handdator

Visa fullständig version : Världens bizarraste fighter [är ni inte magsjuka innan blir ni det nu]

Kwon
2006-04-26, 11:03
Här snackar vi metrosexualitet...

Smink, tveksamma bysser, gayiga klappningar på rumpan (?)...

han har dock "BALLS OF STEEL", dock skönt att vi slipper se han i ringen nuförtiden! Sicken PAJAS :D

Skummiz Highlight (http://video.google.com/videoplay?docid=-4741190008342327317&pl=true)

Tricklev
2006-04-26, 11:11
Vad fan :MrT:

Wennerberg
2006-04-26, 11:25
Haha, den fighten har jag sett innan, när han får en sån jävla omgång i skrevet

PopEye2
2006-04-26, 11:59
lel, skrevfighten har man sett för länge sen dock 8 år sen.

Coldsmith
2006-04-26, 15:32
får man fajtas så? slå allt vad man kan på pungen.. aj

Kwon
2006-04-26, 15:33
får man fajtas så? slå allt vad man kan på pungen.. aj

Man fick göra det för 8 år sen i UFC, men reglerna har utvecklats (till det bättre) sen dess! :D

Man fick dra i håret åsse och köra armbågar i fejjan förr åsse, men INTE längre! :thumbup:

En sorglig match är Pat Smith mot Ninjan Scott Morris. UFC 3 tror jag det var.

Coldsmith
2006-04-26, 15:42
En sorglig match är Pat Smith mot Ninjan Scott Morris. UFC 3 tror jag det var.

Utveckla?

Elwyndaz
2006-04-26, 15:43
haha, smart att dra ett stort jävla kors innan man ska fightas, det är ju som att göra en massa knäböj/marklyft innan man ska fightas! :D

Bite
2006-04-26, 15:46
Utveckla?
Smith hamnade överst och drog iväg en hel bunt läskiga armbågar i ansiktet på sin motståndare innan domaren bröt.

Men Kwon, armbågarna finns ju kvar i UFC?

Kwon
2006-04-26, 15:48
Utveckla?

Ja, under de första UFC-turneringarna så var det ju minimalt med regler.

Inga handskar (som de har nu), pungslag, armbågar i fejjan, slag i bakhuvudet, hårdragningar etc osv et al.

Tänder flög och gud vet vad...

Just Pat Smith o Scott Morris e ju en ganska blodig match då Pat Smith matar armbågar rakt ner i fejjan på en liggande Scott Ninja Morris.

Här e lite från UFC 1-9 = The beginning.

Du kan se själv!

UFC in the beginning (http://video.google.com/videoplay?docid=2293620944574957872&q=ufc&pl=true)

Idag har UFC bra regler som passar en sport, men inte då! :D

Kwon
2006-04-26, 15:53
Smith hamnade överst och drog iväg en hel bunt läskiga armbågar i ansiktet på sin motståndare innan domaren bröt.

Man får inte längre göra downward elbows (armbågen uppifrån och ner spikrakt ner på motståndaren med armbågsspetsen först), som var populära i tidiga UFC.

Tigerkotten
2006-04-26, 15:54

Korrekt

Tycker att man borde få knäa mot skallen när motståndaren ligger ner, stomps / kicks i skallen borde funka med som dom har i pride.

Jag tycker att cuts är en del av sporten, om motståndaren inte ser mycket pga av all blod. Så får han svårt att försvara sig, för det är väl därför pride inte tillåter armbågar pga cuts riskerna.

David Louisou är galen med sina armbågar.

Bite
2006-04-26, 15:57
Man får inte längre göra downward elbows (armbågen uppifrån och ner spikrakt ner på motståndaren med armbågsspetsen först), som var populära i tidiga UFC.
Jaha på så vis, jag har faktiskt aldrig tänkt på det men det är ju klokt. Nu blir det ju mer eller mindre underarmen som träffar. Vassa jäklar de där armbågsspetsarna, ouch.

Edit: 1000 posts *spy*

Kwon
2006-04-26, 15:58
Utveckla?

Pat Smith VS Scott Morris börjar runt 1:58 i klippet förresten

Klippish (http://video.google.com/videoplay?docid=2293620944574957872&q=ufc&pl=true)

Kwon
2006-04-26, 15:59
Jaha på så vis, jag har faktiskt aldrig tänkt på det men det är ju klokt. Nu blir det ju mer eller mindre underarmen som träffar. Vassa jäklar de där armbågsspetsarna, ouch.

Japp, det är lite mindre farliga armbågssmällar nu som är tillåtna än de som folk gjorde förr. Headbutts (skallningar) e borta också vilket e pra.

