handdator

Visa fullständig version : Visste ni detta om you tube?

timoat
2006-05-01, 07:54
Nyligen har jag upptäckt att vissa serier går att se i sin helhet streamed från youtube, tex massor med Seinfeldavsnitt och MST3K. Är detta gamla nyheter för er?

mangs
2006-05-01, 09:13
går det att spara ned klippen som visas på denna sidan? Såg ett roligt klipp härmodagen som jag vill ha. Hittar inte URlen till videoklippet och högerklicka fungerar inte.

Yankeee
2006-05-01, 09:15
går det att spara ned klippen som visas på denna sidan? Såg ett roligt klipp härmodagen som jag vill ha. Hittar inte URlen till videoklippet och högerklicka fungerar inte.

http://javimoya.com/blog/youtube_en.php

Dipshit
2006-05-01, 09:16
hur bra kvalle?
winamp har ju stream med rätt mkt, men rätt trist bild ofta..

christian
2006-05-01, 09:26
Det är inte mer lagligt för det, du kan lika gärna tanka ned det via din favorit-p2p-klient. =)

timoat
2006-05-01, 09:35
Kvallen är ganska kass på vissa, men fördelen är att man slipper vänta på att den ska ladda ner till datorn, plus att man slipper ha det lagrat på hårddisken. Är man sugen på att kolla ett avsnitt på är det bara att klicka och titta!

Kwon
2006-05-02, 01:53
http://javimoya.com/blog/youtube_en.php

Äntligen en länk jag postat som jag ser Yankee haft nytta av! :thumbup:

grisbil3n
2006-05-02, 02:42
Det är lagligt med tv-rippar mig veterligen.

tossefar
2006-05-02, 02:54
Det är lagligt med tv-rippar mig veterligen.
Självklart inte.

grisbil3n
2006-05-02, 03:01
Självklart inte.

Nehe, källa på de? Känns ju som om det är samma princip som att man spelar in ett tv program på en video, och eventuellt tar flera kopior på detta.

aliquis
2006-05-02, 04:05
Nehe, källa på de? Känns ju som om det är samma princip som att man spelar in ett tv program på en video, och eventuellt tar flera kopior på detta.Källa? Du får väl kolla upphovsrättslagen eller något om du nu känner för det.

"Klart" du får spela in film, fast nu är det ju inte du som har spelat in den, du kanske inte ens har kanalen (inte för att det senare spelar någon roll vad gäller lagen.)

Skall du se det lagligt får du antingen se det när det sänds eller spela in det själv.

Inser du inte själv hur absurbt det låter med att allt som någonsin har sänts på tv skulle vara fritt för alla? En jäkla massa filmer och amerikanska serier som inte har visats här ännu osv som är fria?

grisbil3n
2006-05-02, 04:09
Källa? Du får väl kolla upphovsrättslagen eller något om du nu känner för det.

"Klart" du får spela in film, fast nu är det ju inte du som har spelat in den, du kanske inte ens har kanalen (inte för att det senare spelar någon roll vad gäller lagen.)

Skall du se det lagligt får du antingen se det när det sänds eller spela in det själv.

Inser du inte själv hur absurbt det låter med att allt som någonsin har sänts på tv skulle vara fritt för alla? En jäkla massa filmer och amerikanska serier som inte har visats här ännu osv som är fria?

Inte alls absurt, men om jag hade fel så hade jag. Jag var övertygad om att tv-rippar var lagliga, inte i huvudsak för att det verkade rimligt eller självklart utan för att jag vill minnas att jag läste det i någon artikel om piratkopiering.

High1ander
2006-05-02, 04:20
Inte alls absurt, men om jag hade fel så hade jag. Jag var övertygad om att tv-rippar var lagliga, inte i huvudsak för att det verkade rimligt eller självklart utan för att jag vill minnas att jag läste det i någon artikel om piratkopiering.
Sjalvklart OLAGLIGT.

TV-kanaler forlorar pengar pa reklamintackter eller/och att man inte koper deras kanal...

Sen har i USA sa kan jag copyrighta saker jag skriver pa en whiteboard om jag har en presentation for en klass eller whatever... (eller jag kan inte, det blir automatiskt copyright "om jag vill bry mig")...

Sonny
2006-05-02, 08:21
MST3KFYFAN VILKEN UNDERBAR SERIE :bow:

http://www.geocities.com/joelgirl_1993/joelbots.gif

timoat
2006-05-02, 08:23
FYFAN VILKEN UNDERBAR SERIE :bow:

Hehe, you down with that!

Jag kollade precis Future War, och Lost Continent, Jäklar vad roligt det är!

Kwon
2006-05-02, 09:07
Berätta lite om serierna Future War och Lost Continent!

timoat
2006-05-03, 19:58
Det är farligt dålig B filmer som en kille och hans robotpolare tvingas genomlida för att se ifall de blir galna. Han är kidnappad av elakingar i yttre rymden. Varje avsnitt tittar de på en gammal b rulle och kommenterar den, jäkligt roligt för det mesta. Serien heter
Mystery Science Theater 3000 Och är gjord på under mitten av 80talet fram tills 92 nån gång.

Sök på youtube på mst3k, så kommer avsnitten upp, delade i två (40 min varje del) lost kontinent och future war var två av de roligaste. Check it out! Jag tror du kommer att gilla future war... hehe

Sonny
2006-05-03, 20:07
Berätta lite om serierna Future War och Lost Continent!Det är inga serier, det är gamla B-filmer som Joel/Mike kollar på med sina robot vänner. Googla på Mystery Science Theater 3000

Edit: sen..

edgen_ÖSD
2006-05-03, 20:12
Hur funkar live-TV i Winamp egentligen? Sökte kanaler men hittade inget. Däremot finns det hur mycket porr som helt på SHOUTcast TV.