Visa fullständig version : varför hål i skrevet?
shadowfire
2006-05-01, 15:21
Asså, detta är tredje paret jeans som spricker i skrevet för mig nu *grr27*
Denna gången ett par Lee-jeans o samma visa varje gång, går bara någon månad o sedan får jag två hål, ett på vardera sida... i storlek som en pungkula.. :em:
Någon mer som drabbas av detta fenomen?
Gör ju inte saken bättre av att man inte kan sy heller, så det blir snällt till o visa kallingarna för damerna i soffgruppen varje fikarast...
Du har stor penis. Det var det du ville höra och nu har du hört det. Tråd låst!
/Allan (och med stor penis)
Det är tvätt slitage. Man ska inte tvätta jeans mer än varannan månad lr nått, om dom inte är allt för skitiga. Jeans ska vädras. Annars blir det hål i skrevet.
Samma sak med min Lee jeans, vart enda par jag har får hål i skrevet.
Chansar mer på att de slits då de "gnuggas" mot varandra när du går och liknande.
Byxorna är för tajta där nere och till slut slits sönder när man går runt tror jag
Det är tvätt slitage. Man ska inte tvätta jeans mer än varannan månad lr nått, om dom inte är allt för skitiga. Jeans ska vädras. Annars blir det hål i skrevet.
Jag tvättar mina hela tiden och detta har aldrig hänt mig..
Använd kanske inte så tajta jeans?
Hur är det med de tjejer (och vissa killar) som går runt i de astajta jeansen, där borde det ju bli hål väldigt snabbt ju
Är det vanligt slitage eller går dem sönder så det rivs upp? Antagligen så hjälper det hur som helst ifall du drar upp byxorna å dissar gällivare-hänget.
/Griip, med AC på alla jeans
Mina går också sönder i skrevet och spricker över knäna. Inte coolt...
Hur är det med de tjejer (och vissa killar) som går runt i de astajta jeansen, där borde det ju bli hål väldigt snabbt ju
Är det jeans som inte är slitna från början har det aldrig varit något problem för mig.
shadowfire
2006-05-01, 15:33
Är det vanligt slitage eller går dem sönder så det rivs upp? Antagligen så hjälper det hur som helst ifall du drar upp byxorna å dissar gällivare-hänget.
/Griip, med AC på alla jeans
Våga vägra gällivarehäng, jag är 29 bast ffs och ingen "street fighter" med pannband och halskedja till naveln... byxorna sitter där de ska, men de är lågskurna och slimfit, ja.
shadowfire
2006-05-01, 15:35
Mina förra crocker-jeans... o nu börjar lee-jeansen bli likadana... ffs
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/jeans.jpg
Våga vägra gällivarehäng, jag är 29 bast ffs och ingen "street fighter" med pannband och halskedja till naveln... byxorna sitter där de ska, men de är lågskurna och slimfit, ja.
Vad har gällivare häng med pannband å halskedja å göra? Du är nog lite ute å cyklar nu :laugh:
(ta inget jag säger idag seriöst eller ens tro att det ska vara vettigt)
Inte för att det tillför något kanske, men jag har exakt samma jävla problem.
Det är mestadels också lee:isar för mig
*cry* *grr27*
christian
2006-05-01, 15:42
Kvalitetsproblem? Nu vet jag inte hur bra kvalitet det är på Lee och Crocker, men det enda par jeans jag lyckats nöta på så sätt var ett par Levi´s som jag i ungdomen blekt vita i klorin...
De Levi´s och Peak Performance jag har idag håller tills jag tröttnat på dem och/eller växt ur. Lyckades iofs köpa på mig ett par Batistini för några månader sen, de tror jag inte håller lika länge då tyget är rätt tunt.
Det jävliga är ju att det inte verkar vara fråga om storlek/tighthet heller. Köpte ännu större byxor och trodde att det skulle lösa sig, men det blev nästan värre. Hur långt ner har du dina braller?
Mr. Moose
2006-05-01, 15:45
Kraftig pungsvett som fräter hål kanske? :D
Claes
Är det jeans som inte är slitna från början har det aldrig varit något problem för mig.
Jag har inte heller haft nåt problem med att dom slits där, måste nästan gå och kolla.. Nej, inget slitage.
Ni kanske är där och pillar för mycket? :D
christian
2006-05-01, 15:48
Det jävliga är ju att det inte verkar vara fråga om storlek/tighthet heller. Köpte ännu större byxor och trodde att det skulle lösa sig, men det blev nästan värre. Hur långt ner har du dina braller?
Mina? Rätt normalt skulle jag tro, lite loose men inget häng heller.
