård hårdrock är typ, Iron Maiden och Helloween.
Deceiver85
2006-05-01, 16:13
Inget fel på dem, men sen när blev In Flames hårt? :D LOK är rätt kul att träna till, samma sak som Rammstein, Nightwish och det mesta med bra tryck i.
Däremot kan jag inte förstå hur folk kan träna till "uh-uh...jag har mer pengar än dig...uh-uh...jag knullar fler brudar"-rap. Ni som gillar det, motiverar det verkligen er?
Ryska_raketen
2006-05-01, 16:15
Det är radioseven 24/7 som gäller på gymmet :D
Det är radioseven 24/7 som gäller på gymmet :D
Radio i allmänhet suger så hårt. Kanske kommer 1 bra låt på 9 dåliga varför inte fixa dina favo låtar på en mp3 så kan du lyssna på din musik och slippa höra massa skit?
Ryska_raketen
2006-05-01, 16:22
Radio i allmänhet suger så hårt. Kanske kommer 1 bra låt på 9 dåliga varför inte fixa dina favo låtar på en mp3 så kan du lyssna på din musik och slippa höra massa skit?
Åfan. Tack för infon. Att ja inte tänkt så långt tidigare. Det är väl din åsikt att det är skit ? Jag tycker det är bra träningsmusik med bra tempo, INGEN reklam. Samt hög volym. Kan inte bli mycket bättre.
I många fall är mp3n ivägen vilket inte underlättar det hela.
Dissector
2006-05-01, 16:52
In Flames? Du har inte hört Hate Eternal va? :D
Det finns bättre namn för de typer av musik du menar =)
Jaja, det var inte mitt syfte med inlägget så, till OnT :)
Jag föredrar metal i olika former. Det värsta är lugn modern pop. Fullständigt meningslöst att träna till. Det sänker precis allt adrenalin för mig. Inte kul att marka till Darin - Why does it rain :D
mangemani
2006-05-01, 16:57
om in flames är "hård" hårdrock,vad är då band som canibal corspe osv,ultra hård hårdrock=/?
lyssnar på 80-talls samt några utav dom bättre moderna banden.
In Flames? Du har inte hört Hate Eternal va? :D
Det finns bättre namn för de typer av musik du menar =)
Jaja, det var inte mitt syfte med inlägget så, till OnT :)
Jag föredrar metal i olika former. Det värsta är lugn modern pop. Fullständigt meningslöst att träna till. Det sänker precis allt adrenalin för mig. Inte kul att marka till Darin - Why does it rain :D
Haha tänkte på samma :D men kom på att allt är relativt. Göteborgsmetal kan ju faktiskt upplevas ganska hårt jämfört med Darin om man inte hört något annat.
hahavaffan
2006-05-01, 17:20
Hård, jävla, rock. Håller på att bränna en skiva tills morgondagens ryggpass :hbang:
hahavaffan
2006-05-01, 17:31
om in flames är "hård" hårdrock,vad är då band som canibal corspe osv,ultra hård hårdrock=/?
lyssnar på 80-talls samt några utav dom bättre moderna banden.In Flames må vara svennar eller nåt, men de är så jävla kassa. Skrikiga och allmänt dåliga. Dock är det väl som med de flesta mindre bra banden, att de har nån bra låt. Så även In Flames faktiskt. Men inget slår ju band som t.ex. Circle of dead children. Bara namnet! :bow:
Skivan jag bränner kommer bl.a. innehålla godbitar som:
Rammstein - Te Quiero Puta!
10 Years - Wasteland
Slipknot - Spit it out
Metallica - Four leaf clover (S&M)
Mudvayne - Cradle
N.Y.C.C - Fight for your right to party - haha så fet.
Pantera - The art of shredding
Meeed flera!
internethjälten
2006-05-01, 17:35
Problemet är att gymägaren inte kan mätta alla munnar så
det bästa vore om de körde lite "hissmusik" i bakgrunden
och sen får var och en ha med sig Mp3-spelare etc efter
eget behag.
Deceiver85
2006-05-01, 17:39
eget behag.
ÖUIF där jag tränar, körde förut Ulf Lundell-medleyn...lycka till att knäböja till det..
brukar lyssna på vader, devildriver, ill nino, sepultura, soulfly, pantera, lamb of god, hatebreed, typ
Helst 80tals hårdrock (dvs inte black/deathmetal som blir rätt tjatigt i längden och stressigt)
Och hur mycket jag än hatar rap/hiphop i övrigt så funkar det faktiskt bra när man tränar, så det kan jag också tänka mig att gilla om det spelades på gymet.
Håller faktiskt med där! Fanns massvis med gangsta beats på mitt gamla gym och det fungerade konstigt bra.
Rock eller Trance. Intensiv dampmusik.
