handdator

Visa fullständig version : Filmer ni nyligen sett

Zakath
2006-04-29, 14:32
En tråd där ni kan skriva om bra eller dåliga filmer ni nyligen sett!

Jag kan börja, jag har sett:

They Live 1988
av John Carpenter

Filmen handlar om en kille som får tag på ett par speciella glasögon där man kan se hur verkligheten egentligen ser ut på grund av en ras av utomjordingar som infiltrerat hela jorden. Det hela är lite halvsatiriskt, men det slutar mest som en actionthriller. Många härliga one-liners får man också höra! Allt som allt, kul film, men det finns bättre.
Citat: "I have come here to chew bubblegum and kick ass. And I'm all out of bubblegum."

7/10

Yankeee
2006-04-29, 14:33
Domino http://www.imdb.com/title/tt0421054/ såg jag sist, riktigt bra, jag såg hela utan avbrott, det betyder MINST 7/10.

Greg
2006-04-29, 14:52
Menar du som man nyligen sett, typ igår, eller en NY film?

Yankeee
2006-04-29, 14:53
Menar du som man nyligen sett, typ igår, eller en NY film?

Hur många sätt kan man tolka "filmer ni nyligen sett" på?

Snake
2006-04-29, 14:57
Domino http://www.imdb.com/title/tt0421054/ såg jag sist, riktigt bra, jag såg hela utan avbrott, det betyder MINST 7/10.

Ja den var rätt skön, man får ju se Keira Knightley halvnaken dessutom

http://www.filmkultura.hu/2005/articles/profiles/images/keira_knightley/06-domino.jpg
http://smiley.onegreatguy.net/ban-bf.gif

Senaste filmerna jag sett är Aeon flux och Match point, inget alls att hänga i julgranen (förutom att dreggla över Scarlet Johanson).

Greg
2006-04-29, 15:00
Hur många sätt kan man tolka "filmer ni nyligen sett" på?

Ingen tolkningsfråga, jag bara frågade en enkel sak.

Isåfall så blir det: Dorian Yates - Blood and Guts.

Som film: 4/10

Ur träningssynpunkt: 10/10.

Tigerkotten
2006-04-29, 15:00
Såg på Devils Rejects igår.

Helt okej film, men lite larvigt ibland tyckte jag.

6/10

Snake
2006-04-29, 15:04
Jävligt skönt slut på The Devil's Rejects med Lynyards Free bird i bakgrunden.

Yankeee
2006-04-29, 15:05
Ja den var rätt skön, man får ju se Keira Knightley halvnaken dessutom

Hon är verkligen sjukt snygg i filmen :)

http://www.mcnblogs.com/mcindie/archives/images/00_domino.jpg

Sebbe_H
2006-04-29, 15:06
Hon är verkligen sjukt snygg i filmen :)

Halvnaken sa ni? Rusar in på PB.. Haha :D

Bartman
2006-04-29, 15:08
Såg flightplan precis den var sådär.
4/10

Yankeee
2006-04-29, 15:10
Halvnaken sa ni? Rusar in på PB.. Haha :D

Man får se lite tuttar i en scen, men hon är ju med hela tiden annars.

http://www.ljplus.ru/img/h/1/h1bs_g1rl/556.JPG

http://www.pushupstairs.com/images/emoticon/neptune/Animated/Romance/romance002.gif

christian
2006-04-29, 15:15
Big Momas House 2 och Grandmas Boy. Klart sevärda komedier bägge två.

Spawn
2006-04-29, 15:15
The last marshall - 1999 så grym! kaxig texas gubbe goes crasy :hbang:

michael
2006-04-29, 15:19
The worlds fastest indian - Anthony Hopkins spelar nya zeeländare som vill köra sin 40 år gamla motorcykel något modifierad på Bonneville Salt lake track och slå världsrekord.
Utmärkt film, han spelar så gulligt naiv trots sin höga ålder, spänning rakt igenom då han stöter på problem han måste bemästra för att komma vidare jämt. Filmen anspelar på två klassiska teman, den långa resan och att övervinna motgångar.

christian
2006-04-29, 15:20
The worlds fastest indian - Anthony Hopkins spelar nya zeeländare som vill köra sin 40 år gamla motorcykel något modifierad på Bonneville Salt lake track och slå världsrekord.
Utmärkt film, han spelar så gulligt naiv trots sin höga ålder, spänning rakt igenom då han stöter på problem han måste bemästra för att komma vidare jämt. Filmen anspelar på två klassiska teman, den långa resan och att övervinna motgångar.

