handdator

Visa fullständig version : Blood vials? Går det använda riktigt blood?

Dragon
2006-05-01, 14:24
Tja!

Kikade runt på nätet nyligen och fann sk. "Blood Vials".
Jag blev förälskad med en gång!
Det är en slags liten glasflaska med fejkblod som man bär som smycke. Det fans även tomma som man kunde fylla själv.
Jag undrade då om man skulle kunna fylla dessa med sitt eget blod och ett antikoagel så att det inte stelnar.
Skulle det funka? och i så fall hur länge håller det sig?

Jag har sökt utan resultat och vänder mig nu till er. Hjälp någon?

n1tro
2006-05-01, 14:32
varför har man det p sig

Dragon
2006-05-01, 14:38
Av samma anledning som man bär alla andra smycken.

kneger
2006-05-01, 14:39
hm.. verkar konstigt.. lite äckligt också faktiskt.. typ häxkonster och sånt

jaja, men varför inte ta fejkblod? ser inte nackdelar med att ta fejkblod?

work_hunter
2006-05-01, 14:43
länk till detta spektakel?

Dragon
2006-05-01, 14:49
Att gå runt med fejkblod är som att gå runt med en fejkad guldkedja. Visst, andra kanske tror att den är äkta men det är inte samma känsla för dig. ;)

http://www.bloodvials.com/shop/index.php?cPath=59

mela
2006-05-01, 14:59
Vad är meningen med dessa? De måste väl symbolisera något? Eller ha använts av någon grupp för någonting?

tossefar
2006-05-01, 15:02
Vad är meningen med dessa? De måste väl symbolisera något? Eller ha använts av någon grupp för någonting?
Vi kan väl gissa på att det har något med svarta rockar att göra. Det brukar vara kutym.

Dragon
2006-05-01, 15:02
Egentligen används de bara som (o)trevliga smycken. Men det finns säkert folk som har användt det till annat.

dynamo
2006-05-01, 15:03

Kanske av vampyrer för att småäta. Eller om man har en väldigt ovanlig blodgrupp och tänker att man kan behöva transfusion senare? Eller kanske man har dem i sminkväskan, som man har redo för corpsepaint, utifall man skulle stöta på sina metal-polare ute i urskogen nån dimmig skymning?

tossefar
2006-05-01, 15:08
Kanske av vampyrer för att småäta. Eller om man har en väldigt ovanlig blodgrupp och tänker att man kan behöva transfusion senare? Eller kanske man har dem i sminkväskan, som man har redo för corpsepaint, utifall man skulle stöta på sina metal-polare ute i urskogen nån dimmig skymning?

There's no end to the possibilities!

Mental
2006-05-01, 15:10
"Perfect on your own chain for that ULTIMATE Vampire / Gothic Look!"

Ska se till att köpa en när jag skall se ultimat vapyrig ut.
Jag hade nog köpt en med fakeblod i om jag vore du, så kladdigt att peta hål på sig själv och försöka blöda i en flaska.

Dragon
2006-05-01, 15:10
Det är alltså ingen som har någon aning om detta går att tillämpa i mer än teorin. Man vill ju inte skaffa ett för att blodet sedan ska äckla sig och börja lukta.

michael
2006-05-01, 15:11
Blod är väl proteinrikt?

Löjtnant Blank
2006-05-01, 15:12
Jag vet, men jag tänker inte berätta.

Mental
2006-05-01, 15:13
Det är alltså ingen som har någon aning om detta går att tillämpa i mer än teorin. Man vill ju inte skaffa ett för att blodet sedan ska äckla sig och börja lukta.

Tja, du kunde kanske läst FAQ:n?

http://www.bloodvials.com/shop/faqdesk_info.php?faqPath=2&faqdesk_id=1

dynamo

Näe, ingen aning. Har du tänkt öppna flaskan emellanåt?

Dragon
"Perfect on your own chain for that ULTIMATE Vampire / Gothic Look!"

Ska se till att köpa en när jag skall se ultimat vapyrig ut.
Jag hade nog köpt en med fakeblod i om jag vore du, så kladdigt att peta hål på sig själv och försöka blöda i en flaska.

Därför finns kanyler.

Dragon
2006-05-01, 15:14
Näe, ingen aning. Har du tänkt öppna flaskan emellanåt?

Självklart inte. Den ska vara förseglad.

Dragon
2006-05-01, 15:17
Tja, du kunde kanske läst FAQ:n?

http://www.bloodvials.com/shop/faqdesk_info.php?faqPath=2&faqdesk_id=1

Det är ju det jag säger.
Jag kan inte hitta ett skit på nätet.