Tyst,musiken är ändå bara i vägen när man ska koncentrera sig
Arf Pingvin
2006-05-01, 19:40
Nej tvärtom. Utan musiken hör man allt möjligt annat som stör, andra som pustar och stönar främst. Lite musik, nästan vilken sort som helst, gör att man kan stänga ute andra ljud och koncentrera sig på sitt.
Ja skulle nån gång vilja ha en skön metalblandning under hela passet, i högtalarsystemet alltså men på WorldClass lär det aldrig hända. Folk stör sig när det är rockklassiker på för bövelen *grr*
grisbil3n
2006-05-01, 20:47
Riktigt hård hårdrock, mestadels primitiv och rå bm, jag är så ond förstår ni.
Riktigt hård hårdrock, mestadels primitiv och rå bm, jag är så ond förstår ni. :bow: :bow:
Riktigt hård hårdrock, mestadels primitiv och rå bm, jag är så ond förstår ni.
Ja,självklart vill man ha lite Dimmu Borgir och Detsörgsekälf på gymmet!
Tyst,musiken är ändå bara i vägen när man ska koncentrera sig
Exakt. Möjligtvis kan jag acceptera simpel och intetsägande musik. Bra musik blir man ju tvungen att lyssna på.
Ja,självklart vill man ha lite Dimmu Borgir och Detsörgsekälf på gymmet!Dimmu är väll så långt man kan komma från mörk o primitiv bm?
eget behag.
Vad tränar ni på för jävla softcoregym egentligen? På mitt gym modererar och bestämmer jag över musiken. Cd-spelare låst. Punkt.
Dimmu är väll så långt man kan komma från mörk o primitiv bm?
Tycker jag åsse, men ge mig Freezing Moon så hantelror jag Universum. (Eller valfri låt från andra och tredje Slipknot-skivorna :))
Skulle jag bestämma skulle det vara trance. Men nu bestämmer inte jag så då blir det mp3spelare.
Inget fel på dem, men sen när blev In Flames hårt? :D LOK är rätt kul att träna till, samma sak som Rammstein, Nightwish och det mesta med bra tryck i.
Däremot kan jag inte förstå hur folk kan träna till "uh-uh...jag har mer pengar än dig...uh-uh...jag knullar fler brudar"-rap. Ni som gillar det, motiverar det verkligen er?
Japp det gör det.
Däremot kan jag inte förså hur folk kan träna till långhåriga mongon med iq på runt 50 som står och skriker så man inte hör någon text öht, motiverar det verkligen er?
Sandlådenivå ftw :hbang:
Däremot kan jag inte förså hur folk kan träna till långhåriga mongon med iq på runt 50 som står och skriker så man inte hör någon text öht, motiverar det verkligen er?
Sandlådenivå ftw :hbang:Vilken oerhört mogen och insiktsfull kommentar!
G-Unit, Nate Dogg, MASE, N.E.R.D m.m.
Vilken oerhört mogen och insiktsfull kommentar!
Jo, det var det som var meningen.
Rock'nRoll
2006-05-01, 22:13
Fick kötta på med Aura Noir idag!
Lite blandat med smörpop, rap, klassisk rock, mer modern rock, jättelite metal.
grisbil3n
2006-05-01, 22:38
Japp det gör det.
Sandlådenivå ftw :hbang:
Du får lyssna vidare på din jävla Kent det är lugnt...
Som vanligt ska alla vara lika töntiga och försöka bräcka varanda om hur hårda dom är när dom ska lyssna på hårdrock.
Helst ska det vara så okänd grindcore som möjligt och vara gjord på ett risfält i thailand.
Jag är allätare och gillar den mesta musiken bara det inte är för seg musik.
Är det lite tempo så funkar det mesta.
grisbil3n
2006-05-01, 23:12
Helst ska det vara så okänd grindcore som möjligt och vara gjord på ett risfält i thailand.
:laugh:
Helst ska det varken vara Kent eller Grindcore utan Slipknot. Lyssna på refrängen i Everything ends, vilket underbart trumspel!
grisbil3n
2006-05-01, 23:16
Helst ska det varken vara Kent eller Grindcore utan Slipknot. Lyssna på refrängen i Everything ends, vilket underbart trumspel!
Slipsknut betackar vi oss för. Jag vill ha risfältsgrindcore!
Slipsknut betackar vi oss för. Jag vill ha risfältsgrindcore!
Strypsnara ffs, inte slipsknut! kolofolket ska veta bättre än att dissa Slipknot, världens bästa sångare och grymmaste trummis i samma band. Spelar Napalm Death på lisfält? :)
Corpobal
2006-05-02, 00:19
Jag vill inte ha musik som jag själv lyssnar på hemma, då kan man bli distraherad. Det viktiga är att det inte är någon irriterande reklam eller hjärndöda radiopratare, om jag fick välja så skulle dom nog köra gammal metal typ Judas Priest, Saxon och Manowar som dom faktiskt gör vid enstaka tillfällen där jag tränar. Kul när Hell bent for leather börjar spelas helt plötsligt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.