Visa fullständig version : Koffein istället för alkohol
Ett tips istället för att dricka alkohol är att ta med sig ett par koffeinpiller. Ser visserligen ganska suspekt ut om man plockar upp ett par vita tabletter som man sväljer mitt under en "fest", men det funkar väldigt bra för mig. Får en liknande "hype"-effekt som av alkohol, men utan att man blir keff i huvudet och hela den där katabola effekten det har på kroppen. Någon annan som testat det?
Och while we're at it; är det någon som vet något ställe där man kan köpa koffeintabletter billigt?
Ett tips istället för att dricka alkohol är att ta med sig ett par koffeinpiller. Ser visserligen ganska suspekt ut om man plockar upp ett par vita tabletter som man sväljer mitt under en "fest", men det funkar väldigt bra för mig. Får en liknande "hype"-effekt som av alkohol, men utan att man blir keff i huvudet och hela den där katabola effekten det har på kroppen. Någon annan som testat det?
Och while we're at it; är det någon som vet något ställe där man kan köpa koffeintabletter billigt?
Funkar inte koffeinhaltiga drycker, kanske lite festligare, eller kanske inte :confused:
bluelight
2006-05-01, 14:11
Ja det finns det, googla, får inte länka, vill inte heller.
Men hype:ad av koffein.. :confused: Enda jag varit med om vid högre doser är väl svettningar och darrig som fasiken, men det kanske är det som är hype:ad?
Pudzianovski
2006-05-01, 14:12
Känner inte av koffein alls. Möjligen darrningar 3 tim efteråt.
Sämsta tipset idag :thumbup: :D
Bronkitkorv
2006-05-01, 14:27
Det funkar faktiskt för mej om jag får dricka kaffe, men inte om folk är fulla som as, då får det vara hellre.
Hahaha! Det där är faktiskt något jag lört på ett tag. Alla mina kompisar ha blivit "junkies" ocskå och köper dem dyrt av mig. Jag fixar mina caffeine alert från internet. Vet inte om det är att rekommendera men jag brukar alltid ta dem i samband med alkohol och har inte märkt av några problem ännu.
Koffein äger! :hbang:
Har åsse tänkt på det. Blir jäkligt uppspelt och upprymd för stunden av att ta koffein. :) Vad sägs om en undersökning?
Vet inte om det är att rekommendera men jag brukar alltid ta dem i samband med alkohol och har inte märkt av några problem ännu.
Det är verkligen inget att rekommendera.
internethjälten
2006-05-01, 16:21
Du och jag dricker garanterat inte samma mängd alkohol
det är ju klart för det ända jag känner på koffein är
huvudvärk och inget annat.
Sheogorath
2006-05-01, 16:31
Om jag tar riiiktigt mycket koffein + (som alltid, tämligen lite) alkohol kan jag bli speedad som tusan och få ett riktigt schyst rus. Dock fick jag bröstsmärtor vid tillfället vilket torde indikera att det kanske var något som inte stod rätt till.
Koffein as it is gör inte så jävla mycket för mig.
Herkulez
2006-05-01, 16:31
Känner inte av koffein alls. Möjligen darrningar 3 tim efteråt.
Sämsta tipset idag :thumbup: :D
haha känner inte av dom heller, håller med riktigt uselt tips :D
riktiga män drar tjack
fylla och effedrin körde vi förr, nyttigt som fan.
koffein är väl ok om man ska va vaken några timmar längre.. knappast ngn kickliknande känsla dock
Löjtnant Blank
2006-05-01, 17:05
Koffein- och efedrintabletter på fastande mage en halvtimme innan morgonpromenaden - när du kommer hem är du hungrig, hög och kåt.
J.Saarela
2006-05-01, 17:58
Bra tips,ska krossa ett gäng tabletter å snorta dom på nästa fest.LOL åt en del av er *screwy*
Dumleman
2006-05-01, 18:07
Det är väl bara att gratulera de som får "liknande" effekt av koffein som av alkohol gl hf :D.
Till dom som inte känner av koffeinets effekt så kanske det är så att ni annars dricker mycket kaffe och/eller te regelbundet. Om man utsätts för koffein för ofta tappar effekten sin styrka.
Kan tillägga att jag aldrig vanligen dricker kaffe eller te och att jag blir jävligt hype på bara 200mg.
Pudzianovski
2006-05-01, 19:25
Jag dricker inte kaffe, Knappt te och nästan ingen alkohol alls.
:thumbup:
Är du säker på att du fått i dig koffein?
Jag har bekanta som körde på effedrin o alkohol förr när det var lagligt att köpa det, förstod aldrig vitsen men uppenbarligen kryper det i huvudet lite.
En av killarna som hade diabetes mådde sällan särskilt bra på det så det kanske är något att tänka på även vid intag av koffein, effekterna är väl rätt lika.
grisbil3n
2006-05-01, 20:49
Låter tämligen värdelöst.