Men tror ni bara det är att kuta ner till närmsta vårdcentral, ta en kölapp och säga till att man vill att de ska fylla en liten flaska med ens blod.
Det låter helweird även i mina öron.

Dragon
2006-05-01, 15:21
Får fundera lite på det. Kom gärna med lite tips. Blir käka nu.
Kikar lite senare.
Tack för hjälpen :bow:

mela
2006-05-01, 15:21
Det är ju det jag säger.
Jag kan inte hitta ett skit på nätet.

Men tror ni bara det är att kuta ner till närmsta vårdcentral, ta en kölapp och säga till att man vill att de ska fylla en liten flaska med ens blod.

Sverige är ju helförsiktiga med blod och sånt med tanke på aids/hiv. Inte säkert att de går med på det, men du förlorar ingenting på att försöka?

dynamo
2006-05-01, 15:27
Sverige är ju helförsiktiga med blod och sånt med tanke på aids/hiv. Inte säkert att de går med på det, men du förlorar ingenting på att försöka?

Borde kosta 150 spänn om de går med på att hjälpa honom, eller vad som nu är brukligt för besök på vårdcentralen på den orten.

jakke
2006-05-01, 15:30
Tror ni seriöst en vårdcentral kommer hjälpa honom fylla en flaska med blod?

Tolkia
2006-05-01, 16:03
Tror ni seriöst en vårdcentral kommer hjälpa honom fylla en flaska med blod?
Nej (berätta gärna om om du lyckas; det vire intressant att höra hur). Dessutom blir det inte någon liten "flaska", snarare då ett vanligt rör (det är sällan man håller på och laborerar med antikoaguleringsmedel osv. själv; nu finns färdiga rör att köpa, anpassade beroende på vad provet skall användas till).

jakke
2006-05-01, 16:13
Nej (berätta gärna om om du lyckas; det vire intressant att höra hur). Dessutom blir det inte någon liten "flaska", snarare då ett vanligt rör (det är sällan man håller på och laborerar med antikoaguleringsmedel osv. själv; nu finns färdiga rör att köpa, anpassade beroende på vad provet skall användas till).
Jag skrev mest min fråga som en fråga tilll dom...
Jag jobbar extra inom vården så jag vet vilka rör det finns..

johnnytex
2006-05-01, 17:15
Blod är väl proteinrikt?

:laugh:

Väntade faktiskt på en sådan kommentar. Ypperligt om man känner sig katabol, bara öppna flaskan och halsa! Yummie!

hampaN
2006-05-01, 18:09

Det är ju precis det du vill göra?
Om du nu ska kuta runt på stan med ditt blod runt halsen borde det inte vara så jobbigt att fråga på vårdcentralen. *screwy*

gothen
2006-05-01, 18:31
Blodet koagulerar väll ändå inte om det inte kommer i kontakt med syre?

Hur man fyller den med eget blod kan väll inte vara så svårt att klura ut?

ugglan
2006-05-01, 18:51
Det är väl bara att köpa en spruta med tillhörande kanyl och dra lite blod och sen fylla, kostar väl runt 50 öre på internet

Tolkia
2006-05-01, 19:59
Jag skrev mest min fråga som en fråga tilll dom...
Jag jobbar extra inom vården så jag vet vilka rör det finns..
Jo, jag fattade det, men jag gjorde en felcitering. Eftersom jag var för lat för att göra ett nytt inlägg (edit 2 minuter ...) så lät jag det stå. Sorry.

Dragon
2006-05-01, 21:45
Aja.
Verkar som det blir att pallra sig ner till VC någon dag nu i veckan då.
Eller så ringer jag och frågar först.
I värsta fall får jag dra till NÄL (Norra älvsborgs Länssjukhus) där jag sommarjobbade ett tag och snacka med någon där.
Det borde väl ändå inte vara allt för svårt att fixa ett provrör med sitt eget blod när man tänker efter.
Så länge man inte lider av någon blodsjukdom så kan de väl inte neka dig till ett rör? Och om de inte vill fylla ett så är det väl bara säga att man vill testa sig för någon sjukdom. Eller ev ge blod, och be dem tappa upp ett rör extra.
Jag ska höra efter och hålla er uppdaterade.
Hej så länge

ugglan
2006-05-01, 23:25
fixa en kanyl + bomull med alsolsprit + plåster och fixa det själv, mycket mer goth!

Kwon
2006-05-02, 01:28
Sheogorath, Priest of Satan borde veta.

Läste om ett par som hade sitt blod i liknande smycken.

Killen hade tjejens blod i sitt smycke och vice versa.

Trodde Valborg var till för att få bort sånt här spooky stuff!

