handdator

Visa fullständig version : Koffeintabletter

Chandler
2006-05-01, 09:13
Jag skulle ville ha lite erfarenheter av koffeintabletter från er som också är inbitna kaffedrickare. Får ni någon som helst "effekt" av tabletterna?

King Grub
2006-05-01, 09:38
Regelbundet bruk minskar inte den ergogena effekten av koffein överhuvudtaget.

"Caffeine improves concentration, reduces fatigue, and enhances alertness. Habitual intake does not diminish caffeine's ergogenic properties."

Curr Sports Med Rep. 2003 Aug;2(4):213-9.

Sultanen
2006-05-01, 10:22
ja men inte utav bara 1 tablett...

Chandler
2006-05-01, 10:30
Regelbundet bruk minskar inte den ergogena effekten av koffein överhuvudtaget.

"Caffeine improves concentration, reduces fatigue, and enhances alertness. Habitual intake does not diminish caffeine's ergogenic properties."

Curr Sports Med Rep. 2003 Aug;2(4):213-9.

Tack för den infon!

Blir väl nog att testa en burk på kul; det kostar iaf inte mycket.

Ryska_raketen
2006-05-01, 10:46
Själv får man fan ont i huvudet av GG.s koffein tab :(

o.z.z
2006-05-01, 11:38
Själv får man fan ont i huvudet av GG.s koffein tab :(
har du innehållsförteckningen för GG.s koffeintabletter?

Yankeee
2006-05-01, 11:40
har du innehållsförteckningen för GG.s koffeintabletter?

Other Ingredients:
Croscarmellose sodium, dicalcium phosphate, magnesium stearate, pharmaceutical glaze, stearic acid powder.

Jag upplever faktiskt också lite huvudvärk av dem, något jag inte fick av apotekets med samma dos. Inte riktigt huvudvärk iof, men någon skum spänning i huvudet / ögonen.

HenrY
2006-05-01, 11:46
Jupp får även jag lite huvudvärk av dom, dock bara i runt 5 min. Sen lägger det sig.

krilleh
2006-05-01, 12:04
Ja det får jag. Brukar ta 2 tabletter men sen finns de också koffein i mitt KCG eller Leanet. Glömt i vilket men sammanlagt blir det iaf 3 tabletter och de kan jag säga dig är skillnad ! från att gå runt trött hela dagen(oftast) till att helt enkelt var övertaggad och full med energi. Även efter passet. Har svårt att somna ibland =/

Ryska_raketen
2006-05-01, 12:25
Ska testa om en stund igen ;) Får ja huvudvärk igen så slänger ja skite ut genom fönstret, får se om ja i min roidrage hinner att öppna fönstret.

internethjälten
2006-05-01, 14:57
dricker inte kaffe och får huvudvärk av koffein, så ooptimalt !

o.z.z
2006-05-01, 15:18
när jag skulle köpa koffeintableter på apoteket och nämde att jag skulle ta dom i samband med träningen så blev jag typ utskälld av kärringen som stod bakom disken. "-Är du galen, man ska absolut inte ta koffeintabletter när man tränar, du ska heller inte dricka kaffe, det är farligt för hjärtat" Dricker alltid kaffe innan träningen och har inte kännt av någon hjärtsmärta eller nått.

internethjälten
2006-05-01, 17:45
när jag skulle köpa koffeintableter på apoteket och nämde att jag skulle ta dom i samband med träningen så blev jag typ utskälld av kärringen som stod bakom disken. "-Är du galen, man ska absolut inte ta koffeintabletter när man tränar, du ska heller inte dricka kaffe, det är farligt för hjärtat" Dricker alltid kaffe innan träningen och har inte kännt av någon hjärtsmärta eller nått.

..och socker är ofarligt ända tills man får diabetes ?

ordet jag söker är : förebyggande syfte