Logga in

Visa fullständig version : Första fylla!

Ungtuppen
2006-04-30, 12:03
Jajjemen, första fyllan för mig någonsin ikväll. Är 17år, väger 80kg och har aldrig druckit speciellt m ycket förut. Så, behöver lite tips. Något spec jag ska tänka på? Hur många starköl (5.2%) är lagom tro?

Hjääälp!

Tack på förhand. Hej :)

Zakath
2006-04-30, 12:03
Beklagar :(

Catstyle
2006-04-30, 12:04
5st.

mystic[-_-]
väx upp

Ungtuppen
']väx upp

Vad menar du?

Larsson
2006-04-30, 12:06
Du ska tänka att inte dricka. Om det är din första fylla kommer det inte att sluta bra. Då du inte har en aning om hur din kropp reagerar på stora mängder alkohol.

Callister
2006-04-30, 12:07
Man behöver bygga upp en bra grund och kännedom av sin kropp, helst med ansvarsfulla vuxna, syskon, föräldrar.

bubbe
Jajjemen, första fyllan för mig någonsin ikväll. Är 17år, väger 80kg och har aldrig druckit speciellt m ycket förut. Så, behöver lite tips. Något spec jag ska tänka på? Hur många starköl (5.2%) är lagom tro?

Hjääälp!

skit i ölen, gå direkt på starksprit mycket mer optimalt för att bli så full som möjligt. Har ökat skitmycket i fylla sedan jag började med det, mot huvudverken brukar jag spara ett par cl till morgonen. :thumbup:

Ungtuppen
Du ska tänka att inte dricka. Om det är din första fylla kommer det inte att sluta bra. Då du inte har en aning om hur din kropp reagerar på stora mängder alkohol.

Okej. Har inhandlat 10st 5.2or. Kommer troligtvis att bjuda bort någon. Bör jag vänta en stund mellan varje öl för att... "känna av" ?

devi
2006-04-30, 12:09
Lägg ner. Det är bara kids som dricker.

Pudzianovski
Dricker du snabbt kommer du känna av det rätt snabbt.

Larsson
Okej. Har inhandlat 10st 5.2or. Kommer troligtvis att bjuda bort någon. Bör jag vänta en stund mellan varje öl för att... "känna av" ?

Om du dricker 10öl är det en stor risk att det blir aktuten med slangar i magen.

Kwon
Grattis!!!

Jorgen
Grattis till den mest fjortisaktiga tråden i kolozzeums historia.
Tom värre än Spawn´s Vad gör en bra älskare bra? tråd. :thumbup:

Spannmål
Man behöver bygga upp en bra grund och kännedom av sin kropp, helst med ansvarsfulla vuxna, syskon, föräldrar.

satt du och krökade med familjen de första gångerna? Skissade upp grafer som på ett ypperligt sätt visade hur din berusning förhöll sig till alkoholen du drack?

Otto GROV

hehe bjuda bort någon,,,,,,, Du kommer känna efekt efter 1öl,, räcker nog me 3-4stycken

Liten Men Fet
2006-04-30, 12:10

Hjääälp!

Ta det jävligt lugnt för du har ingen koll alls på hur du kommer readera eller vad som händer med kroppen. Jag tycker inte du ska ha med dig mer än 3 bärs så får du känna på lite salongsberusning utan att det är risk för att du ballar ur, hamnar på akuten, blir hemkörd av snuten, gör bort dig, hamnar i slagsmål.

Sen tycker jag att första fyllan kan man ta hemma med lite kompisar framför TV med monopol som underhållning drickandes folköl så är riskerna minimerade.

DRICK FÖR H-E INGEN SPRIT.

Zakath
2006-04-30, 12:10
satt du och krökade med familjen de första gångerna? Skissade upp grafer som på ett ypperligt sätt visade hur din berusning förhöll sig till alkoholen du drack?

Han kanske menade att om man nu tvunget ska dricka så är det bäst att göra det i en trygg miljö tills man känner sig själv tillräckligt bra.

Ungtuppen
2006-04-30, 12:11
Och du är lika trevlig som vanligt eller? Vuxna karln.

Liten Men Fet
2006-04-30, 12:11

Lämna iallafall 6 stycken hemma annars går det åt skogen. När du väl fått i dig 3 styck kommer du inte ha omdöme nog för att stanna upp och känna efter.

Catstyle
2006-04-30, 12:12
Förstår inte vad som är så "fjortis" med den här tråden.
Han ska bli full för första gången, och vill ha lite tips och råd så att det inte ska gå överstyr.

Tyder snarare på en bra inställning, tycker jag.

Ungtuppen
2006-04-30, 12:13
Lämna iallafall 6 stycken hemma annars går det åt skogen. När du väl fått i dig 3 styck kommer du inte ha omdöme nog för att stanna upp och känna efter.
Okej. Ja jag fick erbjudandet 10st för 80kr, så jag köper dom och bjuder troligtvis bort några stycken till en kompis.

Ska ta det lugnt. Vill absolut inte bli dyng.

Pudzianovski
Han ska bli full för första gången, och vill ha lite tips och råd så att det inte ska gå överstyr.

Håller med. Moral hit och moral dit...... *bs*

Ungtuppen

Tack, någon som förstår. Väldigt många vuxna barn på detta forum som älskar att kasta ur sig skit så fort dom får chansen.

Dock även en hel del förståndiga.

devi
2006-04-30, 12:14

Men vem fan planerar sin första fylla? Det bara händer.

ugglan
För att undvika katastrof kan räcker det nog med 3-4 bärs första gången.

keffat_liv

är man redo för en fylla om man måste fråga på ett forum hur mycket man ska dricka?

Callister
Jag började dricka med föräldrar, syskon när jag var 15. Små mängder.
Succesivt har jag byggt upp en kännedom om alkohol, ansvarstagande, både för mig själv och ömsesidigt för andra.

Jag är alltså en riktigt bra krökare idag. ;)

Callister
2006-04-30, 12:15

Din gamla räv, bannad från NH? :)

keffat_liv
drick så mycket du pallar, vafan det e din första fylla. Det är meningen att du ska bli aspackad o spy som ett djur dagen efter :thumbup:

Catstyle
är man redo för en fylla om man måste fråga på ett forum hur mycket man ska dricka?
Ja?
Han vill skaffa sig en uppfattning om hur mycket han kommer behöva dricka utan att det går överstyr.
Ser inget negativt med det.

Catstyle
Din gamla räv, bannad från NH? :)
Tror inte det, inte längre iaf.
Var ju flera år sedan. :thumbup:

Ungtuppen
2006-04-30, 12:16

Ja? Det är väl bättre det än att jag bara drar dit och trycker i mig mina 10öl? Som jag hade tänkt göra från början, men efter att nu fått lite information här så blir det antagligen 3-4st.

Tack.

Jorgen
2006-04-30, 12:17
Och du är lika trevlig som vanligt eller? Vuxna karln.
Precis lika trevlig som vanligt. Och jag säger precis vad jag tycker också, precis som vanligt.

Att starta en tråd på ett forum om hur många öl man skall dricka för att bli full? Jag tycker att det är tramsigt. Då säger jag det.

Ungtuppen
drick så mycket du pallar, vafan det e din första fylla. Det är meningen att du ska bli aspackad o spy som ett djur dagen efter :thumbup:

:sleep:

Baan
2-4 öl, drick inte snabbt så kanske du kommer hem också.

Pudzianovski
2006-04-30, 12:18
Precis lika trevlig som vanligt. Och jag säger precis vad jag tycker också, precis som vanligt.

Att starta en tråd på ett forum om hur många öl man skall dricka för att bli full? Jag tycker att det är tramsigt. Då säger jag det.

Kanske om man är i din ålder.