Tvättas gör de ofta, också.
shadowfire
2006-05-01, 15:49
Kraftig pungsvett som fräter hål kanske? :D
Claes
Helt ärligt så började jag fundera på om det var för att man rakar pungen, menar det blir ju som stubb efter någon dag och det kanske skaver som fan.... å andra sidan är kallingarna hela, så det kan inte vara skavsår från muskedundret.
http://img375.imageshack.us/img375/8361/pict16402dt.th.jpg (http://img375.imageshack.us/my.php?image=pict16402dt.jpg)
Jag vet hur det är :D
shadowfire
2006-05-01, 15:52
Jag har mina med linningen precis över bäckenbenet eller vad man ska säga, över midjan men inte över magen (perfekt så det lilla fläsk man har kan hänga ut sig över linningen, *mutter*)... i skrevet däremot har jag det rätt tight upp, känner väl sömmarna med pungen... men det är ju rätt skönt o knalla runt så med.. :em:
Pumpovicevic
2006-05-01, 15:53
Jag har spräckt 4 byxor (alltid i skrevet), men bara ett par jeans, det hände på sportlovet. En annan grej som jag tycker är jobbigt är att jag ofta har märkbart svårt att ta på mig skorna, för när jag ska böja mig ner och knyta skorna kommer latsen i vägen så det känns som att tröjan ska spricka (har jag jeansjacka på mej är det tom omöjligt att komma ner). Så därför måste jag sätta mig ner med ena knät i marken och knyta skorna, men då är jag så rädd att mina byxor ska spricka för då blir dom skittajta i skrevet så jag nästan klämmer sönder kulorna, och det beror inte på att jag har särskilt tajta byxor utan för att jag har så stort arsle. :D
shadowfire
2006-05-01, 15:55
Jag har spräckt 4 byxor (alltid i skrevet), men bara ett par jeans, det hände på sportlovet. En annan grej som jag tycker är jobbigt är att jag ofta har märkbart svårt att ta på mig skorna, för när jag ska böja mig ner och knyta skorna kommer latsen i vägen så det känns som att tröjan ska spricka (har jag jeansjacka på mej är det tom omöjligt att komma ner). Så därför måste jag sätta mig ner med ena knät i marken och knyta skorna, men då är jag så rädd att mina byxor ska spricka för då blir dom skittajta i skrevet så jag nästan klämmer sönder kulorna, och det beror inte på att jag har särskilt tajta byxor utan för att jag har så stort arsle. :D
:laugh: :laugh:
Det problemet slipper i varje fall jag, men sedan har jag inte så stort arsle heller iofs.. :)
Tror jag åsse får lägga upp några bilder på mina sabbade brallor så får vi se vem som har störst hål :) Kan man inte laga hålet på något sätt? Typ sätta dit en lapp med en bild på Arnold eller nåt? :D
HULKEN! :D
Tror jag åsse får lägga upp några bilder på mina sabbade brallor så får vi se vem som har störst hål :)
om jag hade lagt in en större bild så ser man att jag försökt sy ihop hålet men då sprack det på ett annat ställe istället :D
Pumpovicevic
2006-05-01, 16:08
HULKEN! :D
Jag är inte Hulken, inte än. Jag kan ju fortfarande gå med tröjan på, det kan ju inte han. :naughty: Btw, undrar vart han köper sin byxor... *rolleyes*
Röda_Lacket
2006-05-01, 16:09
Här har vi svaret till det mystiska hålet i röven http://www.kiteboardokoboji.com/image/110604/DSC00032028.jpg :naughty:
Cyklar mycket, kanske?
Har också tänkt att det kan vara det.....Har ju legat lite lågt med cyklandet ett tag så det har inte varit några hål på senaste :) Då blir följdfrågan helt naturligt: Är det någon som vet hur man undviker hål i brallan av cykling?
bluelight
2006-05-01, 16:14
Har också tänkt att det kan vara det.....Har ju legat lite lågt med cyklandet ett tag så det har inte varit några hål på senaste :) Då blir följdfrågan helt naturligt: Är det någon som vet hur man undviker hål i brallan av cykling?
Byta sadel till nån med lite mer "glid" på? :D
Pumpovicevic
2006-05-01, 16:15
Jag cyklar mycket, kan nog iaf delvis bero på det.
shadowfire
2006-05-01, 16:15
Här har vi svaret till det mystiska hålet i röven http://www.kiteboardokoboji.com/image/110604/DSC00032028.jpg :naughty:
hahahh!!... kan intyga om att så inte är fallet, lol
shadowfire
2006-05-01, 16:16
Cyklar mycket, kanske?
Äger inte ens en cykel. Däremot sitter jag mkt på jobbet, funderar på om det kan vara det... vi grabbar har ju en tendens o bresa lite när man sitter..
Jag tror det är så att ni har så jävla stora ben allihopa.
VARANNAN MÅNAD?
näe du.. jag tvätar mina jeans varanann vecka ungefär beroende på hur mycket jag använt dem.. men jag använder dem ca 5-8 gånger inann tvätt.
shadowfire
2006-05-01, 16:32
Jag tror det är så att ni har så jävla stora ben allihopa.
Mina lår är typ som dina armar... så mja... ;)
Mina lår är typ som dina armar... så mja... ;)
38 cm? :)
shadowfire
2006-05-01, 16:54
38 cm? :)
52cm, men om du curlar upp lite pump så nitar du snart 50-strecket ;)
Min syrra har samma problem med sina byxor, troligtvis är det sittbenen som gnager hål i byxorna = benig rumpa :)
Jag hade samma problem tills jag gick ned i vikt, smalare ben = mindre friktion.
Jag hade samma problem tills jag gick ned i vikt, smalare ben = mindre friktion.
word, my nigga.
