handdator

Visa fullständig version : akne/finnar av protein medel?

Köttbullen
2006-04-29, 19:19
Alltid fått finnar aka akne av protein medel så har undvikt de.
( de har gjort mig smal, om man får skylla på de)

Hört soja protein är bättre, mot akne då.

någon som har nått tips?

virrelan
2006-04-30, 09:22
Sluta träna. Då får du lite lägre testosteronnivåer vilket borde leda till kanske ett par färre finnar.

Annars får du komma på något sätt att genmanipulera dig själv då det i första hand är genetiskt om du drabbas av akne eller ej.

Köttbullen
2006-04-30, 10:05
ja jag vet, när man varit sjuk i en vecka eller nått och inte kunnat träna så märker man stotr skillnand på antalet finnar *cry*

Dock inte de som e saken, protein medel ökar det ytligare, hört sojaproteiner inte har samma effekt. Någon som har erfarenhet?

King Grub
2006-04-30, 10:07
Sojaprotein har inte samma insulinfrisättande egenskaper som mjölkprotein, och sojaprotein agerar dessutom testosteronsänkande, så ur aknesynvinkel är det säkert en fördel.

Köttbullen
2006-05-01, 12:39
de borde man kasnke prova

erha007
2006-07-12, 17:37
För mig funkar inte sojaprotein heller... Samma eländinga finnar. Vanlig mat går däremot fint i alla mängder. Får nog slita med det.

mvda
2006-07-14, 04:05
Bästa botemedlet tror jag är att intala sig själv att mängden finnar inte påverkas nämnvärt av träning eller normala kosttillskott. Musklerna du bygger kommer trotsallt stanna kvar medans aknen förhoppningsvis försvinner mer och mer med tiden.

L-Sami
2006-07-14, 12:27
med en ökad intag av Zink så borde det balansera testosteronet eller hormonen. Någonting sånt har jag läst om Zink..googla lite så får du se mer utförliga uppgifter om det! ..Har läst att zink hjälper mot akne! .. Efter jag började ta extra Zink som tillskott så har jag fått mindre akne i ansiktet! eller så kan det vara mitt nya ansiktsdjup rengöringsmedlet :cool:

men akne har ändå med hormoner att göra så jag tror att det är lite tackvare Zinken också!

L-Sami
2006-07-14, 12:31
http://altmedicine.about.com/cs/conditionsatod/a/acne.htm

"Zinc--Zinc, especially in the form of zinc gluconate or zinc sulfate, can help prevent acne. Zinc helps heal blemishes, reduces inflammation, and reduces androgenic hormonal effects on the skin"