Callister
Tror inte det, inte längre iaf.
Var ju flera år sedan. :thumbup:
:)

Jorgen
Kanske om man är i din ålder.
Jag tycker att det är tramsigt oavsett ålder.

Varför skulle jag inte få tycka det?

Ungtuppen
2006-04-30, 12:19

Fråga, varför är det tramsigt? För att du tycker att det är "fjortis" ? Hur gammal är du?

Det är väl för bövelen bara bra om jag får en uppfattning om hur mkt jag borde dricka för att inte bli allt för full som jag inte vill bli?

sehnpaa
2006-04-30, 12:20
Se till att inte halsa i dig för mycket sittandes. Blir snurrigt när man reser sig.

Dorn
Man kan väl ändå ha respekt för killen som tar sin fylleoskuld vid 17årsåldern.
Tänk efter själva när fan man började dricka. Jaq var nog inte mer än 13 första gången, och det gick ju som det gick.

Bolio
Fråga, varför är det tramsigt? För att du tycker att det är "fjortis" ? Hur gammal är du?

Det är väl för bövelen bara bra om jag får en uppfattning om hur mkt jag borde dricka för att inte bli allt för full som jag inte vill bli?

Äh, strunta i Jörgen. Han har inte kammat sig ordentligt idag heller...

On topic så tycker jag att du kan dricka 2-3 öl som grund, sedan väntar du 15-20 min, känner efter, dricker en till osv. Men drick inte för mycket! Då mår du bara illa och kan råka illa ut. Inte mer än fem öl tycker jag.

Jorgen

Måste jag motivera det?
Jag bli 31 den 20 nov. Köp något fint till mig är du snäll.

Och alla reagerar lika på samma mängd alkohol?

keffat_liv
2006-04-30, 12:21
Ja? Det är väl bättre det än att jag bara drar dit och trycker i mig mina 10öl? Som jag hade tänkt göra från början, men efter att nu fått lite information här så blir det antagligen 3-4st.

Tack.

jaja jag tycker det låter urlöjligt i alla fall.

Pudzianovski
Jag tycker att det är tramsigt oavsett ålder.

Varför skulle jag inte få tycka det?

Du får naturligtvis tycka vad du vill. Jag hade dock varit glad om många fler hade insikten att göra detta när de är 17 år gamla.

Catstyle
Man kan väl ändå ha respekt för killen som tar sin fylleoskuld vid 17årsåldern.
Tänk efter själva när fan man började dricka. Jaq var nog inte mer än 13 första gången, och det gick ju som det gick.
Absolut, han verkar ha en hyfsat sund syn på alkohol.
Sen är det ju tämligen uppenbart att vissa lider av mindervärdeskomplex men det är väl bara att ignorera.

Ungtuppen
Äh, strunta i Jörgen. Han har inte kammat sig ordentligt idag heller...

On topic så tycker jag att du kan dricka 2-3 öl som grund, sedan väntar du 15-20 min, känner efter, dricker en till osv. Men drick inte för mycket! Då mår du bara illa och kan råka illa ut. Inte mer än fem öl tycker jag.

Tack tack.

Callister

Huruvida du blir full eller inte är helt individuellt, vilket vi inte kan svara på. ;)

Men Jorgen, om vi tycker det är fånigt när du startar en tråd om nya fälgarna till volvo 240. Får vi väl inte säga det? ;)

Zafer
2006-04-30, 12:22
cirka 5 öl splittade över hela kvällen borde nog ge dig en trevlig upplevelse!

Wayfaerer

33or eller 50 cl? Dom första kommer du få svårt att få ner ändå, när du har druckit 2-3 stycken gäller det att inte ök tempot för mycket.

Jorgen
Men Jorgen, om vi tycker det är fånigt när du startar en tråd om nya fälgarna till volvo 240. Får vi väl inte säga det? ;)
Självklart.

Men jag måste först köpa en 240.

Callister
2006-04-30, 12:24
Självklart.

Men jag måste först köpa en 240.
http://www.blocket.se/vi/7797749.htm?ca=11_s

keffat_liv

+1

Jag tar för givet att det är 33cl öl ni snackar om nu. Blev ni själva verkligen fulla på 4 sådana (5,2or) vid er första fylla??

Bolio
Är det någon förutom jag som känner att det är något som är jävligt fel här när en 31-årig moderator mobbar ut en 17-årig kille på detta sätt?

Callister
2006-04-30, 12:25
+1

Jag tar för givet att det är 33cl öl ni snackar om nu. Blev ni själva verkligen fulla på 4 sådana (5,2or) vid er första fylla??
Jag blir full på två stycken och har alltid blivit. Jag är iofs överkänslig mot ämnen i ren allmänhet. ;) Allergisk mot mygor, klor. Blir hög på koffein och nikotin. Cannabis - UH!

Callister
2006-04-30, 12:26
Är det någon förutom jag som känner att det är något som är jävligt fel här när en 31-årig moderator mobbar ut en 17-årig kille på detta sätt?
Jag tycker du borde sysselsätta dig med någon konflikt istället. :) Jag hörde att samerna har kappjakt med finländarna. :)

Bolio
2006-04-30, 12:27
Jag tycker du borde sysselsätta dig med någon konflikt istället. :) Jag hörde att samerna har kappjakt med finländarna. :)

Va?

keffat_liv
2006-04-30, 12:28
Jag blir full på två stycken och har alltid blivit. Jag är iofs överkänslig mot ämnen i ren allmänhet. ;) Allergisk mot mygor, klor. Blir hög på koffein och nikotin. Cannabis - UH!

:laugh: Jo,d et är ju sjukt individuelt. Jag tror jag drack 5 0.5 7,2or på min första fylla och då lyckades jag t.o.m klara mig från att inte spy en enda gång. Nu mer spyr jag iofs bara jag luktar på en öl

Baan
+1

FAN VA GRYM DU ÄR SOM PALALDE SJUTTIO STARKÖL NÄR DU VAR 7 ÅR GAMMAL FY FAN!!11

Catstyle
Jodå, men sen är det ju ganska uppenbart varför.
Men både fel, och sorgligt.

Callister
Va?
Svenskt uppslagsord
va se vad pron.

Engelsk översättning
what

? :confused:

:laugh: Jo,d et är ju sjukt individuelt. Jag tror jag drack 5 0.5 7,2or på min första fylla och då lyckades jag t.o.m klara mig från att inte spy en enda gång. Nu mer spyr jag iofs bara jag luktar på en öl
Jag har aldrig spytt eller ens mått illa

Zakath
Va?

Han menar kanske att du verkar engagera dig i ganska ytliga och oväsentliga saker - som att hacka på Kolozzeums moderatorer ;)

Drfg
Ta det jävligt lugnt för du har ingen koll alls på hur du kommer readera eller vad som händer med kroppen. Jag tycker inte du ska ha med dig mer än 3 bärs så får du känna på lite salongsberusning utan att det är risk för att du ballar ur, hamnar på akuten, blir hemkörd av snuten, gör bort dig, hamnar i slagsmål.

Sen tycker jag att första fyllan kan man ta hemma med lite kompisar framför TV med monopol som underhållning drickandes folköl så är riskerna minimerade.

DRICK FÖR H-E INGEN SPRIT.

Då missar man ju hela grejen med första fyllan :confused:
Är ju meningen att man ska bli svinfull, hångla med en ful brud, spy i en buske innan man blir hemkörd och dagen efter ska man få höra om hur mkt man gjorde bort sig. :hbang:

keffat_liv
FAN VA GRYM DU ÄR SOM PALALDE SJUTTIO STARKÖL NÄR DU VAR 7 ÅR GAMMAL FY FAN!!11

som fan. Jag undrade ditt jävla cp. Jag blev då inte full på 4 33cls.

Ungtuppen
2006-04-30, 12:30
Måste jag motivera det?
Jag bli 31 den 20 nov. Köp något fint till mig är du snäll.