Samma problem här. Ska man behöva börja gå hjulbent eller sluta träna benen för att inte förbruka så många jeans? Kul alternativ :MrT:
Får maila jeansföretagen och efterlysa jeans med förstärkning i grenen!
Metal_boy_
2006-05-01, 21:48
Frätande pungsvett?
Har ni förresten samma problem med era kalsoner? jag har GRYM omsättning på underkläder och min ekonomi (läs. snålhet) tillåter inte nya kallingar i parti och minut, så det blir att man oftast går med trasiga tygstycken men det är för all del skönt att lufta ballsen och det drabbar ju inga andra än omgivningen. :D
shadowfire
2006-05-01, 21:53
Har ni förresten samma problem med era kalsoner? jag har GRYM omsättning på underkläder och min ekonomi (läs. snålhet) tillåter inte nya kallingar i parti och minut, så det blir att man oftast går med trasiga tygstycken men det är för all del skönt att lufta ballsen och det drabbar ju inga andra än omgivningen. :D
Förr i tiden med de gamla tygkallingarna så gick de sönder efter massa tvättar, typ vid resåren osv, men de senaste 5 åren har inte en enda pajjat... de håller i vått o torrt, även då någon galen blondin sliter av dem med full kraft!
Förr i tiden med de gamla tygkallingarna så gick de sönder efter massa tvättar, typ vid resåren osv, men de senaste 5 åren har inte en enda pajjat... de håller i vått o torrt, även då någon galen blondin sliter av dem med full kraft!
Och vilka kallingar använder du nu då? :D Ja vid resåren är det världens hål...Haha grymt :)
grisbil3n
2006-05-01, 22:10
Därför man kör med rymliga runkisbyxor.
hahavaffan
2006-05-01, 22:11
Mina tre senaste par sprack i skrevet när jag började träna ben. :(
Imorgon ska jag dock kaufa nya! Går dom sönder relativt fort kommer jag lämna tillbaks skiten.
Rock'nRoll
2006-05-01, 22:11
Det här drabbar för eller senare alla byxor jag äger, även de rymliga mjukisbyxorna :)
Hade på så ett par Lee-jeans. Så jag lämnade tillbaka dem och det visade sig att det var fel på hela partiet.
Niclaaas
2006-05-01, 22:20
har samma problem. inget av förslagen i tråden stämmer in på mig heller. kanske bara är kvalité, senast jag köpte byxor köpte jag två dyra par och nu verkar det mer lovande iaf
shadowfire
2006-05-01, 23:05
Och vilka kallingar använder du nu då? :D Ja vid resåren är det världens hål...Haha grymt :)
Numera är det oftast märkeskallingar av olika slag, men fortarande lite fluffigare kalsonger så paketet kan lufta sig... :)
Numera är det oftast märkeskallingar av olika slag, men fortarande lite fluffigare kalsonger så paketet kan lufta sig... :)
Haha, tänk om allt handlar om vilja till luft? Bollarna: "Vi måste få luft, låt oss fräta hål med hjälp av pungsvetten"
Någon som vet var man får kontakt med en svensk representant för Lee Jeans? Var ju en gemensam nämnare där. De kanske vet vad som är fel i användningen eller nåt?
antagligen så måste det skavas emot när du går.
antagligen så måste det skavas emot när du går.
Skavas emot vad?
Äntligen en tråd om ett verkligt relevant ämne!
Mina jeans spricker också alltid i skrevet, så jäkla irriterande, för även om jag har symaskin och husmoderlig kunskap, så blir det helt knöligt och obekvämt med lagning i skrevet.
Jag har skyllt på att det är för att mina lår är så feta och går ihop när jag går och att jeansen därmed slits, jag står visserligen fast vid att jag tror att det delvis är orsaken(även om mina lår i dessa dagar är aningens mer o-feta), men jag tror också det beror på att även om man inte har häng på byxorna så slits de väldigt mycket i grenen när man tar upp benen. Jag försöker att alltid dra upp byxorna i grenen innan jag sla lyfta upp benet eller sätta mig ner, men det är inte vattentätt.
Nu har mina älsklingbyxor legat där hemma och väntat på lagning i flera månader och mina nya favvobyxor börjar bli allt ljusare och tunnare i grenen, tänker göra förstärkningssömmar innan de spricker den här gången dock!
Jag tror detta problem endast rör oss som har tighta jeans, eller jeans med häng. Jäkligt irriterande iallafall, varför kan de aldrig gå sönder på typ knäna eller benen? Där kan det ju vara riktigt snyggt med en lagning...
Mina råd för att undvika detta är alltså: dra upp byxorna innan du tar stora kliv/lyfter knäna högt/sätter dig/liknande, sy förstärkningssömmar* innan hålet uppstår, men vänta till du kan de var det slits eller köp större byxor.
*nej, det är inte svårt att sy lite sicksack fram och tillbaka med en maskin
Metal_boy_
2006-05-02, 08:44
Ok, andra byxor sprack när jag bulkade upp till 121kg, men inga jeans. Fan har ni för er egentligen?
Måste fan vara pungsvetten!
Ok, andra byxor sprack när jag bulkade upp till 121kg, men inga jeans. Fan har ni för er egentligen?
Måste fan vara pungsvetten!