Byggartummen upp för den från mig. :hbang:

BajareN
2006-04-29, 15:28
Det nalkades Nyckeln till frihet, Apocalypse now och gudfadern för ett par dagar sedan. Tre otroligt bra filmer som man kan ses mer än en gång!

10/10

christian
2006-04-29, 15:30
Det nalkades Nyckeln till frihet, Apocalypse now och gudfadern för ett par dagar sedan. Tre otroligt bra filmer som man kan ses mer än en gång!

10/10

Menar du The Shawshank Redemption? Svenska översättningar är inte riktigt kloka ibland.. :(

Frantic
2006-04-29, 15:33
Jag såg Goal igår. Den sög precis lika hårt som jag hade förväntat mig. Film om en fattig kille som är grym på fotboll. En fd. fotbollsagent får upp ögonen för honom och vill att han ska till engaldn och provspela! kommer han att lyckas....? Fruktansvärt förutsägbar. 2/10

The Cave - En enorm grotta har upptäckts och ett gäng grottdykare ger sig in för att utforska den men något går snett och de blir instängda långt ner under jordens yta. De är inte ensamma där nere.... Inte speciellt spännande och jag kan irritera mig på att alla smarta forskare alltid ska vara så unga och snygga men dykning och klättring är ballt och jag är lättflörtad så den får en svag fyra

Zakath
2006-04-29, 15:46
Jävligt skönt slut på The Devil's Rejects med Lynyards Free bird i bakgrunden.

Det slutet är riktigt bra, den låten fick mig faktiskt att se hela eftertexterna :D
Mycket passande slut tycker jag, gillar verkligen den filmen!

tinkerbell
2006-04-29, 15:48
V for Vandetta - http://www.imdb.com/title/tt0434409/

Mycket bra film :thumbup:

Hnke
2006-04-29, 15:48
Revolver, lite skum film men helt ok.
Van the man och Boondock saints.

nemd
2006-04-29, 15:49
Nightwatch.

Ryssk. Fantasy/Thriller. Från 2004.

Mycket bra film, men lite för nära med Början mitten och slut. Skulle vart 1 timma längre. Men sen såg jag ju att det finns 1 2a och kommer en 3a. Så då gjorde det inte lika mycket.

Riktigt sevärd om man gillar de onda-goda filmer med vapyrer och övernaturligt och en skön fantasy story.

dared
2006-04-29, 15:51
Såg Under Siege 1 med Steven Seagal precis. En klassiker vad kan jag säga, har sett den flera gånger.

För er som inte vet så mycket om bra actionfilmer kan jag säga att den handlar om ett hangarfartyg som blir kapat av riktiga otäcka skurkar (Gary Busey, Tommy Lee Jones). Deras terroristcrew består av ca 30 högst välutbildade proffs på vapenstrid och dylikt. De ryktades tydligen att de kunde eliminera 20 marinsoldater och 100 kockar per skalle...

... men vad dem inte hade räknat med var att Casey Ryback (Steven Seagal) var kock på detta fartyg och hans bakgrund var långt ifrån vad Kommandör Krill och de andra terroristerna hade räknat med. Snart visar Ryback vad han går för och bit för bit tar han över fartyget. Rättvisan är nära när Ryback ska fria gisslan och hämnden blir fruktansvärd.

En av vår tids största actionrullar.

9/10 i betyg.

Nordenator
2006-04-29, 16:00
10 senaste..

Mysterious Skin 5/10
Vad var bra med den?

Battle Royale 7/10
Lite härlig action/splatter från asien - inte tecknad.

12 Monkeys 4/10
Varför är den klassad som en bra film?
Lång? Ytterst
Seg? Verkligen
Bra tvist? Kan jag inte påstå

Tristan + Isolde 7/10
Kärleksdrama om Britterna mot Irländarna under "The Dark Ages".
En gullrulle med slagsscener.

Hoodwinked 5/10
Kasst animerad komedi med en halvsne bild av rödluvan.. inte helt värdekass men inte värd tiden

Blow 8/10
En av de bästa knarkrullarna med en bra Depp i huvudroll

Midnight Run 7/10
Rolig, gammal action/komedi med DeNiro

The Merchant of Venice 7/10
Shakespearebaserad film med Pacino i spetsen.
Helt klart sevärd.

