handdator

Visa fullständig version : Websidor med ljud.

Piranha
2006-04-28, 09:09
Vad är det för fel i huvet på folk som lägger på ljud på sina websidor ?

Fattar dem inte att 70% stänger fönstret rakt av utan att ens tänka på det.

Ja de kanske är jättegulligt när man skapar sidan å visa ens favorit låt i nå uselt midiformat eller lägga på nå kul ljud.

BAAAAAAAAAAAAAAAH ! nu bliré rage

Slartibartfast
2006-04-28, 09:11
Det är den ondaste formen av dumhet, ja.

hahavaffan
2006-04-28, 09:11
Ja ellerhur?! Det blir krysset direkt. Det är okej om det är en snygg designsida med nåns portfolio, och man kan välja låt eller stänga av den, men annars är det lika illa som rövsmör.

Larsson
2006-04-28, 09:12
Vad besöker du för sidor som har ljud i midiformat, känns väldigt 98 att ha midiljud. Men håller med om att det är irreterande speciellt när det inte finns någon knapp för att stänga av eländet.

kharon
2006-04-28, 09:31
Ja ellerhur?! Det blir krysset direkt. Det är okej om det är en snygg designsida med nåns portfolio, och man kan välja låt eller stänga av den, men annars är det lika illa som rövsmör.

Det är bara okej om man får välja att sätta på musiken om man vill. Inte att man får stänga av den.

(tråd låst)

Arf Pingvin
2006-04-28, 10:01
känns väldigt 98 att ha midiljud

+1

Ja, jag har själv syndat, men vi visste inte bättre på den tiden.

kharon
2006-04-28, 10:04
+1

Ja, jag har själv syndat, men vi visste inte bättre på den tiden.

Du hade nog en del animerade giffar också, eller hur?
;)
:laugh:

ugglan
2006-04-28, 10:05
går ju alltid att stänga av ljudet manuellt.

Tolkia
2006-04-28, 10:10
Allra roligast om man sitter med ett gammalt Windows som gärna signalerar ett stort "ERROR" på vissa sidor och stänger ned fönstret - dock utan att stänga ner ljudet, som ligger kvar som fin bakgrundsmusik. :D

Baan
2006-04-28, 10:15
Allra roligast om man sitter med ett gammalt Windows som gärna signalerar ett stort "ERROR" på vissa sidor och stänger ned fönstret - dock utan att stänga ner ljudet, som ligger kvar som fin bakgrundsmusik. :D

win 286?

----

det är rätt irriterande, även med bättrre musik som streamas. man kan ju förstå om det är en bands hemsida men annars är det ju ren tortyr.

Tolkia
2006-04-28, 10:19
win 286?

det är rätt irriterande, även med bättrre musik som streamas. man kan ju förstå om det är en bands hemsida men annars är det ju ren tortyr.
98. :D

Egentligen är det störigast när det händer med videoinslag eftersom det där är så många "konstiga" ljud. Ofta hörs det inte heller så bra om man har volymen lågt inställd, så det kan ta ett tag innan man börjar undra, och innan man fattar vad det är man hör (särskilt om winamp går samtidigt). Alternativt råkar det hända på det berömda klippet med Carola som driver ur demoner, och rätt vad det är kommer oförhappandes ett illtjut ur högtalarna. En liten chock, så där på kvällskvisten.

Kwon
2006-04-28, 10:20
HAHA e la för fjäsingen ingen som kör midi-låtar på sidan nuförtiden?

96-98 var det poppis!

Windows 286 for teh win! :thumbup:

Tolkia
2006-04-28, 10:22
HAHA e la för fjäsingen ingen som kör midi-låtar på sidan nuförtiden?
Fler än du anar.

Larsson
2006-04-28, 10:23
Fler än du anar.

Vad surfar du på för sidor?

gribby
2006-04-28, 10:27

hahaha grymt roligt!

stenis
2006-04-28, 10:39
Håller med, finns inget som är så jävla störande som musik på hemsidor. Lagomt roligt också när man sitter med hörlurar på sig under kvällarna för att inte väcka huset, så har någon lyssnat på musik med högvolym dagen innan, fan sabbar ju hörseln helt.