Du, min pungsvett fräter INTE! :D
Metal_boy_
2006-05-02, 08:53
Du, min pungsvett fräter INTE! :D
Kemisk läppglans? :confused:
*innocent*
Kebab-Arne
2006-05-02, 09:07
Enda byxor jag fått hål i skrevet är ett par mjukisbyxor jag hade i ett antal år.
Verkar vara ganska många som får hål i sina Lee jeans, med tanke på ett par nya sådana kostar en 800-900:- så är det inget jag skulle acceptera. Har själv aldrig haft ett par Lee, men blir ju knappast mer sugen på köpa.
grisbil3n
2006-05-02, 09:10
Tror mycket handlar om att man slänger upp ena benet när man sätter sig ner, ge fan i detta så håller bysserna, eller ta det lugnare.
Det är tvätt slitage. Man ska inte tvätta jeans mer än varannan månad lr nått, om dom inte är allt för skitiga. Jeans ska vädras. Annars blir det hål i skrevet.Källa på det?
Metal_boy_
2006-05-02, 10:47
Källa på det?
Källan finner du i skrevet :naughty:
Hellre hål i skrevet än skrevet i hålet. Eller tvärtom.
har själv slitit sönder ett antal par Jeans och kalsonger på just detta ställe och troligtvis beror det på att låren gnids mot varandra just där när man går. hade större problem tidigare när jag cyklade mer men köper jag förslitan jeans (typ jack'n'Jones) så vet jag att livslängden på de jeansen inte är så lång eftersom jag sliter i skrevet.
Asså, detta är tredje paret jeans som spricker i skrevet för mig nu *grr27*
Denna gången ett par Lee-jeans o samma visa varje gång, går bara någon månad o sedan får jag två hål, ett på vardera sida... i storlek som en pungkula.. :em:
Någon mer som drabbas av detta fenomen?
Gör ju inte saken bättre av att man inte kan sy heller, så det blir snällt till o visa kallingarna för damerna i soffgruppen varje fikarast...
jag har hål i skrevet på två par jeans och två par arbetsbyxor. Låren är så vältränade så insidan gnuggar mot varann och sliter hål i brallorna. :naughty:
sen att man alltid väljer för små och tajta bralls gör ju inte saken bättre *rolleyes*
Metal_boy_
2006-05-02, 14:09
jag har hål i skrevet på två par jeans och två par arbetsbyxor. Låren är så vältränade så insidan gnuggar mot varann och sliter hål i brallorna. :naughty:
sen att man alltid väljer för små och tajta bralls gör ju inte saken bättre *rolleyes*
Eller så är du bara så tjock att hela din nedre del är en välgjuten framstjärt :D
Eller så är du bara så tjock att hela din nedre del är en välgjuten framstjärt :D
HAHA men FET-LOL på dig ;)
Bump ffs!
Tror mycket handlar om att man slänger upp ena benet när man sätter sig ner, ge fan i detta så håller bysserna, eller ta det lugnare.
Nej, jag är extremt straight IRL, så det kan det inte vara.
Hur förhindrar man djävulsskapet?
Mina Jeans brukar klara sig hyffsat längre. Dock äter min cykelsadel Kalsonger till 1000
Mina Jeans brukar klara sig hyffsat längre. Dock äter min cykelsadel Kalsonger till 1000
Ja, och hur fan ska vi lösa det?
Här tror man att vi lever i den bästa av världar och har makt att förändra osv. men så kan man inte ens få sina egna braller/kallingar att hålla. *grr27*
shadowfire
2007-04-16, 18:04
Men det är ju helt jävla otrooooooligt!
Förbannade satans budgetbrallor, gick ju fan knappt ett halvår denna gång, köpte dem i typ oktober! Satans tusenlapp rätt i sjön igen, jag blir så tröööööööööött...!!!!! *grr* *grr27* *grr27* *grr27*
http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/levis.jpg
Your groin is too powerful for them jeans ;)
jag har problem med jeans också, men lite av en annan anledning. jag undrar varför alla grenar sitter så jävla högt upp!? Vill inte gå runt med hängbyxor, som en hiphopare bara för att få lite utrymme mellan benen... samma sak, harman lite större lår (muskler) än vad genomsnittet av vad H&M:s konsumenter har så får man leta länge för att hitta några bekväma jeans. Jäkla Emo:s med smala ben som äger jeansmarknaden. (Jag bör nästan skapa ny tråd om detta, men vill inte verka grinig ;))
hobbitar
2007-04-16, 18:36
Jag var och Bowlade i Lördags. Efter 5 min sprack mina Jeans i grenen! Ett stort jäkla hål *mini*
Som tur var bor jag inte långt ifrån bowlinghallen...
En gång när jag festade på Garbos så gick jag ner i split på dansgolvet å gissa vad som hände, jo brallorna sprack i grenen ;D
hobbitar
2007-04-16, 18:40
En gång när jag festade på Garbos så gick jag ner i split på dansgolvet å gissa vad som hände, jo brallorna sprack i grenen ;D
Shit, då fick damerna se på trumpet förmodar jag?
Shit, då fick damerna se på trumpet förmodar jag?
Vid det tillfället var det nog mer piccoloflöjt ;)
Chansar mer på att de slits då de "gnuggas" mot varandra när du går och liknande.
