Visa fullständig version : Nån mer som sitter och deppar och är ensam?
Metal_boy_
2006-04-30, 20:52
Fan så surt ibland. Sitter och deppar och känner mig så förbannat ensam. Blir att man sitter och får en massa minnen m.m. *cry*
Är det nån mer som sitter och lider?
grisbil3n
2006-04-30, 20:53
Fan heller, om jag känner för att umgås med folk så gör jag det.
Alltid ffs.
Nej, faktiskt inte. Vet hur du känner dig dock. Händer att jag sitter där och grinar till någon passande låt :)
shadowfire
2006-04-30, 20:54
Kan trösta dig med att jag har extrem 30-årskris idag då ytterligare en polare gifte sig idag och jag är nu sista ungkarlen i gänget. Alla har parmiddagar o gullegullkväll ikväll. *cry*
mangemani
2006-04-30, 20:54
there there,cheer up,ring nån polare och hitt på nått vetja.
själv är man just nu ensam,men mycket roligt finns det att göra ändå:)
Just nu ensam, dock inte deppig.
Kram på dig Rune, du har ju alltid Kolo!
(Hm, jag vet inte om det gör saken bättre att man har sitt sociala liv på ett Internetforum. Nu blev jag nog lite deppig ändå.)
Metal_boy_
2006-04-30, 20:57
there there,cheer up,ring nån polare och hitt på nått vetja.
själv är man just nu ensam,men mycket roligt finns det att göra ändå:)
Fan tappat kontakten med alla polare utom några, men dom är väl ute. Eller den ena sitter väl i klorna hos kärringen.
*Suck*
(Hm, jag vet inte om det gör saken bättre att man har sitt sociala liv på ett Internetforum. Nu blev jag nog lite deppig ändå.)
Glöm inte msn ffs.
Pudzianovski
2006-04-30, 20:59
Fan så surt ibland. Sitter och deppar och känner mig så förbannat ensam. Blir att man sitter och får en massa minnen m.m. *cry*
Du kan få en kram av mig med. Och den här bilden kanske gör dig lite gladare.
Här (http://g.helgon.net/g/{191/{19187B4F-8562-4A28-8A83-66A7062B9039}.jpg)
Sitter här ensam men är inte deppig för det (inte så mycket iaf). Känner för att vara ensam idag, har ingen lust att göra nåt.
Behöver ju inte känna sig ensamen när man har kolo :thumbup:
mangemani
2006-04-30, 21:01
Fan tappat kontakten med alla polare utom några, men dom är väl ute. Eller den ena sitter väl i klorna hos kärringen.
*Suck*
ajfan:/,men slå en pling på deras mobil då,dom som du har kontakt med,kanske du kan åka till festen eller vart dom nu är?
går ej det så slå på nån film eller nått,ut på nätet och hitt på nått,spela nått spel...vad som helst..inte sitta och tänka på dåliga minnen :nono:
Sitter ensam - ja. Deppar - nej.
Nyss käkat 450g entrecote och kollat på Tears of the Sun med gamla actionhjälten Bruce Willis och strax börjar Resident Evil - Apocalypse på Tv1000. :thumbup:
Har varit bakfull som fan eftersom jag hade fest igår och ska nog strax öppna den första ölen för idag och hoppa in i dushen. Sen blir det nog lite fest igen...
Förresten ska jag nog deklarera snart oxå. Eller väntar jag tills imorgon. :)
Metal_boy_
2006-04-30, 21:03
Just nu ensam, dock inte deppig.
Kram på dig Rune, du har ju alltid Kolo!
Kolo och Kolo, fy fan! Jag gillar Kolo som fan, bästa forumet. Men det är fan inget liv. Fan, jag hoppas man kan få rätt hjälp elelr nått, står fan inte ut. Tack för kramen ;)
Jag är nog lite deppig, men inte tillräckligt ensam. *screwy*
Vissa dagar är bättre än andra, det blir ju extra tydligt att man är ensam på sådana här helger när "alla andra" hittar på massa saker.
Röda_Lacket
2006-04-30, 21:03
sitter också här ensam och hör grannarna festa så visst det är lite deppande
shadowfire
2006-04-30, 21:04
Kolo och Kolo, fy fan! Jag gillar Kolo som fan, bästa forumet. Men det är fan inget liv. Fan, jag hoppas man kan få rätt hjälp elelr nått, står fan inte ut. Tack för kramen ;)
Precis, var glad över att du har kolo, tänk om din internetuppkoppling skulle gå ner nu liksom... DÅ rasar världen ihop!.. =)
Pudzianovski
Nyss käkat 450g entrecote och kollat på Tears of the Sun med gamla actionhjälten Bruce Willis och strax börjar Resident Evil - Apocalypse på Tv1000. :thumbup:
Har varit bakfull som fan eftersom jag hade fest igår och ska nog strax öppna den första ölen för idag och hoppa in i dushen. Sen blir det nog lite fest igen...
Förresten ska jag nog deklarera snart oxå. Eller väntar jag tills imorgon. :)
450 gram? fan... *screwy*
Herkulez
gjorde det för 2timmar sen men tog tag i problemet och åkte till en polare så nu mår jag bra =)
Metal_boy_
2006-04-30, 21:05
Du kan få en kram av mig med. Och den här bilden kanske gör dig lite gladare.
Här (http://g.helgon.net/g/{191/{19187B4F-8562-4A28-8A83-66A7062B9039}.jpg)
Tack! :hbang:
Glöm inte msn ffs.
Där blir man ju ändå bara dissad. *cry*
+ 1
Där blir man ju ändå bara dissad. *cry*
ffs, det var jag som skrev sist till dig. Jävla dissare.
Precis, var glad över att du har kolo, tänk om din internetuppkoppling skulle gå ner nu liksom... DÅ rasar världen ihop!.. =)
Vågar inte tänka på att datorn skulle lägga av, då skulle jag bli riktigt deppig...
Metal_boy_
2006-04-30, 21:09
Jag är nog lite deppig, men inte tillräckligt ensam. *screwy*
Vissa dagar är bättre än andra, det blir ju extra tydligt att man är ensam på sådana här helger när "alla andra" hittar på massa saker.
Hmm jo, så förbannat jobbigt. Jag är fan alltid ensam även om det inte är valborg. Känner mig bara förbannat värdelös för jag har panikångest och inte klarar nått. Har börjat skämmas inför folk jag känner och mina bröder när jag träffar dom. Blir att jag stänger in mig mer känns det som. It sucks.
RajtanTajtan
2006-04-30, 21:09
Det är ju en väsentlig skillnad på att vara själv hemma eller att vara ensam. Det är många som gillar att vara själva ibland, men det är nog ingen som gillar att vara ensam. Det ena är ngt självvalt och det andra är mer ofrivilligt.
Jag är själv hemma nu och jag ligger och myser i soffan.
ffs, det var jag som skrev sist till dig. Jävla dissare.
:em:
Röda_Lacket
2006-04-30, 21:10
Vågar inte tänka på att datorn skulle lägga av, då skulle jag bli riktigt deppig...
haha det är så jävla sant för ett tag sedan dog min dator och direkt efter tv det var tragiskt men endå bra för då fick man tummen ur och gick ut och umgicks mer med polarna.
Metal_boy_
2006-04-30, 21:10
Det är ju en väsentlig skillnad på att vara själv hemma eller att vara ensam. Det är många som gillar att vara själva ibland, men det är nog ingen som gillar att vara ensam. Det ena är ngt självvalt och det andra är mer ofrivilligt.
Jag är själv hemma nu och jag ligger och myser i soffan.
Jo, men det är inte själv hemma jag syftar på iaf.
Precis varit iväg med kompisar så jag tycker det är rätt skönt att vara ensam just nu, behöver rätt mycket tid ensam vid datorn känns det som. Däremot så kan man få hyfsad saknad i perioder när man ser massa gulliga par, då suger det lite att vara singel. Kompisar har jag annars tillgängligt så gott som alltid om jag vill hitta på något.
Kom nyss hem från en fest. Var så jävla tråkigt. Valborg är den mest överskattade skiten som finns.
Du är inte ensam. Inte ensam om att vara ensam iaf. :)
Har valt att vara mycket ensam, ska se en soldeirs and saints. Sen blir det väl lite te och en shake. Igår klämde jag a history of violence och Bad boy. Riktigt bra!
RajtanTajtan
2006-04-30, 21:13
Jo, men det är inte själv hemma jag syftar på iaf.
Nej, jag vet vad du syftar på och jag förstår att det är ett ganska jobbigt läge för dig.
Självklart är det skillnad mellan att vara ensam och att vara själv hemma. Jag känner mig ensam men är inte själv hemma. Hade jag varit själv hemma hade det nog känts bättre, då kan man ju ändå göra exakt vad man vill utan att behöva ta hänsyn till någon annan. Hade varit fint att få vara lite för sig själv. Men, det kommer det med.
Yep, välkommen till mina senaste 4 år buddy...
Röda_Lacket
2006-04-30, 21:17
Ett tips är faktiskt att börja skapa något när man känner sig såhär. själv har jag börjat göra musik och är väldigt kreativ under mina halv deppiga perioder.
I ensamma tider finns det en vän som aldrig sviker,spriten
*Suck*
Känner igen det där. Har bara riktig kontakt med två stycken dom andra har jag liksom glidit ifrån. Vet inte riktigt varför egentligen, är väl så att man utvecklas åt olika håll kanske.
Metal_boy_
2006-04-30, 21:23
Sitter och lyssnar på den här http://www.youtube.com/watch?v=QZJ6n8ReQ78&search=eddie%20maiden när jag deppar
Ryska_raketen
2006-04-30, 21:24
Ensam är stark.
RajtanTajtan
2006-04-30, 21:25
Ensam är stark.
Ingen annan bra klyscha på lager?
En låt som jag får grym energi av är Doesn't Remind Me av Audioslave. Bra lyft-mig-ur-deppen-musik. :)
Metal_boy_
2006-04-30, 21:28
Ensam är stark.
Fan heller! Fan ligger snart och gråter för att man inte har nån att ligga och hålla om och få känna kärlek.
Ryska_raketen
2006-04-30, 21:28
Ingen annan bra klyscha på lager?
Jo, här kommer en. Lite Rajtantajtan och alla bli gla. Där har du en. Världsklass!
RajtanTajtan
2006-04-30, 21:32
Fan heller! Fan ligger snart och gråter för att man inte har nån att ligga och hålla om och få känna kärlek.
När du väl träffar din blivande partner, så kommer du ju ha så otroligt mycket att ge, vilket kommer generera att du får ännu mer tillbaka. Frågan är ju inte om den dagen kommer, utan frågan är bara när.
Glass och Celine Dion - All by myself kanske?
Metal_boy_
2006-04-30, 21:34
Glass och Celine Dion - All by myself kanske?
Fy fan, jag håller mig till maiden om jag inte ska begå självmord :(
ja, över tiden. hjälper inte att grannarna verkar ha fast och det är allmänt massa folk smo går utanför och gapar
Hrmmm ... jag spelar Magnus Carlsson. :em:
hade velat haft något vettigt att göra, men har ingen telefon som fungerar och får inte tag på någon.
Tja, hade vi bott i samma stad hade det varit läge att starta en självhjälpsgrupp. :D
Pudzianovski
2006-04-30, 21:39
Tja, hade vi bott i samma stad hade det varit läge att starta en självhjälpsgrupp. :D
Självmordsgrupp menar du.
RajtanTajtan
2006-04-30, 21:39
Hade Mark läst den här tråden så hade han nog sagt; det är aldrig fel med lite homosexuell skönsång.
Pellefant
2006-04-30, 21:40
Ja. :(
Självmordsgrupp menar du.
Nej, nej; tänk på att jag är kristen fundamentalist. :D
Metal_boy_
2006-04-30, 21:44
Ja, jag. :(
Kram på dig.
Tricklev
2006-04-30, 21:44
Vore en lögn att säga att jag lider, fast då o då saknar man ju lite gamla människor.
Fast dom ersättes ju oftast av nya bekantskaper tillslut.
Metal_boy_
2006-04-30, 21:46
Den bögmannen kan sjunga så det står härliga till. Inte min musiksmak, men han kan sjunga som fan :)
RajtanTajtan
2006-04-30, 21:47
Den bögmannen kan sjunga så det står härliga till. Inte min musiksmak, men han kan sjunga som fan :)
Ja det är inte många som kan matcha den utstrålningen-rösten-karisman.