Nejdå, ta det lugnt. Du måste inte "motivera" det glade man :)

Bolio
2006-04-30, 12:30
Svenskt uppslagsord
va se vad pron.

Engelsk översättning
what

? :confused:

Eh, vad är ditt problem Callister? Vad menar du med att jag ska sysselsätta mig med någon konflikt? Vad har det med ämnet i tråden att göra?

Baan
2006-04-30, 12:31
som fan. Jag undrade ditt jävla cp. Jag blev då inte full på 4 33cls.

har du ens haft din första fylla? har svårt tänka mig att någon över 13 år kallar någon annan för "cp".

JoelR
2006-04-30, 12:31
Fan så ni håller på :laugh:

Bolio
2006-04-30, 12:32
Han menar kanske att du verkar engagera dig i ganska ytliga och oväsentliga saker - som att hacka på Kolozzeums moderatorer ;)

Då är han förståndshandikappad. Att vara orolig över en situation där en vuxen moderator mobbar en 17-årig medlem är "ytligt" och "oväsentligt"?

Ungtuppen
*screwy* Då missar man ju hela grejen med första fyllan :confused:
Är ju meningen att man ska bli svinfull, hångla med en ful brud, spy i en buske innan man blir hemkörd och dagen efter ska man få höra om hur mkt man gjorde bort sig. :hbang:

Ok.

*screwy*

Kaboffastar
Första gångerna( första 10 gångerna ) jag drack kände jag av 2 st 50cl 3,5'er.

Då var jag ändå byns största människa.

dvs.. det skiljer en del från person till person. Numera dricker jag inte alls ;D

Bolio
Jodå, men sen är det ju ganska uppenbart varför.
Men både fel, och sorgligt.

Ja. Faktiskt...

keffat_liv
har du ens haft din första fylla? har svårt tänka mig att någon över 13 år kallar någon annan för "cp".

ja hade den när jag var 8 medans min pappa stod och slog på mig och min mamma våldtog mig:( Hårt liv. Mobba mig inte snälla, snälla.

myggan
2006-04-30, 12:33
tycker alla är lite överförsiktiga här inne.

tycker inte du skall sätta någon begränsning, drick lugnt bara.

Halsar man en kvarting sprit så hamnar man kanske på akuten men dricker man 5-6 öl på en lång kväll så är det knappast någon fara, haha.
Har man otur kanske man spyr och har sig i slutet av kvällen men vad gör det i så fall.
Första fyllan skall man ju vara full i alla fall, så man vet vad det handlar om.

Catstyle
2006-04-30, 12:33
Men herrejävlar.
Lek över PM.

Zakath
2006-04-30, 12:34
Då är han förståndshandikappad. Att vara orolig över en situation där en vuxen moderator mobbar en 17-årig medlem är "ytligt" och "oväsentligt"?

Okej han är förståndshandikappad *rolleyes*

Jag tror inte Jörgens syfte var att mobba.

Ungtuppen
2006-04-30, 12:35
Lång kväll, tjao. Drar dit vid 18-tiden, blir väl hemgång vid 02 kanske?

Klassas det som "lång kväll" tro? :)

Bolio
2006-04-30, 12:35

Varför slänger man då ur sig en sådan elak kommentar?

Ungtuppen
2006-04-30, 12:36

Nä, det var att sätta en 17årig fjortisunge på plats, därmed hästsko!

Zakath
2006-04-30, 12:36
Varför slänger man då ur sig en sådan elak kommentar?

Fråga Jörgen, jag vet inte mer än du.

Catstyle
2006-04-30, 12:37
Sex till två är väl ingen jättelång kväll, skulle jag säga.
Men iofs så kan långa kvällar vara jobbiga. :)

Bolio
2006-04-30, 12:38
Fråga Jörgen, jag vet inte mer än du.

Varför ska jag fråga Jörgen? Han har slängt ur sig de elaka kommentarerna redan. Och det är här ingen nyhet direkt. Det här har varit Jörgens metod ett bra tag.

myggan
2006-04-30, 12:39
Lång kväll, tjao. Drar dit vid 18-tiden, blir väl hemgång vid 02 kanske?

Klassas det som "lång kväll" tro? :)

Ha en trevlig kväll i alla fall.
Sup till, hångla upp nån klasskamrat, spy i en buske och åk hem och somna med kläderna på.

Saknar den åldern *cry*

Zakath
Varför ska jag fråga Jörgen? Han har slängt ur sig de elaka kommentarerna redan. Och det är här ingen nyhet direkt. Det här har varit Jörgens metod ett bra tag.

Det får du väl ta med Jörgen på pm istället eftersom du verkar ha ett problem med honom.

Callister
Eh, vad är ditt problem Callister? Vad menar du med att jag ska sysselsätta mig med någon konflikt? Vad har det med ämnet i tråden att göra?
De har inget med tråden att göra, det brukar det inte ha.
Se det som ett tips på något du kunde göra bara. :thumbup:

Bolio
2006-04-30, 12:41
Det får du väl ta med Jörgen på pm istället eftersom du verkar ha ett problem med honom.

Nej, varför det? Jag vill belysa det här problemet för alla. För övrigt har jag inget problem med honom utan det oacceptabla sättet han beter sig på ibland.

Bolio
2006-04-30, 12:42
De har inget med tråden att göra, det brukar det inte ha.
Se det som ett tips på något du kunde göra bara. :thumbup:

Du tycker alltså inte att det har med tråden att göra att belysa hur en moderator mobbar ut trådstartaren?

Zakath
2006-04-30, 12:43
Nej, varför det?

Eftersom din metod inte verkar ha så stor effekt, ni kanske kan lösa det med lite bättre kommunikation.

Ledsen att jag är helt Offtopic från tråden.

Callister
2006-04-30, 12:44
Du tycker alltså inte att det har med tråden att göra att belysa hur en moderator mobbar ut trådstartaren?
Nej det har den inte. Men trådarna här på kolo blir snarare vad man gör dem till, inte vad de är ifrån början.

Bolio
2006-04-30, 12:47
Nej det har den inte. Men trådarna här på kolo blir snarare vad man gör dem till, inte vad de är ifrån början.

Varför har det inte med tråden att göra Callister? Det är klart som fan att det har med tråden att göra. Det är ju direkt relaterat till det som har skrivits i tråden innan, och dessutom så tog trådstartaren illa upp av Jörgens dumma kommentar.

Bronkitkorv
2006-04-30, 12:48
Drick långsamt är mitt råd och känn varje öls härliga värme. Tänk på att det tar lite tid och om du dricker för fort så kan det slå till som en hammare i huvet och du är dyngrak. Se till att hålla rätt på dina polare med så att du tar dej hem om det krisar .. Lycka till :thumbup:

Baan
2006-04-30, 12:49
Drick långsamt är mitt råd och känn varje öls härliga värme. Tänk på att det tar lite tid och om du dricker för fort så kan det slå till som en hammare i huvet och du är dyngrak. Se till att hålla rätt på dina polare med så att du tar dej hem om det krisar .. Lycka till :thumbup:

testa kyla ölen, det blir bättre.

Callister
2006-04-30, 12:50
Varför har det inte med tråden att göra Callister? Det är klart som fan att det har med tråden att göra. Det är ju direkt relaterat till det som har skrivits i tråden innan, och dessutom så tog trådstartaren illa upp av Jörgens dumma kommentar.
Lös det internt då. Eller skapa en ny tråd och samla folk bakom er.
Vi andra skiter i om ni tog illa upp. :thumbup:

Bolio
2006-04-30, 12:52
Lös det internt då. Eller skapa en ny tråd och samla folk bakom er.
Vi andra skiter i om ni tog illa upp. :thumbup:

Och vi skiter i om ni skiter i att vi tog illa upp.