+1
Det gjorde mina när jag bulkade upp och la på mig en massa späck medialt. Alla jeans jag hade råkade ut för samma sak.
Förbannade satans budgetbrallor, gick ju fan knappt ett halvår denna gång, köpte dem i typ oktober! Satans tusenlapp rätt i sjön igen, jag blir så tröööööööööött...!!!!! *grr* *grr27* *grr27* *grr27*
Precis sådär blir det jämt för mig oavsett märke, nu börjar man ju bli för snål för att köpa nya och bara laga, fast lagningarna håller ju ej så länge.
bertbert
2007-04-16, 18:57
Så gör mina levis också. Fast jag betalade inte mer än 150 kr/par. :)
så ser alla Pipphis byxor ut fast större hål.
mina gick sönder tidigare men inte längre.
bildbevis!!!!
Tom Warrior
2007-04-16, 19:40
Det går att reparera. Köp rejäla kvalitetsjeans.
Jag har exakt samma problem :(
Förut köpte jag budgetjeans för jag visste att efter några månader så skulle det bli hål i skrevet men för några månader sen gick jag och köpte ett par PACE och G-STAR.
Vad har hänt nu, efter ca 3 månader..? Hål i skrevet på mina PACE! >_<
Dom kostade 1400 kr ffs! *gah!*
Väntar bara på hålet i mina fina G-STAR .___.
Spelar ingen roll vilka jeans jag köper, händer alltid samma sak.
Jag känner att det skrapar emot när jag går men hur fan ska man göra annars? VLCD-dieta sig ner till 60 kg? Gå hjulbent som en jefla apa? Förjäkligt är detta! *grr*
Köpa större storlek? Då passar dom inte i midjan, dom är redan för stora som det är nu. Dra upp byxorna? Har inte haft häng sen tiden då man ejakulerade i sömnen och fick sina första fjun på snoppen >_>
Brukar få detta problem med mina rawdenim efter några månader utan tvätt.
Dock inte med vanliga fabrikstvättade jeans.
Kostar runt en hundring att laga hos skräddaren annars finns det en ypperligt bra guide på manolo:
http://manolo.se/?p=449
Har lagat mitt senaste slitningsprojekt med stor framgång med den metoden.
Kan inte finna annan anledning än att jeansen nöts snabbare när de sitter tajt runt skrev/lår området.
Kvalite brist kanske? Förståligt med otvättade jeans men vanliga har jag aldrig fått detta problem med.
shadowfire
2007-04-16, 21:42
Det går att reparera. Köp rejäla kvalitetsjeans.
amen vafan, alla jeans jag har kostar ju iaf en tusing... bläääääh.
Sy kan jag fanemig inte heller, ska se om man kan använda fliselinband kanske o stryka fast nått i arslet.
tossefar
2007-04-16, 21:46
Tvätta inte jeansen så slipper du slitaget. Annars så får du börja köpa jeans i rätt storlek :)
shadowfire
2007-04-16, 21:48
Tvätta inte jeansen så slipper du slitaget. Annars så får du börja köpa jeans i rätt storlek :)
har typ tvättat dem 2ggr eller ngt på 6 mån.. :em:
vafan är rätt storlek då, vill ju inte gå med Ronny o Ragges gällivarehäng.. *gah!*
tossefar
2007-04-16, 21:52
har typ tvättat dem 2ggr eller ngt på 6 mån.. :em:
vafan är rätt storlek då, vill ju inte gå med Ronny o Ragges gällivarehäng.. *gah!*
Dunno. Kan du ta en bild på dig i valfritt par byxor? Lite lättare att se om det är passformen som stället till det för dig.
Jag minns att jag på gymnasiet (6 kilo tyngre än nu) pajade ett par jeans just för att de satt dåligt på min inte helt späda pojkkropp. Jag var inte jättefet med mina 72 kilo, men kläderna satt inte bra.
DarthHolm
2007-04-16, 22:03
Det farliga är ju när du går in på dom slitna "dagen-innan-tvättstugan"-boxershortsen, som inte är dom tightaste du ägt.
Pierre_C
2007-04-16, 22:15
När jag bara lästa rubriken så trodde jag att du var en kvinna som trott att du varit man hela livet men just uptäckt ett mystiskt hål där snoppen skulle vara.
Metal_boy_
2007-04-16, 22:35
Varför hål mellan skinkorna?
Tom Warrior
2007-06-10, 08:53
När man inte tvättar sina jeans under längre perioder blir det lättare hål. Smutsen bryter ned denimen. Någorlunda närvarande intervall när det gäller tvätt är önskbart om hållbarhet är något man bryr sig om. Vissa jeans tål dock självfallet mer... Förslitna Levi's är inte någon vidare kvalitet. Om du vill ha billiga hållbara jeans rekommenderar jag dig att köpa ett par otvättade/rigid/råa Wrangler 13MWZ. Kostar runt 20 dollar i USA, väldigt hållbara sett till priset. Många brukar denna modell i många år utan att det blir hål, och då pratar jag rejält bruk som kroppsarbete etc.
bluelight
2007-06-10, 11:38
Har aldrig tvättat mina jeans (5 mån igår) ändå är det hål som fan mellan benen. Inte fan är dom tighta heller!! Försöker sy hela tiden men tråden går av, tips? Sy med björntråd kanske?! :D
Dagens ilands *popcorn* :D
Min dagmamma hade fixat det på 2 röda med en sån där liten praktisk knä-lapp med björne/pippilångstrump på
Those where the days
De slits ju för att låren skaver ihop. Har man stora lår som skaver ihop och inte vill få hål i brallan får man ha stora baggy jeans som har skrevet nedanför ens egna så att säga...