En fullfjädrad artist mao, som råkar gilla det som Tolkia gillar.
Kram på dig.
Gruppkram :D
Den bögmannen kan sjunga så det står härliga till. Inte min musiksmak, men han kan sjunga som fan
Vågar jag lägga in BWO:s nya, eller får jag en bög-överdos då? :D
Me_Myself
2006-04-30, 21:48
Ensam men deppar inte. Försök ta vara på tiden med dig själv, det kommer kanske bli en bristvara sen. Läs en bra bok och ta ett mysigt bad om du gillar det :)
Metal_boy_
2006-04-30, 21:49
Gruppkram :D
Vågar jag lägga in BWO:s nya, eller får jag en bög-överdos då? :D
Haha, du får börja lite försiktigt och se hur du tar det :D
Hehe, det är bara att gotta sig i det. Nej men denna tråden fungerar ju nästan som stöd, man är ju inte ensam att vara tragisk och det är ju alltid något.
Annars kan du göra som jag, posta något jäkligt provocerande och försvara det i evigheter. Då kan man tänka på annat en stund.
Host host Tolkia, gå in och rör runt i religionstråden! :)
Corpobal
2006-04-30, 21:50
Nä, jag har spenderat flera "högtider" ensam och inte lidit av det.
Bah sluta tyck så jävla synd om dig själv och gör nåt åt det. Tänk på det som ett träningspass!
Mjoo, de vanliga "gå ut" polarna är inte här, så ska snart gå ut me ett annat, lite "tristare" gäng. Dom e sjyssta oså, men inte t.ex. samma humor som jag osv!:)
Metal_boy_
2006-04-30, 21:54
Hehe, det är bara att gotta sig i det. Nej men denna tråden fungerar ju nästan som stöd, man är ju inte ensam att vara tragisk och det är ju alltid något.
Annars kan du göra som jag, posta något jäkligt provocerande och försvara det i evigheter. Då kan man tänka på annat en stund.
Jo det är ju alltid nått.
Men ändå :(
Metal_boy_
2006-04-30, 21:55
Bah sluta tyck så jävla synd om dig själv och gör nåt åt det. Tänk på det som ett träningspass!
Hur menar du då?
Arf Pingvin
2006-04-30, 21:58
metal boy du är inte ensam. Har sett lite filmer, mirchat och lyssnat på Opeth, som värsta emo fyfan.
Corpobal
2006-04-30, 22:00
Det är väl inte konstigt om man tappar gnistan av att lyssna på Opeth, vidrigt ju.
Metal_boy_
2006-04-30, 22:00
metal boy du är inte ensam. Har sett lite filmer, mirchat och lyssnat på Opeth, som värsta emo fyfan.
Kram bro! :(
Nja, jag tycker att det ser ganska lugnt ut där just nu. :D
(jag måste nog f.ö. tagga ner om jag verkligen framstår som så rabiat som man kan tro när man läser ditt sista inlägg ...)
viktor88
2006-04-30, 22:06
jag siter ensam me datan å snus i käften å kollar in kolozzeum :) svårt å bli deppig då ;)
Otto GROV
2006-04-30, 22:11
ta kontakt me dina gamla kompisar igen inte så svårt ring ring skicka sms.........Visst ä ju ok att ligga hemma å tjura ibland..
Men att ständigt tycka synd om sig själv löser ju ingenting..
Se så ta tag i deffen nu, dra ut å spring å tänk på hur snygg å sexig du kommer va om 6månder när du gått ner 15kg. Fan va babes du kommer få då,,,,, alla kommer tycka du ä skit snygg......
så va väntar du på gå ut å kör ett hårt kardio pass NU
Helena B
2006-04-30, 22:12
Ja jag sitter ensam och deppar. Fast jag deppar inte över att jag är ensam, grannarna har fest så man känner sig absolut inte ensam. Men min redovisningsuppgift ville inte bli rätt, så jag deppar över att jag var tvungen att skicka in en uppgift som är fel. Så kan det gå när man väljer att inte skriva av andra.
Iaf TREVLIG VALBORG!
Hur menar du då?
Tja du, som alltid är så rapp i fingrarna i alla möjliga ämnen, det ska jag berätta för dig.
Om jag hade kommit in på forumet och postat en tråd i allmänt om hur svag och spinkig jag var och att jag inte var lika stor och muskulös som alla andra, vad hade du sagt då? Du hade sagt "Get you ass to the gym and start workin out damn it! Now drop and give me 5 x 20"!
Vad gör du inne på en av de största helgdagarna på året, där dina chanser att hitta en wonderbabe ligger en dusch och ett par öl ifrån dig?
Fan den här tråden går en verkligen rakt in i hjärtat :( stor kram pårej metal :love: :love:
Håller med om att singel is a bitch, finns ingen underbarare känsla än att kramas med den man älskar ju *cry* ..men för att se det från den ljusa sidan.. som nån skrev.. ju längre man är singel desto mer uppskattar man äkta lööve när den kommer sen :)
Metal_boy_
2006-04-30, 22:16
ta kontakt me dina gamla kompisar igen inte så svårt ring ring skicka sms.........Visst ä ju ok att ligga hemma å tjura ibland..
Men att ständigt tycka synd om sig själv löser ju ingenting..
Se så ta tag i deffen nu, dra ut å spring å tänk på hur snygg å sexig du kommer va om 6månder när du gått ner 15kg. Fan va babes du kommer få då,,,,, alla kommer tycka du ä skit snygg......
så va väntar du på gå ut å kör ett hårt kardio pass NU
Jag hade inte tappat vänner från första början om det hade varit sådär enkelt för mig. Folk bara försvinner från mig, en efter en. Jo jag ska deffa.
Cerberus
2006-04-30, 22:18
Jag hade inte tappat vänner från första början om det hade varit sådär enkelt för mig. Folk bara försvinner från mig, en efter en. Jo jag ska deffa.
I'm with you, dock så är jag inte jättedeppad. Cravear sötsaker konstant...I need more friends..
Håller med om att singel is a bitch...
Nej säg inte så där. Jag som tycker att det ska bli så himla skönt att vara själv och bo i egen lägenhet. Singel is teh shit! ;)
Nu ska jag gå och lägga mig i nybäddade lakan och läsa lite bok innan jag somnar underbart skönt. I morgon ska jag vakna alldeles lagomt tidigt och ta en härlig morgonpromenad i strålande solsken.
God natt och kram på er alla deppiga och ensamma!
Metal_boy_
2006-04-30, 22:20
Fan den här tråden går en verkligen rakt in i hjärtat :( stor kram pårej metal :love:
Håller med om att singel is a bitch, finns ingen underbarare känsla än att kramas med den man älskar ju *cry* ..men för att se det från den ljusa sidan.. som nån skrev.. ju längre man är singel desto mer uppskattar man äkta lööve när den kommer sen :)
Kram på dig med :love:
Jo, det är nog som du säger. Men det känns inte som nån idé att hoppas på att nån skulle vilja ha mig liksom. Man kan knappast vara mer misslyckad.
Otto GROV
2006-04-30, 22:20
du lär ju inte få nå mer vänner av att sitta framför datorn,,,,,,, Du lär ju inte bli rippad å snygg å få alla babes i stan heller...
tycker man själv att man ä en loser så blir man de..
Har du vart ut å sprungit än??
Metal_boy_
2006-04-30, 22:21
Nej säg inte så där. Jag som tycker att det ska bli så himla skönt att vara själv och bo i egen lägenhet. Singel is teh shit! ;)
Nu ska jag gå och lägga mig i nybäddade lakan och läsa lite bok innan jag somnar underbart skönt. I morgon ska jag vakna alldeles lagomt tidigt och ta en härlig morgonpromenad i strålande solsken.
God natt och kram på er alla deppiga och ensamma!
Tycker man ett tag iaf.
Detsamma, ta hand om dig :thumbup:
Ja jag sitter ensam och deppar. Fast jag deppar inte över att jag är ensam, grannarna har fest så man känner sig absolut inte ensam. !
Brölar dina oxå som ett gäng pilska fjortisar? :laugh: (trodde ett tag att mina va påväg att starta en egen valborgs eld på baksidan :D
hoppas du får ordning på uppgiften tillslut :)
Metal_boy_
2006-04-30, 22:22
du lär ju inte få nå mer vänner av att sitta framför datorn,,,,,,, Du lär ju inte bli rippad å snygg å få alla babes i stan heller...
tycker man själv att man ä en loser så blir man de..
Har du vart ut å sprungit än??
Det är ju inte att jag är slö eller nått, jag har ju svårt att gå ut för min panikångest.
Sitter och försöker plugga... så ja, jag är deppig och ensam :(
Helena B
2006-04-30, 22:25
Brölar dina oxå som ett gäng pilska fjortisar? :laugh: (trodde ett tag att mina va påväg att starta en egen valborgs eld på baksidan :D
hoppas du får ordning på uppgiften tillslut :)
Skoja inte. Kom hem vid 21 och vad möter man!? Vad heter du, vad fint du cyklar, varför är din cykel röd *screwy* Hade svårt att slita mig men att försöka prata med en full person när man själv inte är det...nästan omöjligt. När man är full förstår man "fullspråket" men i nyktert tillstånd är man bara lättad över att man inte har druckit :D Iaf det är härligt med liv och rörelse...ända tills de kommer hem vid 3 och efterfesten börjar.
Otto GROV
2006-04-30, 22:26
Det är ju inte att jag är slö eller nått, jag har ju svårt att gå ut för min panikångest.
jasså,,,,,kan du inte åka till nån öde plats då å gå ut å springa där,,,, finns ju massor av ställen där de inte är folk...
gå å sola solarium i morgon också..
Brukar ja göra när ja känner mig fet :laugh: :laugh:
se så se till å bli rippad nu VA
Nej, att sitta och deppa ger mig inget så därför gör jag det inte...
Jo, det är nog som du säger. Men det känns inte som nån idé att hoppas på att nån skulle vilja ha mig liksom. Man kan knappast vara mer misslyckad.
Kolla på Juha Valjakkala (stavning?) och Lasermannen Ausonius; de får ju säckvis med kärleksbrev till fängelset ... :D
För att vara en liten aning mer allvarlig tycker jag inte att du verkar så "konstig" så att det skall behövar vara något problem. Du anar inte vad det finns för folk som faktiskt HAR fasta förhållanden.
Herkulez
2006-04-30, 22:29
haha ja ausonius har ska ju gifta sig med en 23åring nu haha. Polaren min satt i fängelse över ett halvt decennie och han sa ju att det hur många brudar som helst som kom och knullade med internerna och var helkära fast dom inte kände dom tidigare. Helt sjukt
Kram på dig med :love:
Säg inte så :whipped:
av din personlighet här på kolo att döma verkar du ju va en underbar kille! rolig som fan oxå :D jag kan omöjligen vara ensam om att se det =)
Slår vad om att JAG äger dej i misslyckad; varit arbetslös i två år, inge körkort och bor fortfarande hemma :D det du ;)
Metal_boy_
2006-04-30, 22:31
jasså,,,,,kan du inte åka till nån öde plats då å gå ut å springa där,,,, finns ju massor av ställen där de inte är folk...
gå å sola solarium i morgon också..
Brukar ja göra när ja känner mig fet :laugh: :laugh:
se så se till å bli rippad nu VA
:laugh:
Jo men då sätter spärrarna i för att man är långt hemifrån och man blir rädd för att dö där och ingen man känner är i närheten. Helt sjukt, snart skiter jag i att ha panikångest, det är förbannat jobbigt. :(
RajtanTajtan
2006-04-30, 22:33
haha ja ausonius har ska ju gifta sig med en 23åring nu haha. Polaren min satt i fängelse över ett halvt decennie och han sa ju att det hur många brudar som helst som kom och knullade med internerna och var helkära fast dom inte kände dom tidigare. Helt sjukt
Hur lockande är det med en sån brud då? Ulf Olsson har ju också blivit ihop med en "vanlig" kvinna, men bara genom att bli ihop med Ulf så bevisar ju det att hon inte är speciellt vanlig.
Det är mestadels trasiga tjejer som söker upp och faller för snubbar som sitter inne.
Polaren min satt i fängelse över ett halvt decennie och han sa ju att det hur många brudar som helst som kom och knullade med internerna och var helkära fast dom inte kände dom tidigare. Helt sjukt
Jag var med om att kontaktpersonen till en intern/patient kärade ner sig i honom (lite "jag skall rädda honom ur skiten-stuket"); han kunde vara väldigt charmig om han ville, och här gick han verkligen in för det. Lite obehagligt att se, då han satt inne bl.a. för att ha misshandlat sin sambo tämligen utstuderat, och man undrade ju vad de tänkte när de satte en ung tjej som kontaktperson till en sådan.