Tigerkotten
2006-04-26, 16:00

Jaha visste jag inte ens :D

Men man får ju komma med armbågsspetsen först (antar jag) men som du säger inte uppifrån.

Kwon
2006-04-26, 16:02
Jaha visste jag inte ens :D

Men man får ju komma med armbågsspetsen först (antar jag) men som du säger inte uppifrån.

Titta på de armbågar som användes i klippet UFC 1-9 och jämför med Loiseaus armbågar och du ser skillnaden.

Det Remco Pardoel gjorde på Orlando Wiet är nu verboten.

pumpare
2006-04-26, 16:06

Klippish (http://video.google.com/videoplay?docid=2293620944574957872&q=ufc&pl=true)

armbågarna vid 11:50 är inte att leka med heller

Kwon
2006-04-26, 16:09
armbågarna vid 11:50 är inte att leka med heller

Japp, Gary "Big Daddy" Goodridge mot Paul Herrera, sådana armbågar får man ej heller göra längre.

Bite
2006-04-26, 16:12
Gary Goodridge - *** Sool Won :D

Yip_man
2006-04-26, 16:58

Armbågarna av remco runt 2.20 in i klippet klassar jag dock som otrevligare.

e150d
2006-04-26, 17:09
fy fan !

Knocken där tank abbots motståndare ligger i värsta krampen/spasmen är riktigt äcklig tycker jag!

Pitfighting for the win !

grabben i skogen
2006-04-26, 17:24
Gary Goodridge - *** Sool Won :D

En helt påhittad stil just för ufc. goodridge hade tydligen aldrig tränat någon kampsort öht så de kallade det ngt asiatiskt (typ som tank abbotts pitfighting som hittades på för honom). Det enda han tränat på 2 v innan sin debut var den där crucifix-grejen han fick fast sin motståndare i.

tano
2006-04-26, 17:34
var ju bara äckligt.

Förstår inte hur folk kan tycka det är kul att se personer typ medvetslösa bli mosade med armbågar i skallen. Och sparkarna i skallen när de knappt kan försvara sig är hemska. Risken att dö måste ju vara stor där. Jag menar eftersom man kan dö av ETT slag i magen om det går riktigt illa....

Men alltså varför kastar de inte in ahndduken tidigare, fanns ju flera matcher som det var ganska klart att de skulle förlora, var bara frågan hur mosade de skulle bli.

Dagens tävlingar är ju mycket bättre.

grabben i skogen
2006-04-26, 17:52
var ju bara äckligt.

Förstår inte hur folk kan tycka det är kul att se personer typ medvetslösa bli mosade med armbågar i skallen. Och sparkarna i skallen när de knappt kan försvara sig är hemska. Risken att dö måste ju vara stor där. Jag menar eftersom man kan dö av ETT slag i magen om det går riktigt illa....
Men alltså varför kastar de inte in ahndduken tidigare, fanns ju flera matcher som det var ganska klart att de skulle förlora, var bara frågan hur mosade de skulle bli.

Dagens tävlingar är ju mycket bättre.

Tja man kan dö av det mesta i dagens samhälle. Men visst vore det tuffare att dö i ringen än att dö på långvården paketerad i en säng där du legat och glott i taket i de senaste 10 åren.

Einar
2006-04-26, 18:08
Tja man kan dö av det mesta i dagens samhälle. Men visst vore det tuffare att dö i ringen än att dö på långvården paketerad i en säng där du legat och glott i taket i de senaste 10 åren.

Den kommentaren var ju väldigt passande... ;)

Baan
2006-04-26, 18:11

tja helre i en säng som 85-åring än i en ring som 23-åring.

dared
2006-04-26, 18:31
Fan vad nostalgi.. kommer ihåg UFC greatest hits Vol 1... kanon dvd!!

Baan
2006-04-26, 18:57
vad var den vanligaste kampsporten som folk tränade i första ufc, drunken fighting - do? var inte mycket kvalité på många fighters där.

sen märkte jag att tom sellect (:D) använde handskar (eller så har han skumma händer) vid slutet på klippet som kwon postade, frågan är varför om ingen annan gjorde det?

CyberHamster
2006-04-26, 19:13
Dude den näst sista KO'n när han har honom i typ korsställning och armbågar honom.. SHIT.. måste ha gjort jävligt ont. Killen va ju borta efter första smällen.

Baan
2006-04-26, 19:25
Dude den näst sista KO'n när han har honom i typ korsställning och armbågar honom.. SHIT.. måste ha gjort jävligt ont. Killen va ju borta efter första smällen.