A History of Violence 8/10
Skön med Viggo i spetsen, helt klart värd tiden och lite till.

Aeon Flux 5/10
Tråkig actionfilm baserad på någon mtv-visad anime (tror jag)

Gandalf
2006-04-29, 16:58
Såg Old Boy en film som amerikanerna aldrig kan göra .
En man blir instängd i 15 år utan mänsklig kontakt och släpps sedan ut och inleder en jakt på dom som stängt in honom och man får tips på hur man kan andvända en hammare på lite andra sett än att slå på spikar.
Se den.

Mass-Tech
2006-04-29, 17:03
Såg T2 igår och BAD BOYS för 1h sedan.

Zakath
2006-04-29, 17:08
Såg ännu en film av John Carpenter

The Thing (1982)
http://www.imdb.com/title/tt0084787/
Mycket bra och spännande film, jag var lite orolig för att det bara skulle vara en psykologisk film men det fanns med en hel del slafs :D
Absolut sevärd!
Citat: "Why don't we just wait here for a little while... see what happens?"

8,5/10

christian
2006-04-29, 17:18
Såg Old Boy en film som amerikanerna aldrig kan göra .
En man blir instängd i 15 år utan mänsklig kontakt och släpps sedan ut och inleder en jakt på dom som stängt in honom och man får tips på hur man kan andvända en hammare på lite andra sett än att slå på spikar.
Se den.

Den är riktigt bra. Fast lite sjuk tvist på. Vet inte varför, men den känns lite som Danny the Dog som också är mycket sevärd.

bolt
2006-04-29, 17:33
Såg The matador igår.
Helt klart godkänd film.

Big_Vik
2006-04-29, 17:37
Ja haj zett en film som hetej fight club me Bjäd Pitt. Han vaj väldigt gjov, vill bli som honom *lej*

Yankeee
2006-04-29, 17:38
Ja haj zett en film som hetej fight club me Bjäd Pitt. Han vaj väldigt gjov, vill bli som honom *lej*

Men plz jävla souenne.

Dumleman
2006-04-29, 17:38

10/10
Jasså så alla tre filmerna får samma betyg? Isåfall måste jag bara se Nyckeln till frihet och Gudfadern för Apocalypse Now (Redux) har jag sett hur många gånger som helst och varje gång upptäcker jag något nytt!

Big_Vik
2006-04-29, 17:41
Men plz jävla souenne.

Säger du att Brad inte är grov i Fight Club? :eek:

Fattar inte vad alla ser i att se nyckeln till frihet? Boooring imo :sleep:

Baan
2006-04-29, 17:41
Jasså så alla tre filmerna får samma betyg? Isåfall måste jag bara se Nyckeln till frihet och Gudfadern för Apocalypse Now (Redux) har jag sett hur många gånger som helst och varje gång upptäcker jag något nytt!

Omg har du inte sett nyckeln till frihet och gudfadern? omg n00b

Baan
2006-04-29, 17:42
Säger du att Brad inte är grov i Fight Club? :eek:

Fattar inte vad alla ser i att se nyckeln till frihet? Boooring imo :sleep:

clint eastwood. ffs.

Zpliff
2006-04-29, 17:57
Såg Inside man igår, helt ok

Tricklev
2006-04-29, 18:09
Asia Carrera doggy.avi

5/10, är inget stort fan av henne precis, tihi.

Var ju bara en fråga om tid före någon skulle säga det ;)

Ice age 2
Rolig humoristisk men simpel film självklart värd tiden iaf. 7/10.

Kebab-Arne
2006-04-29, 18:11
Nyckeln till frihet är en mycket bra film men fattar däremot inte hur man kan se den flera gånger? Vet man hur den slutar blir den ju inte alls lika bra.

Jag såg klassikern Bullitt för ett tag sen. Steve McQueen är underhållande, kul att se att en så pass gammal film och med dagens mått högst torftiga effekter ändå är så bra. Effekter gör defintivt inte en film. Gamla filmer är oftast (inte gamla som Allan, utan från 60-70-talet) väldigt bra. Blir en annan känsla än i moderna filmer, likväl är de bästa bondfilmerna från den tiden. Nåväl betyg 8/10.

pellep
2006-04-29, 18:16
Hostel, blev fan lite besviken, trodde den skulle vara mer slakt och grova scener. Dock va filmen helt ok *popcorn*

dared
2006-04-29, 18:27
Asia Carrera doggy.avi

5/10, är inget stort fan av henne precis, tihi.