Sitter och är ensammen, men är inte på depp-humör som tur är. Känner medlidande med dig och övriga på liknande humör.
Sitter och lyssnar på Red Hot Chili Peppers nya album Stadium Arcadium, inte direkt musik som drar mig in i depp-dimman.
Metal_boy_
2006-04-30, 22:37
Säg inte så :whipped:
av din personlighet här på kolo att döma verkar du ju va en underbar kille! rolig som fan oxå :D jag kan omöjligen vara ensam om att se det
Slår vad om att JAG äger dej i misslyckad; varit arbetslös i två år, inge körkort och bor fortfarande hemma´, det du ;)
Tack Diana, de orden värmer! Härligt med såna som du som sprider så mycket glädje, det uppskattas förbannat mycket! :love: Du verkar vara en härlig och skön tjej!
Du är inte heller misslyckad, det lovar jag dig :)
Skoja inte. Kom hem vid 21 och vad möter man!? Vad heter du, vad fint du cyklar, varför är din cykel röd *screwy* Hade svårt att slita mig men att försöka prata med en full person när man själv inte är det...nästan omöjligt. När man är full förstår man "fullspråket" men i nyktert tillstånd är man bara lättad över att man inte har druckit :D Iaf det är härligt med liv och rörelse...ända tills de kommer hem vid 3 och efterfesten börjar.
Känner igen det där :laugh:
när mina drar igång är det så att man bara sitter och väntar på att någon av de dyngfulla 50+ åriga kropparna ska få för sej att streaka runt kvarteret typ *rolleyes* :D
Tycker synd om dig. Googlade lite på panikångest, verkar otäkt.
Hoppas du mår bättre imorgon.
Kram på dig och gonatt.
Metal_boy_
2006-04-30, 22:42
Tycker synd om dig. Googlade lite på panikångest, verkar otäkt.
Hoppas du mår bättre imorgon.
Kram på dig och gonatt.
Jo tack, vi får hoppas att det är över imorn ;) Gonatt.
Runda Grodan
2006-04-30, 22:44
Vad du behöver Metal är en rejäl tallrik glass och en stor blöt Coleman-puss! :love:
http://img185.imageshack.us/img185/1095/pusspdigmetal3ce.jpg (http://imageshack.us)
grisbil3n
2006-04-30, 22:45
I övrigt så kan jag tänka mig att hålla folk sällskap för en femtilapp i timmen eller nåt, behöver pengar till godis, jag dör fan...
WheyProtein
2006-04-30, 22:48
Joru! Det kan du lita på... arbetslös... bor hemma..snart 20.... inget liv.
Utan träningen vet jag inte vad jag skulle göra, skönt att man inte är ensam med att vara ensam iaf :)
Lyssna på The Wickerman! Your time will come!!! ;)
Metal_boy_
2006-04-30, 22:48
Vad du behöver Metal är en rejäl tallrik glass och en stor blöt Coleman-puss! :love:
http://img185.imageshack.us/img185/1095/pusspdigmetal3ce.jpg (http://imageshack.us)
:thumbup:
Metal_boy_
2006-04-30, 22:49
Joru! Det kan du lita på... arbetslös... bor hemma..snart 20.... inget liv.
Utan träningen vet jag inte vad jag skulle göra, skönt att man inte är ensam med att vara ensam iaf :)
Lyssna på The Wickerman! Your time will come!!! ;)
:hbang: :hbang:
Corpobal
Säg nej till självmedömkan, brukar min goda vän C säga.
grisbil3n
Säg nej till självmedömkan, brukar min goda vän C säga.
Otto GROV
2006-04-30, 22:51
Jo men då sätter spärrarna i för att man är långt hemifrån och man blir rädd för att dö där och ingen man känner är i närheten. Helt sjukt, snart skiter jag i att ha panikångest, det är förbannat jobbigt. :(
motionscyckel köp en,,
kan du kolla på tysk-porr samtidigt också....
Metal_boy_
2006-04-30, 22:54
motionscyckel köp en,,
kan du kolla på tysk-porr samtidigt också....
Har redan en som ska användas nu när jag drar igång. Har börjat sänka kolisarna :thumbup:
Tack Diana, de orden värmer! Härligt med såna som du som sprider så mycket glädje, det uppskattas förbannat mycket! :love: Du verkar vara en härlig och skön tjej!
Du är inte heller misslyckad, det lovar jag dig :)
Va söt du är :love:
lyckas jag bara få in i skallen att man ska släppa den förbannade kopplingen liiite tidigare i övn körningen så kommer jak iaf ETT steg närmare 'mindre misslyckad' :D
Har du funderat på att söka hjälp om du känner att panikångesten hindrar dej från det liv du vill leva? finns ju jättebra hjälp att få :)
Mjoo, de vanliga "gå ut" polarna är inte här, så ska snart gå ut me ett annat, lite "tristare" gäng. Dom e sjyssta oså, men inte t.ex. samma humor som jag osv!:)
Edit: Tjahupp, nu ska dom inte ut. Då blire hemmakväll då... Rätt skönt tycker jag iaf!:)
jag deppar för jag glömde lämna tebax filmern jag hyrde igår faaan det blir 70kr extra
Otto GROV
2006-04-30, 22:56
Har redan en som ska användas nu när jag drar igång. Har börjat sänka kolisarna :thumbup:
då så va väntar du på,,,, hoppa upp på cyckeln å släng på en rulle kör sten-hårt i 30min,,,,,,,
De ä en höjdare ja lovar. Du kommer må mycket bättre efter....
Fan va du kommer bli snygg :cool:
Tycker du kan gå hem och laga mat åt honom! :naughty: :D
arbetslös... bor hemma..snart 20....
23 :em: :D
Metal_boy_
2006-04-30, 23:03
Va söt du är :love:
lyckas jag bara få in i skallen att man ska släppa den förbannade kopplingen liiite tidigare i övn körningen så kommer jak iaf ETT steg närmare 'mindre misslyckad' :D
Har du funderat på att söka hjälp om du känner att panikångesten hindrar dej från det liv du vill leva? finns ju jättebra hjälp att få :)
Hehe, det kommer gå bra det där vet du. Det sitter utan att du ens tänker vart efter ;)
Jag har en tid hos en psykoterapeut(stavning?) den 15:e Maj. Har ju gått och fått prata och sånt förut men det har inte gett mycket. Hoppas på att det här ger nått :)
Metal_boy_
2006-04-30, 23:05
då så va väntar du på,,,, hoppa upp på cyckeln å släng på en rulle kör sten-hårt i 30min,,,,,,,
De ä en höjdare ja lovar. Du kommer må mycket bättre efter....
Fan va du kommer bli snygg :cool:
Måste handla bränsle imorn och sen kör vi! :hbang:
WheyProtein
2006-04-30, 23:06
23 :em: :D
Heehee... :D
Otto GROV
2006-04-30, 23:08
Måste handla bränsle imorn och sen kör vi! :hbang:
ok bra its on..
shadowfire
2006-04-30, 23:08
Kan inte påstå att det händer mycket i denna gudsförglömda håla i mörkaste småland... detta är typ barnfamiljernas Mecka eller något. En enda pub o den har stängt, ingen bowlinghall, inte ens ett litet biljardcafé... men ett sjuhelskottas bra jobb och ptja, sedan har man ju Kolo.... vem fan behöver socialt liv IRL liksom? :)
komm nyss hemm, och jag ka sova hejja
Tricklev
2006-04-30, 23:12
vem fan behöver socialt liv IRL liksom? :)
Hade inte sagt nej till någon halvnaken brud i sängen nu.
Hehe, det kommer gå bra det där vet du. Det sitter utan att du ens tänker vart efter ;)
Jag har en tid hos en psykoterapeut(stavning?) den 15:e Maj. Har ju gått och fått prata och sånt förut men det har inte gett mycket. Hoppas på att det här ger nått :)
Mm har hört de ryktena förr :D får lita på det..
Fint, då går det ju frammåt iaf =) jag tror inte heller att bara prat hjälper så bra mot sånt, inrotade vanor/tankesätt/beteenden kräver nog mer bahandling.. men du kommer fixa det ska du se! :) ..lika sant som jag en dag kommer passera ett rödljus UTAN motorstopp :naughty:
shadowfire
2006-04-30, 23:17
Hade inte sagt nej till någon halvnaken brud i sängen nu.
Ok, point taken. *popcorn*
Är ensam ikväll men trivs bra med det också så jag klagar inte :)
shadowfire
2006-04-30, 23:18
Fint, då går det ju frammåt iaf =) jag tror inte heller att bara prat hjälper så bra mot sånt, inrotade vanor/tankesätt/beteenden kräver nog mer bahandling.. men du kommer fixa det ska du se! :) ..lika sant som jag en dag kommer passera ett rödljus UTAN motorstopp :naughty:
Tro mig, att prata o lyssna hjälper mer än vad man tror, bara för att vi är så kassa på det rent generellt. Särskilt vi grabbar, så fort man kommer till stadiet att "morsan är jobbig" så begränsar grabbar sig till att prata känslor osv till typ tjejkompisar eller flickvän... eller kolo.. :)
Helena B
2006-04-30, 23:27
Tips till er alla som känner sig lite deppiga. Fokusera på allt ni har som är bra i ert liv, istället för det ni saknar. Tak över huvudet, mat på bordet, en skön säng att sova i, en dator, bil, trumset, ett husdjur, familj, vänner etc.
En annan Kolomedelm sa en gång till mig i rent peppsyfte:
Världen knullar alla och just nu knullar den dig!
Metal_boy_
2006-04-30, 23:29
Ja, vi får stötta varandra! ;) Let's do this shit! :hbang:
shadowfire
2006-04-30, 23:31
Tips till er alla som känner sig lite deppiga. Fokusera på allt ni har som är bra i ert liv, istället för det ni saknar.
Sant så sant, fokus på det positiva är en framgångsfaktor till ett bra liv... =)
Metal_boy_
2006-04-30, 23:32
Tips till er alla som känner sig lite deppiga. Fokusera på allt ni har som är bra i ert liv, istället för det ni saknar. Tak över huvudet, mat på bordet, en skön säng att sova i, en dator, bil, trumset, ett husdjur, familj, vänner etc.
Klart att man är glad för att man har en familj och allt annat. Det är dock lätt att man glömmer att man är bortskämd med att inte behöva sova på stampat jordgolv. Det är väääldigt svårt att känna sig tacksam för sånt skit. Jag skulle kunna bo i en taggbuske bara jag slapp min panikångest.
RajtanTajtan
2006-04-30, 23:32
Japp, livet har sina goda stunder :)
Tro mig, att prata o lyssna hjälper mer än vad man tror, bara för att vi är så kassa på det rent generellt. Särskilt vi grabbar, så fort man kommer till stadiet att "morsan är jobbig" så begränsar grabbar sig till att prata känslor osv till typ tjejkompisar eller flickvän... eller kolo.. :)
Jo självklart! det har du helrätt i :thumbup: att få ventilera känslor och känna att någon förstår betyder mkt för välbefinnandet :) men det botar inte panikångest(som metalboy lider av) det krävs mer för att få bukt med sånt :)
Mkt bra skrivet :bow:
Klok kolomedlem :D
Ja, vi får stötta varandra! ;) Let's do this shit! :hbang:
YES :D
shadowfire
2006-04-30, 23:37
Jo självklart! det har du helrätt i :thumbup: att få ventilera känslor och känna att någon förstår betyder mkt för välbefinnandet :) men det botar inte panikångest(som metalboy lider av) det krävs mer för att få bukt med sånt :)
Det har delvis rätt, beror lite på vilken typ av panikångest det är... ibland kan man utlösa det själv genom att saker i livet inte riktigt går som man vill. Får man hjälp på traven att ta sig förbi problemen, o se möjligheter istället för hinder så kan panikångesten ge sig. Det kan också utlösas av stress m.m.... men sedan finns det de som är mer "kroniska"...
Nåja, mera empati o kramar till folket, det skadar i varje fall inget, även om det inte skulle hjälpa ... =)
Metal_boy_
2006-04-30, 23:38
Är det nått som jag klarar är det att lätta mitt hjärta och prata. Något som är positivt iaf :)
Jag sitter också ensam och deppar nu. Blev stor dissad förut.