Är du säker på att du fått i dig koffein?
Köpt på apoteket, så jo.
Blir också hyperaktiv av koffein. Brukar så gott som alltid kombinera det med alkohol. Annars blir jag bara trött av alkoholen...
Fatalist
2006-05-01, 21:31
Koffein- och efedrintabletter på fastande mage en halvtimme innan morgonpromenaden - när du kommer hem är du hungrig, hög och kåt.
Psst efedrin är klassat nu.
Metal_boy_
2006-05-01, 21:33
Kan man inte vara glad och uppåt på en fest utan att ta till "droger" så har man nått annat problem enligt mig.
Fatalist
2006-05-01, 21:36
Jag har bekanta som körde på effedrin o alkohol förr när det var lagligt att köpa det, förstod aldrig vitsen men uppenbarligen kryper det i huvudet lite.
En av killarna som hade diabetes mådde sällan särskilt bra på det så det kanske är något att tänka på även vid intag av koffein, effekterna är väl rätt lika.
Tror det ger ett rätt stort insulinpåslag eller iaf försämrar insulinkänsligheten?
Dumleman
2006-05-01, 21:38
Kan man inte vara glad och uppåt på en fest utan att ta till "droger" så har man nått annat problem enligt mig.
Ja men då är det tur att det finns "botemedel" ;).
Metal_boy_
2006-05-02, 08:55
Med övervägande mer biverkningar än det gör nytta :D
Liten Men Fet
2006-05-02, 10:45
Men jag tar ju nån bärs med polarna i soffan för att slappna av, kommer du och säger att jag får samma effekt av dra i mig några koffeintabletter?
Det är inte speciellt dyrt på apoteket. Annars har du ju kaffe på affären. Det går att dricka på fester och ser bättre ut än att ta tabletter.
Jag dricker inte kaffe, Knappt te och nästan ingen alkohol alls.
grymt! :thumbup:
Flygplan
2006-05-03, 00:39
Efedrin och alkohol kan man bli extremt aggresiv av. Testa för guds skull inte det.
Efedrin och alkohol kan man bli extremt aggresiv av. Testa för guds skull inte det.
Blir det alltid så?
drog i mig 300 mg koffein i form av tabletter och märkte ingen större effekt..Efter någon timme så blev jag lite piggare men ingen förvånansvärd effekt som vissa av er verkar få..Kan nog vara rätt smart att inte korsa olika tillskott med alkohol eftersom man aldrig vet hur kroppen reagerar.
Flygplan
2006-05-03, 00:46
Blir det alltid så?
Jag skulle tro att det är väldigt olika från person till person. Men det var snarare en regel än ett undantag att jag och mina vänner fick snetändning när vi var så pass dumma att testa det.
Jag skulle tro att det är väldigt olika från person till person. Men det var snarare en regel än ett undantag att jag och mina vänner fick snetändning när vi var så pass dumma att testa det.
Ok. Då avstår jag nog.
OJ vilken fest känner jag sådär spontant
haha fan vad bäst svar.
Jag dricker inte kaffe, brukar inte dricka alkohol, men häver i mig en 8 koppar te om dagen.
drog i mig 300 mg koffein i form av tabletter och märkte ingen större effekt..Efter någon timme så blev jag lite piggare men ingen förvånansvärd effekt som vissa av er verkar få..Kan nog vara rätt smart att inte korsa olika tillskott med alkohol eftersom man aldrig vet hur kroppen reagerar.1.5 gram koffein o alkohol var ingen bra kombination för en kille, 4 gram koffein och kåla var en ännu sämre kombination för en annan kille.
grisbil3n
2006-05-03, 03:24
Varför inte samla ihop alla citaten i ett o samma inlägg? :MrT:
Ok. Då avstår jag nog.
Hjärtklappning och andnöd är inte ovanligt heller. Hjärtat kan rusa iväg rätt rejält på känsliga personer och oftast blir samma personer skrämda av det och får en liten ångestattack samtidigt över vad dom just gjort.
Ruset i sig tar inte fram bråkstaken i dig.
Herkulez
2006-05-03, 09:46
Hjärtklappning och andnöd är inte ovanligt heller. Hjärtat kan rusa iväg rätt rejält på känsliga personer och oftast blir samma personer skrämda av det och får en liten ångestattack samtidigt över vad dom just gjort.
Ruset i sig tar inte fram bråkstaken i dig.
fylla och effedrin körde vi förr, nyttigt som fan.
koffein är väl ok om man ska va vaken några timmar längre.. knappast ngn kickliknande känsla dock
kanske inte nyttigt men helvete vilka fester det blir ;)
låter mysko det där, tror inte det är en vanlig bieffekt i alla fall.
jag har aldrig blivit det och ingen av mina kompisar heller.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.