Visa fullständig version : Hur fan fan lyckas karln?
Krokodil
2006-05-01, 12:39
"...Men polisen tror att den man i 20-årsåldern som sköt en 22-åring i benet sköt sig själv i ryggen av misstag. Skytten är anhållen för försök till mord." *screwy*
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,67309983_852__,00.html
Tricklev
2006-05-01, 12:49
Haha, krävs nog en del skicklighet för det :MrT:
Jävlar, sicken superstar!
Tror ni att någon, någon gång förr i tiden när man svingade svärd och yxor som mest, lyckats hugga av sitt eget huvud? :D
Ryska_raketen
2006-05-01, 12:50
lol
:laugh:
skulle nog inte känna sej trygg inärheten av en sån om han så hade kjama-sej-själv-tröjja *popcorn*
Det är sånt som händer...
någon djäfvel som är skyldig en säg 20:-, man drar ut sin tokarev skjuter han i benen säger något coolt i stil med "bitch, give me my dough" etc, sen när man ska stoppa pistolen som dom gör i filmer i baksidan av byxorna så glömmer man säkra och man skjuter sig själv i ryggen. sånt som händer liksom..
någon djäfvel som är skyldig en säg 20:-, man drar ut sin tokarev skjuter han i benen säger något coolt i stil med "bitch, give me my dough" etc, sen när man ska stoppa pistolen som dom gör i filmer i baksidan av byxorna så glömmer man säkra och man skjuter sig själv i ryggen. sånt som händer liksom..
Målande :D ..i aschlet borde väl kulan hamna då :laugh:
Krokodil
2006-05-01, 13:08
någon djäfvel som är skyldig en säg 20:-, man drar ut sin tokarev skjuter han i benen säger något coolt i stil med "bitch, give me my dough" etc, sen när man ska stoppa pistolen som dom gör i filmer i baksidan av byxorna så glömmer man säkra och man skjuter sig själv i ryggen. sånt som händer liksom..Om han gjorde så borde han skjutit sig i röven, inte i ryggen! Jäkla tur att han inte stoppade puffran i byxlinningen fram isf... :D
han har väl sett på Koops
Man ska inte lattja med pickadoler om man inte vet vad man pysslar med. Och inte då heller, om jag tänker efter.
allan
Cheddar Bob i 8 Mile, anyone? :D
Om han gjorde så borde han skjutit sig i röven, inte i ryggen! Jäkla tur att han inte stoppade puffran i byxlinningen fram isf... :D
mama *cry* :D
Om han gjorde så borde han skjutit sig i röven, inte i ryggen! Jäkla tur att han inte stoppade puffran i byxlinningen fram isf... :D
Faktiskt en av de vanligaste vådaskjutningarna bland buset. Skjuter av sig tasken liksom....
allan
Krokodil
2006-05-01, 13:19
Faktiskt en av de vanligaste vådaskjutningarna bland buset. Skjuter av sig tasken liksom....
allan
Avd. somliga straffar gud meddetsamma! :D
Taskigt att bli avsnoppad på det sättet av ett skjut.
RajtanTajtan
2006-05-01, 13:24
Jag tror inte att det vanligaste vådaskottet är i det egna skrevet. Handen och benen är nog betydligt vanligare.
Jag tror inte att det vanligaste vådaskottet är i det egna skrevet. Handen och benen är nog betydligt vanligare.
Det skrev jag inte. Läs igen.
allan
Köttbullen
2006-05-01, 13:31
varför skulle det varit så? för en polis tänkte de o media råka höra de?
Krokodil
2006-05-01, 13:32
varför skulle det varit så? för en polis tänkte de o media råka höra de?
Va?
RajtanTajtan
2006-05-01, 13:36
Det skrev jag inte. Läs igen.
allan
Jag tror inte alls att det hör till vanligheterna, tvärtom.
Jag tror inte alls att det hör till vanligheterna, tvärtom.
Inte vet jag. Professor Persson tog upp det vid ett seminarium, (om ett annat ämne) jag besökte 2005, med anledning av ett misslyckat rån på Götgatan i Stockholm där gärningsmannen sköt sig själv i skrevet. Och hävdade att det var en av de vanligare vådaskjutningarna bland folk som amatörmässigt handskas med handeldvapen.