Jag tvättar mina hela tiden och detta har aldrig hänt mig..
Använd kanske inte så tajta jeans?
Jeans ska väldigt sällan tvättas, jag tvättar inte mina jeans oftare än kanske någon gång i halvåret. Man använder ett par och byter med andra par och hänger upp dom gamla. Men vill man ha dom snygga och "o-ut-tvättade"
så kan man inte tvätta dom.
Tvättar förstör jeans som inget annat
blekfet2
2007-06-10, 13:12
Jeans ska väldigt sällan tvättas, jag tvättar inte mina jeans oftare än kanske någon gång i halvåret. Man använder ett par och byter med andra par och hänger upp dom gamla. Men vill man ha dom snygga och "o-ut-tvättade"
så kan man inte tvätta dom.
Tvättar förstör jeans som inget annat
usch!
Tvättar dom gör man typ 2 ggr månaden om de används flitigt, dock så vänder jag dem ut å in.
Angående hålen så lider jag utav samma problem, feta (lägg märke till ordet feta inte stora) ben "ain´t the shit" :D
Bump!
Nya rön på hål-i-skrevet-fronten? He stink ju så jävligt om man tvättar jeansen mindre ofta.
Jag har btw samma problem med kallingarna, kan det finnas något samband?
Delar samma problem, rätt fint på sommarn med luftkonditionering samt så inbjuder hålet till en flex av enormus pungus.. man är ju inte sen på att förevisa hur regalskeppet vasas ståtliga segel såg ut (i miniatyr)..
Hardrocker
2007-09-12, 13:54
Jeans har jag aldrig lyckas spräcka i skrevet men däremot några andra byxor. Det hänger väl på hur bra sydda de är.
Jeans brukar jag spräcka baksida-lår på. Inte på längden utan tvärs över. Nån som brukar annan som har det problemet?
Har samma problem som många andra här, och inte fan hjälpte det att köpa dyra 1400 kr jeans heller -_-.
"baggy" jeans vill jag heller inte gå runt i. Antar att man får stå ut med att spendera extrapengar på jeans :/
shadowfire
2007-12-09, 18:38
Helt otroligt. Nu hände det igen. Byxorna sprack upp med två fina hål i skrevet i veckan. Inte ens 4 månader gamla jeans. *gah!* Perfekta två små kinderägghål som man kan stoppa ut kulorna genom.. :(
Haha, tränar du i jeansen, eller hur bär du dig åt?
Man and Machine
2007-12-09, 18:47
Det måste väl ändå dröja ~1 år till man sliter sönder jeansen där nere? Iaf för mig som inte använder så många olika byxor. Värre är det med kalsongerna dom är ju mjuka och borde inte slitas sönder lika lätt men trots detta går dom ju sönder efter typ ett halvår. Är inte så kul med dubbel otur och stå med giraffen halvägs ute varje dag och ännu värre at sitta då flyttar den ju ut helt. *gah!*
Har du alltid samma byxor på dig eller?
shadowfire
2007-12-09, 19:31
Har du alltid samma byxor på dig eller?
Varierar mellan två par jeans, men jag använder dem rätt mkt, typ hela tiden...
Ganymedes
2007-12-09, 19:38
Frätskador? Nä, jag vet inte. Jag har samma problem faktiskt. Jävligt störande.
Varierar mellan två par jeans, men jag använder dem rätt mkt, typ hela tiden...
Men då är det väl inte så konstigt om de går sönder efter några månader?
Jag har kanske 15-20 par byxor som jag varierar mellan... och mina håller hur bra som helst :)
Nu har mina jobbarbyxor fått sig 2 fina hål med *mini*
Vi pratar tuffa snickarbyxor (Björnkläder, inte Blåkläder ;o ) och dom klarade sig 3.5 månader
What to do? .__.
Jag har samma problem, har hänt med två av mina jeans nu.. fiifan säger jag :( Jag ska köpa massa nya jeans men det är typ omöjligt att hitta jeans som passar med min stora röv*gah!*
Sluta klia er på kulorna 24/7.
Fatalist
2007-12-24, 19:16
köp jeans av kvalitetsmärken ;)
Aldrig haft spruckna bralls.
hjälper ju inte.. eller menar du brallor som kostar 2000+?
:MrT:
Börja träna benen ;)
Ja Laijza, sluta genast upp med det. ;)
Denstillasittande
2007-12-24, 22:11
Enda byxorna som går sönder för mig i skrevet är jobbarbyxorna. Men det är för de halkar ner lite för de brukar bli lite tunga med massa skräp i och man böjer sig ner lite dumt.
Använder nästan bara mina jeans nån gång i veckan och har aldrig haft några problem med hål med dem.