Frågade älsklingen på väg hem från en filmkväll om vi kunde sova ihop. Så sa hon nej, för att hennes mamma var sur. Fan det sämsta nej jag har hört i mitt förbannat korta liv!!!...
shadowfire
2006-04-30, 23:42
Är det nått som jag klarar är det att lätta mitt hjärta och prata. Något som är positivt iaf :)
Tummen upp för det! Det är det fortfarande en hel del som tycker det är mesigt... boys dont cry-tramset.. fan lite måste man få whinea ibland.. :cool:
Metal_boy_
2006-04-30, 23:45
Jag sitter också ensam och deppar nu. Blev stor dissad förut.
Frågade älsklingen på väg hem från en filmkväll om vi kunde sova ihop. Så sa hon nej, för att hennes mamma var sur. Fan det sämsta nej jag har hört i mitt förbannat korta liv!!!...
Skaplig ursäkt :) Hur gammal är hon?
Det har delvis rätt, beror lite på vilken typ av panikångest det är... ibland kan man utlösa det själv genom att saker i livet inte riktigt går som man vill. Får man hjälp på traven att ta sig förbi problemen, o se möjligheter istället för hinder så kan panikångesten ge sig. Det kan också utlösas av stress m.m.... men sedan finns det de som är mer "kroniska"...
Nåja, mera empati o kramar till folket, det skadar i varje fall inget, även om det inte skulle hjälpa ... =)
Precis =) fast det jag menar är att samtal inte botar panikångest ensamt, altså det kan vara en DEL i bahandlingen av panikångest, att just få prata, men för att komma någonvart krävs det oftast mer utöver :) sen kan det bli så att patienten får höga förhoppningar som om samtalsstunderna.. att de skulle vara magiska.. och då rasar hoppet ytterligare.. men det är en annan sak, slutsats :D : man ska se samtalsstunder som ett bra komplement i en lyckad behandling men ej som ett botemedel :)
(Talar altså om den kroniska typen nu som är aktuell i det här fallet, som jag fått uppfattning)
Metal_boy_
2006-04-30, 23:46
Tummen upp för det! Det är det fortfarande en hel del som tycker det är mesigt... boys dont cry-tramset.. fan lite måste man få whinea ibland.. :cool:
Fan jag gråter när jag behöver kan jag säga :) Absolut inget omanligt, omänskligt eller fjantigt. Det är nyttigt och det har en funktion :)
Eller hur! :thumbup: en jättefin kvalité
Metal_boy_
2006-04-30, 23:49
Precis =) fast det jag menar är att samtal inte botar panikångest ensamt, altså det kan vara en DEL i bahandlingen av panikångest, att just få prata, men för att komma någonvart krävs det oftast mer utöver :) sen kan det bli så att patienten får höga förhoppningar som om samtalsstunderna.. att de skulle vara magiska.. och då rasar hoppet ytterligare.. men det är en annan sak, slutsats :D : man ska se samtalsstunder som ett bra komplement i en lyckad behandling men ej som ett botemedel :)
(Talar altså om den kroniska typen nu som är aktuell i det här fallet, som jag fått uppfattning)
Jo så kan det faktiskt vara, man tror att allt hänger på dom etc. Men i mitt fall så fick jag inte ens förslag. Dom frågade bara vad jag trodde var bäst hela tiden. :( Det var av en slump som jag fick kontakt med en läkare som ordnade nästa möte med en psykoterapeut istället. Han var inte så glad i hur psykvården funkade och vad som hade gjorts under den här tiden.
Rock'nRoll
2006-04-30, 23:50
Fan Metal, nu tycker jag riktigt synd om dig. Jag kände lite så igår, såg ut som att jag skulle få spendera Valborg helt ensam. Nästan alla min vänner är för tillfället utomlands/pluggar långt bort/orienterar eller bortresta. Om man är van att träffa mycket vänner blir det ensamt när alla sen är borta.
Nu blev det så att jag åkte hem till en kille som jag vart grymt tajt med senaste åren, nu kände jag dock verkligen hur vi glidit ifrån varnadra, inge vidare kul. Han tyckte jag va dum i huvet som ville åka och leta rätt på nått öppet gym när gymmet som vi skulle träna på var stängt. Ganska tryckt stämmning efter det. Skulle nästan föredragit att vara ensam istället. Känns tråkigt att säga men Kolo är nog mer min kompis nu än han är.
Nu sitter man här i sin ensamhet och lyssnar på Smiths - Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me. Haha, inte det bäst att lyssna på när man är deppig kanske.
jag deppar för jag glömde lämna tebax filmern jag hyrde igår faaan det blir 70kr extra
Vad kostar försenings avgiften för ny eller toppliste film på stället där du hyr?
Edit: Ska nog starta en tråd om det nu.
Edit 2: Morrissey.. Jag älskar dig.. (In a strict non sexuall way)
Cerberus
2006-04-30, 23:53
metalboy, låna en bok på biblan om NLP(neuro-lingvistisk programmering). Man lär sig tänka som en optimist helt enkelt, har gått en kurs där jag blivit coachad massa ggr och det har hjälpt mig som fan i livet.
Man har studerat hur framgångsrika människor tänker och sen skrivit massa böcker om det i princip :D ingen poäng att uppfinna hjulet igen när det redan har uppfunnits ;)
Jag kan helt o hållet relatera till hur du känner dig...problemet är att jag har så tråkiga vänner, de vill bara supa o knarka varje helg. Det är inte jag så värst intresserad av. Finns typ EN kompis som jag ska börja umgås mer med, resten är typ botten i princip(förutom ett fåtal som e schyssta).
Skaplig ursäkt :) Hur gammal är hon?
Hon är lika gammal som mig, fyller 16 i år.
Men åldern är inte problemet. Vi har sovit ihop förr.
Men de var bara ett så jävla dåligt sätt att säga nej så man blir så jävla knäckt! Så nu blir det till att deppa.
Finns bara en sak att konstatera. Tjejr bryter ner en och förstör träningen. Bättre att skita i dom och göra nått som är nyttigt.
Metal_boy_
2006-04-30, 23:58
Hon är lika gammal som mig, fyller 16 i år.
Men åldern är inte problemet. Vi har sovit ihop förr.
Men de var bara ett så jävla dåligt sätt att säga nej så man blir så jävla knäckt! Så nu blir det till att deppa.
Finns bara en sak att konstatera. Tjejr bryter ner en och förstör träningen. Bättre att skita i dom och göra nått som är nyttigt.
Ok, det löser sig grabben. Är du tillsammans med den där pinglan eller är det bara nått ragg? :)
Perscitus
2006-05-01, 00:00
Såg nyss Brokeback Mountain igen så jag kan kosta på mig lite sentimentalitet och omanligt beteende:
Metal, fan vad rörd jag blir när du skrev att du är misslyckad... Brukar skratta åt dina skämt och läsa om din träning, deffning osv och tänka att du är en som bjuder på dig själv och när du säger att det är så du tänker om dig själv stiger du i graderna ännu högre då många som anser sig misslyckade brukar göra motsatsen - blåsa upp sig själva. Har inget bra stärkande att säga annat än att det finns många människor på planeten och hoppet är aldrig ute när det finns så många att ta för sig av och lära känna! Kontakt med andra människor är jävligt viktigt och det finurliga är att med så många finns det alltid massvis man passar ihop med, det handlar bara om att finna dem!
Är långt bort från alla jag känner just nu så jag spenderade större delen av kvällen med att utforska omnejden med bil, ett ypperligt nöje om man har den fallenheten, rekommenderas starkt om du är ensam och behöver rensa huvudet. Tror det har att göra med att man har väldigt mycket frihet och styr själv(förhoppningsvis ;)), kan åka var som helst, motsatsen till hjälplöshet.
Som en sade, rakt från hjärtat låter det som, det är inte många som vågar. Fortsätt andas, god natt!
Ok, det löser sig grabben. Är du tillsammans med den där pinglan eller är det bara nått ragg? :)
Jag är tillsammans med henne! Det är därför det känns förjävligt... :(
Jo så kan det faktiskt vara, man tror att allt hänger på dom etc. Men i mitt fall så fick jag inte ens förslag. Dom frågade bara vad jag trodde var bäst hela tiden. :( Det var av en slump som jag fick kontakt med en läkare som ordnade nästa möte med en psykoterapeut istället. Han var inte så glad i hur psykvården funkade och vad som hade gjorts under den här tiden.
Typiskt det där att komma och vilja ha hjälp med något som man knappt själv förstår sejpå hur det ska botas, bara för att få ansvaret ännu mer lagt på sina egna axlar.. DOM är ju utbildade, dom borde veta bättre tycker man, och ge råd *screwy* man kan ju hoppas att psykvården(och läkarvården) utvecklas till det bättre.. och slutar specielisera sej på att slussa runt folk, och istället börjar behandla :thumbup:
Metal_boy_
2006-05-01, 00:08
Ok. För att vara seriös, hon var kanske orolig över sin mamma eller nått. Var inte så snabb med att anklaga henne nästa gång du träffar henne, det finns nog en logisk förklaring :)
shadowfire
2006-05-01, 00:10
Det kommer fler chanser! Var glad du har någon i huvudtaget o slipper vara singel. Solen kan inte skina alla dagar... + att du slipper någon som snarkar, snor täcket, sprakar till dig mitt i natten o allt vad tjejer nu har för sig... :thumbup:
Metal_boy_
2006-05-01, 00:10
Typiskt det där att komma och vilja ha hjälp med något som man knappt själv förstår sejpå hur det ska botas, bara för att få ansvaret ännu mer lagt på sina egna axlar.. DOM är ju utbildade, dom borde veta bättre tycker man, och ge råd *screwy* man kan ju hoppas att psykvården(och läkarvården) utvecklas till det bättre.. och slutar specielisera sej på att slussa runt folk, och istället börjar behandla :thumbup:
Precis. Otroligt kloka ord :)
Ok. För att vara seriös, hon var kanske orolig över sin mamma eller nått. Var inte så snabb med att anklaga henne nästa gång du träffar henne, det finns nog en logisk förklaring :)
Hon ska fan få smaka på :whipped:... :naughty:
Kan ni inte prata mer om det? om någon i ett förhållande mår skit är det alltid bästa att prata :) och inte sura på avskilt håll.
Kanske förstod hon inte hur mkt det sårade? kanske missförstod du allvaret? osv :)
Ja det funkar ju oxå :laugh:
Kan ni inte prata mer om det? om någon i ett förhållande mår skit är det alltid bästa att prata :) och inte sura på avskilt håll.
Kanske förstod hon inte hur mkt det sårade? kanske missförstod du allvaret? osv :)
Ja vet inte hur ja ska ta det med henne. Det kanske är bäst ja låter de passera som ingenting?
+ att du slipper någon som snarkar, snor täcket, sprakar till dig mitt i natten o allt vad tjejer nu har för sig... :thumbup:
Haha :D skull på oss bara!
Metal_boy_
2006-05-01, 00:13
Haha, nej du ska vara snäll mot henne. Lyssna på henne och stötta henne. Vara en gentleman etc.
Sen kan ni göka om ni vill.
hell yeah... jag lever i princip på gamla minnen just nu..
Haha, nej du ska vara snäll mot henne. Lyssna på henne och stötta henne. Vara en gentleman etc.
Sen kan ni göka om ni vill.
Japp ja ska allt va snäll mot henne. Det fixar sig säkert!
Metal_boy_
2006-05-01, 00:16
Det kommer fler chanser! Var glad du har någon i huvudtaget o slipper vara singel. Solen kan inte skina alla dagar... + att du slipper någon som snarkar, snor täcket, sprakar till dig mitt i natten o allt vad tjejer nu har för sig... :thumbup:
Åh vad jag vill ha nån som snor mitt täcke och snarkar :( Nån som kan sova på min arm, som man kan naffsa i nacken när hon ligger där *cry*
I NEEED LOVE!!!!!!!!! BUHUHUhUUUUUU!!
shadowfire
2006-05-01, 00:20
Åh vad jag vill ha nån som snor mitt täcke och snarkar :( Nån som kan sova på min arm, som man kan naffsa i nacken när hon ligger där *cry*
hehe, hade jag haft kvar exet så hade vi kunnat dela så jag fått lite mer nattsömn åtminstone halva veckorna... :)
Helena B
2006-05-01, 00:21
Det vill vi alla ha. Men du kanske ska skaffa ett husdjur, en söt liten goldenvalp...Då lär du få napp (sett Hundtricket?) :D Nej men för ensamhetens skull och den villkorslösa kärleken man får och att man alltid har någon man kan prata med (och gosa med).
shadowfire
2006-05-01, 00:21
Det vill vi alla ha. Men du kanske ska skaffa ett husdjur, en söt liten goldenvalp...Då lär du få napp (sett Hundtricket?) :D Nej men för ensamhetens skull och den villkorslösa kärleken man får och att man alltid har någon man kan prata med (och gosa med).