Jag diggar fan Asia Carrera som fan fast jag inte är Asian chick-fan.

Baha
2006-04-29, 18:30
The mathador, riktigt häftig tyckte jag :)

http://www.imdb.com/title/tt0365485/

SchiVen
2006-04-29, 18:40
Jag såg klassikern Bullitt för ett tag sen. Steve McQueen är underhållande, kul att se att en så pass gammal film och med dagens mått högst torftiga effekter ändå är så bra. Effekter gör defintivt inte en film. Gamla filmer är oftast (inte gamla som Allan, utan från 60-70-talet) väldigt bra. Blir en annan känsla än i moderna filmer.

Exakt, biljakten med Mustangen å Dodgen är inte å leka med ;)
Grym film... fast nu var det länge sedan jag såg den sist.

Infinitive Mass's musikvideo "The Bullet" har ju klipp därifrån har jag för mig, det som räddar låten också

Hostel, blev fan lite besviken, trodde den skulle vara mer slakt och grova scener. Dock va filmen helt ok *popcorn*

Samma här, överskattade den helt...
när alla säger "ååh den var fruktansvärt sjuk"

dared
2006-04-29, 18:54
Såg nyligen Bloodsport som jag har köpt på DVD.

Ja, vad ska man säga högklassigt skådespel på en sensationell nivå. Jean-Claude Van Damme gör en kanonroll i en av hans första filmer. Här spelar han fransmannen Frank Dux. Filmen är baserad på en verklig person som under flera år tävlade i underground kampsportstävlingen Kumite.

The Kumite annordnades varje år i Hong Kong där denna film utspelar sig. Istället för att skriva vad filmen innehåller borde jag nämna det den inte innehåller, det skulle bli en mycket kortare lista. Hursomhelst är det rätt trist så jag förkortar listan om vad filmen innehåller istället. Van Damme visar bland annat en viss komik när han lurar bort poliser med en charm och list som bara Van Damme klarar av.

Filmen speglar även, (förutom skratt, charm och list) förtroende, vänskap, dedikation, hjältedåd, spänning, romantik, kultur, arkitektur, Van Dammes nakna rumpa, trimmade abs och kalaslila Jockey-kalsonger. Främst dock innehåller Bloodsport brutal karate-action som du inte hittar med samma klockrena stil i någon annan film.
Ex när Van Damme splittar luften för att undkomma Bolo Yeungs (den onda bossens) kullebytta. Tänkte ge fler exempel men vill inte förstöra den enorma spänning som Bloodsport bjuder på.

Bloodsport har värmt många familjers hem genom den lycka man får av att se denna film. Ett måste för samtliga helt enkelt. Du behöver alltså inte gilla action för att uppskatta denna film som innehåller så sjukt mycket, vilket gör detta till en film för hela familjen. (nu när den finns i klippt version) Dock rekommenderar jag väldigt små barn att vara i föräldrars närvaro när dem ser filmen så föräldrarma kan förklara varför Van Damme gör som han gör i alla situationer.

Filmen får en 9,5/10

Varför filmen inte når upp till 10 är att jag hävdar att det inte finns en perfekt film ännu. Denna är dock näst intill fulländad.

Papi
2006-04-29, 19:52
Sett tre filmer idag, alla var bra!

Wallace & Gromit - Curse of the Were-Rabbit
Småkul och fyndigt med animerad lera.
6/10

The Proposition
Manus av Nick Cave (en av mina favoritartister) och bra skådisar!
Brutal och våldsam "western"-film i australien. Påminner om Unforgiven, men är inte riktigt så bra som Clintans mästerverk.
7/10

Tjenare Kungen
Nostalgitripp till början av 80-talet. Tjejband ska startas av rebelliska ungdomar med tillhörande problem.
Massor av bra musik, punk och synth! Rätt kul faktiskt.
7/10

Hobbes
2006-04-29, 19:58
Såg Ultraviolet för ett tag sen 7/10 gillade filmens effekter, vilket skall nämnas är hela receptet på filmen - specialeffekter!! Den är utmärkt avkoppling! Klart bättre än den så tråkiga Aeon Flux!

Zakath
2006-04-29, 20:21
Såg också en annan film (egentligen ett serieavsnitt från Master of Horror) av John Carpenter.

