Visa fullständig version : Den optimala fyllan!
X-Change
2006-04-28, 09:58
Haha! Hörde det på radion i morse. Tydligen har en grupp forskare kommit fram att den "optimala" fyllan ligger på 0,6 promille i kroppen. självförtroendet är då som bäst och man känner sig glad, men efter 0,6 börjar man sluddra, slutar hänga med i diskutioner osv.
Kunde inte låta bli att skratta när jag hörde det - "optimala fyllan". Något för alla på kolo som är optimala? ;)
btw är 0,6 promille = 3 glas vin för en man och 2 glas vin för en kvinna!
Intressant. Något att hålla i åtanke över valborg, eh? ;)
Hur stora glas?
Sedan lär tempot man dricker i spela in, samt kroppstorlek och hur bra man tål alkohol.
Spannmål
2006-04-28, 10:12
vem dricker vin? översätt till absolut, tack.
Dissector
2006-04-28, 10:16
Hur många glas vin det är borde ju som folk säger, variera. Om jag når ett visst stadie efter 5 öl, kanske det tar 8-9 att nå samma stadie en dag när jag ätit bättre. Men man skulle skaffa en såndär blåsometer så kan man hela tiden mäta sig till bra fylla :D
Haha! Hörde det på radion i morse. Tydligen har en grupp forskare kommit fram att den "optimala" fyllan ligger på 0,6 promille i kroppen. självförtroendet är då som bäst och man känner sig glad, men efter 0,6 börjar man sluddra, slutar hänga med i diskutioner osv.
Kunde inte låta bli att skratta när jag hörde det - "optimala fyllan". Något för alla på kolo som är optimala? ;)
Aka Salongsberusad.
Är jättebra, men problemet är att kunna hålla sig där och inte dricka mer sedan, vilket många ofta gör och når apstadiet ist.
Sheogorath
2006-04-28, 10:24
Hur många glas vin det är borde ju som folk säger, variera. Om jag når ett visst stadie efter 5 öl, kanske det tar 8-9 att nå samma stadie en dag när jag ätit bättre. Men man skulle skaffa en såndär blåsometer så kan man hela tiden mäta sig till bra fylla :D
Fan vad grym idé :D. Man ser helt enkelt till att hålla sig på optimala 0.6 hela kvällen/dagen/livet/whatever. Sweet. :)
Fan vad grym idé :D. Man ser helt enkelt till att hålla sig på optimala 0.6 hela kvällen/dagen/livet/whatever. Sweet. :)
Fast folk lär tycka att man är grymmt tråkig om ska springa och mäta sin promillehalt hela tiden.
Känns som att e man ute efter att få hänga med i disskutioner när man festar kanske man ska lägga ner festandet!
Sheogorath
2006-04-28, 10:30
Fast folk lär tycka att man är grymmt tråkig om ska springa och mäta sin promillehalt hela tiden.
Man kan ta det i samband med att man pissar. Jag är ofta själv då. ;)
Man har ju naturligtvis blåsmakapären i bakfickan, på väg till toaletten kan man ju tappa värdefull promillehalt.
Dumleman
2006-04-28, 10:44
Fel fel fel optimalt full är man när man har problem med att krypa!
Måste testas. Vad sägs om 17:50 för ett engångstest?
http://www.alko-test.com/
Jag hoppas framöver på en undersökning av red bulls inverkan på den optimala fyllan.
Måste testas. Vad sägs om 17:50 för ett engångstest?
http://www.alko-test.com/
Jag hoppas framöver på en undersökning av red bulls inverkan på den optimala fyllan.
Jag tror dock inte det där testet är lämpligt då man är berusad. Vilken klarar av blåsa 3*10 sek och sen står och jämföra med en färgskala.
När jag är full låter det såhär...
"In the truth some faces are marrying fights pra to pass pra second phase.
I am not seeing no classic in the first phase, that it is when two hot faces if catch, as Minotauro and Cro Cop.
So far not vi no fight of these. I find that in the second A stage the stop goes to thicken, because it is a hard match."
Jag tror dock inte det där testet är lämpligt då man är berusad. Vilken klarar av blåsa 3*10 sek och sen står och jämföra med en färgskala.En sak är i alla fall säker. Det är komplett meningslöst när man är nykter.
En sak är i alla fall säker. Det är komplett meningslöst när man är nykter.
Så sånt sant som det är sagt :D Tror ett alkotest där man blåser en gång är att föredra.
När jag är full låter det såhär...
"In the truth some faces are marrying fights pra to pass pra second phase.
I am not seeing no classic in the first phase, that it is when two hot faces if catch, as Minotauro and Cro Cop.
So far not vi no fight of these. I find that in the second A stage the stop goes to thicken, because it is a hard match."
Vafan :D
Fel fel fel optimalt full är man när man har problem med att krypa!
:laugh:
Journalist: "What do you think about the norweigan primeminister?"
Ronald Regan: "I don't like communists"
Journalist: "She's not a communist, she's an anticommunist."
Ronald Regan: "I don't care about what kind of communist she is."
Har Ronald Regan sagt detta? Isåfall :laugh:
Fatalist
2006-04-28, 11:55
Du vände ju på talet 6.0 ska det vara höhö fniz<<zz
Karl_alfred
2006-04-28, 11:55
Att bara kunna säga att man får ett visst promille av x antal glas vin säger bara de hur dåligt det där radioprogramet var.
Sheogorath
2006-04-28, 12:01
Att bara kunna säga att man får ett visst promille av x antal glas vin säger bara de hur dåligt det där radioprogramet var.
Det ingick nog inte i radioprogrammet.
Karl_alfred
2006-04-28, 12:04
hmmm okej! :)
Partyguiden! (http://www.dtek.chalmers.se/~d99kris/drink/)
Här kan du räkna ut vad en viss mängd alkohol ger för promillehalt vid en viss tidpunkt och hur du kan tänkas må vid denna. Mycket rolig.
Man håller väl ett stadigt intag på 2-3 RB vodka i timmen sen reglerar man resten med intag av diverse narkotiska preparat.
Dumleman
2006-04-28, 12:09
Har Ronald Regan sagt detta? Isåfall :laugh:
Nej inte den Ronald Regan som du tänker på men en annan, mindre känd... *host* :D. Läste Melas signatur och tänkte på en skämtteckning av Lars Hillersberg och kunde inte låta bli :em:.
Den optimala fyllan: Gott sällskap, pizza, godis och valfri alkoholfri dryck :thumbup:
Den optimala fyllan: Gott sällskap, pizza, godis och valfri alkoholfri dryck :thumbup:
Ja, det blir ett lyckorus!
Intoxicated by Happiness *kissass* *flex* :D
den optimala fyllan inkluderar självklart också roppar och stora doser av högpotenta AAS
En sådan breathalyze rkommer ju bara leda till att man dricker mer för att få grymmare värde på den. Man kan då även tävla vem som blåser högst!
den optimala fyllan inkluderar självklart också roppar och stora doser av högpotenta AAS
för att kvällen ska bli riktigt bra även koks och tjack.
Det gjorde det faktiskt. Jag hörde skiten på jobbet.
Frippe_L
2006-04-28, 14:47
Partyguiden! (http://www.dtek.chalmers.se/~d99kris/drink/)
Här kan du räkna ut vad en viss mängd alkohol ger för promillehalt vid en viss tidpunkt och hur du kan tänkas må vid denna. Mycket rolig.
Ok stämmer det så hamnar jag i koma ofta utan att jag eller nån annan märker det, konstigt för jag trodde man skulle somna in hårt när man låg i koma och inte vara på fest.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.