Är jag singel i höst med så blir det katt iaf... så jag är helt klart inne på samma linje :)
Ja vet inte hur ja ska ta det med henne. Det kanske är bäst ja låter de passera som ingenting?
Säg bara precis hur du känner, ALLT och då menar jag allt från 'du snodde min skinkmacka' till 'jag körde över din mormor igår' ska man prata om :thumbup: om det får den ena att må dåligt i någon grad. Man behöver inte göra en stor grej utav det, varken överdriva ellr underdriva utan helt enkelt säga hur du känner =) jag är helsäker på att ifall hon visste hur du mådde pga det skulle hon gärna prata om det för din skull :) Komunikation :bow:
shadowfire
2006-05-01, 00:24
Säg bara precis hur du känner, ALLT och då menar jag allt från 'du snodde min skinkmacka' till 'jag körde över din mormor igår' ska man prata om :thumbup: om det får den ena att må dåligt i någon grad. Man behöver inte göra en stor grej utav det, varken överdriva ellr underdriva utan helt enkelt säga hur du känner =) jag är helsäker på att ifall hon visste hur du mådde pga det skulle hon gärna prata om det för din skull :) Komunikation :bow:
Helt rätt, bra skrivet!
Hahaha :D PERFA!
Personligen skulle jag hellre viga mej åt ett celibatliv än att skaffa hund..
//Fd. schäferägare :D
Metal_boy_
2006-05-01, 00:26
Är jag singel i höst med så blir det katt iaf... så jag är helt klart inne på samma linje :)
Katter är underbara! Jag har en som bor ute hos mina föräldrar fortfarande. En riktigt stor best är det, en Perser som vistas ute. Han nitar varenda katt i området( Värsta brottarkroppen och grejer). Andra katter kommer hem med fåglar och möss och visar att dom har varit duktiga. Min katt dumpade en hare på verandan istället, som han nackat. *screwy*
Helena B
2006-05-01, 00:28
Jag skulle vilja ha en katt som ser ut som en hund. Alltså jag önskar att jag hade den tiden som behövs för att kunna ha en hund. Men jag funderar på katt också det är bara katthåret som står i vägen för beslutet. Har en hamster men han gör inte mycket väsen av sig och det är svårt att uttyda hans ansiktsuttryck när jag pratar med honom.
Dumleman
2006-05-01, 00:29
Katter är underbara! Jag har en som bor ute hos mina föräldrar fortfarande. En riktigt stor best är det, en Perser som vistas ute. Han nitar varenda katt i området( Värsta brottarkroppen och grejer). Andra katter kommer hem med fåglar och möss och visar att dom har varit duktiga. Min katt dumpade en hare på verandan istället, som han nackat. *screwy*
Min pappas katt kom hem med en älg en gång som den hade bitit ihjäl!
Metal_boy_
2006-05-01, 00:30
Ja det är härligt med nått husdjur, finns det slynor i bur? :em:
Nämen fan, jag vill nog hellre ha en tjej som det känns nu :)
Metal_boy_
2006-05-01, 00:31
Min pappas katt kom hem med en älg en gång som den hade bitit ihjäl!
Panter va? :D
. Min katt dumpade en hare på verandan istället, som han nackat. *screwy*
Va är det sant? :laugh: säg till grannskapet att hålla alla småbarn inlåsta :D
shadowfire: glöm inte att kastrera kissen bara.. annars får du inte ha dina lurviga vantar ifred :naughty:
Helena B
2006-05-01, 00:32
Hahaha :D PERFA!
Personligen skulle jag hellre viga mej åt ett celibatliv än att skaffa hund..
//Fd. schäferägare :D
Vad säger du människa, schäfrar är underbara..krävande ja visst men det är något som man får ta om man väljer den rasen. Jag ska ha en golden och en jack russel, golden att gosa med och jack russeln att tävla med.
Fy fasiken vad surt det är, jag vet precis. Tack och lov är (var) det ojämn helg nu och jag var på mitt andra jobb och där blir det minst 12 timmar om dagen man jobbar, bästa sättet att hålla ångesten i shack. :thumbup:
Det är bra segt när verkligen vänner alla är upptagna med en dama och syskon hit och dit förlovar sig.
Vad säger du människa, schäfrar är underbara..krävande ja visst men det är något som man får ta om man väljer den rasen. Jag ska ha en golden och en jack russel, golden att gosa med och jack russeln att tävla med.
Krävande.. jo jag tackar :D neee den va jättemysig den vovven :love: ..är mer inne på din linje nu, katt som ser ut som hund, säg till om du hittar nån bra uppfödare av rasen :D :thumbup:
mmm visst är goldens för uuunderbara :love:
Metal_boy_
2006-05-01, 00:41
Va är det sant? :laugh: säg till grannskapet att hålla alla småbarn inlåsta
Japp, hehe :)
shadowfire: glöm inte att kastrera kissen bara.. annars får du inte ha dina lurviga vantar ifred :naughty:
:laugh: Ja det är en bra idé, det finns några katter där ute hos mina föräldrar som är oroande lika min, som springer omkring. Och inte betalar fanskapet underhåll och tar sitt ansvar heller :laugh:
Japp, hehe
Ja det är en bra idé, det finns några katter där ute hos mina föräldrar som är oroande lika min, som springer omkring. Och inte betalar fanskapet underhåll och tar sitt ansvar heller :laugh:
:laugh: True true
men å andra sidan kräver de ju inte så mkt heller(va kostar en vante?) + att de håller barn biståndet nere :D
Undra vad fasiken de stoppar i kattmaten därute.. :confused: :laugh:
Metal_boy_
2006-05-01, 00:58
:laugh: True true
men å andra sidan kräver de ju inte så mkt heller(va kostar en vante?) + att de håller barn biståndet nere
Haha, precis :D
Undra vad fasiken de stoppar i kattmaten därute.. :confused: :laugh:
Ja det undrade jag med. Jag frågade katten förra helgen, han erkände att han gick in i grannens skjul och knaprade kattabola steroider. :laugh:
Haha, precis :D
Ja det undrade jag med. Jag frågade katten förra helgen, han erkände att han gick in i grannens skjul och knaprade kattabola steroider. :laugh:
Hoppas dom anländer till webshoppen snart.
Metal_boy_
2006-05-01, 01:17
Hoppas dom anländer till webshoppen snart.
Ja fy satan, då det att ut och jaga sen :laugh:
Ja fy satan, då det att ut och jaga sen :laugh:
Älgen blir no problemas :D *popcorn*
Metal_boy_
2006-05-01, 01:47
Älgen blir no problemas :D *popcorn*
Fan, det blir mat för ett helt år. Bäst att jag börjar spara ihop till en frysbox :D :eating:
Fan, det blir mat för ett helt år. Bäst att jag börjar spara ihop till en frysbox :D :eating:
Hahaha :D du kan få köpa min! sedan jag flyttade ut ur min lägenhet har den mest fått agerat bostad åt garagets alla småkryp :D *spy*
Metal_boy_
2006-05-01, 02:06
Hahaha :D du kan få köpa min! sedan jag flyttade ut ur min lägenhet har den mest fått agerat bostad åt garagets alla småkryp :D *spy*
Haha, fan vad coolt. Det kanske blir som en liten värld där i :) Öppnar en dag och ser världens jävla byggen, förorter och rubbet! :hbang:
Haha, fan vad coolt. Det kanske blir som en liten värld där i :) Öppnar en dag och ser världens jävla byggen, förorter och rubbet! :hbang:
Nu kommer jag aldri våga gå inärheten av boxfanskapet igen :laugh: du får den gratis :mallan:
hahaha kollotrådar är alltid bra på att spåra ut är det inte lite så är det jättemycket. denna håller iof ganska bra...
På tal om ensam, min flickvän gör lumpen och är borta flera veckor i sträck det känns nästan mer jobbigt när man vet att man har en men inte kan vara med henne... :(
grisbil3n
2006-05-01, 02:30
Skaffa msn ungdomar *kissass*
hahaha
Metal_boy_
2006-05-01, 02:36
Nu kommer jag aldri våga gå inärheten av boxfanskapet igen :laugh: du får den gratis :mallan:
YES! :hbang:
:D
Bronkitkorv
2006-05-01, 07:06
Om jag hade sett denna tråden igår så hade jag deppat lite med dej men idag är jag glad igen. Hoppas det ser ljusare ut för del med Metal Boy :)
Kollo är den bäste amatörpsykologen som finns.
Hoppas att du mår bra idag, är verkligen jobbigt att vara deppig.
Om inte så kan du alltid lyssna på Motorhead - Life's A Bitch :hbang:
Jag har ett stort problem som äter mig inifrån som sakta men säkert kommer bryta ner mig till damm. HELVETE. :<
Förutom det är allt så bra som man kan önska.
jag känner mig väldigt deppig nu för att tjejen jag tycker väldigt mkt om och gått hela vägen tillsammans med inte verkar skämmas för att hon hånglade med en annan kille på en fest igår...
vafan...! :( ändå vill hon träffas och ha sex, jag känner mig utnyttjad tror jag...
Samma brud du var ute efter en present till Beecher?
Dumpa henne fortare än kvickt. Det är det enda du kan göra. Hon kan dra åt helvete.
Samma brud du var ute efter en present till Beecher?
Dumpa henne fortare än kvickt. Det är det enda du kan göra. Hon kan dra åt helvete.
har gett henne den... och allting kändes så sjukt bra när jag var där i helgen, det kändes som att det var bara var vi två som existerade...
och vi hade sex flera gånger under en natt, och hon kunde knappt vänta till nästa gång sa hon i telefon... och så går hon och hånglar med nån annan kille på en fest, visserligen var hon ju full men... (hånglar, men vi hade inte sex!11).
nog för att vi inte skulle bli för seriösa, men vafan, träffar jag hennes föräldrar och blir presenterad, samt att hela hennes släkt frågar "vem är blommorna och tavlan ifrån" när hon hade släkten där i lördags när hon fyllde år, och därefter berättar lite om mig så känns det iaf som att det är en början till en seriös relation...
hon skriver på msn att hon inte kände snubben, och att det inte är något att bry sig om...
men jag tycker om henne så sjukt mkt, men det känns konstigt... :(
Beecher tycker oxå verkligen du ska skita i henne, hon värdesätter ju uppenbarligen inte det ni har tillräckligt :( eller så är hon typen utan självkontroll som ger efter för lätt frestelser(stoooor jävla otrohetsrisk) tror det är väldigt svårt att ha ett öppet/"inte för seriöst" förhållande med någon man har så mkt känslor för oxå..
No way. dumpa henne fortare än kvick. Shell only hurt you bad, dude. Aldrig i livet. Tydligen betydde DU inget för henne eftersom hon hånglade men nån annan. Spelar ingen roll om hon var full. Jag säger att hon har missat sitt skepp. Hon förtjänar inte dig. Fortsätter du med henne kommer du att bli en jävla toffel, som tolererar vad som helst, och jag kan GARANTERA dig, att hon kommer att tänja gränserna mer och mer, och behandla dig som skit. Om du tolererar detta har du satt en jävligt dålig gräns, som hon kommer att dansa runt på hur som helst. Det finns många många fler brudar, som kommer att bry sig om dig tillräckligt för att hålla tungan i styr på fyllan. Vad blir det nästa gång?
"Sex? Sorry full, hihi jag älskar ju dig, och förra gången så var det ju inte så farligt..."
Men det låter lite som att du redan är i toffelstadiet... Hon har fått dig att tänka "Vilken tur jag har som har henne!" och hon tänker "han ska vara glad att han ens är tillsammans med mig!"
Skärp dig, och tro på dig själv!
shadowfire
2006-05-01, 12:23
har gett henne den... och allting kändes så sjukt bra när jag var där i helgen, det kändes som att det var bara var vi två som existerade...
och vi hade sex flera gånger under en natt, och hon kunde knappt vänta till nästa gång sa hon i telefon... och så går hon och hånglar med nån annan kille på en fest, visserligen var hon ju full men... (hånglar, men vi hade inte sex!11).
nog för att vi inte skulle bli för seriösa, men vafan, träffar jag hennes föräldrar och blir presenterad, samt att hela hennes släkt frågar "vem är blommorna och tavlan ifrån" när hon hade släkten där i lördags när hon fyllde år, och därefter berättar lite om mig så känns det iaf som att det är en början till en seriös relation...
hon skriver på msn att hon inte kände snubben, och att det inte är något att bry sig om...