Callister
2006-04-30, 12:53
Och vi skiter i om ni skiter i att vi tog illa upp.
Ska jag fortsätta på den?

Tänk om jag tog illa upp när du skrev "fan" i en mening mot mig. Tänk om jag tog illa upp att du tyckte jag hade ett problem? Inte skulle jag skriva det här i tråden isf.

Snake
2006-04-30, 12:54
MORALKAKOR FTW!!!

17 år är en förhållandevis sen alkoholdebut, men ju senare desto bättre.
Ha det kul och lämna hälften av ölen du skaffat hemma, 5 st är mer än tillräckligt för första gången.

Baan
2006-04-30, 12:55
MORALKAKOR FTW!!!

17 år är en förhållandevis sen alkoholdebut, men ju senare desto bättre.
Ha det kul och lämna hälften av ölen du skaffat hemma, 5 st är mer än tillräckligt för första gången.

återställare för nästa dag?

Aslan

Tänk om jag tog illa upp när du skrev "fan" i en mening mot mig. Tänk om jag tog illa upp att du tyckte jag hade ett problem? Inte skulle jag skriva det här i tråden isf.

:sleep:

Snake
återställare för nästa dag?

:thumbup: http://bestsmileys.com/drinking/2.gif

GymTT
Mitt enda tips är att ta det försiktigt. Du kommer hela tiden att ropa efter mer, när du är inne på din "sista" öl så kommer du hela tiden tänka "äh, bara en extra efter denna" så kommer det sluta med minnesluckor och imorgon bitti vaknar du ca 13:00 med dig själv inlindad i spyor och en bira i handen ;)
Ta det försiktigt och känn efter. Det går LÄTT till överdriv.

Ha en bra kväll om inte annat!

Mvh Gustaf

Bolio
2006-04-30, 12:57

Ok. Har jag skrivit att du ska skriva det i tråden? Du gör väl som du vill.

hasse36
2006-04-30, 12:57

Hjääälp!

Tack på förhand. Hej :)Jag tycker det är riktigt jävla moget att fråga efter konkreta tips.

1
Låt det stanna vid 3 burkar starköl.

2
Köp några lättöl också. Drick inte starköl för att släcka törsten. Avvakta resultatet av den första burken. Låt öl nummer 2 vara en lättöl. Tidsuppfattningen rubbas kraftigt av alkohol.

3
Om du kan bestämma maten så välj pasta. Blir du illamående så är det betydligt lättare att spy upp pasta. Pommes tex är en förbannelse.

4
Drick mycket vatten innan du går och lägger dig. Fyll en 1,5-liters flaska och tvinga i dig vattnet.

5
Det finns risker med att dricka sig berusad men jag tror att du känner till dem

Ungtuppen
2006-04-30, 12:58
Ha en trevlig kväll i alla fall.
Sup till, hångla upp nån klasskamrat, spy i en buske och åk hem och somna med kläderna på.

Saknar den åldern *cry*

Nja, min klass består av 100% killar så.. :)

Callister
2006-04-30, 12:59
Ok. Har jag skrivit att du ska skriva det i tråden? Du gör väl som du vill.
Tack.

Bolio
2006-04-30, 12:59
Grymt bra tips Hasse! Det där med maten har jag faktiskt aldrig tänkt på. :em:

Bolio
2006-04-30, 13:00
Tack.

Du är välkommen. Och nu över till det oundvikliga:

http://www.replacementhair.co.uk/hair%20doctor%20comb.jpg

Catstyle
2006-04-30, 13:00
Pasta- och fiskwok is the shit.

Callister
2006-04-30, 13:02
Du är välkommen. Och nu över till det oundvikliga:

http://www.replacementhair.co.uk/hair%20doctor%20comb.jpg
Jag har redigt mycket längre hår än så. Men tack återigen...

Bolio
2006-04-30, 13:03
Jag har redigt mycket längre hår än så. Men tack återigen...

Det är tanken som räknas. Du är hjärtligt välkommen.

Wayfaerer
2006-04-30, 13:04
Jag tycker det är riktigt jävla moget att fråga efter konkreta tips.

1
Låt det stanna vid 3 burkar starköl.

2
Köp några lättöl också. Drick inte starköl för att släcka törsten. Avvakta resultatet av den första burken. Låt öl nummer 2 vara en lättöl. Tidsuppfattningen rubbas kraftigt av alkohol.

3
Om du kan bestämma maten så välj pasta. Blir du illamående så är det betydligt lättare att spy upp pasta. Pommes tex är en förbannelse.

4
Drick mycket vatten innan du går och lägger dig. Fyll en 1,5-liters flaska och tvinga i dig vattnet.

5
Det finns risker med att dricka sig berusad men jag tror att du känner till dem

Tips nr 4 kan inte nog understrykas men jag tror det kan vara en bra läxa att skippa den första gången bara för att få känna på det härliga straffet för gårdagen som alla andra ;)

Wayfaerer
2006-04-30, 13:07
Ta med dig alla öl ut ffs, tror inte du får i dig dem ändå. I bästa fall glömmer du dem i någon buske så blir det svårare när du ska supa nästa gång.

Bite
2006-04-30, 13:08
Hasse är klok :thumbup:

Farbror Bite tycker man ska försöka undvika att tävla (omg du ligger efter, suuup!!11), att spela ölspel (haha, åtta klunkar till dig, haha, 9 klunkar till dig osv), och att dricka sprit ( *spy* ) första gångerna.

Callister
2006-04-30, 13:08
Angående fyllan. ;)
Blanda inte massa, håll dig till ämnet (en sort). :D

Kwon
2006-04-30, 13:09
Kom ihåg att skriva en review här sedan hur det gick.

Hur kvällen utvecklades och hur du mådde dagen efter etc osv.

Tolkia
2006-04-30, 13:10
Till trådskaparen:
Hasse36 gewr bra tips, lyssna på honom. Ät ordentligt innan du går ut, så får du med största säkerhet en trevligare fylla; risken att det skall smälla till och du plötsligt skall vara tokpackad och börja kräkas är betydligt mindre om det finns mat i magen. Gärna mat med lite substans i (pasta är ett utmärkt förslag) - "bra byggarkäk" ungefär. ;)

Poängen med att ta det lugnt och inte svepa allt på en gång kan nog inte underskattas. Det du vill är ju att maximera den tid då du är lite lagom roligt småfull, inte så fort som möjligt bli så packad som möjligt (för det är som regel inte alls särskilt kul) - och för den delen minimera risken att du skall göra något dumt eller behöva bli hämtad av dina föräldrar (nä, det är inte så kul heller, särskilt inte dagen efter). Det är den som har roligast som vinner, inte den som sänker flest centilitrar, ju.

Passa på och njut av allt det roliga med att festa; träffa kompisar, dansa, "spana", vad ni nu gör, och fokusera inte bara ölen! Ha en trevlig kväll! :thumbup:

Pittmätarna kan hava godheten att skapa en egen tråd.

Toxic
2006-04-30, 13:12
hehe efter dem 2-3 första ölen vänta typ minst någon timma... och ta det gärna lugnt :cheers: :D

Ungtuppen
2006-04-30, 13:14
Toxic']hehe efter dem 2-3 första ölen vänta typ minst någon timma... och ta det gärna lugnt :cheers: :D

Jo. Är som sagt ute efter att bli lite småfull bara, inte att häva i mig så mycket som möjligt för att sedan tafsa på fel brud och spy ner en kompis.

Bolio
2006-04-30, 13:14
Pittmätarna kan hava godheten att skapa en egen tråd.

Bara om du är med och mäter klitoris jämsides med oss. :love:

Tolkia
2006-04-30, 13:17
Bara om du är med och mäter klitoris jämsides med oss. :love:
Inte intresserad, vilket jag tycker mig ha bevisat genom att inte gå in i den diskussionen överhuvudtaget. You get my point, grabben är inte hjälpt av att ni tjafsar om vem som vet mest och bäst.

