Visa fullständig version : Tips
Hej!
Ska påbörja min första kreatinkur imorrn, har ni några tips vad man kan göra för att bättra på effekten och vad man ska undvika, har hört att koffein ska man undvika, hur är det med bärs? hur mycket mer vatten ska man dricka verkar 10-12 liter om dan vettigt eller är det för mycket?
tack!
10-12 liter :eek: vill du springa på toa hela tiden så:D
Drick ca 1dl/gram vid intaget.. sen så räcker det med att du har en vattenflaska som du går och dricker från. Du behöver mao inte hetsdricka.. Men se till at få i dig en 3 liter i vatten under en dag iaf.
Jag postade en liknande tråd för ett tag sen.. ska se om ja kan luska upp den.
Edit: Hittade den. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=6182
ok tack för tråden!
Men hur är det med koffeinet?
koffein är väll vätskedrivande så borde väll motverka effekten av kreatinet?
Haha 10-12 liter...lugna sig lite.
Dricker du bärs torkar du ut kroppen medans kreatinet försöker samla vatten, alltså förstör du för dig själv. Men det är ditt val.
Ok inget ölande då och kanske 3-4 liter om dagen då...
Läste något om att ta druvsocker innan man tar kreatinet för att få en bättre effekt? ska jag skaffa såna där druvsocker tabletter som säljs som godis i affären och knapra sånt innan jag tar min kur?
Skippa tabletterna och köp i pulverform. Kilo priset bli mycket mycket billigare... Dextropur är pulverform och brukar finnsa på tex ICA 400g förpackningar..
scratch: Kreatin bör tas med kolhydrater.
Till frukost äter du kolhydrater.
Efter träningen så tar du antagligen en gainer av någon typ med snabba kolhydrater.
Två doser kreatin avklarade, tänker du äta kreatin fler gånger så äter du det bara vid andra måltider.
Jag hörde av en lärare att kroppen inte klara att ta vara på mer än 4 - 6dl vatten i timmen. Så försök att då i dig vatten jämnt utan att hetsdricka...
Kanske kan kroppen absorbera mer vatten då man kreatin kurar p.g.a att musklerna får i sig mer. Någon annan kan nog svara detta bättre :em:
Ta alltid kreatin med kolhydrater, typ juice eller proteindrink. Då tas det upp snabbare och bättre.
Drick mycket vatten. Både under dagen, innan, under och efter passet!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.