För helvete, ta dig i kragen pöjk! Dags o visa vart skåpet ska stå. Kör du vidare på detta så är det hon som har makten i er relation, vad man nu ska kalla den för (blandning av KK och något med mer känslor inblandade).
Även i en kk-relation så tycker jag man ska visa varandra hyffsad respekt o en fylla är ingen ursäkt för att hångla med andra.. här är det säkert många som inte håller med mig, men jag vill då fan inte trynslaska med en brutta som fortfarande luktar rakvatten av grabben som var där dagen före...
Be henne fara o flyga o hitta en ny!
För helvete, ta dig i kragen pöjk! Dags o visa vart skåpet ska stå. Kör du vidare på detta så är det hon som har makten i er relation, vad man nu ska kalla den för (blandning av KK och något med mer känslor inblandade).
Även i en kk-relation så tycker jag man ska visa varandra hyffsad respekt o en fylla är ingen ursäkt för att hångla med andra.. här är det säkert många som inte håller med mig, men jag vill då fan inte trynslaska med en brutta som fortfarande luktar rakvatten av grabben som var där dagen före...
Be henne fara o flyga o hitta en ny!
problemet är väl att han blir sårad och inte tycker att det beteendet är ok i deras relation. Relationer kan se olika ut och en del kan acceptera att man inte är monogam.
Jag håller dock med dig i att man måste säga ifrån nu för annars så är det svårt senare. Sen huruvida hon styr relationen eller inte tycker jag är svårt att säga men genom att inte säga att man inte gillar ett beteende så accepterar man det och då blir det normen.
shadowfire
2006-05-01, 12:30
problemet är väl att han blir sårad och inte tycker att det beteendet är ok i deras relation. Relationer kan se olika ut och en del kan acceptera att man inte är monogam.
Jag håller dock med dig i att man måste säga ifrån nu för annars så är det svårt senare. Sen huruvida hon styr relationen eller inte tycker jag är svårt att säga men genom att inte säga att man inte gillar ett beteende så accepterar man det och då blir det normen.
Jepp, jag utgick ju enbart från hans relation...
(blandning av KK och något med mer känslor inblandade).
... om man ger bort presenter osv så tyder det på lite mer än bara en väldigt ytlig relation, så i det här fallet är risken att bli sårad stor - dvs bör det vara nolltolerans för hångel med andra.
Tänk på följande fakta:
Att det var en total främling gör det hela ÄNNU värre ffs! Vilken slampa! Det hade ju varit en sak ifall det var nått ex eller nån hon hade starka känslor för (men fortfarande en bra orsak attt be henne dra!), men ren kåthet och attraktion visar ju bara vilka värderingar hon har samt att hon handlar på impuls. Inte bra kombo där nä...
Sen snackar hon med dig på MSN?!
Ringer inte upp eller kommer över för att prata om ett sånt självklart övertramp? Ligger hon inte och gråter på golvet och tigger om en andra chans leker hon med dig fett, OCH hon skrattar åt hur patetisk du är. Get a fucking grip!
Sen snackar hon med dig på MSN?!
Reagerade jag oxå på, finns bara ett acceptabelt sätt att prata sånt och det är fejs to fejs.
Det är ju det värsta som finns, att deppa!
Den här våren började med underbara vårkänslor, jag var lycklig utan att veta varför, träffade en kille som verkade vara den rätta, jag fick panik, dumpade honom och blev deppig. Snacka självdestruktiv!? Sen dejtade jag en kille som behandlade mig som en prinsessa, men samma sekund jag kom hem fick jag sms som sa: "förvänta dig ingenting"- jag vill inte ha ett förhållande. Fast han ville fortsätta träffa mig. Jaja. Jag blir inte kär lätt, så det kan ju inte ha varit så seriöst från min sida heller, men va faaan. *screwy*
Så jag blir en anhängare till depparklubben tror jag. Värst är ju bara när man sitter och tänker på hur ensam man är. Då går spiralen snabbt nedför.
Jag hade ett sju år långt förhållande som tog slut i höstas, jag hade flyttat till egen lägenhet och har aldrig mått så bra. Men så skaffade jag en katt också.. :thumbup:
Jag kör stenhårt med träning när jag känner att jag börjar känna mig ledsen. Det är skönt att köra skiten ur sig när man är deppig. Det känns iaf bra ett tag då.
Igår kväll var jag i sthlm och hjälpte en kompis köra ett boxningspass (hon ska bli instruktör och skulle öva). Jäklar va jag mådde bra efter det!! *flex*
Ensam: Nej.
Deppad: Ja.
:(
RajtanTajtan
2006-05-01, 13:59
Ensam: Nej.
Deppad: Ja.
:(
Varför är du deppad nu då?
shadowfire
2006-05-01, 14:30
Det är ju det värsta som finns, att deppa!
Den här våren började med underbara vårkänslor, jag var lycklig utan att veta varför, träffade en kille som verkade vara den rätta, jag fick panik, dumpade honom och blev deppig. Snacka självdestruktiv!? Sen dejtade jag en kille som behandlade mig som en prinsessa, men samma sekund jag kom hem fick jag sms som sa: "förvänta dig ingenting"- jag vill inte ha ett förhållande. Fast han ville fortsätta träffa mig. Jaja. Jag blir inte kär lätt, så det kan ju inte ha varit så seriöst från min sida heller, men va faaan. *screwy*
Så jag blir en anhängare till depparklubben tror jag. Värst är ju bara när man sitter och tänker på hur ensam man är. Då går spiralen snabbt nedför.
Jag hade ett sju år långt förhållande som tog slut i höstas, jag hade flyttat till egen lägenhet och har aldrig mått så bra. Men så skaffade jag en katt också.. :thumbup:
Jag kör stenhårt med träning när jag känner att jag börjar känna mig ledsen. Det är skönt att köra skiten ur sig när man är deppig. Det känns iaf bra ett tag då.
Igår kväll var jag i sthlm och hjälpte en kompis köra ett boxningspass (hon ska bli instruktör och skulle öva). Jäklar va jag mådde bra efter det!! *flex*
Tips nr1: lycka ska inte hänga på om du har partner eller inte, bygg upp en tillvaro där du känner att du har massa skoj oavsett du är singel eller ej.. och sedan så ser du en relation som en bonus, åtminstone i det läget. (När man väl kommit in i relationen så är det lätt att man börjar om och bygger upp en tillvaro där man måste vara två för att vara lycklig)..
Så har jag gjort för att ha klarat av rent krasst 29 års singelliv, bortsett från ett o annat kortare avstick i tvåsamhet.. =) ... katten är dock ett hett tips och är ju precis för det syftet, att skapa lycka i sin egen tillvaro..
Bättre ensam än i dåligt sällskap...?
RajtanTajtan
2006-05-01, 14:58
Bättre ensam än i dåligt sällskap...?
Nämen oj, han dammar av den gamla rackaren ;)
Varför är du deppad nu då?
På grund av diverse psykiska åkommor som depressioner, ätstörningar, BDD, panikångest, tvångstankar och sömnproblem.
Så har det dock varit de senaste fem åren, så jag är van. :)
RajtanTajtan
2006-05-01, 15:04
På grund av diverse psykiska åkommor som depressioner, ätstörningar, BDD, panikångest, tvångstankar och sömnproblem.
Ja det förklarar ju saken, men det verkar ju som att du har distans till det och det är ju ett gott tecken.
Ja det förklarar ju saken, men det verkar ju som att du har distans till det och det är ju ett gott tecken.
Jo, jag ska börja gå hos en kurator också nu i veckan, så förhoppningsvis blir det bättre.
Tips nr1: lycka ska inte hänga på om du har partner eller inte, bygg upp en tillvaro där du känner att du har massa skoj oavsett du är singel eller ej.. och sedan så ser du en relation som en bonus, åtminstone i det läget. (När man väl kommit in i relationen så är det lätt att man börjar om och bygger upp en tillvaro där man måste vara två för att vara lycklig)..
Så har jag gjort för att ha klarat av rent krasst 29 års singelliv, bortsett från ett o annat kortare avstick i tvåsamhet.. =) ... katten är dock ett hett tips och är ju precis för det syftet, att skapa lycka i sin egen tillvaro..
Svårt att förklara, men det är inte själva partnerskapet jag saknar. Skulle lika gärna vilja ha en vän som kunde komma över precis då man känner att man är ensam. Skulle inte byta min ensamborg mot någonting, men det är ju det där, att ibland kanske man behöver en kram om man känner sig nere. Eller om man är väldigt glad, att kunna dela det med någon. Men jag lider inte av att vara singel, det gör jag inte. Det är ju bara det att alla man känner har skaffat sig respektive och har alltid någonting på gång.
Dom tycker väl säkert att jag också ska hitta någon att stadga mig med, men det är inte vad jag söker just nu. Vill bara vara helt lycklig. Ensam eller inte. Ah, vad sjutton, man är ju rena ungdomen(28), det finns tid att hitta den rätta, ingen mening att stressa.
Någonting positivt: Jag är på min fysiska topp och jag är frisk :thumbup:
mangemani
2006-05-01, 15:15
"visserligen var hon ju full"..?!jaha,och?sprit är INGET man kan skylla på,ingen bra ursäkt alls.
om hon nu hånglar med en annan när hon är onykter så betyder ju det att det är något som hon har velat göra.det är när man är onykter som alla känslor och tankar kommer till liv,känslor/tankar som man ej vågar visa när man är nykter...tänk på det.
"inte något att bry sej om"...lätt för henne att säga...
nä,jag säger som dom andra,dumpa henne innan hon gör något som du kommer att må dåligt över.
shadowfire
2006-05-01, 15:24
Svårt att förklara, men det är inte själva partnerskapet jag saknar. Skulle lika gärna vilja ha en vän som kunde komma över precis då man känner att man är ensam. Skulle inte byta min ensamborg mot någonting, men det är ju det där, att ibland kanske man behöver en kram om man känner sig nere. Eller om man är väldigt glad, att kunna dela det med någon. Men jag lider inte av att vara singel, det gör jag inte. Det är ju bara det att alla man känner har skaffat sig respektive och har alltid någonting på gång.
Dom tycker väl säkert att jag också ska hitta någon att stadga mig med, men det är inte vad jag söker just nu. Vill bara vara helt lycklig. Ensam eller inte. Ah, vad sjutton, man är ju rena ungdomen(28), det finns tid att hitta den rätta, ingen mening att stressa.
Någonting positivt: Jag är på min fysiska topp och jag är frisk :thumbup:
Hehe, jag är i precis samma fas... relativt nyinflyttad här i södern och närmaste vän bor +20 mil bort. Svårt o umgås med folk från jobbet också med tanke på att jag har personalansvar, särskilt nu i löneförhandlingstider så är det lite känsligt o umgås med jobbarfolk privat.
Har bara en polare kvar som inte gift sig nu, en gifte sig igår o det var den grabb som jag trodde det skulle dröja längst för innan han hittade någon... men jag förstår vad du menar, jag har ungefär samma "abstinens" nu, har ingen lust att åka 20 mil för att umgås med en riktigt bra vän.
Jag fick en liten depp-attack förut idag. Hade nog valt fel musik att spela när jag skulle börja skruva ner gemensamma gardinstänger och försöka dela upp grejer på ett bra sätt.
Man vet vad man har men inte vad man får. Hela osäkerheten inför framtiden är ju rätt skrämmande, men också spännande. Vissa dagar är helt enkelt bättre än andra.
Känner igen mig väldigt väl i det där att inte känna någon där man bor. Tror det kommer bli rejält ensamt när man flyttat, men jag har ju i alla fall delad vårdnad om hunden och jag har gett mig fan på att lära känna folk här i staden och inte bara sitta ensam hemma och gro in mig.
Så om någon är i krokarna och är sugen på en smarrig kesella-blandning på min balkong är ni mer än välkomna. ;)
Hehe, jag är i precis samma fas... relativt nyinflyttad här i södern och närmaste vän bor +20 mil bort. Svårt o umgås med folk från jobbet också med tanke på att jag har personalansvar, särskilt nu i löneförhandlingstider så är det lite känsligt o umgås med jobbarfolk privat.