Tolkia
2006-04-30, 13:18
Jo. Är som sagt ute efter att bli lite småfull bara, inte att häva i mig så mycket som möjligt för att sedan tafsa på fel brud och spy ner en kompis.
Med den inställningen har du bra förutsättningar. :)

Bolio
2006-04-30, 13:19
Inte intresserad, vilket jag tycker mig ha bevisat genom att inte gå in i den diskussionen överhuvudtaget. You get my point.

Inte jag heller tönt. Varför är du så himla fördomsfull? Vadå pittmätartävling? Jag tycker ju på fullt allvar att det är skitilla att Jörgen mobbar trådstartaren på det sättet. Och självklart försvarar jag min åsikt. Är det verkligen nödvändigt att få mig att ta till med en jwzrdiansk RejälUppkammning(tm)? Kom igen. Det måste finnas något bättre sätt.

PePPinO
2006-04-30, 13:20

Hjääälp!

Enda jag kan tips om är att köra hårt=D drick så d skvalar ikväll, man lär sig utav sina misstag!!!
Ha jävligt roligt bara så fixar sig resten!!!!
Lite sent att supa första gången vid 17 bara?;P

Tolkia
2006-04-30, 13:24
Inte jag heller tönt. Varför är du så himla fördomsfull? Vadå pittmätartävling? Jag tycker ju på fullt allvar att det är skitilla att Jörgen mobbar trådstartaren på det sättet. Och självklart försvarar jag min åsikt. Är det verkligen nödvändigt att få mig att ta till med en jwzrdiansk RejälUppkammning(tm)? Kom igen. Det måste finnas något bättre sätt.
Ja, det finns bättre sätt. Ett sätt är t.ex. att ta up det seriöst med Jörgen. Då kanske han skulle lyssna på vad du säger. Jag ser inte särskilt mycket allvarligt menad diskussion med honom här; mest ett krig mellan försvarare och belackare, som inte hjälper trådstartaren ett skit.

Fettecke
2006-04-30, 13:25

HAHAHAHA, det tror du att du kan kontrollera utan att ha drickit dig full tidigare :D , jag ska bli din slav om du vet vad du håller på med :D

Sådär trodde jag också första gången, det slutade närmare litern HB på en kväll, spydde som en gris och var okontaktbar ett bra tag.... :thumbup:

Du får mersmak för sprit ju mer du dricker. sen vet du ju inte vart dina gränser ligger, som folk tidigare har sagt. så vänta dig inte ett snyggt slut på kvällen :D

Om du går runt och tänker/säger: "nu måste jag tänka mig för hur mycket jag dricker", så finns risk för att du sabbar ditt "festhumör", samt att du säger så till folk i din närhet, till 99.9% säkerhet så händer det alla som börjat dricka, man häver ur sig otroligt smarta saker, som man "verkligen" vill komma ihåg dagen efter.

Tigerkotten
2006-04-30, 13:26
men shit va folk gnäller, och gnäll ang Spawns vad gör en älskare bra också. Får man inte fråga saker och ting som kan göra det lättare för en?
Men jag antar folk är rent ut sagt dumma här, finns ett talesätt som säger detta typ.

Hellre fråga och verka dum, än att inte fråga alls och förbli dum.

Pinsamt gnäll från folk som ska vara "vuxna".

Ang första fyllan så hade jag tagit det lugnt, ös inte i dig ölen. Sikta på kanske 3öl första 2timmarna, sedan 1 varje timme eller så cirka.
Mår du dåligt så spy upp skiten, så kommer du må bättre fortare. Glöm inte vatten innan du sover.

Bolio
2006-04-30, 13:28
Ja, det finns bättre sätt. Ett sätt är t.ex. att ta up det seriöst med Jörgen. Då kanske han skulle lyssna på vad du säger. Jag ser inte särskilt mycket allvarligt menad diskussion med honom här; mest ett krig mellan försvarare och belackare, som inte hjälper trådstartaren ett skit.

Bättre sätt enligt dig kanske, men det ger dig fortfarande inte rätten att banalisera och förlöjliga mitt försök till ett bättre kolozzeum genom att kalla det för en "pittmätartävling". Vad är det för dumheter Tolkia?

För övrigt har jag många gånger försökt att ta det med honom privat, men han struntar helt i det. Jag tycker tvärtom att det är SKITVIKTIGT och SUPERBRA att fler människor ställer sig bakom en person som blir kränkt på detta sätt av en moderator. Tvärtom så finns det nog ingen bättre sak att göra än att kollektivt och gemensamt besvara elaka kommentarer som dessa genom att visa det direkt då det sker. Då kanske Jörgen lär dig att det inte är acceptabelt att bete sig så här mot medlemmar, särskilt yngre sådana med goda avsikter.

Tigerkotten
2006-04-30, 13:36

Håller med dig helt bolio, tycker det e pinsamt att folk gnäller som dom gör.
Han är väl rätt mogen och verkar tänka till i motsvarelse vad dom första gjorde första gången dom drack, tycker jag.

Första fyllan jag hade tänkte jag knappast att jag inte ska bli för full iaf, då var det 2dl läkarsprit och 2dl hembränt. Inte kom jag ihåg mycket av den kvällen iaf.

Jag anser att man verkligen inte ska bli för full, och inte få minnesluckor. För då sabbar man trots allt en del av sin kväll. Bästa är om man nu dricker att i efterhand minnas det man gjort under kvällen. Plus om man blir för full och ska slemma på en tjej, så har man större chans om man inte är för berusad också.

Sällen
2006-04-30, 13:37
Basta lite så räcker 3-4 st för du ska känna :D

Tolkia
2006-04-30, 13:41
Bättre sätt enligt dig kanske, men det ger dig fortfarande inte rätten att banalisera och förlöjliga mitt försök till ett bättre kolozzeum genom att kalla det för en "pittmätartävling". Vad är det för dumheter Tolkia?

Jag angriper inte dig specifikt; det var rätt många som var aktiva i den diskussionen, tycker jag (på båda sidor; Jörgen var ju inte heller den ende att skriva tämligen idiotiska svarsinlägg i tråden). Den hade sin plats, men den ballade fort ur, och när den hade nått den nivån (med 240 och samer och vem som inte har något bättre för sig och liknande larv) hade den definitivt tappat den platsen.

Till trådskaparen: Ignorera alla som skriver i tråden för att på något sätt få fram hur störtcoola de är för att de kan dricka hur mycket som helst, och framställer det som något slags adelsmärke att supa tills man spyr. Det är inte roligare att må dåligt när man gör det för att man är full än när man gör det för att man är sjuk, och som regel är det under en väldigt kort period som folk tycker att det är "häftigt".

Tolkia
2006-04-30, 13:42
Plus om man blir för full och ska slemma på en tjej, så har man större chans om man inte är för berusad också.
Väldigt, väldigt sant.

FinnPower
2006-04-30, 13:47
Tvärtom så finns det nog ingen bättre sak att göra än att kollektivt och gemensamt besvara elaka kommentarer som dessa genom att visa det direkt då det sker.
Ok, då kan väl du lägga av med att kalla folk för t.ex. "tönt" och andra liknande saker, eller hur?

Till ämnet:
Som många andra skriver så går det snabbt på tok om du tar med dig alla öl. Efter 2-3 st kommer troligen ett ordentligt sug och man kanske känner eller inbillar sig att man "ligger" efter de andra. Det är då det barkar...

Fatalist
2006-04-30, 14:00
Underbar tråd! UNDERBAR!!!! :D :D :D

Så naiv! Så ungdomlig! Så korkad! :D

Bolio
2006-04-30, 14:00
Jag angriper inte dig specifikt; det var rätt många som var aktiva i den diskussionen, tycker jag (på båda sidor; Jörgen var ju inte heller den ende att skriva tämligen idiotiska svarsinlägg i tråden). Den hade sin plats, men den ballade fort ur, och när den hade nått den nivån (med 240 och samer och vem som inte har något bättre för sig och liknande larv) hade den definitivt tappat den platsen.

