Visa fullständig version : *gulp* Där kom nervositeten...
Sheogorath
2006-04-28, 21:12
Imorgon, 08.30, har jag skriftlig prövning i Biologi B på Komvux. Man kan tycka att någon som läst till biolog i 1.5 år borde se det som en piss i sjön, men naturligtvis ska kursen till 80% handla om humanfysiologi, som jag valde bort till förmån för kemi på min utbildning.
Well, here's the deal: Om jag inte får MVG imorgon innebär det automatiskt en termin till på Komvux (eftersom jag redan fyllt upp alla provtillfällen under året), vilket medför att jag kan söka in till läkarlinjen en termin senare.
So. Wish me luck :(.
Nu går den här trötta krigaren och lägger sig.
sweetkarolina
2006-04-28, 21:13
Lycka till!
delta_mats
2006-04-28, 21:16
Lycka till Sheo! :thumbup:
Vesseldahl
2006-04-28, 21:17
Lycka till!
King Grub
2006-04-28, 21:18
Lätt match för dig! :thumbup:
Krokodil
2006-04-28, 21:20
Lycka till!
Lycka till mannen!! :thumbup:
alltså har inte du nyss startat en liknande tråd eller är jag helt lost :confused: Om inte så har jag deja vu(stavning). OCh om så är fallet så klarade du MVG och du tyckte det var pisslätt. :thumbup:
Sheogorath
2006-04-28, 21:25
alltså har inte du nyss startat en liknande tråd eller är jag helt lost :confused: Om inte så har jag deja vu(stavning). OCh om så är fallet så klarade du MVG och du tyckte det var pisslätt. :thumbup:
Tack för allt stöd, allihopa! Nu kommer jag somna lite bättre, i alla fall. Om inte annat så har jag redan träningsvärk i mage och bröst, och det känns fint som snus.
Helt rätt, sunkan: men det var Naturkunskap A. Det var en piss i sjön. Förhoppningsvis kan jag komma med samma evangelium imorgon.
GOD natt, Kollo! Och glöm inte loggan (och mina nya träningsjournal :D)!
Du kommer klara det utan problem, speciellt om du pluggat.
Du blir nog en bra läkare, lycka till.
Förresten: kommer man fortfarande in med bara betyg på läkarlinjen? Jag har iallafall för mig att ki har ändrat systemet och att man numera förutom 20,0 i snitt även måste ha 2,0 på hp.
Lycka till det där grejar du
ta det lugnt
Löjtnant Blank
2006-04-28, 21:41
Lycka till! Själv skrev jag ett religionsprov imorse. Satt och pluggade ortodoxa och katolska liturgier till fyra på natten. Det kändes som ett MVG i alla fall.
Jag har Matte C prövning imorgon. Mitt huvud är fyllt av f(x) och derivator och.. Fy sören.
Slartibartfast
2006-04-28, 21:59
Lycka till! Du grejjar det säkert! :thumbup:
Förbannade eukaryoter och prokaryoter... BLÄ *spy* . Lyckades för övrigt totalt ofärtjänat få med mig ett VG från det kurshelvetet. Fast egentligen kanske ämnet är lite intressant, men det var aldrig något jag fick uppleva med det där sömnpillret till lärare.
Edit: :thumbup: btw
grisbil3n
2006-04-28, 22:26
Lycka till fan, jag tackar fader Satan och alla andra gudomligheter för att jag slipper dylik skit själv.
fick fan VG i biologi B, förtjänar dock lätt mvg men hade så in i helvette mkt o göra under den perionde, satt och pluggade från 01-8.20 då jag börjad elektionen var 1,5p från mvg och hade fått vg+ samt mvg på ett annat prov men nej allt ska vara mvg för det är rudbecksskolan
Hmmm Hannes lova att fixa en annan läkare om jag blir inlagd på det sjukhus du kommer jobba på :(
Förresten LYCKA TILL.
och du gick knäböjspasset bra utan min skrikhjälp?
Själv har jag fått tre MVG prov på raken :)
Kan jag så kan du sheo :D Lycka till!!
Sheogorath
2006-04-29, 05:06
05:00 idag ansvarade retikulära formationen för att öka min grad av vakenhet, och det sympatiska nervsystemet aktiverades. Sexuella funktioner verkar vara satta ur spel (men tanken på Cytherea tagen hårt bakifrån gav viss reaktion), viss ångest upplevs och det limbiska systemet arbetar på högtryck med minnsfunktionerna. Sheo befinner sig i ett stresstillstånd som heter duga, och är redo för strid. Om 2.5 timmar är det dags att nedkämpa det stora lejonet.