Nej lägg ned ljudet på hemsidorna, finns fan ingen tror jag som gillar det. Bara störande.

Nina L
2006-04-28, 10:47
Ja, jag har själv syndat, men vi visste inte bättre på den tiden.+1

Jag hade en ganska känd låt av Sir Mix-A-Lot på min hemsida för 100 år sedan. Så här i efterhand kan jag tänka att det kanske inte var så smart eller smakfullt, men det kändes helt rätt just då.

Kwon
2006-04-28, 10:48
SIR MIX A LOT! Hoppas det e favvo-låten! :thumbup:

Dissector
2006-04-28, 10:59
När jag gjorde StarWars fan-sites någon gång i 11-årsåldern hade jag ofta Imperial March eller temalåten i MIDI-format spelandes på förstasidorna :D Det tyckte jag var trevligt. Nu tycker jag bara det är jobbigt. Isåfall ska en "OFF"knapp vara stor och tydlig direkt vid första anblicken. 10 sekunders letande, sen drar jag :P

Überbiffen
2006-04-28, 11:33
Stör mig även fett mycket så sidor som automatiskt ändrar storlek på fönstret.

Herkulez
2006-04-28, 11:33
+1

Jag hade en ganska känd låt av Sir Mix-A-Lot på min hemsida för 100 år sedan. Så här i efterhand kan jag tänka att det kanske inte var så smart eller smakfullt, men det kändes helt rätt just då.
var det din egen mix då "I got big boobs and i cannot lie, u other svennes cant deny..."

Pepparkakssmurfen
2006-04-28, 11:43
Websida med bra ljud(enligt pepparkakssmurfen) http://xxx.youaremighty.com

Dumleman
2006-04-28, 11:43
På första hemsidan som jag gjorde hade jag klippt ut en slinga ur en eurodiscolåt som loopade oändligt antal gånger som bakgrundsmusik på sidan. På den tiden trodde jag för övrigt att man var tvungen att använda frontpage97 för att göra hemsidor :laugh:. Tror det va 97-98, som tur är la jag aldrig upp den online. Iofs hade det nog varit kul att se den nu.

Självklart stänger jag ner alla sidor som har bakgrundsmusik.

Buckethead
2006-04-28, 11:46
Exempel: http://www.algonet.se/~snuff/hjalmar/

Larsson
2006-04-28, 11:49
Exempel: http://www.algonet.se/~snuff/hjalmar/

Störtskön sida :D

Mental
2006-04-28, 11:57
Nått år sedan lade datorbutiken.com in en midi med jinglebells, komplett med blinkade julbelysning, snöfall, snögubbe och julgran. Enda gången jag har uppskattat det, det var riktigt sött :)

Nina L
2006-04-28, 12:13
var det din egen mix då "I got big boobs and i cannot lie, u other svennes cant deny..."Jag är djupt förolämpad!

Nina L
2006-04-28, 12:14
Detta är en sida med befogad och passande bakgrundsmusik: http://msroboto.ytmnsfw.com/

Kwon
2006-04-28, 12:15
Detta är en sida med befogad och passande bakgrundsmusik: http://msroboto.ytmnsfw.com/

Men snälla.... jag som försökt förtränga den där polio-skadade personen...

Diana
2006-04-28, 12:26
Hålla med!! :D
man kan sitta med nån låt dånande i högtalarna och ska leta lyricsen, på sidan i kanten är det såklart reklam för några jävla smilysar med diverse tillhörande grymtningar *screwy* alltid lika skräckinagande på högsta volym när man är oförberedd i might add.. :D

jwzrd
2006-04-28, 14:12
Fenomenet kan dra åt helvete kort och gott. Särskillt byggare/låtsasbyggare(dvs fitness) har en viss förmåga att antingen ta sin favorit-euro cheese-låt eller sin favorit-nu-metal-slinga. Hur tänker man då egentligen? Jag är där för att jag vill kolla bilder eller läsa något, inte för att bekräfta föredomen om att personer som anser sig själva vara snygga saknar musiksmak helt.

grisbil3n
2006-04-28, 16:47
Så sent som igår lackade jag på en annars trevlig sida och stängde ner skiten istället för att fortsätta att titta, fyfan...