Det är klart att du gjorde, och det börjar bli riktigt jävla tröttsamt när du gör det i varje tråd där jag medverkar.

Ryska_raketen
2006-04-30, 14:03
Ja tycker du ska klunka en 35 cl vodka, hmm ta kurant. Så blir du rejält fin.

mangemani
2006-04-30, 14:03
skippa fyllan och har roligt utan skiten istället.

Slartibartfast
2006-04-30, 14:04
HAHAHAHA, ....

Det är bara för att du var så fjortis och inte visste nåt om nånting.

Min första fylla var hellyckad. Bara att känna efter när man uppnår salongsberusning och så underhåller man. Till råga på allt är jag finne.

Man ska vara jävligt klantig om man inte ens kan supa ordentligt.

Ryska_raketen
2006-04-30, 14:04
Btw, desto fullare du är desto mer macho tycker brudarna du är :thumbup:

Ungtuppen
2006-04-30, 14:06

OK :thumbup: :thumbup:

Baan
2006-04-30, 14:08

Säg hela sanningen nu. Ju fullare man är desto mer tror man att brudarna tycker man är macho (eller allmänt tycker om en)! :)

Ryska_raketen
2006-04-30, 14:09
Säg hela sanningen nu. Ju fullare man är desto mer tror man att brudarna tycker man är macho (eller allmänt tycker om en)! :)

det var hela sanningen ffs!!!1 Men det ligger liiite sanning i det du säger med , haha :D

Fettecke
2006-04-30, 14:10
Det är bara för att du var så fjortis och inte visste nåt om nånting.

Min första fylla var hellyckad. Bara att känna efter när man uppnår salongsberusning och så underhåller man. Till råga på allt är jag finne.

Man ska vara jävligt klantig om man inte ens kan supa ordentligt.
tror du man kan urskilja på vad "salongsberusad" är, eller "full"... och sen underhålla, det är mkt lätt att underhållet går till överstyr om man aldrig druckit förut.

Bolio
2006-04-30, 14:10
Det skall dock i förbigående nämnas att min personliga åsikt om alkohol är att det är den vidrigaste drogen som finns. Nykterister världen över, förenen eder!

Slartibartfast
2006-04-30, 14:12
tror du man kan urskilja på vad "salongsberusad" är, eller "full"... och sen underhålla, det är mkt lätt att underhållet går till överstyr om man aldrig druckit förut.

varför det?

Fatalist
2006-04-30, 14:14
varför det?

Det är svårt att veta vilken nivå, vilken procentsats av medvetslöshet, man ligger på om man aldrig provat innan t ex :)

aliquis
2006-04-30, 14:16

Hjääälp!

Tack på förhand. Hej :)Beror på hur snabbt du dricker. 4 under hela kvällen kanske? Hellre för lite än för mycket.

Min första fylla typ en månad före 22, då hade jag 4st 4.5% cider och tog/fick en femte på väg upp på stan eftersom jag tyckte att det kunde bli bättre. Vet inte om det blev det, fyra hade nog räckt. Men då vägde jag mindre.

Min andra fylla var på arvika en månad senare, då drag jag en 70is finlandia på två dagar. Minns inte så mycket av det, hjulade in i någons tält o så, men det var bra.

Inte fick jag ligga då heller, så tillslut lade jag ner supandet.

Slartibartfast
2006-04-30, 14:16
Det är svårt att veta vilken nivå, vilken procentsats av medvetslöshet, man ligger på om man aldrig provat innan t ex :)

Men herregud, nog känner man ju av när man är berusad!?

Eller finns det bara två lägen? Nykter och medvetslös?

aliquis
2006-04-30, 14:17
Sluta när det rycker i kinderna o du känner dig lite gladare, strax därefter kommer minnesluckorna och allt raserar o man blir ledsen, iaf för undertecknad. Supa är ovärt.

Tigerkotten
2006-04-30, 14:19

Men när vet man när det blir för mycket? Man kan ju tro att det ska bli bättre, fast det blir i själva verket värre.

Slartibartfast
2006-04-30, 14:19
Ett bra tecken på när man ska sluta är när man vrider snabbt på huvudet och ögonen inte riktigt hänger med.

Eller när du står still och blundar. Går det runt lite i huvudet?

Fettecke
2006-04-30, 14:23
Ett bra tecken på när man ska sluta är när man vrider snabbt på huvudet och ögonen inte riktigt hänger med.

Eller när du står still och blundar. Går det runt lite i huvudet?
allt verkar så lätt för dig... försök sätt dig in i andras tankesätt på fyllan.

Det där går inte riktigt att jämnföra med heller... har man druckit ganska snabbt så är det kört när man väl kommit till det stadiet att "ögonen inte hänger med", då finns det troligen mer sprit som ska ut i blodet.

aliquis
2006-04-30, 14:34
Men när vet man när det blir för mycket? Man kan ju tro att det ska bli bättre, fast det blir i själva verket värre.När det är "bra" blir det ju bara sämre av att försöka förstärka det. Trixet är väl att nöja sig med att ha det bra ;)

Tigerkotten
2006-04-30, 14:35
När det är "bra" blir det ju bara sämre av att försöka förstärka det. Trixet är väl att nöja sig med att ha det bra ;)
om du inte varit för full tidigare så går det ej veta.

Osten80
2006-04-30, 14:36

För många är det så. Alla har inte den självkontroll som krävs för att kunna att kunna sluta dricka i tid.
Av de hundratals gånger jag har varit full kan jag lugnt påstå att de lyckade kvällarna kan jag räkna på mina tio fingrar.

Av den anledningen dricker jag inte längre. Det är bara märkligt att det skulle ta över 10 år att komma till den insikten.

shadowfire
2006-04-30, 15:06
Ungtuppen: käka riktigt innan iaf, är det något misstag du kan göra så är det o börja kröka på tom mage... o inbilla dig inte att du kan häva bira på bira och "fan vad mycket jag tål" för oftast tar det ett tag innan det slår till från en öl.. ta't lugnt bara o låt det ta sin tid... o nita polarna som försöker utöva kompistryck o heta dig.

Liten Men Fet
2006-04-30, 16:19

Nja, numer så har jag koll på hur många öl jag har druckit och kan känna efter så märker man små tecken som man kan räkna ut hur full man är.

Är jag högljud?
Tittar andra konstigt på mig, speciellt tittar vakterna på mig?
Sluddrar jag, svårt att hitta rätt ord?
Har jag tappat känseln i läpparna?
Sticker det i benen när jag sitter ner?
När jag kollar frillan i spegeln upptäcker jag då att jag har osmakliga vattniga fiskögon?
osv.
Dom där grejerna har man ju inte koll på när man dricker för första gången för många tecken är ju individuella.

HellCat
2006-04-30, 16:22

Håller med fullständigt. Såna här trådar är bara sorgliga!

själv fyller jag 30 om ett par månader, o har fortfarande aldrig varit packad, inte ens i närheten av salongsberusad..
Men jag har precis lika roligt ändå, tror jag. Iaf tillräckligt så att det räcker för mig.

Att dessutom PLANERA sin första fylla är ju ännu mer korkat.
Blir man onykter så blir man, men att planera det?!?!?!?!??!?!?!?!? *whatever*

Hoppas att du får en förjävlig kväll, så att du kanske lär dig en läxa av den..