Cigarette Burns 2005
http://www.imdb.com/title/tt0643109/
Filmen handlar om en man som har fått i uppdrag att hitta en väldigt speciell film, som bara visats en gång på en filmfestival och påstås därefter ha blivit förstörd av myndigheterna då den försvann spårlöst. Filmen heter "Le Fin Absolue Du Monde", om ni kan lite franska så förstår ni att det inte är ett särskilt trevligt namn.
Mycket fascinerande, och sjukt, mycket sjukt på sina ställen. Kan mycket väl bli en klassiker enligt mig!

8/10

Nordenator
2006-04-29, 22:05
Omg har du inte sett nyckeln till frihet och gudfadern? omg n00b

Verkligen!
Den enda filmen jag sett tvåsiffrigt antal gånger, tror jag.
Sjukt bra :>

Greg
2006-04-29, 22:12
Jag diggar fan Asia Carrera som fan fast jag inte är Asian chick-fan.

Jag har hört att hon är med i MENSA

Snake
2006-04-29, 22:21
Såg nyss "The new world", ganska seg film om när engelsmännen landsteg i "Indien".

5/10?

Baan
2006-04-29, 22:25
Nyckeln till frihet är en mycket bra film men fattar däremot inte hur man kan se den flera gånger? Vet man hur den slutar blir den ju inte alls lika bra.

Jag såg klassikern Bullitt för ett tag sen. Steve McQueen är underhållande, kul att se att en så pass gammal film och med dagens mått högst torftiga effekter ändå är så bra. Effekter gör defintivt inte en film. Gamla filmer är oftast (inte gamla som Allan, utan från 60-70-talet) väldigt bra. Blir en annan känsla än i moderna filmer, likväl är de bästa bondfilmerna från den tiden. Nåväl betyg 8/10.

Fet retrokänsla :)

En av dom bästa biljakterna också, charger in action sas.

Me_Myself
2006-04-29, 22:50
Jag såg precis filmen Ray men den e nog inte alls ny. Den var alla fall bra men alldeles för låååång!

Krokodil
2006-04-29, 23:59
Broken flowers.
Skum... fast på ett bra sätt 6/10.

Old boy.
Skum... på ett dåligt sätt 3/10.

Wallace och Gromit.
Svinbra! :thumbup: 8/10.

Tolkia
2006-04-30, 00:00
The hills have eyes (den nya versionen). Inte bra.

Zakath
2006-04-30, 00:02
The hills have eyes (den nya versionen). Inte bra.

Har den äntligen kommit till Sverige? Den ska man se, tyckte iaf originalet var bra :)

Tolkia
2006-04-30, 00:04
Har den äntligen kommit till Sverige? Den ska man se, tyckte iaf originalet var bra :)
Jag tror att orginalet är bättre, faktiskt. Framför allt låg det nog bättre i tiden när det kom; då var ju radioaktivitet mardrömsstoff. Idag verkar det mer vara kloning och sånt.

Baan
2006-04-30, 00:07
Jag tror att orginalet är bättre, faktiskt. Framför allt låg det nog bättre i tiden när det kom; då var ju radioaktivitet mardrömsstoff. Idag verkar det mer vara kloning och sånt.

Jag har inte sett nya, men jag har svårt att tänka mig att det är svårt att slå orginalet, en medelmåttig film till att börja med. Har för mig att recensionerna för den nya filmen var att man i princip lyckats göra om samma film varken bättre eller sämre. Får väl se själv och bedömma.

Keit
2006-04-30, 00:27
Old boy.
Skum... på ett dåligt sätt 3/10.

Nej den är bra.

Krokodil
2006-04-30, 00:34
Nej den är bra.
Jag gillade verkligen inte incesttemat *grr* , annars kanske jag skulle tyckt att den var OK.

Krampus
2006-04-30, 01:23
Jag tror jag ska dra igång Apocalypse now redux.
Är i den stämningen. :)

Baan
2006-04-30, 01:25

röka på?

Krampus
2006-04-30, 01:28
röka på?

hehe, för 8-10 år sedan kanske.... ;)

Baan
2006-04-30, 01:31
hehe, för 8-10 år sedan kanske.... ;)

A-well-a everybody's heard about the bird
B-b-b-bird, bird, bird, b-bird's the word
A-well-a bird, bird, bird, the bird is the word
A-well-a bird, bird, bird, well the bird is the word
A-well-a bird, bird, bird, b-bird's the word
A-well-a bird, bird, b-bird's the word
A-well-a don't you know about the bird?
Well, everybody knows that the bird is the word!
A-well-a...