Om man ser på kampsport så är det bästa att inte tänka på hur ont folk får :)

Sheogorath
2006-04-26, 19:29
Ninjan's raka högrar rakt neråt 05:00 är en av mina favoriter. Slakt!!!

Osten80
2006-04-26, 19:45
Det är inte konstigt att kampsport får dåligt rykte när det finns sån här jävla skit.

Papi
2006-04-26, 21:11
Det är inte konstigt att kampsport får dåligt rykte när det finns sån här jävla skit.
Detta är jättegamla matcher (10-15 år, minns inte exakt) och är inte representativt för sporten idag. Dessa matcher är ju mer gatuslagsmål än sport.
Jag håller med, många av de knockarna är otäcka och onödigt brutala. Men domarna var okunniga och sporten var ung, man hade inte bestämt sig riktigt för hur man ville ha reglerna. Det var ju nya regler i varenda turnering i princip. Man testade sig fram.
Då var inte ens matcherna tidsbegränsade. Nu får man såklart inte skallas eller armbåga eller slå mot bakhuvudet. Underarmsslag är dock tillåtna i UFC. I Pride får man stampa mot ansiktet, vilket många upplever som onödigt.
Framför allt så är de som tävlar mycket duktigare, och liknande skador är mer sällsynta.

slappe
2006-04-26, 21:29
Du kan se själv!

UFC in the beginning (http://video.google.com/videoplay?docid=2293620944574957872&q=ufc&pl=true)

Jäkla stor kille 5:30 in i klippet! :eek:
Nån som vet vad han heter?

Fille.p
2006-04-26, 22:13
tänkte också på det, han verkade kunna ta en del smällar också. *slap*

grisbil3n
2006-04-26, 22:19
Hah, brytalt.

Dalle
2006-04-26, 22:53

Emmanuel Yarborough heter han.
http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?search=yes&fighterid=39

Kwon
2006-04-27, 02:00

Fanns, detta är gamla matcher från UFC 1-9, många år sedan.

Det var mindre sport då och mer streetfight med "No rules" som var det som var "säljande".

Jämför tex med UFC nu eller PRIDE-reglerna.

Idag är det en väl utvecklad sport, men det har tagit ett par år för MMA att bli det det är idag som sagt.

Klart att MMA hade dåligt rykte för 10+ år sedan med "tävlingar" som dessa.

Idag är det bättre!

Kwon
2006-04-27, 02:09
En helt påhittad stil just för ufc. goodridge hade tydligen aldrig tränat någon kampsort öht så de kallade det ngt asiatiskt (typ som tank abbotts pitfighting som hittades på för honom). Det enda han tränat på 2 v innan sin debut var den där crucifix-grejen han fick fast sin motståndare i.

Stilen finns och är ej påhittad, men att Goodridge skulle vara högre skolad i det är att ta i.

1-1½ månader innan UFC så gick han med i en Kul Sool Won-klubb (med syftet att få ett svart bälte) så att det skulle bli lättare för honom att skriva kontrakt med UFC.

Runt 1 månads träning i KSW och VIPS sen fick han svart bälte av dom.

Officiellt har han en fjärde gradens svartbälte i KSW, men detta fick han enbart av *** Sool Won akademin för att de skulle ha en representant i UFC.

Det är alltså ingen påhittad stil, men att GG skulle vara stormästare i det är ju att ta i, han kunde lika gärna ha gått till en Hapkido eller JKD-klubb månaden innan UFC.

Kwon
2006-04-27, 02:13
vad var den vanligaste kampsporten som folk tränade i första ufc, drunken fighting - do? var inte mycket kvalité på många fighters där.

sen märkte jag att tom sellect (:D) använde handskar (eller så har han skumma händer) vid slutet på klippet som kwon postade, frågan är varför om ingen annan gjorde det?

Tom Selleck (Don) valde väl att ha handskar för att skydda händerna (han är ju trots att professional fighter som vill tjäna pengar på det, en skadad hand förhindrar att han fightas o cashar in) då det finns risk att man bryter handen när man träffar ett huvud.

De som ej väljer att köra med handskar gör ju det för att de vill slå hårdare, men Don Frye var nog confident att han kunde vinna ändå.

Keith Hackney (White Tiger Kempo) som kör hammarslag på huvudet på den store färgade killen Emanuel Yarborough (Sumo) bröt handen efter den matchen och kunde ej fortsätta om jag minns rätt, vilket är tråkigt när man vill vinna jackpot.