Man bränner ju bål för att få bort häxor och onda andar... :D

grisbil3n
2006-05-02, 02:39
Komplettera gärna med att vara blekfet och bära korsett.

JustinCredible
2006-05-02, 03:00
Angelina Jolie och hennes ex hade ju varandras blod i ett smycke, så ja det funkar.

Kwon
2006-05-02, 03:34
Angelina Jolie och hennes ex hade ju varandras blod i ett smycke, så ja det funkar.

Det funkar väl även om kändisar inte har kört med det? :confused: :laugh:

High1ander
2006-05-02, 04:07
Angelina Jolie och Billy-Bob Thornton hade ju varandras blod runt halsen... och de skiljdes ju for ett bra tag sen, sa ni e sAAAAA efter!

Dragon
2006-05-02, 06:12
Angelina Jolie och Billy-Bob Thornton hade ju varandras blod runt halsen... och de skiljdes ju for ett bra tag sen, sa ni e sAAAAA efter!

Kika två posts uppåt. ;)

Kwon
2006-05-02, 06:13
Kika två posts uppåt. ;)

Ok, det enda jag ser är en post av mig? :confused:

Dragon
2006-05-02, 06:18
Aja. Det hade väl varit tre då.
Dock var det mest riktat till JÄÄTTEsnabba High1ander.

Kwon
2006-05-02, 06:34
Aja. Det hade väl varit tre då.
Dock var det mest riktat till JÄÄTTEsnabba High1ander.

Ska jag gå tre poster uppåt nu menar du?

Dragon
2006-05-02, 06:37
Nej. :D Snarare 6 och 8 poster uppåt.
För att göra det enklare. Ta dig en titt på post nr. 36 i tråden.
För övrigt. Hur länge tror du blod håller sig visuellt vackert om det förvaras i en förseglad lufttät behållare?

Kwon
2006-05-02, 06:45
Nej. :D Snarare 6 och 8 poster uppåt.
För att göra det enklare. Ta dig en titt på post nr. 36 i tråden.
För övrigt. Hur länge tror du blod håller sig visuellt vackert om det förvaras i en förseglad lufttät behållare?

OK! Jag går 6 poster upp från denna post!
Testar sig lite! :)

Eller menar du 6 och 8 = 6 + 8 = 14 poster uppåt? :confused:

Vill bara vara säker så jag förstår vad du menar!

grisbil3n
2006-05-02, 07:54
Du är busig Kwon.

skaparn
2006-05-02, 07:57
Jag vet, men jag tänker inte berätta.

För du vill inte att fler ska börja ha det så att du får vara den fräckaste rockaren i svarta kläder?

Dragon
2006-05-02, 15:38
Hur tror ni att blod håller sig i en alkohollösning? Om man löser upp blod i, ja säg 50% etanol. Hur tror ni att det kommer hålla sig. Det är ju delvis konserverande.

Tolkia
2006-05-02, 15:43
Hur tror ni att blod håller sig i en alkohollösning? Om man löser upp blod i, ja säg 50% etanol. Hur tror ni att det kommer hålla sig. Det är ju delvis konserverande.
Tappar du då inte lite hela vitsen med det?

Kwon
2006-05-02, 15:52

Röd hushållsfärg då? :laugh:

Dragon
2006-05-02, 15:54
Nja. Men behöver inte ha så mkt. Bara lite så det typ, konserverar eller något. Jag bara spånar lite. Har inte riktigt funderat på det ordentligt. Det bästa hade trots allt varit om det bara gick att fylla med blod och ett antikoagel och sedan limma igen korken. Bara det inte blir dåligt och ruttnar så.

Dragon
2006-05-02, 15:56
Röd hushållsfärg då? :laugh:

Jo men själva grejen är ju att det ska vara en nödkapsel med mitt eget blod om jag blir sugen på lite. *screwy*
När man ändå är igång kanske man ska göra några med protte eller gainer om man känner sig katabol någon dag. :naughty:

hejhopp
2006-05-02, 16:03
Lite väl töntigt va?

Kwon
2006-05-02, 16:18
Jo men själva grejen är ju att det ska vara en nödkapsel med mitt eget blod om jag blir sugen på lite. *screwy*
När man ändå är igång kanske man ska göra några med protte eller gainer om man känner sig katabol någon dag. :naughty:

Varför inte mixa ner tonfisk o protte o sen blanda med röd hushållsfärg? Ser det rött ut och du har protte i nödkapseln! :D

Dragon
2006-05-02, 17:27
Varför inte mixa ner tonfisk o protte o sen blanda med röd hushållsfärg? Ser det rött ut och du har protte i nödkapseln! :D

Låter helt ok. Frågan är väl hur länge tonfisk håller sig?