I just can't help myself :(
Förresten så har jag även fått hål i ett par av mina mjukisbyxor. Fast då äre inte ett hål på vadera sida, utan ett stort i mitten mellan benen. Och det blir bara större å större, jobbar sig bakåt åt röven. Så jag får inte böja mig fram när jag har dom. Och om jag mot förmodan skulle vara tvungen att göra det så får man hoppas jag har snygga trosor på mig :D
Ondskapelsen
2007-12-24, 23:18
Jag har samma problem, har hänt med två av mina jeans nu.. fiifan säger jag :( Jag ska köpa massa nya jeans men det är typ omöjligt att hitta jeans som passar med min stora röv*gah!*
När blev stor röv någonting negativt? Finns ju en gluteustävling tillochmed.
Ärefyllt o vinna, stor röv = bra röv :).
Snygg röv om inte annat haha.
OT:
Det är därför att låren gnids mot varandra, kallingarnas ben går ju på varsinn sida om grenen på jeansen så kallingarna ska inte slitas av detta.
Jag har problem med jeans som blir hål på i grenen, men kallingar har ja inte haft problem med sen ja slutade köpa H&M's skitkalsonger.
Salmings kalsonger = sköna + kvalité. Riktigt bra skit.
Vettig tråd förresten
Nu var det där mer riktat åt killarna som hade problem att det hade blivit två hål precis vid bollarna. Men laijza kanske har ett par bollar, vem vet?
Kanske har hon en hobby som trappräckeglidare och glider upp tyget.
Men det enda jag vet är att jag har fått en flaska wiskey i present och att det är jul.
Så God jul!
Har även fått lite kastruller och kläder.
Ondskapelsen
2007-12-25, 00:32
Nu var det där mer riktat åt killarna som hade problem att det hade blivit två hål precis vid bollarna. Men laijza kanske har ett par bollar, vem vet?
Kanske har hon en hobby som trappräckeglidare och glider upp tyget.
Men det enda jag vet är att jag har fått en flaska wiskey i present och att det är jul.
Så God jul!
Har även fått lite kastruller och kläder.
nyktert värre från din sida, går inte o prata me dig på msn. ahej
regustrerade användare
shut teh face
2007-12-25, 00:48
Använd mjukisbyxor när du handlar eller är hemma och gör saker.
Så spar du livslängden på jeansen. :Virro
shadowfire
2008-11-27, 22:05
R.I.P. mina senaste jeans, då var det dags o begrava Dieselbrallorna. Vafan.
Jag överväger starkt att skaffa stjärtlapp av ngn form.
http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/jeans.jpg
hahavaffan
2008-11-27, 22:09
Mina nästan nya Levi's är väldigt nära bristningsgränsen nu... har gjort av med kvittot :(:(
Litecore
2008-11-28, 01:40
äh, slänga ett par jeans för att det är lite hål i dem?! royalister, i tell you ;P
Extra förstärkning är att rekommendera. Man lagar dem innan de går sönder! Limma/sy fast lagningslappar i skrevet på insidan direkt på de nyköpta brallorna.
Annars har jag empiriskt kommit fram till att det är förödande att cykla i jeans. Skaver väl just där när man trampar.
Granatgiraffen
2008-11-28, 08:55
Sluta sitt och skreva ut er framför receptionisten på fikarasterna så ordnar sig detta säkert.
Sluta sitt och skreva ut er framför receptionisten på fikarasterna så ordnar sig detta säkert.
Då kan man ju lika gärna köpa fula brallor, eller hur?
[/IMG]
Jag lappade fyra stycken av mina byxor för någon månad sedan. Det går utmärkt.
Granatgiraffen
2008-11-28, 09:23
Då kan man ju lika gärna köpa fula brallor, eller hur?
Bättre att köpa en ful receptionist då.
http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/jeans.jpg
Du kanske borde satsat på en permobil istället för Mersan du funderade på. Då slipper du ju gå så mycket och låren gnider sig mindre mot varann.
Bättre att köpa en ful receptionist då.
Var jobbar du?
Min gissning är att ni som får hål i skrevet går lite för mycket som dom gör i det här filmklippet.
zdr3MyWKUJU
Extra förstärkning är att rekommendera. Man lagar dem innan de går sönder! Limma/sy fast lagningslappar i skrevet på insidan direkt på de nyköpta brallorna.
Jag lappade fyra stycken av mina byxor för någon månad sedan. Det går utmärkt.
Välj en eller båda varianterna, vänta inte tills det blir stora hål.
Det funkar också att köra några varv med symaskinen som förstärkning om man inte har lust att lägga på en lapp, tänk vanlig ripstop men gärna med trestegs-sicksack för att göra det ännu starkare.
Någon som har väldigt problem bör kanske t o m fundera på friktionsaspekten och lägga en lapp av syntetmaterial på utsidan. Snyggt utfört så syns det bara om man ska skreva mot receptionisten.
Jag klickade och hoppades på en tråd om piercings =(
Hehe, jag trodde det var den där gamla tråden om varför man har ett utrymme i skrevet där man kan stoppa in pungkulorna.
shadowfire
2009-01-04, 14:39
Välj en eller båda varianterna, vänta inte tills det blir stora hål.