Krokodil
2006-04-30, 01:32
You love the smell of napalm in the morning? :D

Zakath
2006-04-30, 01:35
A-well-a...

The Thrashmen - Surfin' bird :hbang: Den låten gillar jag! :D

För att hålla mig till tråden, såg en annan John Carpenter film.

Prince of Darkness 1987
Skräckthriller/sci-fi ungefär.
http://www.imdb.com/title/tt0093777/
Skulle nog ge den 6,5/10, hade fått högre om storyn var lite mer trovärdig.

Hnke
2006-04-30, 02:05
Shooting dogs, helt klart sevärd.

Krampus
2006-04-30, 02:10
A-well-a...

A-papa,papa,papa,papa,papa,papa,papa

o,o-ma,ma,mao-mao, papa-o-ma,ma,mao-mao.....

Krampus
2006-04-30, 02:11

CHARLIE DON´T SURF!!! :D

Metal_boy_
2006-04-30, 02:13

Haha, bästa repliken i hela filmen!

Krampus
2006-04-30, 02:17
Haha, bästa repliken i hela filmen!

It smells like........ Victory.

Metal_boy_
2006-04-30, 02:22
It smells like........ Victory.

:D

På tal om den filmfan, jag tror det var den jag såg sist. Har inte blivit så mycket film på senare tid.

rbn
2006-04-30, 02:40
Senaste var Fun with Dick and Jane.

Riktigt kul film! Det är inte ofta jag skrattar högt flera gånger om till en komedi då de oftast bara har trista och billiga skämt, men denna var faktiskt ett undantag. Roligaste jag sett på länge, Jim Carrey är så jäkla bra! :)

Ganska kort film dock, runt 80 min, och storyn är väl som i de flesta komedier inte den mest geniala, men kul som f*n var den.

7/10.

Dipshit
2006-04-30, 04:03
fun with dick and jane..
mjah, var väl sådär? has it moments, has jim...osv

inside man..
jadå! helt klart sevärd!

pink panther remake...
OJ, va dålig..
skratta så det gjorde ont 1-2 ggr dock..

no1fitness
2006-04-30, 04:07
Såg en film som heter 11:14 senast.
Vet inte när den är från men en äldre Patrick Swayze var med. :D Ganska skön film där man får se slutet i början typ. Gillar sådana filmer.
8/10. :)

Yankeee
2006-04-30, 07:59
Fun with dick and jane var nog tamejfan det tråkigaste jag har sett på länge. Såg väl en 40 minuter och skrattade inte en enda gång. 1/10 utan tvekan.

userfriendly
2006-04-30, 08:01
såg nån film som hette nåt i stil med "The matador" igår med Pierce B.
Den va rätt ok, rätt kul, fina färger i hela filmen...

Ninjasmurf
2006-04-30, 08:18
Såg The chronicles of Narnia för nån dag sen... ok för en barnfilm.

High1ander
2006-04-30, 08:36
Scary Movie 4.

3/10 får den. Vissa saker är "roliga", men det mesta skämten mjölkas för mycket eller för lite... Leslie Nielsens scener är dock roliga...

Dipshit
2006-04-30, 08:48
Scary Movie 4.

3/10 får den. Vissa saker är "roliga", men det mesta skämten mjölkas för mycket eller för lite... Leslie Nielsens scener är dock roliga...
hmm.. känns som en av de filmer man vet kommer vara värdlös..

till och med trailern var ju tråkig..

får man fråga hur dryg scenen med dr phil och shaq var?

Sebbe_H
2006-04-30, 10:33
hmm.. känns som en av de filmer man vet kommer vara värdlös..

till och med trailern var ju tråkig..

får man fråga hur dryg scenen med dr phil och shaq var?

Den scenen var ju fan roligast i filmen :D

porja
2006-04-30, 11:05
Big Momma's House - så jävla bra, fullt av skratt
Big Momma's House 2 - bra med

babbett
2006-07-30, 12:51
Jag vill gå på bio ikväll med en kompis...

Vad ska vi se för film? Har inte koll på vilka som går just nu och vilka som är något att se :confused:

Jag vill inte se Piratfilmen...den ska jag se med min fästman vid tillfälle.