Vesseldahl
2006-04-29, 05:36
Se nu till att förnedra det stora stolta lejonet och tämj det till en harmlös liten kattunge.
Jisses..
Det är lördag och jag vaknar tidigare än jag gör en normal arbetsdag :MrT:
Sheogorath
2006-04-29, 05:41
Se nu till att förnedra det stora stolta lejonet och tämj det till en harmlös liten kattunge.
Jisses..
Det är lördag och jag vaknar tidigare än jag gör en normal arbetsdag :MrT:
Sympatikus är nu verkligen aktiverat! Högt intag av koffein har i än högre grad stimulerat systemet, och noradrenalin är nu ansvarigt för kärlsammandragning. Penis är liten och ska inte hänga ut för långt när lejonet anfaller. Kroppen gör sig redo. Sheo ska ta strid.
hangatyr
2006-04-29, 06:25
hur går detmed tjejen förresten?
bra hoppas jag!
Sheogorath
2006-04-29, 06:33
hur går detmed tjejen förresten?
bra hoppas jag!
Bra tack. Myskväll i kväll :). Tänkte laga middag till henne och sen är det nog bara att ligga och snacka om livets väsentligheter och annat mys.
hangatyr
2006-04-29, 06:34
Bra tack. Myskväll i kväll :). Tänkte laga middag till henne och sen är det nog bara att ligga och snacka om livets väsentligheter och annat mys.
utmärkt! borde du inte förresten ha tänkt på att ta henne (istället för den där squirt-damen) hårt bakifrån för att testa om din förmåga till erektion ännu fungerar?
Sheogorath
2006-04-29, 06:41
utmärkt! borde du inte förresten ha tänkt på att ta henne (istället för den där squirt-damen) hårt bakifrån för att testa om din förmåga till erektion ännu fungerar?
Positiv reaktion i båda fallen.
Sheogorath
2006-04-29, 06:46
Parasympatikus har börjat kopplas in igen: antagligen känner jag mig rätt säker på mina grejor nu. Viss trötthet infinner sig, jag andas lugnt och jag hoppar inte runt i rummet och repeterar fraser från boken. Cykelturen på 20 min ska nog råda bot på mitt avslappnade läge. Nu ska jag repetera andning, gasutbyte och cirkulation och sen får det räcka.
Går du runt och pratar så där irl också? :D
Sheogorath
2006-04-29, 06:50
Bara tillsammans med mina biolog- och läkarvänner. Stör mig inte nu, för fan :D!
Sheogorath
2006-04-29, 06:54
Sådär. Kroppen börjar nu förbereda sig för strid igen -> sympatikus förbereder sig genom att få mig bajsnödig så att jag tömmer tarmarna och urinblåsan innan jag ska ut på lejonjakt. Skulle skada uppstå i tarmarna finns det mindre mängd bajs som kan förorena organsystemen, och risken för infektioner minskar.
*går och bajsar*
Glöm inte vatten och brainfood. You can do it! Go go go!
Sådär. Kroppen börjar nu förbereda sig för strid igen -> sympatikus förbereder sig genom att få mig bajsnödig så att jag tömmer tarmarna och urinblåsan inna jag ska ut på lejonjakt. Skulle skada uppstå i tarmarna finns det mindre mängd bajs som kan förorena organsystemen, och man risken för infektioner minskar.
*går och bajsar*
Är det därför jag alltid får ett behov av att gå på toaletten innan jag ska träna? :)
Sheogorath
2006-04-29, 07:04
Nu drar jag. *swoooch*
Lycka till Sheo!
Ps. Squirta på provet så får du MVG+!
Jepp det gör han. Vi tycker alla han är lite nördig då. Det vore väl ok om han inte hade små lappar med olika smilisar på som han visar upp. Kan bli lite irriterande med alla *flex* *spy* :D Efter ett tag.
Förresten så vågar jag skriva så här för att han sitter på tenta nu + att jag är ute på landet på betryggande Sheo-avstånd :D
hangatyr
2006-04-29, 08:58
Positiv reaktion i båda fallen.
:thumbup:
Callister
2006-04-29, 09:26
Någon undrade om antagning. De tar ju in folk från både HP och betyg. Typ 40/60%. Ibland bara på intervju.
hahavaffan
2006-04-29, 09:34
Är det därför jag alltid får ett behov av att gå på toaletten innan jag ska träna? :)Ärligt talat... samma här. Coolt.
Någon undrade om antagning. De tar ju in folk från både HP och betyg. Typ 40/60%. Ibland bara på intervju.
Sluta svara på saker du inte vet något om.
Trodde jag va ensam om att gå komvux :D
Övertygad om att det gick hur bra som helst.
Jepp det gör han. Vi tycker alla han är lite nördig då. Det vore väl ok om han inte hade små lappar med olika smilisar på som han visar upp. Kan bli lite irriterande med alla *flex* *spy* :D Efter ett tag.
Förresten så vågar jag skriva så här för att han sitter på tenta nu + att jag är ute på landet på betryggande Sheo-avstånd :D
HAHAHAHA brukar han visa dem för dig med *grr*
Vi får ta och snacka med honom om det, lite störadande
Sheogorath
2006-04-29, 11:32
Sådär, ja. Vilken pärs! Satte mig ner med tentan och insåg att "Vad i helvete är det här?!" då ungefär hälften av frågorna varken hade förankring i kurslitteraturen eller studiehänvisningen... Varpå jag inser att jag tenterar Biologi B, 60p och inte Biologi B, 50p vilket är det jag pluggat till. Jag arbetade mig igenom tentan och det var väl inga större bekymmer egentligen. Det jag inte läst till kändes bekant. Ett- och etthalvt år på Biologprogrammet ger en viss rutin, även om det kändes lite svettigt med frågor som:
"Vad har vatten för roll i fotosyntesen?"
Visst, jag har bland annat 10p cellbiologi och 10p botanik i bakfickan, men har man inte repeterat det på ett tag får man ändå gnugga de små grå. Man jag fick ju igen. De frågade om virus som är min specialitet. Där fick jag hålla fingrarna i styra för att inte skriva för mycket.
Jag tror att jag löste det hela med excellents. Jag räknar kallt med MVG.
Sheogorath
2006-04-29, 11:45
Bra jobbat!
Vi får hoppas det. Urk, vilken tomhet som infann sig. Jag borde tvätta och äta. Känner mig... liksom... nedstämd på något sätt. Borde jag inte vara glad nu? Jaja. Lite mat i magen gör väl susen.
Vi får hoppas det. Urk, vilken tomhet som infann sig. Jag borde tvätta och äta. Känner mig... liksom... nedstämd på något sätt. Borde jag inte vara glad nu? Jaja. Lite mat i magen gör väl susen.
precis, det är en konstig känsla efter en tenta.
En mental urladdning som är svår att beskriva.
Fast ibland blev jag nästan hög efteråt istället, kunde inte sitta still och var helt speedad.
Sheogorath
2006-04-29, 11:56
Fan vad nice! :)
Förhoppningsvis kommer det inte ett klagorop om någon vecka när jag får besked. Nej, nu ska jag äta en fet jävla pizza.
Ska fan vara lite mainstream idag och ta en kebabpizza.
Förhoppningsvis kommer det inte ett klagorop om någon vecka när jag får besked. Nej, nu ska jag äta en fet jävla pizza.
Nej, nej, nej. Du får inte vara mainstream nu när du ska bli läkare. Något mer sofistikerat på pizzan, typ fårost och tomat eller nått. :D
Kebab-Arne
2006-04-29, 12:04
:hbang:
Själv måste jag skryta lite grann, läser biologi B förstunden själv utan att ha ett enda prov. Vi har inlämningsuppgifter istället. Tror på MVG i min del, delvis tack vare min reflektion om anabola på hormondelen.
Så känner jag mig alltid.. Tror alldrig jag skrivit bra fast jag alltid får 5or eller 4or
Dumleman
2006-04-29, 12:12
Så känner jag mig alltid.. Tror alldrig jag skrivit bra fast jag alltid får 5or eller 4or
Känner igen det där, man har nästan maxat en tenta men det känns ändå som om man inte kan någonting. Frågan är om det är känslan eller tentan det är fel på :p.
Är det därför jag alltid får ett behov av att gå på toaletten innan jag ska träna? :)
Trodde alla visste att det var därför? Får åsse det.
Trodde alla visste att det var därför? Får åsse det.
Alla funderar inte på varför man måste gå på toa, just do it ffs.
Jag kan dock inte skryta över min tenta idag. Matematik C, på Komvux. Blev lite paff, hade verkligen gått in stenhårt för att träna på derivatan, kunde alla formler i huvudet, visste hur man skulle göra. Vad överlag inte så mycket sådant utan mycket som jag kanske inte hade studerat så hårt.
Tror dock inte på ett MVG, vilket jag var tvungen att fixa. Tvungen och tvungen, skulle verkligen hjälpt.
Nåja, då är det bara att vänta på svar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.