Vilket stämmer väl överens med vad jag lärt mig under skytteutbildningar. En bidragande orsak är också busets vana att trimma järnet, dvs fila ner slagfjädern. Det ger ett instabilare vapen. Man ska kunna tappa en pistol eller revolver i backen utan att vådaskott går av, men de trimmade vapnen är mycket känsligare än så.
I sin bok "Samhällsbärarna" har GW Persson ett avsnitt om det här, iofs skönlitterärt men ändå informativt.
Med största sannolikhet har klantskallen försökt pula ner vapnet i byxlinningen därbak och lyckats trassla in pipan och sedan smällt av ett skott.
allan
Liten Men Fet
2006-05-01, 14:13
Inte vet jag. Professor Persson tog upp det vid ett seminarium, (om ett annat ämne) jag besökte 2005, med anledning av ett misslyckat rån på Götgatan i Stockholm där gärningsmannen sköt sig själv i skrevet. Och hävdade att det var en av de vanligare vådaskjutningarna bland folk som amatörmässigt handskas med handeldvapen.
Vilket stämmer väl överens med vad jag lärt mig under skytteutbildningar. En bidragande orsak är också busets vana att trimma järnet, dvs fila ner slagfjädern. Det ger ett instabilare vapen. Man ska kunna tappa en pistol eller revolver i backen utan att vådaskott går av, men de trimmade vapnen är mycket känsligare än så.
I sin bok "Samhällsbärarna" har GW Persson ett avsnitt om det här, iofs skönlitterärt men ändå informativt.
Med största sannolikhet har klantskallen försökt pula ner vapnet i byxlinningen därbak och lyckats trassla in pipan och sedan smällt av ett skott.
allan
Det låter högst sannolikt tycker jag, har buset en pistol så har man inte så många ställen att stoppa den på om man inte har ett axelhölster. Då blir det byxlinningen antingen fram eller bak.
Sen med tanke på kvaliten på både vapnen och förmågan att handskas med vapen som buset har plus att dom kanske är höga på nåt så är det ju knappast konstigt om det blir något vådaskott då och då.
Jag har svårar att se hur man ska skjuta sig i handen? Hur hanterar man en pistol så man får handen framför myningen?
Bronkitkorv
2006-05-01, 14:18
Vilket pucko men det låter som om det kan hända ganska lätt när man tänker på det Baan skrev. Kanske gick skottet av innan han hann få ner den i brallorna. Ryggen är ju inte bara emellan skulderbladen om en säger...
RajtanTajtan
2006-05-01, 14:24
Det låter högst sannolikt tycker jag, har buset en pistol så har man inte så många ställen att stoppa den på om man inte har ett axelhölster. Då blir det byxlinningen antingen fram eller bak.
Sen med tanke på kvaliten på både vapnen och förmågan att handskas med vapen som buset har plus att dom kanske är höga på nåt så är det ju knappast konstigt om det blir något vådaskott då och då.
Jag har svårar att se hur man ska skjuta sig i handen? Hur hanterar man en pistol så man får handen framför myningen?
Hur hanterar man en pistol om man skjuter sig i ansiktet? Osv. Det finns ju folk som hanterar vapen på samma sätt som du skulle ta i en leksakspistol. Om du utgår från att den är ofarlig så tänker du ju inte på hur du hanterar den. Skillnaden är ju bara att en osäkrad pistol är allt annat är ofarlig.
Nordenator
2006-05-01, 16:41
En annan rackare är Darwin Award's variant på liknande scen :>
http://darwinawards.com/darwin/darwin2002-05.html
"Unfortunately, Gerald appears to have been one of those folks who can't chew gum and walk at the same time. Or at least he couldn't flee and fire at the same time."
Rikochet kanske? Känns som enda troliga förklaringen. Annars skjuter man sig inte i ryggen. Fast man kan ju använda den att klia sig med :D.
internethjälten
2006-05-01, 17:41
Rikochet kanske? Känns som enda troliga förklaringen. Annars skjuter man sig inte i ryggen. Fast man kan ju använda den att klia sig med :D.
Var inne på samma bana som du är med rikochet.
En annan rackare är Darwin Award's variant på liknande scen :>
http://darwinawards.com/darwin/darwin2002-05.html
"Unfortunately, Gerald appears to have been one of those folks who can't chew gum and walk at the same time. Or at least he couldn't flee and fire at the same time."
En del ska inte sprida sina gener vidare, så enkelt är det bara :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.