Det funkar också att köra några varv med symaskinen som förstärkning om man inte har lust att lägga på en lapp, tänk vanlig ripstop men gärna med trestegs-sicksack för att göra det ännu starkare.
Någon som har väldigt problem bör kanske t o m fundera på friktionsaspekten och lägga en lapp av syntetmaterial på utsidan. Snyggt utfört så syns det bara om man ska skreva mot receptionisten.
*rolleyes*
Idag går mina Diesel Timmen i graven iaf... R.I.P.
ffs, har tre par jeans nu som jag hoppas kunna köra med fram till midsommar iaf. Syntetlappar är fan nästa steg, eller så blir det Lidl-jeans i fortsättningen.
http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/jeans-1.jpg
Vafan lagar ni inte dem för?! Det syns ju knappt och ni sparar pengar.
shadowfire
2009-01-04, 14:56
Vafan lagar ni inte dem för?! Det syns ju knappt och ni sparar pengar.
Jag försökte lappa mina med textillim, men det gick fan inte... lapparna släppte eller så gick limet rätt genom jeanstrådarna o så såg det ut som gigantiska vita fläckar på helt fel ställe... *rolleyes*
Får fan ta dem till en skräddare, se symaskin o jag går inte så bra ihop.
Skäggmiffot
2009-01-04, 15:04
Jag försökte lappa mina med textillim, men det gick fan inte... lapparna släppte eller så gick limet rätt genom jeanstrådarna o så såg det ut som gigantiska vita fläckar på helt fel ställe... *rolleyes*
Får fan ta dem till en skräddare, se symaskin o jag går inte så bra ihop.
Jag har lappat mina hos skräddare när de börjar håla sig i skrevet. Det är billigt, syns inte och förlänger livslängden markant.
Lämna in till en skräddare. 100spänn per byxa och det har för mig hållt längre än ett par nya jeans.
Hur lyckas ni? Jag använder både tighta och lösa jeans, och har aldrig ens varit med om minsta slitage i skrevet. Fast jag har å andra sidan aldrig ägt några Lee- eller Crocker-Jeans. Inte Diesel heller faktiskt. Däremot 2 par H&M-jeans, och till och med de har hållt :confused:
Byta fabrikat och sluta tvätta Jeansen så ofta. Helst aldrig.
Edit: Eller så har jag bara för små pungkulor?! OH NOES
shadowfire
2009-01-04, 16:34
Jag har lappat mina hos skräddare när de börjar håla sig i skrevet. Det är billigt, syns inte och förlänger livslängden markant.
Lämna in till en skräddare. 100spänn per byxa och det har för mig hållt längre än ett par nya jeans.
whut! det ska genast undersökas.... :thumbup:
avråder samtliga från att prova textillim också om man inte vet vad man pysslar med.
stolpskott
2009-01-04, 17:09
Edit: Eller så har jag bara för små pungkulor?! OH NOES
det är väl bra? om de är små får dom väl bara huvudattraktionen att se större ut? Små karuseller=alla vill ta en tur på bergochdalbanan :thumbup:
Det är när man är fet om ljumskarna det blir så. Benen gnuggas mot varandra.
Har oxå förbrukat 3 jeans under bulken, helt sjukt vad dom slits precis på samma ställe som dina. Köper på gränsen till förstora jeans nu bara för att minska slitaget.
Har samma problem. Blev rejält irriterad när de senaste gick sönder efter enbart tre månader och jag inte hittade kvittot. Slår vad om att jag glömde det hos exet. Cykla har jag slutat med i största möjliga mån då det sliter ut byxor i raketfart.
Det är enbart jeans jag har det här problemet med, chinos och kostymbrallor slits knappt alls.
Min gissning är att ni som får hål i skrevet går lite för mycket som dom gör i det här filmklippet.
zdr3MyWKUJU
Men lol, det där är ju utanför min förra lägenhet, visste att det var mycket miffon däromkring.
shadowfire
2010-04-21, 12:45
Har slagit nytt rekord med Lee-jeansen som jag köpte senast och klarat snart ett halvår med dem utan hål. Äntligen slipper kulorna titta ut.
Det är tvätt slitage. Man ska inte tvätta jeans mer än varannan månad lr nått, om dom inte är allt för skitiga. Jeans ska vädras. Annars blir det hål i skrevet.http://memegenerator.net/Foul-Bachelor-Frog/ImageMacro/800674/Foul-Bachelor-Frog-jeans-always-clean-.jpg
Det är när man är fet om ljumskarna det blir så. Benen gnuggas mot varandra.Stämmer nog. Har kraftiga och tjocka ljumskar, medan jag har små "droppmuskler" ner mot knäet. För tillfället äger jag inte ett par jeans som inte har mindre eller större hål i skrevet.
Man kan lämna in byxorna till skräddaren och be att de förstärker insidan av dem när de börjat slitas. Kostar sällan mer än hundra spänn och man kan fortsätta använda sina sköna, inslitna jeans.
spoonchest
2011-08-11, 08:20
Skrevlappning? No thx.
Vi med otränade ben slipper trasiga skrev. I dubbel bemärkelse.
Nice bump :) Såg precis att jeansen fått sitt andra hål i skrevet och det är lite väl stort för att vara ok för jobbet... jusste, dushade inte imorse heller...win
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.