Har bara en polare kvar som inte gift sig nu, en gifte sig igår o det var den grabb som jag trodde det skulle dröja längst för innan han hittade någon... men jag förstår vad du menar, jag har ungefär samma "abstinens" nu, har ingen lust att åka 20 mil för att umgås med en riktigt bra vän.
Jag har ju trots allt en sån här: http://web.telia.com/~u85311941/katter/Tequila1.jpg som håller mig sällskap i sängen, pratar med mig när jag kommer hem, hänger ner i badkaret och talar om för mig att vatten är farligt. :) Han hämtar mina tofflor :thumbup: (även om jag inte behöver dom just nu, eftersom det börjar bli rätt varmt)
Ibland vill man bara ha en kram, någon som bryr sig om att man mår bra och kanske tar sig en liten stund för att lyssna på ens beklagan. Härligt med forum som det här då. (fast man inte får kramen då.. hrm)
Jaja, jag hoppas att allt vänder sig till bättre för alla er som mår dåligt. Kommer jag på nåt bra tips så återkommer jag. Nu ska jag trycka i mig lite glass.
Bronkitkorv
2006-05-01, 16:16
Du med tjej problem ! Försök att ****** med henne så många gånger som möjligt och sedan går du vidare till nästa....
Jag har ju trots allt en sån här: http://web.telia.com/~u85311941/katter/Tequila1.jpg som håller mig sällskap i sängen, pratar med mig när jag kommer hem, hänger ner i badkaret och talar om för mig att vatten är farligt. :) Han hämtar mina tofflor :thumbup: (även om jag inte behöver dom just nu, eftersom det börjar bli rätt varmt)
Aww, husdjur är verkligen underskattade ibland! Min häst, mina katter och min tamråtta förgyller faktiskt min vardag en hel del. :D
Familj och vänner gör också att jag inte känner mig ensam, så jag trivs bra med att vara singel just nu.
Gråter mig till sömns varje kväll till "I wanna know what love is... I want you to show me..."
Minns ni den låten? :D
Metal_boy_
2006-05-02, 02:02
Gråter mig till sömns varje kväll till "I wanna know what love is... I want you to show me..."
Haha, ja den låten! Påminner mig om när jag förlorade oskulden! :laugh:
Metal_boy_
2006-05-02, 02:03
Jag fick en liten depp-attack förut idag. Hade nog valt fel musik att spela när jag skulle börja skruva ner gemensamma gardinstänger och försöka dela upp grejer på ett bra sätt.
Man vet vad man har men inte vad man får. Hela osäkerheten inför framtiden är ju rätt skrämmande, men också spännande. Vissa dagar är helt enkelt bättre än andra.
Känner igen mig väldigt väl i det där att inte känna någon där man bor. Tror det kommer bli rejält ensamt när man flyttat, men jag har ju i alla fall delad vårdnad om hunden och jag har gett mig fan på att lära känna folk här i staden och inte bara sitta ensam hemma och gro in mig.
Så om någon är i krokarna och är sugen på en smarrig kesella-blandning på min balkong är ni mer än välkomna. ;)
Hehe, hade jag inte haft mina små problem så hade jag kunnat hälsa på dig! :)
Hehe, hade jag inte haft mina små problem så hade jag kunnat hälsa på dig! :)
Juste du säger det själv "små" problem. Dem är nog ingenting och du ser dem mer än vad andra ser.
Kanske inte är så mycket men här får du en "ryckuppdigtumme" från deppmastah .
Ut och lev livet för fan, du kommer iaf inte hitta nån brud där du sitter nu.
Det är så lätt att försöka pigga upp andra och säga gott till andra, men att få in saker i sitt eget huvud. Det är svårt.
Metal_boy_
2006-05-02, 03:47
Juste du säger det själv "små" problem. Dem är nog ingenting och du ser dem mer än vad andra ser.
Kanske inte är så mycket men här får du en "ryckuppdigtumme" från deppmastah .
Ut och lev livet för fan, du kommer iaf inte hitta nån brud där du sitter nu.
Det är så lätt att försöka pigga upp andra och säga gott till andra, men att få in saker i sitt eget huvud. Det är svårt.
Hehe precis, jag har också lätt att ge andra en puff. Så är det nog alltid, tack för stöttningen! :thumbup:
Inte för att vara den men ...
sluta gnäll era amatörer! Visserligen så fungerar det så att hur hemskt nånting är inte mäts i själva händelsen utan i hur personen i situationen upplever själva händelsen/situationen ... Men vem känner sig INTE ensam ibalnd? Vem vill inte snubbla över fröken "the one" vara dyngkär o ha en perfekt kärleksrelation? Vem fan tycker inte att det är en smula depressivt att gå o lägga sig ensam på kvällen och ligga o småmysa med sina demoner innan sömnen äntligen tar en?
Jag tror nog ändå merparten av er har ganska normala liv med normala problem och även ifall det känns som ett bottenlöst hål, och det känns som om era liv är händelselösa, gråa och inte leder nån vart ... så är det ingen jävla katastrof direkt.
Bara som ett exempel kan ni ställa det i relation till tex. att ni vaknar upp varje morgon i en pundarkvart ni bor i tillfälligt, som vanligt, för ni är för fucked up för att styra några hållbara lösningar. Startar dagen med en panikångestattack i ena hörnet av pundarkvarten där ni sitter med tårarna rinnandes o inte kan andas sular ni i er droger för att klara av att företa er något idag. Inte för att ni har några jobb för dom har ni sumpat eftersom ni är för psykotiska för att klara av att ha ett vanligt jobb. Istället går ni ner till posten och plockar ut ett paket från utlandet fullt med olagligheter, målvakt för kaffepengar, är man desperat så är man. Träffar upp nån polare, alla era polare är för övrigt drogmissbrukare och kriminella och det faktum att ni sedan ett bra tag står med båda fötterna väl inne på the dark side gör inga underverk för moralen eftersom alla ni har o göra med eller umgås mår asdålig, far illa, gör andra illa, utnyttjas och utnyttjar. Räkningarna ligger travade, men det vetefan hur det skall lösa sig eftersom ni för övrigt är skuldsatta ordentligt, den typenav skulder man måste se till o pröjsa. Ni genomlider en vidrig dag och har sedan länge lärt er censurera bort vissa tankebanor som tex. "hur fan lever jag egentligen", det gäller ju lixom o tänka positivt o kämpa på och aldrig sluta tro att det kommer lösa sig... men det ser väl sådär ut när er polare lånar en femhundring av er och använder den 40 min. senare på ett allvarligt menat försök till självmord medelst en jävla överdos. Grinar, sitter på akuten o kollar på återupplivningsförsök för att slutligen avsluta kvällen med att ha en idiot, sprutlackerad med gängtattueringar från kåken, ryckandes i dörren med en förskärare i ena handen och sin livrädda flickvän i den andra och så dyngflöddrad på rohypnol att han inte vet vilken månad det är just nu, men han vill göra iaffall göra upp, känna sig blåst, köpa prepps och sälja bilar från tyskland helst allt på samma gång. Och även fast ni pratar vett med fanskapet så spelar det ju ändå ingen jävla roll för det suger!
....
Ni reflekterar dock inte särdeles mycket över det faktum att ni är jävligt ensamma och inte har nån att krama om .. det är lixom ingen mening med det, ni är iallafall så jävla fucked up och lever så skitigt att det helt enkelt inte är kompatibelt med någon form av lycklig kärleksrelation. Dessutom så är det ett sådant jävla lyxproblem att ni inte ens slösar nån energi på att reflektera över det.
Såå jävla hemskt har nog de felsta av er inte och det enda som egentligen sätter gränser i livet är vad man själv gör det till och vilket synsätt och inställning man väljer att ha.
Det är en sötma i att lägga sig på sängen, lyssna på deppig musik och tycka jävligt synd om sig själv. Det är oxå jävligt kontraproduktivt och är den exakta motsatsen till lösningen - upp o sparka dig själv i arslet, skjut ut hakan, kanske bröla lite tufft och ta tag i det som e fel.
Rune ... FIXA!!!!! för ingen kommer nånsin göra det åt dig och "självömkanstid" är förlorad tid för evigt.
p.s. nej det är inte killen som skrivit brevet som är med i filmen.
High1ander
2006-05-02, 03:57
Har fullt upp med pluggande, kreativt sadant vilket innebar att jag inte kan tanka pa nagot annat... Imorrn ska dock en tjej fa en fin javla utskallning for att hon sket i att komma pa inspelning som avtalat... Hatar fan skadisar, javla kreatur. Tur dock att huvudrollsinnehaverskan e underbar att arbeta med :)
grisbil3n
2006-05-02, 04:02
Haha charmig text Clash men det funkar fan inte o tänka sådär, jag är visserligen själv immun mot depressioner o skit då jag redan förlikat mig med det faktum att livet suger lite för det mesta. Folk tror hela tiden att dom har det så jävligt och att det hela tiden kan bli bättre, men det är ju bara en idé oftast. Jag hävdar med bestämdhet att det man med gott samvete kan sträva efter är någon sorts bekväm likgiltighet. Eller så köper man sig en pizza eller tre.
High1ander
2006-05-02, 04:16
Fan jag gråter när jag behöver kan jag säga :) Absolut inget omanligt, omänskligt eller fjantigt. Det är nyttigt och det har en funktion :)
Sympati-ligg?
Nej, haller med dig. Riktiga man skiter i vad andra tycker och grater om de kanner for det! :)
Metal_boy_
2006-05-02, 04:57
Sympati-ligg?
Nej, haller med dig. Riktiga man skiter i vad andra tycker och grater om de kanner for det! :)
Haha, vad är det för film/teater du håller på med? Är det porr? :D
coolt att det var så många som engagerade sig i min hjärtesorg, det var rätt sweet av er :)
jag bestämde mig för att inte bara skita i henne, men det som har hänt ska inte vara något som heller obemärkt ska få passera.
imorrn så ska vi ses och snacka om det, från början så skulle vi väl försöka hålla oss till att vara kk, men det blir ju så till slut att känslor kan ta över, hon har svårt att lita på folk, men tycker hon verkligen om mig så är det inget att tala om, hon ska ingå förhållande med mig så hon bara är min och ingen annans...
nu vet hon om mina principer och var jag låter gränser gå, så att hon kan lita på mig på samma punkter.
nu måste jag bara bygga upp förtroendet igen, jag blev lite smått sårad... men hon får väl toffla ett tag, det ordnar sig :thumbup:
Jacksatan
2006-05-02, 08:16
sluta gnäll era amatörer! Visserligen så fungerar det så att hur hemskt nånting är inte mäts i själva händelsen utan i hur personen i situationen upplever själva händelsen/situationen ... Men vem känner sig INTE ensam ibalnd? Vem vill inte snubbla över fröken "the one" vara dyngkär o ha en perfekt kärleksrelation? Vem fan tycker inte att det är en smula depressivt att gå o lägga sig ensam på kvällen och ligga o småmysa med sina demoner innan sömnen äntligen tar en?
Jag tror nog ändå merparten av er har ganska normala liv med normala problem och även ifall det känns som ett bottenlöst hål, och det känns som om era liv är händelselösa, gråa och inte leder nån vart ... så är det ingen jävla katastrof direkt.
Bara som ett exempel kan ni ställa det i relation till tex. att ni vaknar upp varje morgon i en pundarkvart ni bor i tillfälligt, som vanligt, för ni är för fucked up för att styra några hållbara lösningar. Startar dagen med en panikångestattack i ena hörnet av pundarkvarten där ni sitter med tårarna rinnandes o inte kan andas sular ni i er droger för att klara av att företa er något idag. Inte för att ni har några jobb för dom har ni sumpat eftersom ni är för psykotiska för att klara av att ha ett vanligt jobb. Istället går ni ner till posten och plockar ut ett paket från utlandet fullt med olagligheter, målvakt för kaffepengar, är man desperat så är man. Träffar upp nån polare, alla era polare är för övrigt drogmissbrukare och kriminella och det faktum att ni sedan ett bra tag står med båda fötterna väl inne på the dark side gör inga underverk för moralen eftersom alla ni har o göra med eller umgås mår asdålig, far illa, gör andra illa, utnyttjas och utnyttjar. Räkningarna ligger travade, men det vetefan hur det skall lösa sig eftersom ni för övrigt är skuldsatta ordentligt, den typenav skulder man måste se till o pröjsa. Ni genomlider en vidrig dag och har sedan länge lärt er censurera bort vissa tankebanor som tex. "hur fan lever jag egentligen", det gäller ju lixom o tänka positivt o kämpa på och aldrig sluta tro att det kommer lösa sig... men det ser väl sådär ut när er polare lånar en femhundring av er och använder den 40 min. senare på ett allvarligt menat försök till självmord medelst en jävla överdos. Grinar, sitter på akuten o kollar på återupplivningsförsök för att slutligen avsluta kvällen med att ha en idiot, sprutlackerad med gängtattueringar från kåken, ryckandes i dörren med en förskärare i ena handen och sin livrädda flickvän i den andra och så dyngflöddrad på rohypnol att han inte vet vilken månad det är just nu, men han vill göra iaffall göra upp, känna sig blåst, köpa prepps och sälja bilar från tyskland helst allt på samma gång. Och även fast ni pratar vett med fanskapet så spelar det ju ändå ingen jävla roll för det suger!