Tips mottages!! :D

mini
2006-07-30, 12:59
Såg Match Point igår. Jävligt bra, men det känns som om jag missat lite vad Woody vill säga. Det stör mig. Kanske är det en film utan sensmoral? Måste fundera lite till på det.. Nåväl, bra film, rekommenderas absolut. (Fina skådespelare på flera sätt om inte annat.)

Jay-Z
2006-07-30, 13:04
Såg Match Point igår. Jävligt bra, men det känns som om jag missat lite vad Woody vill säga. Det stör mig. Kanske är det en film utan sensmoral? Måste fundera lite till på det.. Nåväl, bra film, rekommenderas absolut. (Fina skådespelare på flera sätt om inte annat.)

Började kolla på den en gång tidigare, men efter det inte hade hänt nåt efter 20 minuter stängde jag av. Efter det har jag hört väldigt många som har höjt den till skyarna. Kanske får köra den igen då.

Sitter och funderar på Hotell Rwanda som eftermiddagsfilm. Eller dokumentären Guns, Germs and Steel. Eller Commanding Heights. Dokumentärer ftw!

Igår såg jag två dokumentärer: Enron: The Smartest Guys in the Room och Through the Fire. Den senare handlar om en basketspelare på high school i New York.

mini
2006-07-30, 13:09
Vill man ha explosioner och blod är inte Match Point rätt nä.

Closer är också en bra film förresten.

Jay-Z
2006-07-30, 13:10
Vill man ha explosioner och blod är inte Match Point rätt nä.

Total chick flick.

babbett
2006-07-30, 13:11
Var går den då? Inte på SF iaf. :confused:

Fast nu har jag löst det....köpte 2 biljetter till Lucky number slevin :D

porja
2006-07-30, 13:13
V for Vendetta , skit brrra

LAR
Big Momma's House - så jävla bra, fullt av skratt
Big Momma's House 2 - bra med

jag har sagt det flera gånger förut och använt big mommas house som exempel på en riktigt pinsam, töntig och dålig film. jag skämdes verkligen när jag såg den. den sämsta filmen jag någonsin sett, alla kategorier. :banned

Jay-Z
Var går den då? Inte på SF iaf. :confused:

Fast nu har jag löst det....köpte 2 biljetter till Lucky number slevin :D

Tråden är nog inte begränsad enbart till biofilmer. ;)

Slevin är ett bra val. :thumbup:

porja
2006-07-30, 13:17
jag har sagt det flera gånger förut och använt big mommas house som exempel på en riktigt pinsam, töntig och dålig film. jag skämdes verkligen när jag såg den. den sämsta filmen jag någonsin sett, alla kategorier. :banned

jasså du...:D

16 blocks väl godkänd film

Kabuto
2006-07-30, 13:17
Jay-Z > Jag trodde också match point skulle vara helt kass från början men när man fortsätter att se på den så händer det väldigt intressanta saker,oväntade saker ;)

V for vendetta sågs för nån dag sedan. Jävligt bra film!!

Bönne
2006-07-30, 13:27
Såg Shawshank redemption igår, går inte att kalla dålig.

babbett
2006-07-30, 13:28
Tråden är nog inte begränsad enbart till biofilmer. ;)

Slevin är ett bra val. :thumbup:

Det vet jag....fast jag skrev att jag ville gå på bio ikväll....tror jag (om jag minns rätt, måste kolla sen :Virro )

Trodde då (som det ego jag är) att jag fick svar på min fråga...

Jo, jag tror filmen är bra....såg trailern i måndags när jag var på bio och såg en annan film :thumbup:

LAR
2006-07-30, 13:30
Såg Shawshank redemption igår, går inte att kalla dålig.

I second that.

Yxel
2006-07-30, 13:35
Running Scared
A History of violence
V for Vendetta

Bra filmer alltihop! *popcorn*

Kwon
2006-07-30, 13:36
Jag såg Pirates of the Caribbean 1 + 2 back to back!

Påminde mig om Monkey Island, kul filmer!

Man skall inte ha så höga förväntingar på dessa två rullar förutom lite äventyr och action.

Orlandos karaktär = Guybrush Threepwood, Barbossa = LeChuck etc :D

Kul effekter på Kraken och Davy Jones!

Gillade ettans effekter och själva storyn mer med svarta pärlans förbannelse och allt vad det innebär.

mini
2006-07-30, 13:37
Total chick flick.
Jag trodde det var sådana filmer som tilltalade pojkar i rosa?

skaparn
2006-07-30, 15:11
Superman Returns

Hade höga förväntningar som inte alls infriades. Den var faktiskt riktigt dålig.