Tolkia
2006-04-30, 16:25
Ungefär som med sångrösten och dansskickligheten, med andra ord. :D

sunkan
2006-04-30, 16:26
Ungefär som med sångrösten och dansskickligheten, med andra ord. :D
Å vara nykter å lyssna på folk som sjunger kareoke är bara så kul:laugh:

Tolkia
2006-04-30, 16:33
Det är klart att du gjorde, och det börjar bli riktigt jävla tröttsamt när du gör det i varje tråd där jag medverkar.
Kanske dags att höja blicken över tallrikskanten. Jorden snurrar kring solen, inte kring Bolio.

Sedan, eftersom ämnet nu i alla fall är uppe (för tydlighetens skull bör påpekas att jag nu har bytt adressat och riktar mig till samtliga), undrar jag vad det är som gör att det är så oerhört lockande med att kasta skit att man, när man hittar en tråd man tycker är riktigt idiotisk, inte kan nöja sig med att stänga ner den, utan absolut måste, måste, mååååste sätta sig ner och skriva ett lagom spydigt inlägg om hur töntig tråden är. Det är en sak med trådar som bara är startade för att någon vill larva sig ("Är Herkulez en kissballong?"), men när de inte är det? Känns det bra att göra ett offentligt statement att man minsann är en mycket högre stående varelse än trådskaparen, eller vad?

Tolkia
2006-04-30, 16:34
Å vara nykter å lyssna på folk som sjunger kareoke är bara så kul:laugh:
Oh, yeah. För att inte tala om hur roligt det är när någon filmar liknande framträdanden och sedan visar filmen när alla är nyktra (ja, jag ÄR ond).
Av någon anledning skall alla sjunga låtar typ Ballroom Blitz också. :D

Dissector
2006-04-30, 16:35

Vad för typ av läxa skulle han få lära sig?

hahavaffan
2006-04-30, 16:36
Ungefär som med sångrösten och dansskickligheten, med andra ord. :DVad snackar du om? :D

bender
2006-04-30, 18:09

Instämmer!

Jorgen
2006-04-30, 18:17
För övrigt har jag många gånger försökt att ta det med honom privat, men han struntar helt i det.
När har du gjort det? För det är inget som jag har sett.

Fö tycker jag att det är väldigt intressant att så många hänger upp sig på vad jag skriver. Att jag inte är en omtyckt moderator av vissa (kanske tom många) medlemmar är jag fullt medveten om. Men vill ni dusskutera min olämplighet som moderator så kan ni starta en egen tråd om det.

Trance
2006-04-30, 18:31
Lite sent nu förmodligen. Men ät innan, drick mycket vatten i slutet av kvällen och varje gång du vaknar.

Förutom det så ta med dig öl och bara drick i lagom takt tills du inte har lust med mera. Att stanna vid 3 eller så känns ju hyfsat värdelöst om du väger 80kg, kommer ju inte känna något. Rör dig gärna under tiden också så har du större koll på hur full du är.

Sedan är ju tråden full med duktiga människor också, men tänk på en sak. Det DÖR folk i afrika av svält medans ni käkar eran jäkla kvällsmat så ni är inte så jäkla duktiga ni heller. Bitches.

Slartibartfast
2006-04-30, 18:36
Att stanna vid 3 eller så känns ju hyfsat värdelöst om du väger 80kg,.

Jag blir ganska packad av fyra öl. :D

Beror antagligen på att jag dricker så väldigt sällan.

grisbil3n
2006-04-30, 18:56
Fyfan för vissa i denna tråden. Jag gillar inte heller alkohol, har aldrig varit mycket för o kröka och jag kan räkna mina dunderfyllor på tio fingrar. Men fan orka leka duktig och kasta skit på andras inställning till alkohol? Folk dricker generellt sett för att dom har roligt när dom gör det, och det är väl inge fel med det om man kan vara lite vidsynt? Det är så jävla mycket i samhället som i förlängningen är destruktivt, även pedantisk jävla renlevnad. Snubben har fått bra tips och eventuellt så kommer han att ha dom i åtanke när han börjar omslutas av dimman, i vilket fall somhelst så hoppas vi att han får det trevligt.

shadowfire
2006-04-30, 19:06
Fyfan för vissa i denna tråden. Jag gillar inte heller alkohol, har aldrig varit mycket för o kröka och jag kan räkna mina dunderfyllor på tio fingrar. Men fan orka leka duktig och kasta skit på andras inställning till alkohol? Folk dricker generellt sett för att dom har roligt när dom gör det, och det är väl inge fel med det om man kan vara lite vidsynt? Det är så jävla mycket i samhället som i förlängningen är destruktivt, även pedantisk jävla renlevnad. Snubben har fått bra tips och eventuellt så kommer han att ha dom i åtanke när han börjar omslutas av dimman, i vilket fall somhelst så hoppas vi att han får det trevligt.
:thumbup: bra skrivet!

hum
2006-04-30, 20:05
shit vad folk är tråkiga här ibland.

Själv har jag utvecklats en massa av att bli skitfull när jag var liten, dricker aldrig särskilt mycket nuförtiden. :D (säger jag som sitter här med huvudvärk och snurrande huvud)

Tolkia
2006-04-30, 20:11
Jag ser i alla fall fram emot en rolig historia om en lyckad utekväll längre fram i veckan. Ha så kul!

Dipshit
2006-04-30, 20:23
väldigt intressant att se upplösningen, oh ja..

lycka till! om det inte är för sent...

egge
2006-04-30, 21:35
Wtf, första fyllan ska inte planeras. Du ska vakna dan efter och undra vafan som hände. Sen när du börjat intala dig själv att "så illa kan det inte ha vatt" så ringer första kompisen och undrar hur du mår. Sedan återberättar han varenda minut av kvällen och du känner hur du sakta sjunker djupare och djupare ner i golvet. Sedan ska föräldrarna ta ett "snack" med dig.
Dröjde ett tag mellan min första och andra fylla.
Efter du har checkat med dina kompisar hur det gick så vill jag också höra allt. :D

bluelight
2006-04-30, 21:57
Vi vill höra! Fylleinlägg och spyor på tangentbordet! :hbang: :D

Och i sann swec-anda, BILDER!!11

Bite
2006-05-01, 07:44
Hur gick det yo?

lol?

Ryska_raketen
2006-05-01, 07:49
omglolbbq!!!!1

Tricklev
2006-05-01, 10:23
Det är väll inget större problem att Bolio säger vad han tycker om Jörgens bettende. Än att Jörgen säger vad han tycker om trådskaparna?

Edit: Kort sagt, hackar ni på Bolio nu så borde ni även hacka på Jörgen.

Ungtuppen
2006-05-01, 10:58
Tjena. Ja hur ska jag börja, allt gick riktigt bra iallafall. Drog ner på stan först, mötte upp några polare samt hämtade drickat. Det blev så att jag tog med mig alla 10 (50cl).

Då jag, som sagt knappt hade någon alkoholvara så kände jag av redan första, iallafall litegrann. Blev lite snurrig av den, men bara ett litet litet tag. Tryckte i mig 2 till och jag vart 500ggr pratgladare och.. trevlig av mig kände jag. Sen väntade jag ett tag innan jag tog nästa så fortsatte jag sådär. Tror jag drack 6-7st och det var inga problem alls.

Det var en heltrevlig kväll, massvis med gamla grundskolekompisar så vi satt och snackade gamla minnen samtidigt som vi käkade grillat och potatissallad :)

Drog sedan iväg ett tag till ett annat ställe för att kolla in hur det var där, vandrade c:a en mil för att komma dit och när vi väl anlände så kunde vi skåda den största bunt av 14-15åringar vi någonsin sett. Nåväl, var två stycken 14års damer som började ragga på mig och en polare hur mycket vi än dissade dem - ända tills deras pojkvänner kom (lol) och dom började tjaffsa, då passad vi på att dra tillbaka till högkvarteret.

Snackade lite mer och så, blev även bjuden på några cider men men... det gick ner. Blev aldrig riktigt berusad kände jag. När klockan började närma sig 3-snåret så drog vi hem, stoppade in en film och somnade till den, vattnet glömde jag inte heller =).