Osten80
2006-04-27, 05:29
Detta är jättegamla matcher (10-15 år, minns inte exakt) och är inte representativt för sporten idag. Dessa matcher är ju mer gatuslagsmål än sport.
Jag håller med, många av de knockarna är otäcka och onödigt brutala. Men domarna var okunniga och sporten var ung, man hade inte bestämt sig riktigt för hur man ville ha reglerna. Det var ju nya regler i varenda turnering i princip. Man testade sig fram.
Då var inte ens matcherna tidsbegränsade. Nu får man såklart inte skallas eller armbåga eller slå mot bakhuvudet. Underarmsslag är dock tillåtna i UFC. I Pride får man stampa mot ansiktet, vilket många upplever som onödigt.
Framför allt så är de som tävlar mycket duktigare, och liknande skador är mer sällsynta.

Fanns, detta är gamla matcher från UFC 1-9, många år sedan.

Det var mindre sport då och mer streetfight med "No rules" som var det som var "säljande".

Jämför tex med UFC nu eller PRIDE-reglerna.

Idag är det en väl utvecklad sport, men det har tagit ett par år för MMA att bli det det är idag som sagt.

Klart att MMA hade dåligt rykte för 10+ år sedan med "tävlingar" som dessa.

Idag är det bättre!

Jag är medveten om att det är gamla grejor som visades i filmen.
Missförstå mig rätt. Jag älskar att kolla på kampsport och följer bla K1, Pride, Thaiboxing.
Dagens UFC har jag ingen vidare koll på men om reglerna och kompetensen är annorlunda idag så är det bra. :thumbup:

Kwon
2006-04-27, 05:36
Dagens UFC har jag ingen vidare koll på men om reglerna och kompetensen är annorlunda idag så är det bra. :thumbup:

Det är den..:STOR skillnad.

Reglerna i tex olika organisationer som UFC och Pride skiljer sig en del, men båda org:sen har bra regler.

Kompetensen är MYCKET högre idag.

Förr i tiden var tex Royce Gracie mycket fruktad och obesegrad då han kunde övervinna mycket större och tyngre motståndare med sin Gracie JJ, men IDAG är det helt annorlunda.

Många har utvecklats (vilket är ett måste om man skall vara framgångsrik idag) och det räcker inte längre med att bara tex slå hårt.

Royce kan inte längre utklassa folket som han gjorde då, eftersom alla läst läxan idag och är mer allround.

Kompetensen är mycket hög idag!

Kolla tex när Royce möter den tunne och lättare vaktmästaren (han är vaktmästare vanligtvis när han inte fightas) Tokoro och du kommer se hur en lättare motståndare sköter sig i ringen idag!

Hoppas du kan ha nöje av att titta på "moderna" Pride och UFC-tävlingar och inte haka upp dig så mycket på vad som hände 10 år sedan.

De tidiga UFC-tävlingarna var lite speciella, men utan dom hade det ej utvecklats till vad vi har idag!

grabben i skogen
2006-04-27, 06:50
Stilen finns och är ej påhittad, men att Goodridge skulle vara högre skolad i det är att ta i.

1-1½ månader innan UFC så gick han med i en Kul Sool Won-klubb (med syftet att få ett svart bälte) så att det skulle bli lättare för honom att skriva kontrakt med UFC.

Runt 1 månads träning i KSW och VIPS sen fick han svart bälte av dom.

Officiellt har han en fjärde gradens svartbälte i KSW, men detta fick han enbart av *** Sool Won akademin för att de skulle ha en representant i UFC.

Det är alltså ingen påhittad stil, men att GG skulle vara stormästare i det är ju att ta i, han kunde lika gärna ha gått till en Hapkido eller JKD-klubb månaden innan UFC.

Just ja så var det. Jag blandade ihop det lite. :confused:

Buckethead
2006-04-27, 07:24
I början av UFC så fick inte domaren bryta när han tyckte det var nog utan att någon av motståndarna hade gett upp eller blivit knockade alternativt att ringhörnan kastade in handduken. Domaren John Mccarthy krävde ju sen att få ha mer kontroll i matcherna för att fortsätta döma.

En lite flummig match är den med en boxare som hade boxhandske på ena handen och andra handen utan. Såg nästan ut som från nåt street fighting-spel när han kom in i ringen. Men om jag kommer ihåg rätt så blev han nerbrottad rätt så fort.

Kwon
2006-04-27, 08:28
En lite flummig match är den med en boxare som hade boxhandske på ena handen och andra handen utan. Såg nästan ut som från nåt street fighting-spel när han kom in i ringen. Men om jag kommer ihåg rätt så blev han nerbrottad rätt så fort.

Art Jimmerson! :laugh: