Visa fullständig version : Pedometer
När jag jobbar går jag väldigt mycket och det skulle vara skoj att veta ungefär hur långt jag går och därför tänkte jag inhandla en stegmätare. Det jag funderar över är hur bra en sådan egentligen är och hur exakt den är. Visst skiljer det sig säkert mycket mellan modellerna och priset och jag har kollat på den här (http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=370020).
Är det värt det eller ger en stegmätare ändå såpass dåliga värden att inte är intressant?
Jag har en Silva själv och den kan jag rekommendera.
Jag mätte stegen på jobbet under en tid och jag pendlade mellan 7 500 och 10 000 steg/dag beroende på om chefen kallade till en massa möten eller ej.
hahavaffan
2006-05-01, 09:36
Det tänkte jag också på i förra veckan, men jag hann sluta jobbet innan det blev verklighet. Tyvärr.
Visst skiljer det sig säkert mycket mellan modellerna och priset och jag har kollat på den här (http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=370020).
Är det värt det eller ger en stegmätare ändå såpass dåliga värden att inte är intressant?
Den kostar 179 kr på Claes Ohlsson.
Egentligen behöver du bara en som mäter antalet steg (kostar 99 kr på Claes Ohlsson), steglängden kan du ju slå på en miniräknare. Och kaloriförbrukning vid gång finns på nätet.
YNGVE
Den kostar 179 kr på Claes Ohlsson.
Egentligen behöver du bara en som mäter antalet steg (kostar 99 kr på Claes Ohlsson), steglängden kan du ju slå på en miniräknare. Och kaloriförbrukning vid gång finns på nätet.
YNGVE
Sträckan man har gått är ju ganska oväsentlig då du när du går inomhus under arbetstid knappast är lika lång som då du är ute och går.. antar att man får dra ner sträckan ganska rejält där. men det är rätt så kul att veta hur många steg man tar på en dag, jag själv har åxå mätt, kom upp i 12 000 steg på 7 timmar
Metallica
2006-05-02, 22:17
silva verkar vara ett av dom mer kända märkena, men intersport tror jag tar runt hundringen för den enklare modellen (som inte mäter kalorier) så 250kr är nog i överkant
Pellefant
2006-05-02, 22:20
Egentligen behöver du bara en som mäter antalet steg (kostar 99 kr på Claes Ohlsson)
Vet jag en person som är mycket nöjd med den, liten och nätt är den också.
silva verkar vara ett av dom mer kända märkena, men intersport tror jag tar runt hundringen för den enklare modellen (som inte mäter kalorier) så 250kr är nog i överkant
eller så räknar man själv, det blir billigt åxå
Metallica
2006-05-02, 22:25
eller också betalar man nån svart för att följa med en en hel dag och räkna åt en
Sheogorath
2006-05-02, 22:29
Skitbra, ju. Är det som en sån där strålningsmätare, fast som knorrar när det kommer en pedo i närheten?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.