Kort och gott, en heltrevlig kväll och jag vill tacka alla som bidrog med deras tips!

Tricklev
2006-05-01, 11:05
Låter som en lyckad kväll :thumbup:

Ryska_raketen
2006-05-01, 11:05
fniss : Nåväl, var två stycken 14års damer som började ragga på mig och en polare hur mycket vi än dissade dem :D

Ungtuppen
2006-05-01, 11:07
fniss : Nåväl, var två stycken 14års damer som började ragga på mig och en polare hur mycket vi än dissade dem :D

Ja... :D

Goddaniel
2006-05-01, 11:10
Låter som en alldeles lagom första fylla :thumbup:

shadowfire
2006-05-01, 11:10
Låter som en perfekt kväll, även om det hade varit roligare om ni hånglat upp damerna så det blivit lite mer intrig av det hela... :naughty:

Catstyle
2006-05-01, 11:11
Låter trevligt! :thumbup:

grisbil3n
2006-05-01, 22:13
Happy days!

Tolkia
2006-05-01, 22:46
Edit: Kort sagt, hackar ni på Bolio nu så borde ni även hacka på Jörgen.
Jag hackar på alla. :D (nej, seriöst, jag gör verkligen det)

F.ö. låter det som om det blev en lyckad kväll av det hela; kul att läsa om någons LYCKADE utekväll som omväxling.

MilkmaN
2006-05-01, 23:04
Det gick ju bra!

:thumbup:

Ungtuppen
2006-05-01, 23:08
Jajjemen. Riktigt roligt var det. Blir fler sånnahär, hoppas jag aldrig behöver känna på hur det är att vara "dyngrak", verkar inte vara så trevligt.

Big_Vik
2006-05-01, 23:12

En liten korrektion där: Snorungar, inte damer.

myggan
2006-05-01, 23:59
Tjena. Ja hur ska jag börja, allt gick riktigt bra iallafall. Drog ner på stan först, mötte upp några polare samt hämtade drickat. Det blev så att jag tog med mig alla 10 (50cl).

Då jag, som sagt knappt hade någon alkoholvara så kände jag av redan första, iallafall litegrann. Blev lite snurrig av den, men bara ett litet litet tag. Tryckte i mig 2 till och jag vart 500ggr pratgladare och.. trevlig av mig kände jag. Sen väntade jag ett tag innan jag tog nästa så fortsatte jag sådär. Tror jag drack 6-7st och det var inga problem alls.

Det var en heltrevlig kväll, massvis med gamla grundskolekompisar så vi satt och snackade gamla minnen samtidigt som vi käkade grillat och potatissallad :)

Drog sedan iväg ett tag till ett annat ställe för att kolla in hur det var där, vandrade c:a en mil för att komma dit och när vi väl anlände så kunde vi skåda den största bunt av 14-15åringar vi någonsin sett. Nåväl, var två stycken 14års damer som började ragga på mig och en polare hur mycket vi än dissade dem - ända tills deras pojkvänner kom (lol) och dom började tjaffsa, då passad vi på att dra tillbaka till högkvarteret.

Snackade lite mer och så, blev även bjuden på några cider men men... det gick ner. Blev aldrig riktigt berusad kände jag. När klockan började närma sig 3-snåret så drog vi hem, stoppade in en film och somnade till den, vattnet glömde jag inte heller =).

Kort och gott, en heltrevlig kväll och jag vill tacka alla som bidrog med deras tips!

Låter som en trevlig kväll och att din kropp reagerade bra på alkoholen.

Ha dock i åtanke att nästa fylla så skall du inte ta för givet att det krävs lika mycket alkohol för att uppnå samma rus. Det kan variera väldigt mycket från gång till gång, så nästa gång kanske det räcker med till exempel 3-4 öl.

Big_Vik
2006-05-02, 00:06
Låter som en trevlig kväll och att din kropp reagerade bra på alkoholen.

Ha dock i åtanke att nästa fylla så skall du inte ta för givet att det krävs lika mycket alkohol för att uppnå samma rus. Det kan variera väldigt mycket från gång till gång, så nästa gång kanske det räcker med till exempel 3-4 öl.

Ofta efter en första bra fylla kan det vad jag sett bli för mycket av det goda andra gången kanske för att man inte har någon dålig fylla att relatera till och helt omedvetet agerar efter mer=bättre?

Beware the side-effects of alcohol! :D

edgen_ÖSD
2006-05-02, 00:50
Håller med fullständigt. Såna här trådar är bara sorgliga!

själv fyller jag 30 om ett par månader, o har fortfarande aldrig varit packad, inte ens i närheten av salongsberusad..
Men jag har precis lika roligt ändå, tror jag. Iaf tillräckligt så att det räcker för mig.

Att dessutom PLANERA sin första fylla är ju ännu mer korkat.
Blir man onykter så blir man, men att planera det?!?!?!?!??!?!?!?!? *whatever*

Att du aldrig har varit salongsberusad vid en ålder på 30 är nog jäkligt ovanligt, även om det absolut inte är något fel på det. Jag fattar inte att du tror att din avsaknad av alkoholrelaterade upplevelser ger dig rätt att totaldissa personer som vill prova på att dricka. Hade jag varit i trådskaparens skor hade jag absolut frågat någon om vart gränsen kan tänkas gå. Det måste ju vara mycket bättre än att chansa på att man kan klämma i sig 10 starköl och må prima.

Hoppas du får en förjävligt trevlig kväll och att du drar erfarenhet av den!
Och jag skulle nog inte dricka mer än 4-5 av de där ölburkarna.

nirre
2006-10-18, 16:27
testa att köra fotboll eller annan sport där du springer mkt. Vi gjorde det när vi var ute, var inte så full innan, men efter vi kört fotboll o kört armhävningar, snurrade det i hela huvudet. +spydde som fan efter det.

Inzza
2006-10-18, 16:38
testa att köra fotboll eller annan sport där du springer mkt. Vi gjorde det när vi var ute, var inte så full innan, men efter vi kört fotboll o kört armhävningar, snurrade det i hela huvudet. +spydde som fan efter det.

bumpa tpy en 8 år gammal tråd, grattis.

nirre
2006-10-18, 22:11
bumpa tpy en 8 år gammal tråd, grattis.

tach, name okej år den så gammal, ber om ursäkt *innocent*

Steelan
2006-10-19, 16:58
Jag började dricka med föräldrar, syskon när jag var 15. Små mängder.
Succesivt har jag byggt upp en kännedom om alkohol, ansvarstagande, både för mig själv och ömsesidigt för andra.

Jag är alltså en riktigt bra krökare idag. ;)

Fetlol. Du må vara en konsument men en äkta krökare går rakt in i dimman.:Virro

dared
2006-10-19, 17:05
Jajjemen. Riktigt roligt var det. Blir fler sånnahär, hoppas jag aldrig behöver känna på hur det är att vara "dyngrak", verkar inte vara så trevligt.

Där har du fel, dyngrak satsar jag ofta på att bli.

Med dyngrak menar jag det stadiet som man är så jävla full, men endå klarar sig från att spy eller må väldigt dåligt. Helst ska man sluddra, vingla runt som fan och inte tänka sig för allt för mycket. Minnesluckor har jag svårt att få, men dem verkar seriöst roliga också. Once in a while.

qwerty1
2006-10-19, 17:06
Där har du fel, dyngrak satsar jag ofta på att bli.

Med dyngrak menar jag det stadiet som man är så jävla full, men endå klarar sig från att spy eller må väldigt dåligt. Helst ska man sluddra, vingla runt som fan och inte tänka sig för allt för mycket. Minnesluckor har jag svårt att få, men dem verkar seriöst roliga också. Once in a while.

+1

:hbang: :hbang: