handdator

Visa fullständig version : Bodybuilder och sjukdom?

Absinteh
2006-04-28, 16:33
Jag undrar, hur gör en bodybuilder på hög nivå när de blir sjuka?
Accepterar de läget och vilar tills de är helt friska eller fuskar dem etc?

Sedan kan jag passa på att fråga, är vila under sjukdom nerbrytande till skillnad från att vila frisk? Då bygger man ju snarare?

Bolio
2006-04-28, 16:39
Fuskar hurdå?

Baan
2006-04-28, 16:39
Jag undrar, hur gör en bodybuilder på hög nivå när de blir sjuka?
Accepterar de läget och vilar tills de är helt friska eller fuskar dem etc?

Sedan kan jag passa på att fråga, är vila under sjukdom nerbrytande till skillnad från att vila frisk? Då bygger man ju snarare?

Jag tror dom flesta får en Roid Rage™ om dom blir sjuka precis innan tävling.

Sjukdommar är ju inte på något sätt bra för musklerna, beror självklart på vad det är, men oftast har man problem att äta ordentligt. Sen att bara vara sängliggande brukar inte göra under för musklerna heller.

Absinteh
2006-04-28, 16:47
Precis. Hur gör dem? menar det lär ju vara avgörande i fall de skulle bli sjuka innan tävling?

King Grub
2006-04-28, 16:55
Precis. Hur gör dem? menar det lär ju vara avgörande i fall de skulle bli sjuka innan tävling?

Det gäller väl alla idrottsmän? Om en 10000-meterslöpare får influensan veckan innan OS-finalen så blir han säkert lagom glad, och trotsar han sjukdomen lär det inte gå så bra som han velat i alla fall.

Absinteh
2006-04-28, 17:30
Sant, Men bodybuilder känns som att det finns en tendens att vara så extremt optimal.
Men om vi tar Ronnie Coleman, Vilar han ut sin sjukdom glatt eller tar de typ preparat för att förhindra/förbättra?

Mass-Tech
2006-04-28, 17:35
Sant, Men bodybuilder känns som att det finns en tendens att vara så extremt optimal.
Men om vi tar Ronnie Coleman, Vilar han ut sin sjukdom glatt eller tar de typ preparat för att förhindra/förbättra?
Det är väldigt sällan killar som honom är sjuka, men de brukar köra igenom om det inte allt för seriöst.

Baan
2006-04-28, 17:36
Det är väldigt sällan killar som honom är sjuka, men de brukar köra igenom om det inte allt för seriöst.

Jag tänker också så, man borde inte direkt vara sjuklig av sig om man är kroppsbyggare som vräker i sig mycket förhoppnignsvis nyttig mat, och vid en deff även kör en del kondition. Sen är ju klart deffen i sig ganska påfrestande på kroppen men tror ändå summan av det hela är att man är mindre sjuklig än medelsvensson som börjar dagen med kaffe och röka :)

Mass-Tech
2006-04-28, 17:39
Jag tänker också så, man borde inte direkt vara sjuklig av sig om man är kroppsbyggare som vräker i sig mycket förhoppnignsvis nyttig mat, och vid en deff även kör en del kondition. Sen är ju klart deffen i sig ganska påfrestande på kroppen men tror ändå summan av det hela är att man är mindre sjuklig än medelsvensson som börjar dagen med kaffe och röka :)
Vid deff undviker de också folk så mycket som möjligt, bara det minska risken för virus.

Absinteh
2006-04-28, 17:39
Sant. men vad menade du med "kör igenom"?

Baan
2006-04-28, 17:41

Är man lite snuvig så gör man det bästa av situationen och försöker placera sig så bra som möjligt, man drar sig inte ur för en sån sjukdom.

Mass-Tech
2006-04-28, 17:42
Även om de är lite så förkylda med mm så fortsätter de träna och äta på som vanligt.

Absinteh
2006-04-28, 17:51
Òkey.