....
Ni reflekterar dock inte särdeles mycket över det faktum att ni är jävligt ensamma och inte har nån att krama om .. det är lixom ingen mening med det, ni är iallafall så jävla fucked up och lever så skitigt att det helt enkelt inte är kompatibelt med någon form av lycklig kärleksrelation. Dessutom så är det ett sådant jävla lyxproblem att ni inte ens slösar nån energi på att reflektera över det.
Såå jävla hemskt har nog de felsta av er inte och det enda som egentligen sätter gränser i livet är vad man själv gör det till och vilket synsätt och inställning man väljer att ha.
Det är en sötma i att lägga sig på sängen, lyssna på deppig musik och tycka jävligt synd om sig själv. Det är oxå jävligt kontraproduktivt och är den exakta motsatsen till lösningen - upp o sparka dig själv i arslet, skjut ut hakan, kanske bröla lite tufft och ta tag i det som e fel.
Rune ... FIXA!!!!! för ingen kommer nånsin göra det åt dig och "självömkanstid" är förlorad tid för evigt.
Att tänka på folk som har det sämre när man själv mår dåligt har aldrig hjälp. Det är alltid svårt att sätta sig in i andra människors situationer. Ibland måste man få tillåta sig själv att vara nere ett tag istället för att bara slå ifrån sig allt. Men självklart finns det gränser, och tillslut måste man ju sparka sig själv i röven och försöka inse att allt inte är åt helvete.
:laugh: Aaah the good ol days
Bra skrivet av clash :D :thumbup:
coolt att det var så många som engagerade sig i min hjärtesorg, det var rätt sweet av er
jag bestämde mig för att inte bara skita i henne, men det som har hänt ska inte vara något som heller obemärkt ska få passera.
imorrn så ska vi ses och snacka om det, från början så skulle vi väl försöka hålla oss till att vara kk, men det blir ju så till slut att känslor kan ta över, hon har svårt att lita på folk, men tycker hon verkligen om mig så är det inget att tala om, hon ska ingå förhållande med mig så hon bara är min och ingen annans...
nu vet hon om mina principer och var jag låter gränser gå, så att hon kan lita på mig på samma punkter.
nu måste jag bara bygga upp förtroendet igen, jag blev lite smått sårad... men hon får väl toffla ett tag, det ordnar sig
Mm har hon svårt att lite på folk kanske det blir som ett försvar för henne att göra saker(hångla upp okända mm.) och undermedvetet förstöra för sejsjälv så hon inte hamnar i en situation där hon måste lita på någon(en relation)..
Och oavsett vad vi i tråden skrivit om att du ska skita i henne osv så är det ju du som känner situationen bäst =) tror säkert att det kan bli något fint av det där om hon är villig att jobba på sitt beteende =) hoppas verkligen det fixar sej för er :love:
Metal_boy_
2006-05-02, 08:27
....
:em:
Mm har hon svårt att lite på folk kanske det blir som ett försvar för henne att göra saker(hångla upp okända mm.) och undermedvetet förstöra för sejsjälv så hon inte hamnar i en situation där hon måste lita på någon(en relation)..
Och oavsett vad vi i tråden skrivit om att du ska skita i henne osv så är det ju du som känner situationen bäst =) tror säkert att det kan bli något fint av det där om hon är villig att jobba på sitt beteende =) hoppas verkligen det fixar sej för er :love:
kan nog vara så...
men, hon gör mig glad annars, inte mått så bra på länge liksom...!
har snackat rätt mycket om vad som hänt med hennes bästis, som även är min bästis, och han säger att hon inte är den otrogna typen, dock är hon sån som gärna hånglar upp folk när hon är singel, så jag antar att hon fortfarande kände att vårt förhållande var rätt öppet, jag är ju den seriösa typen så...
men imorrn så ska det samtalas banne mig ;)
kan bara inte släppa henne... skönt att ha folk att diskutera det med iaf/gråta ut hos!
frågan är bara när rätt tillfälle att säga att jag älskar henne är...
Tricklev
2006-05-02, 09:07
kan nog vara så...
har snackat rätt mycket om vad som hänt med hennes bästis, som även är min bästis, och han säger att hon inte är den otrogna typen, dock är hon sån som gärna hånglar upp folk när hon är singel, så jag antar att hon fortfarande kände att vårt förhållande var rätt öppet, jag är ju den seriösa typen så...
kan bara inte släppa henne... skönt att ha folk att diskutera det med iaf/gråta ut hos!
Det kommer bli din död, gå vidare.
Metal_boy_
2006-05-02, 09:30
Välkommen till klubben
Kram!
Jag tror att lösningen på alla deprimerade människors problem är att vilja leva.
Metal_boy_
2006-05-02, 09:41
kan nog vara så...
För i helvete, sakta i backarna nu Beecher. Säga att du älskar henne bör du INTE göra nu! Du är nykär och svävar i sjunde himlen, hög på kärlekens sötma. Men förknippa inte det med att du älskar henne! Du måste lära dig känna henne på ett djupare plan innan du kan veta det. Jag vet att det är lätt när man är ung och kär att vräka ur sig sånt, men håll lite på det. Lär dig mer om henne först och känn efter. Fan, det låter som du ska med tåget och måste hinna med allt innan. :)
Metal_boy_
2006-05-02, 09:47
Jag tror att lösningen på alla deprimerade människors problem är att vilja leva.
Det är ju inte ofta för att man inte vill leva som man åker på depression. Däremot ett resultat av depressionen i sig. Det grundläggande problemet som utlöser depressionen är nog viktigt att bearbeta tror jag och anledningen till att det är svårt i vissa fall kan vara att man vet helt enkelt knappt varför man fick det.
Är det nån traumatisk händelse som man helt går ner sig efteråt av, så är det lättare att specifikt inrikta sig på vad det är man ska jobba med.
Det är ju inte ofta för att man inte vill leva som man åker på depression. Däremot ett resultat av depressionen i sig. Det grundläggande problemet som utlöser depressionen är nog viktigt att bearbeta tror jag och anledningen till att det är svårt i vissa fall kan vara att man vet helt enkelt knappt varför man fick det.
Är det nån traumatisk händelse som man helt går ner sig efteråt av, så är det lättare att specifikt inrikta sig på vad det är man ska jobba med.
Nä, jag menar inte bokstavligt att man vill ta livet av sig. Jag har fem miljarder grejer i mitt huvud som jag inte alls har bearbetat och som jag har förvarsmekaniserat bort, men jag mår fett bra. Jag drivs av livsaffirmativa viljor. Du måste hitta starka krafter som driver dig. För mig är det skrivandet. Jag älskar det. Jag har så mycket grejer jag vill skriva, så många bra idéer att omsätta till ord, att jag aldrig blir deprimerad i mer än någon timme. Och då måste det hända något allvarligt.
Jag citerar August Strindberg: Jag signerar alla mina brev med "Läs Nietzsche"; det är mitt "Cartago delenta est"!
Metal_boy_
2006-05-02, 10:16
Nä, jag menar inte bokstavligt att man vill ta livet av sig. Jag har fem miljarder grejer i mitt huvud som jag inte alls har bearbetat och som jag har förvarsmekaniserat bort, men jag mår fett bra. Jag drivs av livsaffirmativa viljor. Du måste hitta starka krafter som driver dig. För mig är det skrivandet. Jag älskar det. Jag har så mycket grejer jag vill skriva, så många bra idéer att omsätta till ord, att jag aldrig blir deprimerad i mer än någon timme. Och då måste det hända något allvarligt.
Jag citerar August Strindberg: Jag signerar alla mina brev med "Läs Nietzsche"; det är mitt "Cartago delenta est"!
Jag menade inte heller bokstavligt, men låt oss säga livskraft eller livsglädje ist då.
Jag förstår vad du menar och jag håller med. Det är den hjälpen man måste få att kunna hitta det målet till nått som starkt kan driva en.
Jag hoppas att jag ska kunna få hjälp med att tänka i andra banor nu när jag har fått kontakt med en psykoterapeut och läkaren jag pratade med var bra som fan. Han gav mig en lapp sålänge med några meningar att tänka på när jag mår kass:
Lita inte på dina känslor. Dom är inte äkta. Hade det varit symtom på nått farligt så hade det inträffat för länge sedan etc.
Jo men precis, det är ju fan där skon klämmer, det är väldigt få som kan sätta sig ner o peka på "där" det är det där som gör amig olycklig. Det är ju en process att lära känna o förstå sig själv samt acceptera sig själv för den man är och först när man kan börja göra det kan man börja fixa skiten tror jag.
Metal_boy_
2006-05-02, 10:26
Jo men precis, det är ju fan där skon klämmer, det är väldigt få som kan sätta sig ner o peka på "där" det är det där som gör amig olycklig. Det är ju en process att lära känna o förstå sig själv samt acceptera sig själv för den man är och först när man kan börja göra det kan man börja fixa skiten tror jag.
Japp. Jag tror att det försvinner om man lär sig leva med skiten och möter upp det på ett bra och erfaret sätt. Jag märker själv att jag kan styra det lite mer och mer i vissa situationer när det kommer svagt.
Jag menade inte heller bokstavligt, men låt oss säga livskraft eller livsglädje ist då.
Jag förstår vad du menar och jag håller med. Det är den hjälpen man måste få att kunna hitta det målet till nått som starkt kan driva en.
Jag hoppas att jag ska kunna få hjälp med att tänka i andra banor nu när jag har fått kontakt med en psykoterapeut och läkaren jag pratade med var bra som fan. Han gav mig en lapp sålänge med några meningar att tänka på när jag mår kass:
Lita inte på dina känslor. Dom är inte äkta. Hade det varit symtom på nått farligt så hade det inträffat för länge sedan etc.
Åh, vilken grym läkare! Faktiskt! Riktigt bra! Just precis det är formulan för lycka: Ingenting är sant, allt är tillåtet!
Japp. Jag tror att det försvinner om man lär sig leva med skiten och möter upp det på ett bra och erfaret sätt. Jag märker själv att jag kan styra det lite mer och mer i vissa situationer när det kommer svagt.
Nej det där e bara förstadiet, men det går att styra hela skiten med lära sig tänka i rätta banor, byta inställning från negativ till positiv osv. du kan döda panikågren med den tekniken tom.
Metal_boy_
2006-05-02, 10:42
1. Lita ej på dina känslor.
2. Lita ej på dina tankar.
3. Lyssna ej på kroppens signaler
Sen var det lite förklaringar till varför.
Metal_boy_
2006-05-02, 10:43
Nej det där e bara förstadiet, men det går att styra hela skiten med lära sig tänka i rätta banor, byta inställning från negativ till positiv osv. du kan döda panikågren med den tekniken tom.
Jo det har du nog rätt i min gode clash.
Jo det har du nog rätt i min gode clash.
trust me ;) jag har forskat i ämnet :) ... bästa medecin mot ågren o depp är att resa sig upp och göra nånting , vafan som helst som förändrar något man inte är nöjd med. För den lilla saken man åstadkommer får en att känna sig duktig, herre (om än i liten skala) över sitt öde och ger ett välbefinnande
Metal_boy_
2006-05-02, 11:08
trust me ;) jag har forskat i ämnet :) ... bästa medecin mot ågren o depp är att resa sig upp och göra nånting , vafan som helst som förändrar något man inte är nöjd med. För den lilla saken man åstadkommer får en att känna sig duktig, herre (om än i liten skala) över sitt öde och ger ett välbefinnande
Precis, det är viktigt att se till att man gör lite lyckade prestationer här och där för att få självförtroendet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.