Funnyman
2006-07-30, 15:58
Edmond
http://imdb.com/title/tt0443496/

Störtskön och ifrågasättande William H Macy i en annorlunda film som har lite gemensamt med Falling Down.
Rekommenderas till filmälskaren och filosofen som frågar sig vad meningen med livet är.

Frantic
2006-07-30, 16:07
Into The Blue

Inget speciellt men den är en fin bakisfilm. Underbara undervattensscener och en underbar Jessica Alba

NerX
2006-07-30, 16:26
Inside man med Denzel. Helt okej rulle för en söndagseftermiddag.

ArooN
2006-07-30, 17:07
"40 year old virgin"
Helt ok film som handlar om en kille/man/gubbe som inte fått komma till, trots att han är 40år gammal, hans arbetskamrater gör allt för att han skall få ett skjut... 3/5

"Jarhead"
En krigsfilm nästan helt fri ifrån våld.
En film som man skall se om man gillar orden "fuck" "shit" och folk som skriker 2/5

Pingu
2006-07-30, 20:49
Senaste jag såg var Pirates of the Caribbean 1 och 2, riktigt bra filmer

hahavaffan
2006-07-30, 20:51
Såg nyss Scary Movie 4. Fy helvete vad sjuk den är :D Älskar parodier så jag skrattade i princip genom hela filmen!

Jay-Z
2006-07-30, 21:02
Miami Vice. Den var inte bra. Någonstans. :)

Funnyman
2006-07-30, 21:23
Såg nyss Scary Movie 4. Fy helvete vad sjuk den är :D Älskar parodier så jag skrattade i princip genom hela filmen!

Jag vill inte vara negativ på något sätt, men det var den sämsta skit jag sett i år... en enda scen var rolig och det var Charlie Sheen scenen, resten var riktigt riktigt undermåligt.

King Grub
2006-07-30, 21:25
Miami Vice här med. Inte något mästervärk direkt.

hahavaffan
2006-07-30, 21:27
Jag vill inte vara negativ på något sätt, men det var den sämsta skit jag sett i år... en enda scen var rolig och det var Charlie Sheen scenen, resten var riktigt riktigt undermåligt.Jag älskar den typen av omogen, nördig humor. Så jävla skön :D

mystic[-_-]
2006-07-30, 21:29
Jag älskar den typen av omogen, nördig humor. Så jävla skön :D

finally en till som gillade filmen :D

King Grub
2006-07-30, 21:29
Scary Movie 3 & 4 var väl i alla fall av kraftigt mycket högre kvalitet än 1 & 2, ovanligt för uppföljare. 1 & 2 är ju världens sämsta, gapigaste o-roligaste skräp, men 3 & 4, dåliga som dom är, har i alla fall riktiga parodiska kvaliteter.

JustinCredible
2006-07-30, 21:34
A Tale Of Two Sisters

Japansk skräck. Jag fattade inte ett skit men den var ganska creepy vid några tillfällen.

babbett
2006-07-30, 23:07
Nu har jag precis sett Lucky number Slevin :thumbup:

raZmus
2006-07-30, 23:15
Superman Returns....

njaaaaaae

NerX
2006-07-30, 23:34
Nu har jag precis sett Lucky number Slevin :thumbup:

Kan bara hålla med riktigt bra film :thumbup:

tossefar
2006-07-30, 23:41
Match Point.
Snyggt gjord, kass film. Prettodjup, hälften av filmen var närbilder på en kille som kallsvettades. Ingen som helst karaktärsbakgrund, så man gav blanka fan i alla.

Clerks 2.
Kul! Inte lika bra dialog som i mallrats/CA/dogma men bättre än Clerks(1).
Pluspoäng för interspecies erotica!

timoat
2006-07-30, 23:42
Citizen Kane. Imorgon blir det RKO 281.

Bobbokrull
2006-07-31, 05:54
Superman returns , på bio....okej film...hade väntat mig lite mer men den dög som underhållning en seg söndag.

Jag har även nyligen sett 16 blocks med Bruce Willis....hmm..drog direkt paraleller till hetsjakten med Clint Eastwood. Hetsjakten är mycket bättre, så se hellre den än 16 blocks.

Syriana med/av George Clooney....ZZZZzzzzzzz....zzzzzkrääääp!