Visa fullständig version : "Nu är Nadal större än Björn Borg"
Sport 30 apr 21:53
Rafael Nadal vann som väntat finalen i Barcelona efter att ha besewgrade landsmannen Tommy Robredo med 6-4 6-4 6-0. Segern var 19-åringens 47:e raka på grus och därmed är han bättre än Björn Borg, vilken som mest kom upp i 46 raka segrar på grus.
Nadal har sex matcher kvar för att tangera tennishistoriens längsta svit, Guillermo Vilas 53 raka grusmatcher från 1977, rapporterar Svt Text.
- Man kan inte jämföra mig och Björn Borg. Han är den bästa tennisspelaren genom tiderna, sade Nadal själv i en kommentar.
Jäkligt bra!
Han vet vem som är kung dock! :hbang:
Nu blev man lite sugen på tennis. När börjar ni välta grusbanorna?
Mjoo, dessutom är konkurensen bra mycket större idag.
Men det är samtidigt som att jämföra någon av dagens byggare med Arnold, Arnold är alltid Arnold oavsett om någon vinner fler O´s!;)
Metal_boy_
2006-04-30, 21:56
Vem är det?
= Svar nej.
Coolt med edit-knappen.
Har någon koll på hur mycket mer tennis det spelas nu? Hur lång tid tog det för Björn att samla ihop de 46 segrarna? Och Nadal?
RajtanTajtan
2006-04-30, 21:57
Mjoo, dessutom är konkurensen bra mycket större idag.
Men det är samtidigt som att jämföra någon av dagens byggare med Arnold, Arnold är alltid Arnold oavsett om någon vinner fler O´s!;)
Byggarna hade ju sämre förutsättningar förr, medans tennisspelarna hade det bättre, framför allt konkurrensmässigt.
Byggarna hade ju sämre förutsättningar förr, medans tennisspelarna hade det bättre, framför allt konkurrensmässigt.
Har för mig det var färre dopingkontroller. Fast jag vet ju inte hur mycket det är i dagsläget.
RajtanTajtan
2006-04-30, 22:02
Har för mig det var färre dopingkontroller.
Är det öht några tester inom proffscirkusen idag? Det tror jag inte att det är. Jag tror inte heller att det var lika utbrett med tillväxthormon på den tiden, det tror jag är den främsta anledningen till att de inte var lika grova.
Du missförstod, jag tänker resultatmässigt!
RajtanTajtan
2006-04-30, 22:04
Du missförstod, jag tänker resultatmässigt!
Resultatmässigt är ju inte Arnold bäst.
Resultatmässigt är ju inte Arnold bäst.
Nej, inte det jag menade. Utan menade att oavsett resultat, dvs. även om någon (vilket några redan gjort:)) vinner fler O´s så är Arnold fortfarande Arnold, en av de största i bodybuilding med tanke på hur han gjorde sporten mer uppmärksammad!:)
Så oavsett hur många matcher Nadal har vunnit, så kan man inte än säga att han är större än Björn Borg. Tror även det var det Nadal sa i intervjun.
RajtanTajtan
2006-04-30, 22:12
Så oavsett hur många matcher Nadal har vunnit, så kan man inte än säga att han är större än Bjorn Borg.
Menar du att han aldrig kan bli större? Klart att Nadal själv inte kan med att säga att han själv är större, snubben är ju bara 19 år. Det kommer han nog inte kunna med att säga även om han skulle bli större.
Menar du att han aldrig kan bli större?
Mjo det kan han säkert, men det är han defnitivt inte än.
RajtanTajtan
2006-04-30, 22:13
Mjo det kan han säkert, men det är han defnitivt inte än.
Nej, han har fortfarande väldigt långt kvar.
Nadal?
Nadal är ett märke på Apelsiner från Egypten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.